You are not logged in.
Syntyi Christana Kölnissä, kuoli Nicona Ibizalla. Siinä välissä esiintyi Fellinin La dolce vita -pätkässä, lauloi muutaman kappaleen eräässä hassuttelubändissä ja laittoi muutamaan otteeseen päänsä heroiinilla sekaisin.
Nico levytti myös soololevyjä, joista kolme ensimmäistä ovat kaikki järjettömän hienoja. Chelsea Girl on niistä ainakin helposti lähestyttävin, mutta ehkäpä myös paras. Esikoislevyä seuranneet The Marble Index ja Desertshore ovatkin sitten niin äärimmäistä musiikkia, ettei paremmasta väliä.
Cease to know or to tell
Or to see or to be your own
Cease to know or to tell
Or to see or to be your own
Have someone else's will as your own
Have someone else's will as your own
You are beautiful and you are alone
You are beautiful and you are alone
Often the adolescent plague
Reward your grace
Often the adolescent plague
Reward your grace
Confuse your hunger capture the fake
Confuse your hunger capture the fake
Banish the faceless reward your grace
Banish the faceless reward your grace
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.
The Falconer = maailman paras biisi?
en o lintumies
This must be what jail / I will scratch
The Velvet Underground & Nicolla tykkään naisen ääntelystä kovasti. Joskus yritin Desertshorea vähän, lähinnä jäi mieleen että laulu oli ehkä vähän erikoisempaa kuin VU:n levyllä. Voisi olla kohta aika kokeilla noita sooloja tarkemmin.
Edit: ei se ollutkaan Chelsea Girl.
Marble Indexiä ja Chelsea Girliä vissiin lainaillut kirjastosta joskus. En osaa päättää mitä mieltä niistä olen, mutta kyllä mulle Nico menee parhaiten juuri VU:n debyllä.
Luultavasti oikeassa mielentilassa ja levy hyppysissäni rakastuisin Nicoon pohjattomasti, mutta nyt pidän lauluääntään vain suuressa arvossa.
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
Velvetin ekalla toimii hienosti, mutta Chelsea Girliä en ole oikein jaksanut. Ei se missään nimessä huono ole, mutta tarvinnee vaan oikean hetken. Onneksi tyttöystältä se löytyy, joten voin jatkaa harjoituksiani kun siltä tuntuu.
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
Paska laulaja.
Iron Maiden -ketjuun nämä.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
Chelsea Girlin oon kuullu. Fairiest of the Seasons on ainaki yks maailman kauneimmista biiseistä. It Was a Pleasure Then on kans tosi kova. Noita sooloja on pitänyt hankkia jo pitkään.
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
En muutamaa poikkeusta lukuunottamatta pidä naislaulajista. Nico kuuluu näihin poikkeuksiin. VU:n debyytti on tietysti ihan helmi, sooloista olen kuullu ainoastaan Desertshorea ja sekin on aivan mahtava. Nicolla on äänessään jotain ihmeellistä ikiaikaisuutta. Ja se aksentti... Huu.
*
Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.
desertshore
afraid on maailman kaunein piisi.
HUIG varmaan muistaa jotain Chelsea Girl -kappaleen aamuisesta tunnelmasta? Se oli aika psykedeelistä menoa.
Alxity muistaa varmaan Neljän ruusun "Elän vain kerran" kun syötiin provinssissa huonoja makkaraperunoita.
Se festari jätti arven sisimpään
Laitoinpa huvikseni Chelsea Girlin soimaan kun kerran vihdoinkin olen takas kotona levyjen parissa.
<@DBGene> senkin karkki
Helmikuussa ilmestyy The Frozen Borderline 1968-70-setti, joka sisältää Marble Indexin, Desertshoren ja jotain bonuksia.
Juu kyllä.
Disc 1 (Marble Index)
01. Prelude
02. Lawns Of Dawns
03. No One Is There
04. Ari's Song
05. Facing The Wind
06. Julius Caesar (Memento Hodie)
07. Frozen Warnings
08. Evening Of Light
09. Sagen Die Gelehren**
10. Reve Reveiller**
11. Roses In The Snow
12. Nibelungen (Harmonium Version)**
13. Lawns Of Dawns (Alternate Version)**
14. No One Is There (Alternate Version)**
15. Ari's Song (Alternate Version)**
16. Facing The Wind (Alternate Version)**
17. Julius Caesar (Memento Hodie) (Alternate Version)**
18. Frozen Warnings (Alternate Version)**
Disc 2 (Desertshore)
01. Janitor of Lunacy
02. The Falconer
03. My Only Child
04. Le Petit Chevalier
05. Abscheid
06. Afraid
07. Mutterlein
08. All That Is My Own
09. My Only Child (Demo)**
10. Janitor Of Lunacy (Demo)**
11. Abscheild Ode (Death/Farewell) (Demo)**
12. You Are Beautiful (Afraid) (Demo)**
13. The Falconer (Demo)**
14. On The Desert Shore (All That Is My Own) (Demo)**
15. Hidden Track**
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
en tajuu miksei noita voi julkaista erillään ja oikeilla kansilla. aika mauttoman näkönen paketti mutta joutuu ehkä silti ostaan (jos halvalla saa).
"elän vain kerran" on muuten aivan loistava biisi
Suosittelen tutustumaan Kevin Ayersin levyyn Confessions Of Dr Dream And Other Stories. Siinä on hieno Nicon kanssa laulettu eeposmainen biisi.
*
"elän vain kerran" on muuten aivan loistava biisi
Joo ei se tuon biisin syytä ollut se arpi... Mutta kun offtopiciksi meni niin piti antaa mennä.
Kait tuo tupla tulee ostettua ehkä joka tapauksessa. Kyllähän tämä Chelsea Girl nimittäin ihan hyvältä sittenkin kuulostaa. Ehkä välistä mennään turhan hulinaksi ja vingutteluksi, mutta eipä sitä toisaalta voi oikein miinukseksikaan laskea.
<@DBGene> senkin karkki
Joo ei se tuon biisin syytä ollut se arpi...
makkaraperunoistako johtui? mutta joo, paljastuksissa nämä.
chelsea girl voisi olla paljon parempikin levy, jostain syystä biisit ovat paikoin vähän pliisuja, erityisesti reedin ja calen tekeleet, säästivät kai parhaat velvetseille.
Chelsea Girl
EDIT: Oho, olikohan oikea otsikko.
turston wrote:
Shanksinhan kanssa tässä sovittiin vähän aikaa sitten että kesällä vetäistään läpi kymmenottelu.
[quote:0200ebe5db="Pilke"]Suosittelen tutustumaan Kevin Ayersin levyyn Confessions Of Dr Dream And Other Stories. Siinä on hieno Nicon kanssa laulettu eeposmainen biisi.
*[/quote:0200ebe5db]
Sekä Ayers-Cale-Eno-Nico -lp June 1, 1974. Vähän epätasainen, mutta hieno kuitenkin. Robert Wyattkin mukana. Enon ja Nicon "The End" -tulkinta on aika... no, hieno.
Sekä Ayers-Cale-Eno-Nico -lp June 1, 1974. Vähän epätasainen, mutta hieno kuitenkin. Robert Wyattkin mukana. Enon ja Nicon "The End" -tulkinta on aika... no, hieno.
The End on kyllä aika karmaiseva. En vaan ole vielä päättänyt onko se hyvä vai huono asia.
*
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
Äänestin väärin :? eikö voi perua?
Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.
Äänestin väärin
Sama. Marble Index on noista paras.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
Marble Index on noista paras.
Sama, mut en muista miten äänestin.
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Marble index on hyvä, mutta Chelsea Girl on kyllä jotenkin läheisempi.
desert shore kuitenki paras
EDIT: sivunvaihtokin sen todisti
Jäsen: vitun hapan pappaosasto.
Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan
[quote:7de0c404da="psykokarkki"]desert shore kuitenki paras
EDIT: sivunvaihtokin sen todisti [/quote:7de0c404da]
Desert shore... kyllä... jo pelkästään Janitor of Lunacyn vuoksi.
Melkein menee VU-levyjen ohi omassa listassani. Melkein.