You are not logged in.
jatkot Internet-topsussa
käytiin eilen tsekkailemassa kinkkumuseon kusama-näyttely, ei hullumpi, paikoin jopa erinomainen
kieku ja kaiku goes kusama
Tukholmassa tuli käytyä taas.
Bonniers Konsthallen Insomnia oli ehkä vaikuttavin näyttelykokonaisuus. Teemana siis nukkuminen/unet/unettomuus ja niiden yhteys yhteiskunnan/kulttuurin/teknologian muutoksiin. Mieleen jäi etenkin Leif Elggrenin teos joka yhdisteli Freudin sohvan alta otettuja kuvia ja siellä nauhoitettuja ääniä. Ääniraita oli ylläri pylläri aika noisea. Tollein niinkun käsitteellisesti aika hauska oli myös Carsten Höllerin Two Roaming Beds, jossa kaksi sänkyä liikkuu itsekseen näyttelytilassa ja noihin oli mahdollista tulla nukkumaan yöksi. Vähän harmillisesti Warhollin Sleepistä oli nähtävissä vain 20min pätkä eikä koko teosta
Kate Cooperin Rigged oli puistattavimpia teoksia, mitä on vähään aikaan tullut nähtyä. Sai aikaan jotenkin tosi levottoman olon. Vaporwave/tdhg/post-internet-tyyppien kantsii pistää nimi muistiin:
Last edited by jookcha (09.01.2017 13:35)
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
Kimmo Kaivannon näyttely Sara Hildenissä. Aivan mahottoman hieno!
ars17 vieläkin näkemättä (mihin asti se onkaan auki?) mutta 95 never forget, ehkä paras ja vaikuttavin koskaan näkemäni näyttely
Ars17 nähty pariinkiin otteeseen. Olisin kovasti halunnut pitää siitä, mutta kun ei lähde niin ei lähde.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.
Paskaa oli ars 17.
tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
Kävin ensimmäistä kertaa elämässä Salon taidemuseossa, Elliott Erwittin näyttely. Monasti kattellut, että tuolla on korkeatasoisia näyttelyitä, mutta eipä ole saanut aikaiseksi lähteä. Kannatti käydä, näyttely nyt oli odotetun hieno: seitsemältä (!) eri vuosikymmeneltä töitä linjakkaana kokonaisuutena. Ja älyttömän kiva museorakennus, toimiva etenkin tämmöisissä seinäripustuksiin perustuvassa näyttelyssä.
Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Se on tosi kiva paikka.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
Kävin ensimmäistä kertaa elämässä Salon taidemuseossa, Elliott Erwittin näyttely. Monasti kattellut, että tuolla on korkeatasoisia näyttelyitä, mutta eipä ole saanut aikaiseksi lähteä. Kannatti käydä, näyttely nyt oli odotetun hieno: seitsemältä (!) eri vuosikymmeneltä töitä linjakkaana kokonaisuutena. Ja älyttömän kiva museorakennus, toimiva etenkin tämmöisissä seinäripustuksiin perustuvassa näyttelyssä.
Oho, tonnehan vois tehdä talvireissun!
Ainiin, unohdin spämmiä, että Francesca Woodmanin näyttely Valokuvataiteen museossa oli oikein hyvä. Meni jo jne.
Museokortti on kiva juttu, vaikka en täysiä ole sitä vielä jaksanut käyttääkään. Huomenna vois jossain näyttelyssä piipahtaa.
Hämeenlinnan Taidemuseossa aika nasta saksalaisen ekspressionismin näyttely ("Rappiotaide"), Vexi Salmen kokoelmista koostettu. Toisena näyttelynä samasta kokoelmasta myös vähän sekalainen mutta osittain tosi kiinnostava otanta nykytaidetta.
Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Jaksaisikohan Hämeenlinnaan, pari viikkoa ois aikaa.
Lontoossa kävin Tate Modernissa katsomassa Red Star Over Russia, propagandaa ja muuta stanilistista hapatusta.
A dramatic visual history of Russia and the Soviet Union from 1905 to the death of Stalin seen through the eyes of artists, designers and photographers
Modiglianin näyttely kans.
Last edited by noiseidea (30.01.2018 17:11)
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
Vituttaa tää itse asia enemmän kuin iltalehden artikkelin linkittäminen: http://www.iltalehti.fi/kotimaa/2018021 … 7_u0.shtml
Kiasma on todennäköisesti aika syytön tuossa, komento lienee tullut supolta tms, mikä ikinä syy tuossa onkaan ollut taustalla, mutta vitun paskasti kommunikoitu plus aivan helvetin perseen hälyttävää että vuonna 2018 taiteen tekijöiden turvallisuutta ei pystytä takaamaan vaan esitys perutaan.
ihan joka vitun sällille joka on tuossa päätöksessä osallisena.
Last edited by Luppakorva sikailee taas (10.02.2018 23:33)
Jaa, ton takia eilen Arkadiankadulla ja Kiasman edessä oli kyttäautoja kytiksellä.
Olikin ihan Kiasman securityn päätös, tän videon lopussa asian tiimoilta: https://www.facebook.com/groups/rhc.hel … 717233533/
Heille oli tullut yllätyksenä keitä lavalle tulee ja näitä henkilöitä ei oltu mainittu turvallisuussuunnitelmassa, ja se nähtiin turvallisuusriskinä. Kytät vissiin paikalla valvomassa jos esitys ns. karkaa käsistä.
Huhtikuussa aukeaa Grayson Perryn näyttely Kiasmassa
http://kiasma.fi/nayttelyt/grayson-perry/
Pirii ja tänne.
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
Aika kovatasoisia näyttelyitä tullut nähtyä tällä viikolla. Ars Novassa Maria Pymatsenko -näyttely oli erinomaisen ihastuttava, suosittelen ehdottomasti jos esim. naivismi ja kansantaide ja VÄRIKKYYS sattuu kiinnostaan edes vähän alusta. Turun taidemuseon Dick Bengtsson -näyttely ihastutti taas ihan toisella tasolla. En oo pitkään aikaan saanu maalaustaiteesta juuri muuta kuin esteettisiä kiksejä, nyt sain. Kovaa kamaa. Ja se Sasha Huberin Space Race yläkerrassa oli myös erittäin jees.
Porin taidemuseossa taasen Marcos Avila Foreron näyttely sisälsi aikasta vaikuttavia juttuja ja on ihan näkemisen arvoinen, mut se jymypaukku löytyy sieltä mediasiivestä vai mikälie, jossa on esillä Steina & Woody Vasulkan retrospektiivinäyttely Art of Memories. En ole omassa kuplassani nähnyt mitään juttuja tästä, mut ite sanoisin että jos ollenkaan kiinnostaa kokeellinen kuva&ääni, niin ihan pakollista nähtävää tämä. Itse en kauhean usein jaksa innostua videotaiteesta, mutta nyt oli kyllä melkosta TYKITTELYÄ
Last edited by bernardblack (05.07.2018 20:13)
tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni
Huhtikuussa aukeaa Grayson Perryn näyttely Kiasmassa
http://kiasma.fi/nayttelyt/grayson-perry/
Keskiviikkona muistin ja jaksoin käydä katsomassa. Olipa todella hieno näyttely. Vahva suositus! Kohtahan se menee pois, joten kannattaa pitää kiirettä.
Kävin Amos Rexissä. Pirunmoista sekoilua jonottamisen kanssa, mutta reilussa vartissa pääsin silti sisään. Näyttäväksi olivat museon sisätilat louhineet. Ihan hauska ja vaikuttavakin tuo teamLabin näyttely oli, mutta päällimmäiseksi tunteeksi jäi silti pieni vitutus poseeraavien selfiespedejen invaasiosta.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
varsin mielenkiintoinen juttu, itse näyttely sijaitsee vaasassa.
Taidehalli ja David Hockneyn näyttely (18.11. saakka)
Museokortti ostettu En tajua miksi tätä on pitänyt jahkailla näin pitkään... hinta on naurettavan halpa suhteessa tarjontaan
sain vihdoinkin uusittua museokortin. taidehallissa oli tosiaan david hockney vikaa päivää ja täys babylon-ryysis, jengi tungeksii takit päällä ja reput selässä. lähdin vittuun sieltä viiden minuutin jälkeen.
hamissa sitten tämä gilbert & george, vittu miten väsynyttä paskaa ulla jokisalon kuvitelmia vapaudesta oli sen sijaan erittäin jees.