You are not logged in.
kaakku wrote:Nuo 90-luvun alun livetallenteet mitä youtubesta ja spotifystä löytyy
Tullut itsekin YouTubesta näitä joskus katseltua.
Laitetaas pyörimään.
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
noiseidea wrote:kaakku wrote:Nuo 90-luvun alun livetallenteet mitä youtubesta ja spotifystä löytyy
Tullut itsekin YouTubesta näitä joskus katseltua.
Laitetaas pyörimään.
linkkejä tiskiin.
tää soi nyt
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
Just samaa kuuntelin itsekin
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
1. pisces
2. siamese
3. mellon collie
4. gish
en oo kai kuullu muita kokonaan.
1. pisces
2. siamese
3. mellon collie
4. gishen oo kai kuullu muita kokonaan.
Ei kyl vältsiin tarviikaan. Mulla vois kyl olla ihan sama järkkä.
Amppeliooppeli Ex-Pooppeli
En kyllä mitenkään saa laitettua kaikkia Pumpkins-levyjä järjestykseen, mutta oikeastaan olen sitä mieltä, että Machina kakkonen on se paras levy ja sit Machina ykkönen ois heti sen alla kakkossijalla.
Tulin tossa noin muuten vaan funtsineeksi sitä aikaa, jolloin Adore ilmestyi. Olin aika nuori silloin, mutta omistin Mellon Collien ja se oli mulle tärkeä levy erityisesti niihin aikoihin, kuinkas muuten. Muistan, että olin tosi pettynyt noin yleisesti siihen Adoren pliisumpaan linjaan, vaikka muistan sitä kyllä kuunnelleeni aika paljon sen ilmestymisen aikoihin. Joka tapauksessa nyt kun funtsin, niin kyllähän jo Mellon Colliella on varsin selvästi havaittavissa semmoinen kehityssuunta, joka osoittaa Adoren linjan suuntaan. Itse asiassahan varmaan puolet koko Mellon Collie -tuplan biiseistä on oikeastaan semmoista musaa, jota ei voi oikein edes nimittää rockiksi (nää toki painotuu erityisesti sinne Twilight to Starlight -levyn loppupuolelle). Ehkä se massiivinen kokonaisuus ja se, että onhan Mellon Colliella myös tosi heviä kamaa, vaikutti siihen, että pelkästään hempeämpään lähestymistapaan keskittynyt Adore otettiin sitten laimeahkosti vastaan (ainakin fanien ja muistaakseni myös pääsääntöisesti lehdistön keskuudessa). Omiin tunteisiini Adorea kohtaan varmasti vaikutti sekin, että olin aloittanut sähkökitaran soiton samoihin aikoihin ja erityisesti semmoinen särösoundinen rynkytys kiehtoi silloin nuorena.
Muistelen joskus todella kauan sitten kirjoittaneeni tän foorumin Metallica-topicciin vähän samanlaisen jälkiviisastelevan analyysin siitä, kuinka niiden mustasta levystä ei itse asiassa edes ole kovin suuri harppaus yhtä lailla (tai no varmaan vielä reippaasti enemmän) jengiä hämmentäneeseen ja turhauttaneeseen Loadiin.
Sittemmin olen oppinut pitämään Adoresta paljonkin, ja se jopa saattaisi olla mun kolmanneksi lemppari Pumpkins-levy heti Machina kakkosen ja Machina ykkösen jälkeen.
Last edited by Rubiconna (18.01.2018 08:27)
1. pisces
2. siamese
3. mellon collie
4. gishen oo kai kuullu muita kokonaan.
Jotain tuollaista.
Jos Siamese uppoo, niin sehän on aika pitkälti "sitä samaa". Hyviä biisuja, hyviä rihvilöitä ja se tietty soundi.
Itsekään en ole kuullut Piscesiä aikoihin. Lainasin sen frendille joskus 90-luvun puolivälissä (kuten kaikki Pumpkins-levyni?) ja jäi sille tielle. Pitäisiköhän ostaa.
Onhan se vähän raaempaa soundeiltaan kuin Siamese, kun on keräilty vähän sieltä täältä.
Sitä kitarasoundia mä lähinnä mietin. Näissä on sellanen avaruuspörinä, joka miellyttää mua ihan hirveän paljon. Vissiin aika tarkkaan ruuvattu soundi, mitä varten pitää olla just oikea Big Muff, just oikea kompura ja just oikeat Marshallin kaapit. Suukeisaroinniksihan se menee.
Piscesin yleissoundi kyllä paljon raaempi joo, kun on odds and sods-tyyppinen kokoelma (joku Hello Kitty Kat esim on ihan ruvelle miksattu).
Tuli aikoinaan yliannostus tota kamaa, mutta voishan siihen palata. Siamese Dreamia en kyllä taida omistaa kun CD jäi eksälle kun oli vinyyli ja sen sitten annoin joskus sisarukselle joka tietty meni rahapulassa myymään sen eteenpäin...
Kuuntelin just Piscesin ja onhan tämä selkeä jämäbiisien kokoelma. Frail & Bedazzled ehkä ainoa jonka olisin kelpuuttanut Siameselle ja pari raitaa olis voinut sopia Gishiin ja jotkut jopa Mellon Collieen. Landslide cover karseampi kuin muistin. Vähän kuuntelin edellisellä sivulla kehumaani Adorea ja tuntuu ettei ole vanhentunut ihan hirveän hyvin. Noh, katsotaan 5 - 10 vuoden kuluttua uudestaan.
Sitä kitarasoundia mä lähinnä mietin. Näissä on sellanen avaruuspörinä, joka miellyttää mua ihan hirveän paljon
jep... tuo soundi kyl ihan oma juttunsa, ei oo tullu muualla vastaan. se on parhaiten bändistä jäänyt mieleen... (ja nariseva laulu) ... enkä oo oikeestaan muuta kuin siamese dreamia kuunnellut (silloin villeinä grunge-vuosina... pukeuduin jo smashing pumpkins paitaan, jossa hihaprintit).
Itelle toi Pisces kuulosti aikanaan jännältä matskulta, vaikka olikin hajanainen kokis. Noisikselta oli lainassa, mutta mä kyllä palautin sen sille. Voi olla, että ei toimis samalla tavalla nykyään, mutta mullehan Millencollin oli jo puuduttava tapaus hittibiisejä lukuunottamatta, ja sen jälkeen bändi muuttui omissa korvissa ihan sietämättömäksi köntsäksi, vähän niinku jenkki versio Hellsinki Vampyresista eli 69 Aissista, josta en koskaan edes siis pitänyt muuten kuin parin alkuaikojen vedon osalta, mutta se oli sentään hupaisa.
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
no onhan tuolla mm. yhtyeeb oaras biizi, starla ja plume ja girl called sandoz parhaita covereita ikinä jne.
Rubinin läsnäolo on mulle ennemmin -efekti
Kyllä Rubin jonnekin 2000-luvun alkupuolelle asti osasi olla pilaamatta tuottamiaan levyjä. Sen jälkeen tunnettu lähinnä tarpeettomasta kompressoinnista.
Kuuntelin Mellon Collien viimeisen parin päivän aikana ja on edelleen hieno levy (paitsi ne Ihan biisit tosiaan turhia ja Tonight, Tonight kuultu liian monta kertaa) ja hyvin on kestänyt aikaakin.
Piti oikein tsekata että paljos Ihan biisejä on, tulos on kaksi. Onhan noi aika turhia, mutta kuvittelin kirjoittelun tyylistä että niitä olisi rutkasti pilaamassa levyä. Noiden lisäksi tusinan verran olisi voinut jättää biisejä studion seiniin kaikumaan
take me down ihan hyvä biisi, mutta joo löysäähän siellä on melkeen yhden levyllisen verran. esim. to forgive, love, cupid de locke, galapogos, muzzle, in the arms of sleep..
vois joskus huvikseen kuunnella alkuperäisen vinyylijulkaisun järkässä ton läpi:
Side one Dawn
1. "Mellon Collie and the Infinite Sadness" 2:52
2. "Tonight, Tonight" 4:14
3. "Thirty-Three" 4:10
4. "In the Arms of Sleep" 4:12
5. "Take Me Down" Iha 2:52
Side two Tea Time
1. "Jellybelly" 3:01
2. "Bodies" 4:12
3. "To Forgive" 4:17
4. "Here Is No Why" 3:45
5. "Porcelina of the Vast Oceans" 9:21
Side three Dusk
1. "Bullet with Butterfly Wings" 4:18
2. "Thru the Eyes of Ruby" 7:38
3. "Muzzle" 3:44
4. "Galapogos" 4:47
5. "Tales of a Scorched Earth" 3:46
Side four Twilight
1. "1979" 4:25
2. "Beautiful" 4:18
3. "Cupid de Locke" 2:50
4. "By Starlight" 4:48
5. "We Only Come Out at Night" 4:05
Side five Midnight
1. "Where Boys Fear to Tread" 4:22
2. "Zero" 2:41
3. "Fuck You (An Ode to No One)" 4:51
4. "Love" 4:21
5. "X.Y.U." 7:07
Side six Starlight
1. "Stumbleine" 2:54
2. "Lily (My One and Only)" 3:31
3. "Tonite Reprise" 2:40
4. "Farewell and Goodnight" Iha[21] 4:22
5. "Infinite Sadness" 3:47
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
esim. to forgive, love, cupid de locke, galapogos, muzzle, in the arms of sleep..
Nämä hyviä biisejä kaikki Ihan biisit hyvin aseteltu levyjen loppuun, mulla ollut yleensä tapana lopettaa kuuntelu ennen kuin ne alkaa.
Mellon Collie = epäonnistunut levy jolla on useampia hyviä biisejä, ei tota mötköä vaan voi kukaan jaksaa kokonaisuutena. En oo myöskään ottanu Piscesiä koskaan haltuun. Ei tää oo mikää suosikkibändi vaikka Siamese Dream ja Gish on aina, sen jälkeen kun opin sietämään Corganin laulua, maistunut.
no mitä se d'arcy on sanonut haastattelussa, en ole jaksanut klikata?
no mitä se d'arcy on sanonut haastattelussa, en ole jaksanut klikata?
En tiedä mitä Wretzky on kertonu, mutta muut sanovat mm " Neiti Wretzky on toistuvasti kutsuttu soittamaan ryhmän kanssa, osallistumaan demosessioihin tai edes tapaamaan kasvotusten, mutta jokaisella kerralla hän on aina lykännyt sitä."
no pannan linkkiä haastikseen jos jaksaisin joskus lukea:
Smashing Pumpkins Bassist Darcy Holds Nothing Back In First Interview In 20 Years
psykokarkki wrote:no mitä se d'arcy on sanonut haastattelussa, en ole jaksanut klikata?
En tiedä mitä Wretzky on kertonu, mutta muut sanovat mm " Neiti Wretzky on toistuvasti kutsuttu soittamaan ryhmän kanssa, osallistumaan demosessioihin tai edes tapaamaan kasvotusten, mutta jokaisella kerralla hän on aina lykännyt sitä."
Jaa no Darcyn vastaus olikin sit "Hes never invited me to anything."
Ei näistä kiukuttelevien taiteilijoiden väännöistä koskaan tiedä, millä puolella se "totuus" on vai onko kummalakaan...