You are not logged in.
Last edited by noiseidea (24.01.2017 13:10)
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
Noh, mitä näkiksiä?
psykokarkki wrote:Noh, mitä näkiksiä?
on semmonen pläjäys että oon sitä pikkuhiljaa ja hissukseen lukenut, en ole vielä edes puolivälissä. mielenkiintoista juttua kyllä, kun en muuten ole kauhean hyvin perehtynyt esim. itämaisiin uskomuksiin jne. en tiedä onko vaarallista, että tavallaan tässä alkaa ymmärtää kaikkia astrologiaan uskovia hörhöjä, kyllä niissä saattaa olla joku pointti, mutta kuten trippitopikissa totesin, niin asiat voidaan "viipaloida" monella tavalla, mutta vain osa niistä on merkittäviä tässä ehkä tarvittaisiin sitä "big dataa" näyttämään todelliset yhteydet...
tv-sarjan innoittamana
olen lukenut joitakin vuosia sitten suomeksi, mutta nyt ruotsiksi (kaikki lukemani Fagerholmit ovat olleet parempia ruotsiksi)
Oikean rytmin kiinni saan iskelmä lol alkaa kiinnostaa hehe
Jotain tanssin bez eiq ja fall joo.
Mike Jay: Emperors of Dreams - Drugs in the Nineteenth Century
suosittelen esim. nimimerkki psykokarkille
tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni
Mike Jay: Emperors of Dreams - Drugs in the Nineteenth Century
suosittelen esim. nimimerkki psykokarkille
ok
muuten olen sitä mieltä että huumeet yliarvostettuja, kalja rules
Akvarelleja Engelin kaupungista. En oikein tiedä, mitä siitä pitäisi sanoa. Kieli oli toki ajoittain kaunista, mutta jotenkin ontto ja yhdentekevä lukukokemus kirja oli.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Jotenkin vetävällä tavalla kirjoitettu kirja huolimatta siitä, että lähes koko juttu oli haastatteluja ja muita keskusteluja. Luin kirjan yhdessä päivässä. Tämä siitä huolimatta, että yhden laitteen ympärillä pyörivä tarina oli täysin mitäänsanomaton. Kaikki yritykset tuoda mukaan mystiikkaa ja maailmanpolitiikkaa olivat aivan turhia. Puoliväliin asti odotin, että tämä kehittyisi niin, että loppua kohti tulisi jotain todella hurjaa. Ei tullut. Jatko-osia on tulossa. Tuskin jaksan lukea niitä, vaikka hiukan kiinnostaa, että mihin suuhtaan tätä juttua niissä viedään.
Luen kirjaa progesta:
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
^ Steinerin kirja olikin (kuten otsikosta voi päätellä) hyvin pitkälti filosofinen teos. Ei niinkää teosofiaa eikä "hihhulointia". Ihan ookoo kirja, kaikkea en tajunnut, enkä jaksanut jäädä tankkaamaan. En ole kovin kokenut teoreettisen filosofian lukija.
Seuraavaksi tämä
Tämä tuli päätökseen juuri
Täytyy sanoa, että kyllähän tuo n00bille on "lievästi" haastava. Osan jutuista annoin mennä ihan suosiolla ylitse, mutta kyllä tuosta jotain tarttuikin. Filosofian opiskelijat saa tästä varmaan enemmän irti. Mutta eihän tämä suurelle yleisölle olekaan tarkoitettu, kirja on siis Himasen väikkäri, ja jäbä kirjotti tän siis about 19-20-vuotiaana
Russellin läpät vaikuttaa järkeviltä, on yksi suosikkifilosofeistani, pitää kattoa mitä tuotantoa olis tarjolla.
Last edited by KZ (05.11.2017 15:32)
The Cthulhu Casebooks 1: Sherlock Holmes and the Shadwell Shadows
Eli James Lovegroven Holmes/Cthulhu-Myytos crossover. Aika randomisti tähän päädyin, mutta viihdyn kyllä tämän parissa yllättävän hyvin. Ilmeisesti kaksikin jatko-osaa tiedossa, joista toisen pitäisi ilmestyä aika pian.
Amppeliooppeli Ex-Pooppeli
ei syyttä klassikko, pakko lukea kaikki viisi osaa
KZ wrote:psykokarkki wrote:Noh, mitä näkiksiä?
on semmonen pläjäys että oon sitä pikkuhiljaa ja hissukseen lukenut, en ole vielä edes puolivälissä. mielenkiintoista juttua kyllä, kun en muuten ole kauhean hyvin perehtynyt esim. itämaisiin uskomuksiin jne. en tiedä onko vaarallista, että tavallaan tässä alkaa ymmärtää kaikkia astrologiaan uskovia hörhöjä, kyllä niissä saattaa olla joku pointti, mutta kuten trippitopikissa totesin, niin asiat voidaan "viipaloida" monella tavalla, mutta vain osa niistä on merkittäviä tässä ehkä tarvittaisiin sitä "big dataa" näyttämään todelliset yhteydet...
Jokohan tää on paketissa!? Saisinko tiivistettynä selityksen mistä tuossa on kyse + arvostelu.
hyvä kysymys. vielä on jonkin matkaa lukematta. suosittelen kyllä hankkimaan, mielenkiintoinen teos.
John Williams - Augustus
Historiallinen romaani mysteerimiehestä joka osasi muokata julkisuuskuvaansa paremmin kuin kukaan aiemmin. Verisestä vallanastaja Octavianista hyväntahtoiseksi ensimmäiseksi kansalaiseksi Augustukseksi. Pitäisi olla romaanitaiteessa korkealaatuinen kirja. Kassotaan. Odotukset 4/5.
psykokarkki wrote:KZ wrote:psykokarkki wrote:Noh, mitä näkiksiä?
Jokohan tää on paketissa!? Saisinko tiivistettynä selityksen mistä tuossa on kyse + arvostelu.
no niin elikkäs eilen en tietenkään saanut oikein unta, joten luin tämän sitten loppuun, ja neljältä pääsin nukkumaan. oli kyllä paras päätös ikinä ottaa myös tämä maanantai vapaaksi. joo, aika paljon tuossa on sitä mayojen kalenterijuttua, kuinka 2012 on niin tärkeä kun ne kaikki ihme portaalit on auki kun planeetat ja muut konjunktiossa ja nyt sitä henkistä kasvua ja saadaan kiinni nollapistekentästä ja paikoin aikamoista tajunnanvirtaa ja kaikista chemtrail-jutuista ja muista salaliitoista en oikein pyty aivan samaa mieltä olemaan, mutta jos jollekin forkkalaiselle uskaltaisin tätä suositella niin juurikin KZ:lle, muiden tuskin kannattaa vaivautua tai en tiiö. sen verran massiivinen opus täynnä tekstiä ja tajunnanvirtaa.
aika raskasta myös lukea sivukaupalla siitä, kuina esim. jenkit ovat tarkoituksella alistaneet eteläamerikkaa, ja ylipäätään tää illuminati-hommeli ja se, miten raha ja taloudelliset seikat painaa nykymeiningissä niin paljon. mutta kaikesta huolimatta käsittämättömän kunnianhimoinen opus, joka herätti kyllä paljon ajatuksia. toisaalta sitten taas astrologia, olen aavistuksen skeptinen tähänkin, mutta kyllä tuolla oli selitetty sitä niin, että voihan siinä kai jotain pointtiakin olla mm. kvanttifysiikan viimeisimpien tutkimusten valossa ja näin, tai en tiiä. jury on vielä ulkona...
mutta joo, kaikki mahdollisuudet on meidän sisällä, oikea asenne asioihin, rakkaus ja anteeksianto, sen tajuaminen että me ollaan kuitenkin kaikki yhtä, henkinen kasvu kohti valaistumista. kun tajuaa että yhteisen edun pitää mennä oman edun edelle, mutta kun se ego siellä sotkee asioita. joo en nyt jaksa enempä lätistä, mutta suosittelen hankkimaan tuon jos kiinnostaa.
KZ wrote:psykokarkki wrote:KZ wrote:psykokarkki wrote:Noh, mitä näkiksiä?
no niin elikkäs eilen en tietenkään saanut oikein unta, joten luin tämän sitten loppuun, ja neljältä pääsin nukkumaan. oli kyllä paras päätös ikinä ottaa myös tämä maanantai vapaaksi. joo, aika paljon tuossa on sitä mayojen kalenterijuttua, kuinka 2012 on niin tärkeä kun ne kaikki ihme portaalit on auki kun planeetat ja muut konjunktiossa ja nyt sitä henkistä kasvua ja saadaan kiinni nollapistekentästä ja paikoin aikamoista tajunnanvirtaa ja kaikista chemtrail-jutuista ja muista salaliitoista en oikein pyty aivan samaa mieltä olemaan, mutta jos jollekin forkkalaiselle uskaltaisin tätä suositella niin juurikin KZ:lle, muiden tuskin kannattaa vaivautua tai en tiiö. sen verran massiivinen opus täynnä tekstiä ja tajunnanvirtaa.
aika raskasta myös lukea sivukaupalla siitä, kuina esim. jenkit ovat tarkoituksella alistaneet eteläamerikkaa, ja ylipäätään tää illuminati-hommeli ja se, miten raha ja taloudelliset seikat painaa nykymeiningissä niin paljon. mutta kaikesta huolimatta käsittämättömän kunnianhimoinen opus, joka herätti kyllä paljon ajatuksia. toisaalta sitten taas astrologia, olen aavistuksen skeptinen tähänkin, mutta kyllä tuolla oli selitetty sitä niin, että voihan siinä kai jotain pointtiakin olla mm. kvanttifysiikan viimeisimpien tutkimusten valossa ja näin, tai en tiiä. jury on vielä ulkona...
mutta joo, kaikki mahdollisuudet on meidän sisällä, oikea asenne asioihin, rakkaus ja anteeksianto, sen tajuaminen että me ollaan kuitenkin kaikki yhtä, henkinen kasvu kohti valaistumista. kun tajuaa että yhteisen edun pitää mennä oman edun edelle, mutta kun se ego siellä sotkee asioita. joo en nyt jaksa enempä lätistä, mutta suosittelen hankkimaan tuon jos kiinnostaa.
Hmm, epäilyttää kirjan sivumäärä. Onko lukukokemus sen vaatiman ajan väärti... Plus toi vaikuttaa sisältävän jopa mun skaalalla ihan höpöhöpö-juttua. Mutta toisaalta kaikki höpöhöpö-osasto on kiinnostavaa, niinku "tieteellisen" objektiiviselta kannalta. Toi kirjottajahan on yllättävän nuori, kolmikymppisenä tuon kirjottanu. En tiiä, voihan tuon hankkia jos universumi sen joskus eteeni heittää
Kurt Vonnegut: Äiti yö
Ostin kirpputorilta pari Vonnegutia. Fanitin häntä teini-iässä. Äiti yö oli siihen aikaan minusta yksi parhaista lukemistani kirjoista. Kun nyt luen sitä uudestaan, niin on se edelleen aika loistava.
Kurt Vonnegut
Kurt Vonnegutista puheen ollen. Jos jostain saa käsiinsä Breakfast of Championsin 1999 elokuvaversion, niin kannattaa tsekata. Melkosta tykittelyä. Suomalainen nimi elokuvalle on 'Autokauppias Jumalan armosta'.
Kalle Kinnusen R&A-kirja tuli luettua. Hyvää ja kiinnostavaa asiaa festareiden koko historian ajalta. Haastattelukirjassa vaan jutut jää helposti vähän pinnalliksiksi, kun yksi kommentti on keskimäärin kahdeksan riviä ja vuosia ja aiheita riittää. Kannattaa kuitenkin lukea jos aihe kiinnostaa.
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.