You are not logged in.
Bernandalenilla listalla toi Draama-Helmi joka tosiaan ilmestyi jo 2015 toukokuussa, eli sitä en ainakaan ite kelpuuttaisi.
Emmäkään tätä viime vuoden levyksi laskisi.
Mä listasin väkisin.
Amppeliooppeli Ex-Pooppeli
Mun oli taas hankala päättää, mihin järjestykseen Bowien jälkeen levyt pistän. Jotekin hyvin tasaisia kokonaisuuksia.
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
Aika helposti löytyi 10 albumia, mutta järjestykseen laittaminen oli melko arpomista. Lintumiehen listaa lukiessani huomasin, että unohdin Sueden Night Thoughtsin omalta listaltani.
Yks levy mitä ois ehkä voinu harkita jopa top 10 -listalle (ja josta ei oo tainnu foorumillakaan kukaan mainita mitään) on tuo Faarao Pirttikankaan & Kuhmalahden nuubialaisten Papyloonin barbecue. Mähän en oo näistä silleen missään vaiheessa tosissaan innostunut, kun en ihan täysillä pysty diggaamaan Faaraon laulumaneereista (ne alkaa yleensä vähän kyllästyttää albumimitassa kuunnellessa), mut jösses miten kova bändi tää on varsinkin tällä uusimmalla levyllä. Svengaa niin saatanasti ja parhaimmillaan ihan kreisinmahtava meno.
tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni
absntin friends in arms ois kuulunu kyl top kybään hemmetti.
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
Flaming skull ihan jees, ei niin kovvoo kammoo ku Fun. Vähe räväkämpi sais olla.
Useamman kerran pyörittelyn jälkeen pyörrän sanani: parempi kuin ihan jees, on hyvin hyvin hyvä
mietin tässä just vuoden 2016 levyjä, näköjään äänestin tuolloin itse näin:
1. david bowie - blackstar
2. eevil stöö - iso vauva jeesus
3. deakin - sleep cycle
4. radiopuhelimet - saastan kaipuu
5. räjäyttäjät - räjä elektrik millenium
6. puiset heilat - sängyn ja lattian välinen loputon pudotus
7. ruger hauer - mature
8. zika & the pienipäiset babies - pienipäisyys yleistyy
9. avarus - metsässä
10. frank ocean - blonde
nyt ykkössijasta taistelisi bowien kanssa kuitenkin beyoncen lemonade ja avalanchesin wildflower, kotimaisista paras kiilan näköpiirin rajoilla, mutta mitä tuolta nyt poistaiskaan? järjestys saattaisi kyllä mennä uusiksi
1. David Bowie - Blackstar
2. Leonard Cohen - You Want It Darker
3. Eevil Stöö - Iso vauva jeesus
4. Cass McCombs - Mangy Love
5. Jukka Nousiainen - s/t
6. The Sultans - Kitchen Sessions
7. Hebosagil - Lohtu
8. Chestburster - Slime and Guilt
9. Nick Cave & The Bad Seeds - Skeleton Tree
10. The Hearing - Adrian
Sen verran muuttaisin että Mangy Love kakkoseksi, Skeleton Tree vitossijalle.
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?