You are not logged in.
Tuli nähtyä ja bändi vedossa. Tässä keikka hyvin tiivistetty, eikä kirjoittajan kannata kaveriaan hävetä. Positiivisella meiningillä : )
jookcha wrote:Luppakorva sikailee taas wrote:Kova keikka, erittäin kova. Siistii miten nää vanhat biisit Ajattele, Jäämeri jne ei ole setin kohokohtia vaan livenä uudet biisit pesee ne aika kevyesti. Ja Katz/Mällinen, taisin uuden kohdallakin sanoa tästä, nerokas kitarapari. Ihan sairaan intensiivistä ja tyylitajuista soittoa.
Tuliks Lihamaisema?
Onks tää nyt se Turskan lemppari?
on!
ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!
Pohjustan sanomaani kertomalla, että minähän en oo ikinä ollu mikään maailman kovin Radiopuhelimet-fani, levytkin hommasin vasta nyt uudelleenjulkaisujen myötä ja keikalla en oo koskaan käynyt. Mutta minusta nyt amatöörinä kumminkin tuntuu siltä, että Saastan kaipuu on näitten paras levy. Joka kerta kun kuulen esim. Mestari on poissa, niin enpä voi muuta kuin ihmetellä että miten käsittämättömän kovaa jytää toi bändi paiskii siinä. Ihan kreisiä. Että niinko maailman parhaita rokkibiisejä ehkä joo ei mitään ehkä vaan kyllä. Plus esim. mm. Lihamaiseman töräyttelyt ja Kvanttidiskon hullun kova funk.
tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni
pitihän tuo käydä lepiksessä tarkistamassa, vaikka huomenna herätys kasilta ja lähtö turkuun
ekana biisinä ekan levyn päätösraita hetki ja toinen harvinaisuus tais olla seuraavassa sodassa, sit tuli jokunen klassikko ja uuden levyn juttuja, jopa se turskan suosikki, ja encorena jäämeri ja mestari on poissa. helvetin hiki on mutta 5/5
saksofonisti ja taustalaulaja mukana lineupissa ja katzilla kuninkuusravit -94 -paita ja huh miten kuuma se dimitra sex pistols -paidassaan paras bändi
Voi vittu Lihamaisema! Nyt kyrsii missaus.
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
Tänään Tampereella Telakalla. Ajattelin käydä tsekkaamassa. Edellinen kerta kun olin näitten keikalla oli joskus viime vuosikymmenellä
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
helvetin hiki on mutta 5/5
and when Finland play hockey
it strikes that continue my
beer machine and Ukko Metso
Olisin kyllä ehdottomasti ollut tulossa mutta osuu just tälle illalle yksinhuoltajuus.
Tiesitkö muuten, että räppi, mitä jotkut jopa musiikiksi sanovat, on isossa maailmassa jengimusiikkia. Nämä "kuuluisat" räppärit ja heidän jenginsä selvittelevät välejään toisiaan ammuskelemalla.
Ei vitun vittu Lihamaisema nyt vituttaa. Oliko se sairaan kova?
ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!
Tänään Telakalla. Odotukset:
Ei vitun vittu Lihamaisema nyt vituttaa. Oliko se sairaan kova?
Toivottavasti vetävät tuon tänäänkin. Kyseisellä biisillä ovat kyllä lähempänä Fun Housen aikaista Stoogesia kuin koskaan (mitä minä olen bändiä kuunnellut). Tosin onhan ainakin Oulun 1986/2000/? myös.
<@DBGene> senkin karkki
turston wrote:Ei vitun vittu Lihamaisema nyt vituttaa. Oliko se sairaan kova?
Toivottavasti vetävät tuon tänäänkin. Kyseisellä biisillä ovat kyllä lähempänä Fun Housen aikaista Stoogesia kuin koskaan (mitä minä olen bändiä kuunnellut).
Tulee joo L.A. Blues vahvasti mieleen!
and when Finland play hockey
it strikes that continue my
beer machine and Ukko Metso
Alxity wrote:turston wrote:Ei vitun vittu Lihamaisema nyt vituttaa. Oliko se sairaan kova?
Toivottavasti vetävät tuon tänäänkin. Kyseisellä biisillä ovat kyllä lähempänä Fun Housen aikaista Stoogesia kuin koskaan (mitä minä olen bändiä kuunnellut).
Tulihan se Lihamaisema Tampereellakin. Koko keikka oli vaan niin kova, ettei kyseinen biisi erottunut yhtä selvästi edukseen kuin ehkä levyllä. Onhan nää kyllä uskomattoman tiukka livebändi Henk. koht. Seuraavassa sodassa oli ehkä itselleni keikan kohokohta. Sen taas miellän Puhelimien Sympathy for the Deviliksi...
<@DBGene> senkin karkki
interuptor bastardo wrote:Alxity wrote:turston wrote:Ei vitun vittu Lihamaisema nyt vituttaa. Oliko se sairaan kova?
Tulihan se Lihamaisema Tampereellakin. Koko keikka oli vaan niin kova, ettei kyseinen biisi erottunut yhtä selvästi edukseen kuin ehkä levyllä. Onhan nää kyllä uskomattoman tiukka livebändi Henk. koht. Seuraavassa sodassa oli ehkä itselleni keikan kohokohta. Sen taas miellän Puhelimien Sympathy for the Deviliksi...
L.A. Blues todellakin joo.
Ja olihan kova eilen.
laitetaan nyt tänne, vaikka joku voi tarvittaessa tehdä tälle omankin topikin: Tullista tullu: Dimi Salo
Biisit ilmestyvät yksi kerrallaan, lokakuussa, marraskuussa ja joulukuussa. Pyhäinpäivänä tulee kuolemaan liittyvä biisi, ja joulukuussa, suomalaisen musiikin päivänä, julkaistaan biisi, jossa on mukana Radiopuhelimien Jyrki Mäki.
aloin just saunan lämpiämistä odotellessa lukemaan uutta kuuma linja #10:iä, taustamusiikkina proteuksen xmix radiosta, juomana punk ipa
eka juttu: raatikaisen olutleipä :salut:
pakkolukemista kaikille faneille, älkää missatko.
haastisjuttu j.a. mäen uusimman sarjakuvan tiimoilta: Musta lipas: kotimainen seikkailusarjakuva!
p.s.
Lauantaina 10.9. Raahen Kirjamessu-klubilla spesiaalia hommaa!
J.A Mäki & The Orphan feat. Jarno Mällinen.
Todistettavasti olemme harjoitelleetkin.Klo 20:00 alkaen ohjelmaa Ruiskuhuoneella. Mukana myös Parrakas Nainen. Vapaa pääsy!
Olikos Maalla-levyn cd:n ja svart-vinyylin välillä jotain mielipiteitä jakavia soundieroja, jotka puhuu jommankumman formaatin puolesta? Tällä bändillä kun niitä tuntuisi olevan koko ajan. Vai oliko tän bändin kanssa joku konsensus, jossa cd > vinyyli? Kun ajattelin pistää ton svart-levyn myyntiin. Pohdinnassa myös, että laittaisko noita muitakin, kun ei nyt mitenkään hirveästi tule kuunneltua, eikä kompletismikaan kiinnosta. Samalla sit pieni päänsärky siitä, et mitkä levyt hyllyyn sitten jäisivät?
Amppeliooppeli Ex-Pooppeli
Olikos Maalla-levyn cd:n ja svart-vinyylin välillä jotain mielipiteitä jakavia soundieroja, jotka puhuu jommankumman formaatin puolesta? Tällä bändillä kun niitä tuntuisi olevan koko ajan. Vai oliko tän bändin kanssa joku konsensus, jossa cd > vinyyli? Kun ajattelin pistää ton svart-levyn myyntiin. Pohdinnassa myös, että laittaisko noita muitakin, kun ei nyt mitenkään hirveästi tule kuunneltua, eikä kompletismikaan kiinnosta. Samalla sit pieni päänsärky siitä, et mitkä levyt hyllyyn sitten jäisivät?
en muista että tuossa olisi mitään erityistä kuulunut, pian pian kai oli se, jossa ainakin eri vinyylipainoksissa oli suuri ero. itsellänihän ei tuota maalla-levyn svart-painosta ole ja kompletismitaipumuksiakin on joten
Skuugi Darlings treenaa syksyn. Ensi keväänä, itsenäisen Suomen satavuotisjuhlavuonna on tarkoitus antaa kaksi konserttia työnimellä Great Rock and Roll All Night Long. Näillä näkymin yksi Oulussa, toinen Helsingissä. Laulusolisteja on kolme. Yllätysnimet kerrotaan tuonnempana. Saattaa olla, että neljänneksi lavalle astuu Remu.
riffi-lehdessä juttua: Radiopuhelimet niukkuuden runsautta
tuolla vain jutun alku, loput itse lehdessä.
näköjään mälliseltä ilmestynyt uusi kirja, savon sanomissa kehutaan: Jarno Mällinen: Kotirintama
Oho, kiinnostaa, olen tykännyt niistä edellisistä.
Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
"Parlööri on yhdeksän kertaa vuodessa Belgisssa ilmestyvä Suomi-Klubin jäsenlehti. Se lähetetään kaikille noin 550 jäsentaloudelle sekä useille Belgiassa toimiville suomalaisille yrityksille, järjestöille, instituutioille ja muille yhteistyökumppaneille. Lehti tavoittaa Belgiassa jopa 1500 lukijaa!"
Uusimmassa Parlöörissä juttu Brysselissä Jyrkin päivänä 23.4. luennoivasta suomalaisesta sarjakuvataiteilijasta.
rokkiräjähdys-uusintapainos ilmestyy perjantaina. näköjään mukana ei olekaan julkaisemattomia livejä, ainoastaan lp + 2 ekaa ep:tä.
RADIOPUHELIMET: Rokkiräjähdys 2LP ilmestyy ennakkotiedoista poiketen jo tällä viikolla. 400 kpl painoksesta 300 mustalla ja 100 oranssilla vinyylillä.
Radiopuhelimien varhaistuotanto nyt yksissä kansissa! Debyyttialbumi Rokkiräjähdys julkaistaan 29 vuotta myöhemmin viimein sellaisenaan uudestaan, ja bonuslevy sisältää EP-levyt Sinappia ja ketsuppia ja Tyhjä on täysi. Paketti viimeistellään laajalla yhtyeen arkistoja raottavalla vihkosella sekä Raimo Pesosen saatesanoilla.
Kaikkien hyvien rocklevyjen tavoin Rokkiräjähdys avaa kuulijalleen oven toiseen todellisuuteen. Se, millaisia kokemuksia on tarjolla, on aina kiinni musiikin lisäksi myös siitä, mitä kuuntelija kaipaa ja on valmis ottamaan vastaan. Jotkut levyt ilmoittavat ehdottoman asenteensa välittömästi ota tai jätä ja Radiopuhelimien debyytti lukeutuu ehdottomasti tähän joukkoon. Kutsuun myönteisesti vastanneille on tarjolla kokonaisuus, joka muodostuu alkuvoimaisesta, ulkoa sanellut säännöt hyljänneestä äänekkäästä rockista, jonka hieman kantikkaaksi muuntunut groove on olennainen osa Radiopuhelimien uniikkia soundia.
Yhtyettä kuvailtaessa mainitaan usein sellaisia nimiä kuin The Stooges, Captain Beefheart, Birthday Party, Terveet kädet, James Brown, Modern Lovers, Kauko Röyhkä ja Tuomari Nurmio, eikä turhaan, mutta vaikutteet oli sulateltu jo alkumetreillä ja bändi kuulosti jo ensimmäisillä levytyksillään ensisijaisesti itseltään. Lyriikoiden maailmassa liikutaan autoritaarisuuden, henkisen ja fyysisen väkivallan, ahdasmielisen uskonnollisuuden, pakkomielteiden ja tukahdutetun seksuaalisuuden hapettomassa tilassa, johon haetaan raikasta ilmaa kovan linjan sarkasmista ja itseironisesta machoilusta. Väkevin blues versoo aina raamattuvyöhykkeiltä. Tekstien miljöö sijoittuu Suomeen, mutta välittyvät tunteet ovat yleispäteviä. Radiopuhelimet kuuluu suomalaisen rocklyriikan uudistajiin (sen tyylillisiä kaikuja voi löytää esimerkiksi Tomi Tuomaalan alkuaikojen Trio Niskalaukaukselle tekemistä teksteistä). Rokkiräjähdyksellä soi nuoruuden vimmainen mutta jo tarpeellisen määrän asioita kokenut yhtye, jonka mustaa syleilevät ja pirullisen vinosti nauravat kertomukset kietoutuvat erottamattomaksi kokonaisuudeksi musiikin kanssa.
Raimo Pesonen
laitoinpa saman tien oranssin vinskan tilaukseen, rahat vähissä mutta paypalissa oli ropoja kun pitikin heti maksaa
Komea on paketti, vaikka taas nelivitosella. Luen just tota vihkosta, jossa siis kunnon zinen verran vanhoja lehtijuttuja, mielenkiintoista. Radiopuhelimet on maailman paras bändi.
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
Harmi kun ei ollut livebiisejä mukana, ei oikein tuollaisenaan ole tarvetta ostaa.
Komea on paketti, vaikka taas nelivitosella.
Se on kyllä hiton sääli kun jengi yrittää saada musan kuulostamaan vinyylillä niin hyvältä kuin vain mahdollista. Olis paljon nastempaa jos kaikki olisivat vain tyytyväisiä siihen että musa on soundien kustannuksella tietyssä formaatissa.
Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Arvasub
mutta tosiaan mitähän niille vihjatuille livebiiseille tapahtui?
asiasta kolmanteen, tänään!-levyltä olis pitänyt julkaista seiskatuumainen, jossa aluksi about 5 minsaa mulla menee liian lujaa, ja kääntöpuolelle loput reilut 3 minsaa. nimeksi mulla menee b/w liian lujaa
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
Tällä hetkellä treenaamme uutta materiaalia. Työn alla ovat Velvet Underground -hakkausta edustava Supertietoisuus, Talking Headsista innoittunut Naapurit, Juha Hurmeen sanoittama Jeesus Kristus ja ateisti, Hailuoto 2, Lappajärvi -75 sekä Vanhus ja piru, jonka alkumuotoa treenasimme jo 20 vuotta sitten Hiljaista!-levylle. Biisiä piti vähän kypsytellä.
Jos kaikki menee hyvin, niin levylautasella tavataan parin vuoden päästä eli aivan kohta.