You are not logged in.
Ei ollu edelliset kaksi kovin kummosia, niin ei pysty mitään ihmeitä odottamaan. Ja Avant Garde-Metal
Amppeliooppeli Ex-Pooppeli
Ei se kyllä mun mielestä mikään kovin erikoinen ollut.
Gybe on vähän kuin circle: soittaa jostain syystä nykyään ns. raskaampaa musaa vaikka vahvin osaamisalue aivan muualla.
Gybe on vähän kuin circle: soittaa jostain syystä nykyään ns. raskaampaa musaa vaikka vahvin osaamisalue aivan muualla.
Osittain samaa mieltä, osittain sitä mieltä että jäkäjäkänillitystä. En tosin tunne gyben raskasta tuotantoa, mitä edustaa kai vain viime levy(?)
Mun korviin toi avant garde-metal lähinnä kuulostaa siltä että yritetään vähän puoliväkisin assosioitua sopivan altsuksi koettuun skeneen ja kalastella soittoslottia johonkin Roadburniin.
Ehken ole oikea tyyppi sanomaan mitään. F#A# ja Lift your skinny fists ihan jees, mut vinyylit kuitenkin nyt siinä pinossa, joka ois menossa myyntiin. Yanqui ja Allelujah myyty jo vuosia sitten.
Mun korviin toi avant garde-metal lähinnä kuulostaa siltä että yritetään vähän puoliväkisin assosioitua sopivan altsuksi koettuun skeneen ja kalastella soittoslottia johonkin Roadburniin.
Toi on just tota kyynistä spekulointia, mitä en ymmärrä ollenkaan. Työnnetään (todnäk vääriä) ajatuksia ja motiiveja toisten päähän ja ikäänkuin nähdään epävilpittömiä taka-ajatuksia kaikilla.
rc-lungen wrote:Mun korviin toi avant garde-metal lähinnä kuulostaa siltä että yritetään vähän puoliväkisin assosioitua sopivan altsuksi koettuun skeneen ja kalastella soittoslottia johonkin Roadburniin.
Toi on just tota kyynistä spekulointia, mitä en ymmärrä ollenkaan. Työnnetään (todnäk vääriä) ajatuksia ja motiiveja toisten päähän ja ikäänkuin nähdään epävilpittömiä taka-ajatuksia kaikilla.
smaa
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
no sori etten nauti putipuhdtaasta entusiasmista kirkkain silmin.
Tyyppasin viimesintä gybeä spotifystä. Eihän se mikään huono ole! Ainoo vaan että siinä on ne kaks turhaa välibiisiä, jolloin minuuttimäärällisesti levyllä on hyvää settiä ehkä 20min.
Luciferian towers eka biisu linjoilla
https://godspeedyoublackemperor.bandcam … ian-towers
Enteilee ihan hyvää, kahtotaan kahtotaan.
Enteilee ihan hyvää
Levy tilattu
kumpiseta wrote:KZ wrote:Enteilee ihan hyvää
Levy tilattu
LP äxässä 32,95 vohoi... eikä ees tupla.
Punnan kurssi on nyt sen verran suosiollinen, että briteistä tulee postikuluineenkin halvemmaksi. Omani sain osaksi röö:n jättitilausta Norman Recordsilta. Mut on tuo äxän hintakin ihan linjassa, Constellationinkin hinnat on vähän nousseet.
https://godspeedyoublackemperor.bandcam … ian-towersEnteilee ihan hyvää, kahtotaan kahtotaan.
100% turha biisi.
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
KZ wrote:Luciferian towers eka biisu linjoilla
https://godspeedyoublackemperor.bandcam … ian-towersEnteilee ihan hyvää, kahtotaan kahtotaan.
100% turha biisi.
Kuulematta.
"Post Rock"-ilmiön saralla on tehty niin paljon mielenkiintoisempiakin juttuja kuin Gybe ja sen iänikuinen crescendopaisuttelu.
Hyvällä crescendolla on paikkansa maailmassa.
musiikille jonka kesto ylittää 3 minuuttia kipale on myös kysyntää. Gybelle nyt ei sen enempää vaikka keikulla olikin ihan jees.
Mulla on kyllä kovin post-rock kiima laskenut jo vuosia sitten. Monet aktit on semmosia, että joo ihan hyvää musaa, mutta pidemmän päälle se kaipaa jotain lisää. Hyllyssä enää alan parhaat valikoidut: muutama gybe, muutama fly pan am, mogwain rave tapes, DMST uusin ja mitähän niitä vielä oli. Siis jos rajataan termi post-rock tällee kapeasti.
Edit: Otetaan vastaan ehdotuksia/suosituksia alan parhaista, muita kuin em.
Last edited by KZ (01.09.2017 08:18)
Edit: Otetaan vastaan ehdotuksia/suosituksia alan parhaista, muita kuin em.
Hmm, vaikea suositella kun näkyy mielipiteet Mogwai-ketjussa olevan ihan väärät mutta tässä aika laajalla skaalalla jotain:
Explosions In the Sky - The Wilderness
God Is An Astronaut - All Is Violent, All Is Bright
Mono - Hymn To the Immortal Wind
iLiKETRAiNS - Progress Reform
Tortoise - TNT
Talk Talk - Laughing Stock
Gregor Samsa - 27:36 ep
Her Name Is Calla - The Quiet Lamb
Crippled Black Phoenix - I, Vigilante
Magyar Posse - Random Avenger
65daysofstatic - Wild Light
Torttu ja Fly Pan Am kestäneet omalla kohdalla hyvin aikaa, ehkä jopa ns. kasvaneet. Random Avengeria en ole enää itse mieltänyt post-rock levyksi, toisaalta en oikein osaa sanoa mihin "genren" rajatkaan vedetään. Mutta toi on toki erittäin hieno levy.
Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Olen mieltänyt ilmiön ulottuvan yleisesti TSI-lähtökohtaisiin bändeihin (indie-yhtiöt, vahva oma kädenjälki levyjen tuotantoprosessissa), jotka ovat sisällyttäneet musiikkiinsa runsaasti vaikutteita rockin ulkopuolelta, mutta operoivat jossain määrin yhtyeinä. Siksi omalle listalle mahtuu artisteja, joiden kohdalla voidaan halkoa hiuksia siitä post-rock-statuksesta aina vähän oman käsityksen mukaan:
Jessamine
Gastr del Sol
Slint ja kaikki johdannaiset (For Carnation, Papa M jne)
June of 44
Windsor for the Derby (varhaisemmat levyt)
Stereolab mainitaan toisinaan tässä yhteydessä
A Silver Mt. Zionin (tai millä nimellä tätä haluaakin kutsua) tuotanto 13 Blues for Thirteen Moonsiin saakka on toiminut mulle. Aika vähälle kuuntelulle jäänyt viime aikoina tosin, kuten tää genre noin muutenkin.
Näytekappale aika turha, mutta sellainen alkusoittohan tuo kai vain oli. Sen sijaan tämän listan alku enteili hyvää, mutta viimeinen rivi sitten kumosi ne toiveet.
PERSONNEL
Aidan Girt: Drums
David Bryant: Electric guitar, MG-One
Efrim Manuel Menuck: Electric guitar, organ, OP-1
Karl Lemieux: 16mm film projections
Mauro Pezzente: Electric bass
Michael Moya: Electric guitar
Sophie Trudeau: Violins, organ
Thierry Amar: Contrebasse, electric bass
Timothy Herzog: Drums
"Avant-Garde Metal" ei myöskään enteile hyvää. Pian voisi irrottaa bändin tästä yhteistopikista ja perustaa oma raskaampaan...
Last edited by kuddgalen (01.09.2017 12:18)
lokakuun lopulla olis GYBE, LIARS ja ..... BARDO POND Manchesterissä 28 puntaa.....
https://godspeedyoublackemperor.bandcam … ian-towers
Myös vika biisu linjoilla. Hyvä meininki
A-puolen kerkesin aamulla kuuntelemaan, introbssa oli ihan hyvää yanquiuxon ELEMENTAALISUUTTA, mut sit kun päästiin ihan "biiseihin" niin aika laimeeta löllötystähän tuo oli
Oivalluksen hetkellä olin heikosti ravittu, joten totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava Nälkä.
Kuuntele ennakkoon
Noh, sanotaan nyt näin, että ei ehkä maailman tärkein levy. Vikassa biisissä aletaan pääsemään jonkin äärelle.