You are not logged in.
Inglorious Basterds ekaa kertaa 4/5
Subway kolmatta kertaa 5/5
Bullet tokaa kertaa 5/5
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
Barry Lyndon
juuh elikkäs ehkä oaras lefu ikinä 5/5
Last edited by Hassuttelija (12.11.2017 04:23)
In the last second of life, they're gonna show you how,
how they run this show.
Ihan näppärä. Roy Buddin musat
DVD-ekstroista löytynyt Jonathan Lynnin haastis
Bette Davis
Ihan hauska käppähomage 50-luvun sci-fi-filkoille.
Sent from my iPhone 16
Varikset komentavat
Barry Lyndon
juuh elikkäs ehkä oaras lefu ikinä 5/5
Kubricin toiseksi paras Dr Strangeloven jälkeen.
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
California Split
Kohtalainen 70-luvun uhkapeluribuddykuvaus, ehkä tässä oli ajan hammas iskenyt.
Land of Mine
Saksalaiset Tanskassa purkamassa miinoja toisen maailmansodan jälkeen, katsoihan tuon ilman mutinoita.
Ikitie
Yllättävän sujuva (Suomi-leffaksi köh) kuvaus Stalinin sosialistista utopiaa 30-luvulla vapaaehtoisesti ja pakolla rakentamaan lähteneistä.
Daybreakears
Tota siis dystopiaa missä melkein kaikki on vampyyreitä ja veri alkaa olla loppu. Kuulosta niin dorkalta kuin voi olla, mutta sopivasti äsköniä ja muuta menoa sopivalla minuuttimäärällä.
Missisippi Burning
Enpä ollutkaan tätä nähnyt, kasarilla osattiin tehdä hyviä rikosleffoja.
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
The Truman Show
4/5
how they run this show.
Suspiria
Näytöksessä hämmensi kun Kinopalatsin kangas meni pimeäksi elokuvan loppupuolella. Leffa oli niin jännä, että tykki pisti silmät kii? Onneksi joku kävi hakemassa henkilökuntaa pakottamaan projektorin näyttämään loput elokuvasta.
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Loving Vincent
Upeaa katseltavaa kertakaikkiaan ja aivan kelpo kertomuskin.
- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.
Rumat, likaiset ja ilkeät
Aika masentava musta komedia hökkelikylässä sekoilusta. Paska jatkuu, mutta kaikki selviää.
Ihan jees.
Everybody says I love you
Musikaalinumerot ok, muuten hirveä elokuva
Approaching the unknown. Marsiin matkaus elokuva. Ihan pl elokuva (en tiedä mitä toi lyhenne tarkottaa mutta oletan että käytän sitä oikein).
The Martianin ajattelin katsoa jostain sit ku olen ensin kirjan lukenut.
Cleo viidestä seitsemään
vitun hyvä elokuva. eksistentialismia ja huikeeta muodolla kikkailua, mut ei väsyttävällä tavalla niinku joku godard pahimmillaan. ja kissanpentuja.
Spetters
taidan silti tykätä enemmän verhoevenin hollywood-tuotannoista, vaikka tääkin oli kaikkea muuta kuin korrekti ja tavanomainen leffa.
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
The Shape of Water
Oikein hyvä
Sally Hawkins
Last edited by leposi (22.11.2017 22:15)
The Problem with Apu - jepa
Hands on a Hard Body - aina
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Strange Days
onhan tää edelleen ihan hiton kova. ehkä jos ralph fiennesin tilalla ois vielä joku vähän nuhjuisempi noir-jamppa ja loppua olis viilattu vähän toisenlaiseks niin tää ois ihan 6/5 kamaa. erittäin hyvä kyl näinkin. millennium los angeles -miljöö toimii ihan sairaan hyvin, samoin ne pov-kohtaukset.
juliette lewis skunk anansie angela bassett
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
Disaster Artist
Hyvä komedia ja upea James Franco. Vähän vaan häiritsee, kuinka paljon tarinaa oli kirjasta muokattu, etenkin kun olin vastikään lukenut sen ja käänteet hyvin muistissa. Ehkä tässä tapauksessa parempi katsoa leffa ensin ja lukea kirja myöhemmin.
"Ei hätää, kunnanjohtajaa on informoitu"
Close-Knit
Voi huhhelihuijaa. Heittämällä vuoden kovin elokuva. Esim. Mother, josta kovasti pidin, jäi nyt kakkoseksi. Ohjaaja on mulle entuudestaan uppo-outo, Naoko Ogigami. Haluan katsoa kaiken mitä hän on tehnyt. Oli likimain täydellistä elokuvakerrontaaa mun makuun, visuaalisesti tosi arkista ja vähäeleistä. Leffan teemoja olivat miten oppia hyväksymään erilaisuutta ja kenellä on oikeus olla äiti. Leffassa oli ehkä paras lapsinäyttelijäsuoritus ikinä.
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
Samurai Rauni Reposaarelainen
Oli tässä paljon hyvää, mutta naiskuva vitutti.
Jim & Andy
Ihan mielenkiintoinen. Itse Man on the Moonia en o tainnu nähä.
how they run this show.
Street Trash
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
löytyy Netflixistä, ISO suositus
Oikean rytmin kiinni saan iskelmä lol alkaa kiinnostaa hehe
Jotain tanssin bez eiq ja fall joo.
^ hyvä doku ja itse elokuva all time top5.
kylmaar
Oikean rytmin kiinni saan iskelmä lol alkaa kiinnostaa hehe
Jotain tanssin bez eiq ja fall joo.
Itse en niin kamalasti dokusta välittänyt. Osa Carreyn horinoista kuulosti puolimaagilselta self helpiltä ja leikkaukset elokuviin niitten tehostamiseksi olivat lähinnä vaivaannuttavia.
Ihan ok kritiikistä huolimatta. Toki Man on the Moon oli hyvä leffa, mutta en ihan ymmärrä tän dokkarin hehkutusta.
Armomurhaaja
Aivan törkeen hyvä leffa 5/5
Armomurhaaja
Aivan törkeen hyvä leffa 5/5
Ihan jees.
Ei elokuvallisesti kyllä yhtään kiinnostava, mut muuten ihan jees.
3,5/5
Karaokekohtaus oli aivan mahtava.
The Square
Oli hemmetin hyvä. Kiusallista katsottavaa, kuten Ruben Östlundilta sopii odottaa. Aiempi leffa Play oli tavattoman rohkea nostaessaan esiin kysymyksen, että voiko maahanmuuttajataustaiset (vieläpä lapset!) kuvata rikollisina mulkkuina. Leffa toi Östlundille rasismisyytökset niskaan. Seuraava Turist taas käsitteli luonnonkatastrofin kautta upeasti modernin miehen pelkuruutta.
Square lainaa molemmista ja lisää päälle nykytaiteen rituaalit, jotka näyttäytyvät ulkopuoliselle koomisina. Yksi leffan kiinnostavia teemoja oli se, miten ruotsalaisen eliitin on vaikea hyväksyä sitä, miten kerjääminen on tullut omaan katukuvaan. Kansankodin kasvatti ajattelee ensin, että totta kai hädässä olevaa kuuluu auttaa, mutta heti kun toisen hätä hankaloittaa omaa elämää, on helpompi vain ignoorata.
Viimeistään tämän leffan jälkeen nostan Ruben Östlundin tämän hetken parhaaksi pohjoismaalaiseksi ohjaajaksi.
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
Illallinen