#31 06.04.2017 22:38

Luppakorva sikailee taas
korvani nääs lerputtaa
From: Pikku kakkonen
Registered: 30.10.2009

Re: Vinyylilevyjen puhdistus

OMHASVAHAKSHA wrote:
Luppakorva sikailee taas wrote:

Hanavedessä kalkin määrä on oleellista, jos sitä on paljon ja se kuivaa uraan niin tekee pahaa neulalle. Mut nää on aina aika teoreettisia. Jos eläis vinyl best practices mallien mukaisesti niin varmaan olis elämä aika hankalaa. Mulla on pari tommosta antistaattista liinaa ja niissä on se etu että pystyy pyyhkimään likaa vähän kovemmin kuin hiilikuituharjalla.

kiitos tästä. ehkäpä siis tuon liinan hommaan. ja seuraavalla kerralla ns. puhdasta vettä (saakohan sellasta supermarketeista?)
en ihan niin pitkälle jaksa puhdistuksissa että hommaisi tarkoitukseen tarkoitettuja pesukoneita yms. jos voittais lotossa, ehkä sitten. vois tehdä muutakin hassua.

Se hifistien vesisuositus kai on että isopropyylialkoholia + tislattua vettä, molempia saa apteekista. Mä olen itse pikkasen skeptinen tuon suhteen, kun kuitenkin on ne kaikki muut likasuusmuuttujat pelissä ja sitten kun soitat paria kirpparilevyä niin neula taas paskanen. Jos olen vettä käyttänyt jonkun tahran hinkkaamiseen niin vähän kostuttanut jotain hellää liinaa raanavedellä ja sillä pyyhkinyt.

Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Bounty-Wrapper-Small.jpg

Board footer