#1 21.11.2016 17:17

Okko
Kanisteriäijä
From: HS VISIO
Registered: 07.11.2006
Website

Itä-Hollola Installaatio

Ei ollu omaa topikkia? Hyvä bändi vaikka toi laulu välil häiritseeki  peuk

VFjVKbO.gif

#2 21.11.2016 17:30

Okko
Kanisteriäijä
Website

Re: Itä-Hollola Installaatio

ja ehdottomasti ansaitsee oman topikin

VFjVKbO.gif

#3 21.11.2016 18:17

Okko
Kanisteriäijä
Website

VFjVKbO.gif

#4 21.11.2016 19:18

hiirimattona
maarihittona
From: Hala Suuressa Magellanin pilve
Registered: 07.02.2007
Website

Tulee mieleen taidelukiolaiset, jotka ovat keksineet alkaa soittamaan suomirockia eli ei maistu yhtään. Kuitenkin skenessä suosittua eli mikäs siinä on soittaessa suomirockia.

bzort glorf bööth

#5 21.11.2016 23:53

Kalossimies
valmistaa Vallilassa puudildoja
Registered: 07.08.2010

Mulle tulee tästä mieleen lähinnä Pavement. Arvottomat on hyvä biisi. Aika passelisti putoaa tähän "ajan henkeen", joten sikäli ymmärrän suosion.

Oivalluksen hetkellä olin heikosti kippis ravittu, joten biggrin totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava kaka Nälkä.

#6 22.11.2016 01:21

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009

Nää on tätä nykyä joka kissanristiäisissä keikalla ja saavat sellasta suitsutusta osakseen, etten voi olla olematta skeptinen. H2Ö:ssä keikan seuraaminen oli suurin piirtein mahdotonta yleisömäärän ja teknisten ongelmien vuoksi.

Laitoin tuon Tyttöystävä-videon pyörimään ja muistin miksi en jollain keikalla jaksanut. Toi "Roban" ääni on kauhee. Muuten varmaan malttaisin kuunnella. En lähtis Pavementiin vertaamaan, ellei toi "Roba" vedä hatustaan lakonisempaa laulutapaa ja parempia sanoituksia.

Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

#7 22.11.2016 11:34

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Website

kuuntelin hetken, musa kuulosti hyvältä, laulu tökki.

Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

#8 24.11.2016 18:50

Phlegm
Member
From: Land of Sodomites
Registered: 31.01.2006

Näin taannoin keikalla ja tykkäsin kyllä ainakin livemuodossa. Vaikka biisien melodiat ei mitään erityisen omaperäisiä olleetkaan, niin näillä oli ihan hyvä meno. Livenä tuntuis olevan enemmän tota kitararusikointia ja mekkalaa. Diggasin myös siitä miten laulajalla lähti ne rääkymiset naama punaisena. Onhan jollain frank blackillakin ihan kammottava laulutapa jossain pixiesin biiseissä, mutta se toimii siinä kontekstissa.
Suosikkibiisi tais olla se rekisterinumeroa vai mikä olikaan, jonka tosin ainakin ko. keikalla lauloi se basistimimsy.

Äänitetyssä muodossa en ehkä kauheasti jaksa, mutta keikalla vois nähä uudemmankin kerran.

#9 28.11.2016 12:09

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Website

Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

#10 28.11.2016 23:52

Okko
Kanisteriäijä
Website

sellanen 4/5 levy toi.  icon_cool  peuk
en kyl tiiä mitkä suomirokkibändit tekee samanlaista juttua, ei taida ees olla vastaavanlaista bändiä suomessa ja se on tärkein syy miks hehkutan. menkää vähe hehkuttamaa laitakaupungin junan valoja tonne suomipunkkitopikkeihin mjötöööhhh???

ite kuulen tossa ysäri-indie-vaikutteita suomifiltterin läpi ja se on vaa vitun jees, siihenhän robert on tainnu pyrkiäkin. esim. tyttöystävä lähtee niinku joku galaxie 500:n biisi, ainoa vaa et soundit ei oo yhtä hienosti toteutettu. noi lyriikat on vähän sellasta hot or miss -kamaa, mut sopii slacker dadailuun. ff

VFjVKbO.gif

#11 29.11.2016 00:10

rc-lungen
Member

En kuunnellu levyä. Annetaan mahdollisuus. Bandcampista löytyvä kolmen biisin EP oli ainakin ihan paska.

#12 29.11.2016 14:53

rc-lungen
Member

Toi Kuollut Mies alkoi tosi hyvin kunnes "Roba" alkoi laulamaan. Onpa nyt tämäkin tullut koettua, etten oikeasti siedä jonkun lauluääntä. On varmaan kivoja ja symppiksiä tyyppejä, vaikka aika sujuvaa paskaa jauhaa tää "Roba" tossa soundin haastiksessa. Paskat sanoitukset, paskat läpät, paska laulaja. Ei pelasta Juuso Paason ylisanatkaan. Ei voi mitään  grin

#13 29.11.2016 16:42

Luppakorva sikailee taas
korvani nääs lerputtaa
From: Pikku kakkonen
Registered: 30.10.2009

Ei tämä oikein ollut minun musiikkia tämä.

Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Bounty-Wrapper-Small.jpg

#14 29.11.2016 16:51

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005

Emminäkään tällaista muista tehneeni alien

Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

#15 29.11.2016 16:56

Luppakorva sikailee taas
korvani nääs lerputtaa
From: Pikku kakkonen
Registered: 30.10.2009

centerhuig:center: wrote:

Emminäkään tällaista muista tehneeni alien

shit_clap.gif  frown2

Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Bounty-Wrapper-Small.jpg

#16 29.11.2016 19:26

turston
turska the wonder, tuohtunut vegaani
From: jojo
Registered: 13.06.2005

Kuulostaa aika tosi paljon Janos Valmuselta. Ihan jees, mutta löytyy niin paljon parempaakin. Ehkä pitäis livenä tsekata joskus.

ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!

#17 30.11.2016 12:42

rc-lungen
Member

turston wrote:

Ehkä pitäis livenä tsekata joskus.

Onnea matkaan. Näitten keikat on olleet niin tukossa, ettei tsekkaamisesta ole tullut mitään.

#18 08.12.2016 18:15

antti
Member
From: Helsinki
Registered: 14.02.2006

Ti 13.12. Siltasessa: Robert Ensio Niemistö, Hulda Huima

#19 18.12.2016 21:14

Kalossimies

Kerran oli keikalla hyvä ja Arvottomat ja Roskaa on ihan kelpo kipaleita ja siis periaatteessahan tällaisen luuserislacker-estetiikan pitäis resonoida, mut silti jää vähän yrittämiseksi. Ehkä kun tässä on mehustellut Car Seat Headrestia samaan aikaan, niin tuntuu että Toledo tekee about ihan kaiken niin paljon paremmin kuin Niemistö, niin ei tämmöisiä jämäpaloja oikein jaksa.

Oivalluksen hetkellä olin heikosti kippis ravittu, joten biggrin totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava kaka Nälkä.

#20 19.12.2016 05:05

rc-lungen
Member

Oisko tässä se klassinen "ei tällasta tee kukaan muu suomessa"-efekti? Hmm.... Ei.

#21 20.12.2016 17:31

Okko
Kanisteriäijä
Website

onhan toi elävien aalloilla nyt kevyesti parempi levy ku uusin car seat headrest jos niit on pakko verrata

VFjVKbO.gif

#22 20.12.2016 18:20

artsy
Member
From: Tampere
Registered: 19.10.2005
Website

Itse yllätyin livenä grunge / ysäri (esim Smashing Pumpkins)-viboista. En vieläkään tiedä onko tuo hyvä vai huono homma..
Nuoren angstin alleviivaaminen kävi myös tympimään aika äkkiä "en oo nukkunu pariin päivään, oon hajoomassa", "tää on omistettu kaikille epäonnistujille" jne. Olis tullu selväks ihan kyllä muutenkin nämä. Kaikkineen ehkä kuitenkin suh selkeästi plussan puolella ja SYMPAATTINEN bändi.

let me fall out of the window
with confetti in my hair

#23 20.12.2016 21:08

rc-lungen
Member

Okko wrote:

onhan toi elävien aalloilla nyt kevyesti parempi levy ku uusin car seat headrest jos niit on pakko verrata

Vittu jätkä on kujalla.

#24 21.12.2016 01:31

Kalossimies

Okko wrote:

kassa.png

#25 21.12.2016 01:46

Okko
Kanisteriäijä
Website

rc-lungen wrote:
Okko wrote:

Vittu jätkä on kujalla.

pimp

VFjVKbO.gif

#26 21.12.2016 09:24

KZ
Vuoden Foorumisti 2019
From: Leppädanger
Registered: 28.12.2009
Website

rc-lungen wrote:
Okko wrote:

Vittu jätkä on kujalla.

Voin objektiivisena ulkopuolisena ratkaista kiistan. En ole kumpaakaan bändiä kuunnellut. Nyt kuuntelin. Car seat parempi.

#27 21.12.2016 14:06

Okko
Kanisteriäijä
Website

ei noi oo ees relevantteja vertailtavia

E: siis ihan erilaiset pyrkimykset ja päämäärät. Car seat headrest vähemmän klassisella tavalla melodiapohjasta kitarapoppirokkia, hienostuneempaan ilmasuun pyrkimistä ennemminkin tms. "Installaation" erityisyys tulee tosta slackerismin sovittamisesta suomalaiseen kontekstiin ja sit tossa kans toimii se hiomattomuus joka kuuluu kaikesta aidosti hyvien biisien kanssa. Mulle car seat headrest nyt vaa jää enemmän äänimassaks joka kuulostaa osalta jotaa jatkumoa vahvemmin.

Last edited by Okko (21.12.2016 14:39)

VFjVKbO.gif

#28 21.12.2016 16:36

rc-lungen
Member

Okko wrote:

"Installaation" erityisyys tulee tosta slackerismin sovittamisesta suomalaiseen kontekstiin ja sit tossa kans toimii se hiomattomuus joka kuuluu kaikesta aidosti hyvien biisien kanssa.

Tähän täysin eri. Laitoin Elävien aalloilla soimaan, eikä ekasta kolmesta biisistä mikään ole mitenkään hyvä. Mikään konteksti ja minkään sovittaminen yhtään mihinkään ei auta, jos biisit ei ole hyviä. Nää biisit ei myöskään ole huonoja. Ne on keskinkertaisia. Heittäisin itse tollasia vasurilla nipullisen yhdessä iltapäivässä, jos haluaisin. Se näissä suomibändeissä usein ärsyttääkin, oli kyseessä sitten Installaatio tai Sonic Visions. Ei nähdä vaivaa biisien eteen, vaan mennään joku "konteksti" tai "tyyli" edellä.

#29 21.12.2016 17:15

rc-lungen
Member

Nyt kuuntelin Elävien aalloillan lähes kokonaan läpi. Jossain vaiheessa tuli stoppi vastaan. Levyllä on hyvätkin puolensa, mutta minun kirjoissani pelkkä hyvä kitarasoundi ei riitä.
Sen sijaan, että oltaisiin keskitytty tekemään biisejä, levyltä löytyy liiankin paljon peruslänkytystä, minkä päälle Niemistö kailottaa sensuroimatonta ja koristelematonta Weltschmerziään. Jonkinlaisessa perinteessä roikkuminen biisien kustannuksella ei ole imo ikinä ollut resepti hyvälle musiikille, oli kyseessä sitten tällainen nukkavieru slacker-estetiikka tai vimpan päälle pyntätty Hanoi-klooni. Jos haluaa kokea olevansa osa jotain "nuorisoliikettä", niin ehkä tämä on sitten kovaa kamaa.
Olen tosi yllättynyt siitä, että jotkut fiksuina pitämäni tyypit hehkuttavat Installaatiota jonain Rock-musiikin uutena puhtaana ilmentymänä ja nimenomaan keulahahmonsa kautta. Antaisitte poikaparan mieluummin keskittyä biisintekoon, niin tällaisesta hehkutuksesta saattaisi joskus voida jopa lunastaakin jotain. Tällaisenaan tämä aiheuttaa mulle lähinnä myötähäpeää. Ilman hehkutusta kyseessä olisi vain keskinkertaisuus, Rumbassa 3/5 ja unohdus, mutta tässäkin tapauksessa tastemakereiden hehkutus riittää aiheuttamaan näennäisen massapsykoosin tyhjästä.

Ehkä jollekin kuulijalle riittää se, että tehdään joku juttu vähän sinnepäin Suomeksi. Mulle ei. Se, että joku juttu tehdään (muka) ensimmäistä kertaa Suomeksi ja vielä näinkin puolivillaisesti, ei tee siitä itse asiassa mitenkään erityistä. Tämä pätee aika moneen muuhunkin artistiin.

#30 21.12.2016 17:27

turston
turska the wonder, tuohtunut vegaani
From: jojo
Registered: 13.06.2005

Kuuntelin kans just levyn läpi ja yllätyin positiivisesti. Toi kitarasaundi on tosi mukava ja siellä on kivoja jippoja siellä täällä. Mä oon helppo näissä. Tietty monessa biisissä tulee sellanen fiilis, että länkytä nyt ne juttus ja revitelkää taas icon_cool
Kaislikossa ainakin pirun hyvä biisi ja oisko Loputon yö kans. Oli siellä jotain muutaki. Tuskin tulee usein tota pyöriteltyä mut soittolistalle suattaa päätyä biisi tai pari.

edit: tästäkin tuli välillä mieleen Dismemberment Plan. Kaislikossan alku kuulostaa Automaticilta.

Last edited by turston (21.12.2016 17:33)

ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!

Board footer