You are not logged in.
Itseltäni löytyy noista huimat 12 + sitten koko talouden levyt yhteenlaskettuna jokunen lisää. Noin viidellä pärjäisin oikein mainiosti.
Noin viidellä pärjäisin oikein mainiosti.
MITÄ HELVETTIÄ
mutta joo, mitä mercury rev esim. tekee tuolla? ymmärrän että yhtymäkohtia on (ja flaming lipskin jollain tulevalla(?) suukeisariboxilla), mutta kuitenkin suht kaukana itse asiasta ollaan vaikka samankaltaisuuttakin löytyy. yhtä hyvin olis voinu laittaa sitten dinosaur jr. ja sonic youth myös listalle.
metsäkukkia54 wrote:Noin viidellä pärjäisin oikein mainiosti.
MITÄ HELVETTIÄ
mutta joo, mitä mercury rev esim. tekee tuolla? ymmärrän että yhtymäkohtia on (ja flaming lipskin jollain tulevalla(?) suukeisariboxilla), mutta kuitenkin suht kaukana itse asiasta ollaan vaikka samankaltaisuuttakin löytyy. yhtä hyvin olis voinu laittaa sitten dinosaur jr. ja sonic youth myös listalle.
Pientä kyllästymistä tähän genreen havaittavissa. En nyt sentään ole yhdestäkään levystä luopumassa, mutta kovin ovat vähälle kuuntelulle viime aikoina jääneet. Voihan olla, että jo kuukauden päästä olen toista mieltä.
Yerself Is Steam ei minustakaan tuolle listalle kuulu. Toisaalta sen voisinkin poimia soittimeeni koska vain.
Ihan hyvä lista. Nowhere, Souvlaki ja A Storm In Heaven on kolmen kärjessä, järjestys riippuu päivästä.
Lazer Guided Melodies jäi ehkä puuttumaan.
turston wrote:
Shanksinhan kanssa tässä sovittiin vähän aikaa sitten että kesällä vetäistään läpi kymmenottelu.
Ihan hyvä lista. Nowhere, Souvlaki ja A Storm In Heaven on kolmen kärjessä, järjestys riippuu päivästä.
Lazer Guided Melodies on viiden tähden levy muttei kuulu shoegazing-listalle. Ei kyllä kuuluisi myöskään Yerself Is Steam. Noista Jesusta, Brian Jonestown Massacresta ja Alcestista vaikea sanoa kun en ole kuunnellut, mutta eikös nyt Alcestia ainakin pidetä ihan yleisesti genreen kuuluvana. Mutta nää on näitä ja mielestäni on ihan hyvä, ettei genrerajoja venytetään kun genre on luonnostaan venyvä käsite. Eikä muuten varmaan kaikkien mielestä Vervekään kuuluisi tuonne.
mun mielestä kyllä eka verve kuuluu tonne, myöhemmät sitten ei. pitäiskin kuunnella se pitkästä aikaa.
Bedderi wrote:Ihan hyvä lista. Nowhere, Souvlaki ja A Storm In Heaven on kolmen kärjessä, järjestys riippuu päivästä.
Lazer Guided Melodies on viiden tähden levy muttei kuulu shoegazing-listalle. Ei kyllä kuuluisi myöskään Yerself Is Steam.
On tuolla Seefeel, joka kuuluu ehkä vieläkin vähemmän. Joten kyllä LGM voisi hyvin tuolla olla.
turston wrote:
Shanksinhan kanssa tässä sovittiin vähän aikaa sitten että kesällä vetäistään läpi kymmenottelu.
stratum wrote:Bedderi wrote:Ihan hyvä lista. Nowhere, Souvlaki ja A Storm In Heaven on kolmen kärjessä, järjestys riippuu päivästä.
Lazer Guided Melodies on viiden tähden levy muttei kuulu shoegazing-listalle. Ei kyllä kuuluisi myöskään Yerself Is Steam.
On tuolla Seefeel, joka kuuluu ehkä vieläkin vähemmän. Joten kyllä LGM voisi hyvin tuolla olla.
kyllä seefeelkin hieman siihen suuntaan luokiteltiin aikanaan, ainakin eka ep. spiritualized sen sijaan kun oli spacemen 3:n jatkoa niin menee enempi niihin esikuviin siinä missä esim. cocteau twins tai the jesus and mary chain. mutta rajanveto kieltämättä hieman vaikeaa välillä.
Suurin rikos listalla, kuten eräs suomalainen poppari facebookissakin jossain kommentoi, taitaa olla Everything's Alright Foreverin puuttuminen.
juurikin näin a gugas poppari näin valistunut?
stratum wrote:Suurin rikos listalla, kuten eräs suomalainen poppari facebookissakin jossain kommentoi, taitaa olla Everything's Alright Foreverin puuttuminen.
juurikin näin a gugas poppari näin valistunut?
Ville Särmä.
^
ostin nyt sitten lipun swervedriverin keikalle, odotuksia ei kauheasti ole, kunhan soittavat duelin.
ostin nyt sitten lipun swervedriverin keikalle, odotuksia ei kauheasti ole, kunhan soittavat duelin.
Tuon perusteella pitää odottaa loppuun asti: http://www.setlist.fm/setlists/swervedr … 6b1d8.html
turston wrote:
niin..TBJM:n eka levy Methodrone kyl taitaa tähän suukeisarointilokeroon mennä aika hyvin vaik bändin muu tuotanto sit kallellaan enemmän psykedeelisempaan suuntaan.
Nn. Mn mlst Slwdvn Svlk, M Bld Vlntnn Lvlss j Rdn Nwhr n prht tn gnrn lvt. Vhn tls lst... nn j n kn tkk nst plkst knsnntt lhntsta.
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
shax-enks wrote:niin..TBJM:n eka levy Methodrone kyl taitaa tähän suukeisarointilokeroon mennä aika hyvin vaik bändin muu tuotanto sit kallellaan enemmän psykedeelisempaan suuntaan.
Nn. Mn mlst Slwdvn Svlk, M Bld Vlntnn Lvlss j Rdn Nwhr n prht tn gnrn lvt. Vhn tls lst... nn j n kn tkk nst plkst knsnntt lhntsta.
Olit unohtanut tuonne loppuun vokaalin. Vaikeutti lukemista.
psykokarkki wrote:ostin nyt sitten lipun swervedriverin keikalle, odotuksia ei kauheasti ole, kunhan soittavat duelin.
Tuon perusteella pitää odottaa loppuun asti: http://www.setlist.fm/setlists/swervedr … 6b1d8.html
joo tulihan se encorena, ihan ok keikka, eli ei tämä nyt päätä räjäyttänyt mut tulihan nähtyä.
Bedderi wrote:psykokarkki wrote:ostin nyt sitten lipun swervedriverin keikalle, odotuksia ei kauheasti ole, kunhan soittavat duelin.
joo tulihan se encorena, ihan ok keikka, eli ei tämä nyt päätä räjäyttänyt mut tulihan nähtyä.
Ihan jees tosiaan, enkä itse edes pään rajahtamistä odottanut. Duel oli siisti kuulla livenä. Soundit oli vähän suttuiset tai sitten ne oli mun uudet tulpat. Itselleni kohokohta taisi olla melkeinpä The Birds, itselleni ennestään tuntematon jenkki-indie- ja Teenage Fanclub -henkinen biisi.
Bowery Electric! Tiedä onko tää nyt niin suoraa showgazingia, tai siis ei ole. Post-rock(kin) mainittu. Kaikenlaista luuppia ja konetta ja muuta on mukana. Beatia vuodelta 1996 nyt luukuttanut duunissa pari kertaa ja hyvältä kuulostaa.
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
En jaksanut lukea, mutta totahan se on kaikilla kitaristeilla, jotka lähtee kasvattamaan pedaalilautaa ja steppailevat biisien välillä. Voi olla, etten huonolla enkulla tajunnut otsikkoa oikein.
bzort glorf bööth
Päätin kuunnella mututuntumalta levyjä Kranky recordsin bandcampista ja tuli tää Bowery Electric vastaan ja eiköhän tämä nyt tänne kuulu. Tosi piristävää tällaista ainakin mun korviin. Kuulostaa siltä, että on menty niin vahvasti tunnelma edellä, kuin vain voidaan, ja vielä onnistuttu. Kuuntelussa eka levy, joka vielä enemmän selkeästi rock. Tätä ennen kuuntelin tokan lp:n, Beat, läpi, jolla jo ihan reippaasti vahvemmat trip-hop yms. vibat. Sekin jännää kamaa. Sitten tämä klassinen lakoninen laulutyyli, josta olen itse aina pitänyt paljon. Että sellasta tänään
Amppeliooppeli Ex-Pooppeli
Hyvä nosto ja hyvää
Shoegazena itekin nykyään Bowery Electriciä kulutan. Ostin post-art rock-huumassa (sellasena ne mulle kaupattiin) ekan ja tokan Epesin alelaarista muutamalla markalla 90-luvun lopussa, mutta kuulostivat silloin väljähtäneeltä, ideattomilta ja soundi oli aikalaistensa rinnalla valjua. Vaikuttivat vähän sellasilta Krankyn helmien ja post rock liidokkien väliin jumittuneilta. Lahjoitin ne muutaman kuuntelukerran jälkeen hyvään kotiin Kyttälän poppers-skenen huojujille. Nyt harmittaa. Vein myös samoihin aikoihin Genevan Furtherin takas divariin. Harmittaa jostain kumman syystä sekin.
Last edited by HannaEbola (17.02.2017 11:42)
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Kaikki hienoja, mutta keskimmäinen paras.
turston wrote:
parhaat making thank you
Not you
for
making
you
thank
incredible
all
such
records
turston wrote:
for
not you
thank
you
such
making
all
records
incredible
thank
for
incredible