You are not logged in.
Luppakorva sikailee taas wrote:Ihan helvetin hyvä sanotuspotentiaali muuten tossa pätkässä
Tarkoitukseni olikin nimenomaan kaivaa Pöystistä esimerkki, joka kävisi yksiin Tannerin tekstien kanssa.
En ihan hiffaa pointtia tässä koko jutussa, siis jos tuo kirjoittamasi on kritiikkiä. Ei kai tämä -kaukaa haettu assosiaatio sarjakuvahahmoon- nyt ole mitenkään negatiivinen asia? Tuskin laulaja tässä mitenkään tarkoituksella kanavoi piirrettyä.
Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Mikä eristää Tannerin kirjoittaman tekstin niin surkeaan lokeroon, mihin sitä olet Kalossimies tuolla hassuttelullasi lokeroimassa?
Amppeliooppeli Ex-Pooppeli
Onpa tämä nyt vakavaa Seuraavassa oma assosiaatioketjuni = Tanner kimittää - Pöysti kimittää - Tannerin ilmaisu on "kulmikasta" ja "poleemista" - Pöystin ilmaisu on "kulmikasta" ja "poleemista". En ole sinällään esittänyt sitä negatiivisena affektina, korkeintaan tämmöisenä puolihassuna havaintona siihen liittyen että Tannerin menossa tavallaan kulminoituu sellainen sama noughties-ironian kyllästämä "viistous", mitä Pöystin hahmoon joskus takavuosina kirjoitettiin. Seurasin siis itse Pasilaa muutaman kauden joskus helkutin kauan sitten ja kun kuulin Hopeajärveä ekan kerran, niin en voinut välttyä tältä *gasp* täysin pöyristyttävältä assosiaatiolta. Ja siis oon luppiksen kanssa ihan samaa mieltä, että Tanner vois tehdä aivan hyvin tekstin siitä, miten koiranomistajat vituttaa sitä Toisaalta mulla nyt ei oo heittää tän kelani tueksi mitään esseen mittaista analyysiä, kunhan nyt vaan kerran tein tuollaisen "hauskan" huomion.
Vaan silti, tokikaan kyseessä ei missään nimessä ole mikään lokero, vaan päinvastoin unversaali: eihän hahmossa ole mitään uutta, koska joku Jyrki Mäki nyt on harrastanut ihan samaa - tai sitten vaikkapa Motelli Skronkle - mut ehkä tää sit menee jonnekin kontekstuaalisille leveleille kun varmaan kuullessani samat läpät em. tyyppien suusta niin voisin olla ihan innoissanikin mut nyt tosta Tannerin meiningistä jää semmonen kevyt yrittämisen viba. Mut siis näin tää vaan menee ja hyvää musaa ja simmottis että en nyt tässä mitenkään bändiä vihaa vaikka tällaisen kuvan olen näemmä onnistunut luomaan
Last edited by Kalossimies (16.05.2017 17:48)
Oivalluksen hetkellä olin heikosti ravittu, joten totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava Nälkä.
Kalossimiehen kanssa samaa mieltä tekstien "edgeydestä" uudella levyllä. Onhan niitä huteja ollut aikaisemminkin (esim. joku Tytti), mut nyt tuntuu tekstit olevan kauttaaltaan aika väsyneitä. Oon mieltänyt tekstit aiemmin bändin vahvuudeksi, mut nyt on jollain tapaa vedetty liian överiksi. Toi tyylilaji on tietty sellaista, että siinä voi helposti muljahtaa sinne väärälle puolelle. Oisko noi nyt väsätty jotenkin kiireessä vai mikä on.
Pöysti ei ollut tuttu, vähän ehkä hymähdin.
ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!
Tannerin omatakeinen ulosanti varmaan monille love it or hate it- tapaus. Itselle yksi pääsyistä bändin fanitukseen.
MItä on tämä edgeys mistä kohkataan raju? radikaali? shokeeraava? En ole "sanoitusihminen" ollenkaan joten saa vääntää rautalangasta.
Oletan että Kalossimies viittasi sanoitusten epätyypillisiin aiheisiin ja niissä esiintyvään yleiseen surrealismiin/dadaismiin/runollisuuteen (vai miksikä sitä nyt haluaakaan kutsua), joka erottaa sen keskivertorocklyriikasta.
Täysin tasalaatuisena en kyllä itsekään pidä Hopeajärven biisejä tai sanoituksia. On se silti ihan älyttömän kova bändi.
Amppeliooppeli Ex-Pooppeli
Jos sanotuksista puhutaan ni tässä bändissä on hienoo miten ne ottaa riskejä sillä osastolla. Ei noi ny tyylillisesti ole ihan itsestäänselvyyksiä. Paljon kiinnostavampaa kuin jonkun muotokielen sanelemien kiintiölauseiden toistelu. "Rakennetaan kaupunki" on yksi hienoimmista teksteistä, hyvä tiivistämisen taito, joka tavallaan -öh- tiivistää bändin sanotustyylin. Jotain tästä kertonee se että tälläkin forkalla aika harvan bändin sanotuksia analysoidaan. Vois varmaan nääkin päästää ittensä helpommalla ja laulaa jotain ympäripyöreetä johon kukaan ei edes kiinnitä huomiota.
Uutta levyä en ole kuullut vielä sillai että osais siitä mitään sanoa mutta en mä ny usko että oma mielipide sen suhteen muuttuu että näiden ratkaisut ovat tuntuneet aina tosi hyvin perustelluilta.
Last edited by Luppakorva sikailee taas (16.05.2017 22:20)
Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Tuskin silti katson, koska paska ohjelma
Hyvä ohjelma ja olisin katsonut, vaikka ei olisi ollut Teemua ohjelmassa.
bzort glorf bööth
En tiedä mikä tuo ohjelma on, mutta nyt voisin katsoa.
PARAS OHJELMA!! Ja nyt varmasti vielä parempi!
En tiedä kuka on Teemu Tanner, mutta ohjelma on parasta mitä tv:stä tulee.
In the last second of life, they're gonna show you how,
how they run this show.
En tiedä kuka on Teemu Tanner, mutta ohjelma on parasta mitä tv:stä tulee.
vinkki: liittyy topiciin.
Lofin? Mitä levyjä nää oot oikein kuunnellu?
Ehhhh, unoha. En lukenu loppuun asti ja katoin että ois ollu Hopsun video, vaik olikin Kynnet.
Joo, nää kävi vissiin Elorannan kanssa rykäsemässä sen uuden levyn ja ekaa kertaa bändilevy, kun aiemmin Teemu on väsäillyt kaiken itsekseen. Se selittänee.
Pitäiskö moden lisätä Kynnet topsun nimeen? Ja vaik Love Sport samalla, niin sais Teemun pääasialliset bändit yhden otsikon alle.
fixed. ei mahtunu kaikki 20 bändiä otsikkoon
dadadrlrl wrote:Pitäiskö moden lisätä Kynnet topsun nimeen? Ja vaik Love Sport samalla, niin sais Teemun pääasialliset bändit yhden otsikon alle.
fixed. ei mahtunu kaikki 20 bändiä otsikkoon
No eiköhän noilla pärjää.
Pitkästä aikaa kuuntelen tätä Hopeajärven Käägiä livekasettia ja kovahan tää on. Tanner vois keskittyä tähän parhaimpaan bändiinsä.
Tuanoi saatana.
#Punkstoo-kohu jatkuu: Suomen eturivin indierokkareihin kuuluva Teemu Tanner lopettaa musisoimisen
entä sohvaperunat?
https://www.punkinfinland.net/forum/vie … #p24327776
tuolla on jotain bändikaverin juttua aiheesta myös
Kaikki muut on pellejä, minä olen hieno ihminen ja loistava ajattelija. Mjötö ööjm kirjat ja paperit ehkä myösm
https://www.punkinfinland.net/forum/vie … #p24327776
tuolla on jotain bändikaverin juttua aiheesta myös
Aika armoton meininki.
On kyllä ihme paskaa meno muusikkopiireissä
Oon kyllä vähä yllättyny miten paljon kaikkee tällasta on. Ite en oo muusikkopiireissä pyöriny koskaan.
On kyllä hämmentävää, ja varsinkin kun tämä Teemu vaikuttanut niin symppikseltä
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
Oivalluksen hetkellä olin heikosti ravittu, joten totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava Nälkä.