You are not logged in.
Hurjia syytöksiä Kerropas ketkä muut on käsittäneet 70-luvun progen väärin? Uriah Heep?
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
minulle 70-luvun parhaassa progessa on kyse ylivertaisesta pop-musiikista ja maailman parhaimmista melodioista. käsitän sen siis poppina, jota tehneet tyypit nyt vaan osasivat soittaa keskivertoa paremmin ja ymmärsivät myös musiikin teoriasta jotain. nämä uusimmat yrittäjät tekevät pitkiä biisejä joissa on paljon kikkailua ja koukeroisia riffejä, mutta jotka ovat mielestäni kuitenkin melodisesti ja tuotannollisestikin yleensä hyvin köyhiä. sieltä 70-luvun progesta siis poimitaan ne mielestäni väärät asiat ja keskitytään niihin, kun ei osata tehdä kunnon melodioita ja tarttuvia riffejä/kertsejä.
edit: en siis tuomitse tätä opethin levyä vielä tuohon^ kategoriaan mut siltä tämä nyt kyllä päällisin puolin kuulostaa...
Last edited by ydinaukio (29.09.2011 17:14)
jostain syystä laitoin uuden levyn soimaan. tämähän kuulostaa joltain von hertzen brothersilta
Yks tuttu tilitti muuten FASESSA ihan samaa
- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.
minulle 70-luvun parhaassa progessa on kyse ylivertaisesta pop-musiikista ja maailman parhaimmista melodioista. käsitän sen siis poppina, jota tehneet tyypit nyt vaan osasivat soittaa keskivertoa paremmin ja ymmärsivät myös musiikin teoriasta jotain. nämä uusimmat yrittäjät tekevät pitkiä biisejä joissa on paljon kikkailua ja koukeroisia riffejä, mutta jotka ovat mielestäni kuitenkin melodisesti ja tuotannollisestikin yleensä hyvin köyhiä. sieltä 70-luvun progesta siis poimitaan ne mielestäni väärät asiat ja keskitytään niihin, kun ei osata tehdä kunnon melodioita ja tarttuvia riffejä/kertsejä.
edit: en siis tuomitse tätä opethin levyä vielä tuohon^ kategoriaan mut siltä tämä nyt kyllä päällisin puolin kuulostaa...
"Kun ideat loppuvat usein ruvetaan rokkaamaan". Ehkä tuon Abso-lainauksen voisi kääntää nykyään myös muotoon "kun ideat loppuvat aletaan tekemään progea". En nyt ihan tarkkaan muuten muista miltä Von Hertzen Brothers kuulostaa, mutta mulle ei ainakaan vielä ole sellaisia mielleyhtymiä tullut. Mutta muutoin ydinaukion kanssa olen samaa mieltä.
<@DBGene> senkin karkki
kääntäisin tuon abso-lainauksen nykypäivänä ennemmin muotoon "kun ideat loppuvat aletaan tekemään neu!-pastisseja"
En ole kyllä kuullut Von Hertzeneitä kuin vuosia sitten yhden järkyttävän skeidan keikan verran, mutta en kyllä millään kuule yhtäläisyyttä heidän diettikola-kingston wallin ja Opethin välillä. Minäkin varmaan ymmärrän 70-luvun progen väärin sikäli kuin ymmärrän sitä ollenkaan. Melodioiltaanhan Opethin nimenomaan tunnistaa Opethiksi tällä uudella levyllä. Niissä on samaa vähän synkempiin sävyihin kääntyvää, metallista periytynyttä tunnelmaa kuin mitä niillä on ollut alusta saakka. Onhan ne vähän samasta puusta veistettyjä aina mutta mielestäni hyvin opethmaisia. Mutta pointti siis on, että Opethilla ON melodioita omasta takaa toisin kuin ydis väittää.
Sent from my iPhone 16
mikäs ois tältä uudelta levyltä joku vahvat melodiat omaava biisi? niin kuunnellaas uudelleen
mikäs ois tältä uudelta levyltä joku vahvat melodiat omaava biisi? niin kuunnellaas uudelleen
Vähän veikkaan että hyödytöntä ruveta vänkäämään tuosta, jos eivät Opethin melodiat aikaisemminkaan ole miellyttäneet. Vai onko sulla joku objektiivinen mittari vahvalle melodialle?
Sent from my iPhone 16
ei ole objektiivisia mittareita. pitäisi varmaan valita vaikka joku sata omasta mielestäni jotenkin erityistä melodiaa, analysoida ne ja katsoa löytyykö kaikista jotain yhteistä. en taida kuitenkaan ryhtyä tähän
kiinnostaisi kyl silti tietää ihan vaan mielenkiinnosta jotain esimerkkejä missä opethin biiseissä sun mielestä ois oikein vahvaa melodiaa?
ei ole objektiivisia mittareita. pitäisi varmaan valita vaikka joku sata omasta mielestäni jotenkin erityistä melodiaa, analysoida ne ja katsoa löytyykö kaikista jotain yhteistä. en taida kuitenkaan ryhtyä tähän
kiinnostaisi kyl silti tietää ihan vaan mielenkiinnosta jotain esimerkkejä missä opethin biiseissä sun mielestä ois oikein vahvaa melodiaa?
Pitäisi vissiin taas kaivaa levyjä esiin, kun ei aina muista biisejä. Ei oo pitkään aikaan tullut kuunneltua. Tää biisi rupesi kuitenkin soimaan päässä kun luin kysymyksesi: http://www.youtube.com/watch?v=wxaFANthouM
Sent from my iPhone 16
Sais alle 9 euron tämän (incl. postit) jos tilais argentiinasta ...pitäisköhän
Eh.. no tilasin ..kaisse sieltä joskus tulee
Last edited by hezma (04.10.2011 14:53)
Oishan tuon saanut esim. play.comista 9.99.
In the last second of life, they're gonna show you how,
how they run this show.
No ois, mut mitä halvempi sen parempi
..toki ois voinu oottaa vuoden ja ostaa sen jostain marketista samaan hintaan kuten edellisen levyn kohalla tein, mutta nyt ei malttanu
Last edited by hezma (04.10.2011 15:46)
Mun korvaani Slither erottui melodiansa puolesta edukseen. Loppu oli kyllä ihan turhaa himmailua. En nyt oikein vieläkään osaa päättää onko tuo uus levy mistään kotoisin vai ei. Ei se mitenkään kauheasti ole enää iskenyt...
<@DBGene> senkin karkki
Still Life ainaski pitäis vielä hankkia.
Vielä äskön tuota sai parilla punnalla, nyt ku uus levy ilmesty niin pitäis käytetystäkin maksaa lähes seittemän No eikai auta ku ootella että hinta taas tippuu
Last edited by hezma (04.10.2011 19:56)
hezma wrote:Still Life ainaski pitäis vielä hankkia.
Vielä äskön tuota sai parilla punnalla, nyt ku uus levy ilmesty niin pitäis käytetystäkin maksaa lähes seittemän No eikai auta ku ootella että hinta taas tippuu
No totta munassa pitäis Opethin paras levy hankkia
The only one who could ever reach me was the son of a pizza man
Jos joku haluaa myydä kolme ekaa albumia (cd:nä toki) sikahalavalla niin olen kiinnostunut, muuten tilaan Candlelight Years-boxin
Tulihan se "sieltä", eksotiikkapisteitä lisää se, että kyseessä on argentiinalainen painos
Uus levy ennakkokuuntelussa
http://pitchfork.com/advance/519-pale-communion/
Aika proge. Aika rauhallinen. Kuulostaa hyvältä. Pettyyköhän vanhat opeth- fanit taas...
Täytyypä kuunnella. Tulevat muuten Tampereelle ti 11.11.
<@DBGene> senkin karkki
Hommasin lipun lokakuun kultsan keikalle. Nää vetää vissiin kaks settiä. Ensin ghost reveriesin kokonaan ja sitten muuta. En ole opethia vuosiin nähnyt, mutta toi setti kuulostaa hyvältä. Ghost reveries tuli silloin just ku olin Opethin löytänyt joten sitä tuli joskus aika paljon kuunneltua.
The only one who could ever reach me was the son of a pizza man
Itselläni katosi mielenkiinto Ghost Reveriesin aikoihin, mutta Heritagea jaksoin taas kuunnella. Viime vuoden Pale Communion oli ehkä liian samanlainen kuin Heritage ja siksi tylsä. Pari kertaa kävin vuosituhannen alussa katsomassa bändiä livenä ja hyviä keikkoja ne oli. Åkerfeldtillä oli hassuja välispiikkejä ja namedroppaili vanhoja suomalaisia progebändejä.
Åkerfeldtille pitää antaa tunnustusta siitä, että on tuonut paljon 70-luvun bändejä muidenkin kuin Mitään UG:tä ei ole olemassa-levykerääjien tietoisuuteen. Olisko esim. Comus reunion tapahtunut ilman Åkerfeldtin avustusta?
Onko hezzuli kuunnellut jo Sorceressia? On lytätty arvioissa aika tylsäksi ja siltä kuulemani näytebiisi vaikutti.
Tommonen myönteinenkin arvio tuli vastaan, tosin kirjoittaja pitää Ghost Reveriesia bändin parhaimmistoon kuuluvana
Onko hezzuli kuunnellut jo Sorceressia? On lytätty arvioissa aika tylsäksi ja siltä kuulemani näytebiisi vaikutti.
Tommonen myönteinenkin arvio tuli vastaan, tosin kirjoittaja pitää Ghost Reveriesia bändin parhaimmistoon kuuluvana
Opeth on bändi, johon pystyn suhtautumaan ihan pelkkänä musiikkina. Minulla ei ole minkäänlaista tunnesidettä orkesteria kohtaan. En edes tiedä ketä siinä soittaa -Åkerfeldtiä lukuunottamatta- koska kansitekstien tutkiminen on jäänyt vähäiseksi eivätkä soittajien nimet muutenkaan enää jää päähän samalla tavalla kuin 15-vuotiaana. En fanita sitä, en ole ottanut selvää bändin historiasta, sillä ei ole teinivuosien diggailun painolastia. Ostin ensimmäisen Opeth-levyni, Damnationin, levykaupasta Imatralta. Silloin entiseen maailmanaikaan, jolloin levykauppoja oli pikkukaupungeissakin. Kysyin myyjältä, että millaista tämä on. Todella raakaa ja rajua mättöä kuului vastaus. Vähän pelotti panna levy soimaan, koska en ole mikään äärimetallin ystävä. Myyjä ei ollut ilmeisesti levyä kuunnellut tai sekoitti sen Deliveranceen. Damnation kun on kaikkea muuta kuin raakaa ja rajua. Tykästyin kovin ja kaikki bändin studiolevyt ovat löytäneet tiensä hyllyyni.
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
Selevästi parempi ku kaks edellistä, joista en oo oikein saanu otetta. Mut tää on vaikuttanu suht hyvältä.
bändi, johon pystyn suhtautumaan ihan pelkkänä musiikkina. Minulla ei ole minkäänlaista tunnesidettä orkesteria kohtaan. En edes tiedä ketä siinä soittaa
Mulla on tämä aika monen bändin kohdalla. Eipähän syyllisty turhaan henkilöpalvontaan.
Kaks vimosta oli hyviä, uusi vaikuttaa aika samalta setiltä. Pale communion ehkä bändin paras. Koska progekikkailu uppoaa snadisti enempi ku hevirunttaus.
Uus levy ilmestyy kohtapuoleen. CD:n normiversio on enkunkielinen, mutta speciaalipainos sisältää myös ruotsiksi lauletun version levystä.
No vieläkö kiinnostaa? Ajattelin uuden levyn hankkia, ruotsinkielinen versio tietenkin.
Tuanoi saatana.