You are not logged in.
Biisissä tai sanoituksissa sinällään ei ole mitään vikaa, mutta pientä pelisilmää levy-yhtiö mielestäni olisi voinut käyttää musiikkivideon kohdalla.
Biisissä tai sanoituksissa sinällään ei ole mitään vikaa, mutta pientä pelisilmää levy-yhtiö mielestäni olisi voinut käyttää musiikkivideon kohdalla.
Joo. Ymmärrän tosin miksi levy-yhtiö ei ehkä tajunnut seurauksia ennen kuin video oli jo ulkona. Siellä ehkä ajateltiin, että skidit laulaa tällaisia lauluja anyway (mikä pitää täysin paikkaansa). Hesarista tämäkin:
- videolla esiintyvät lapset saattavat myöhemmin katua päätöstään.
Kun ikää tulee muutama vuosi lisää, niin he ymmärtävät kappaleen ne merkitykset, jotka eivät tällä hetkellä heille aukenekaan, hän sanoo.
Esimerkiksi kymmenen vuoden päästä saattaa tuntua omituiselta katsoa itseään lapsena laulamassa, että testaa mua yhden kerran ja anna mun olla sun vahinko.
Miesartistin kohdalla vastaava video olisi voinut olla aika namusetämäinen veto.
Incredible Miracle
keijo wrote:Biisissä tai sanoituksissa sinällään ei ole mitään vikaa, mutta pientä pelisilmää levy-yhtiö mielestäni olisi voinut käyttää musiikkivideon kohdalla.
Joo. Ymmärrän tosin miksi levy-yhtiö ei ehkä tajunnut seurauksia ennen kuin video oli jo ulkona. Siellä ehkä ajateltiin, että skidit laulaa tällaisia lauluja anyway (mikä pitää täysin paikkaansa). Hesarista tämäkin:
- videolla esiintyvät lapset saattavat myöhemmin katua päätöstään.
Kun ikää tulee muutama vuosi lisää, niin he ymmärtävät kappaleen ne merkitykset, jotka eivät tällä hetkellä heille aukenekaan, hän sanoo.
Esimerkiksi kymmenen vuoden päästä saattaa tuntua omituiselta katsoa itseään lapsena laulamassa, että testaa mua yhden kerran ja anna mun olla sun vahinko.
Miesartistin kohdalla vastaava video olisi voinut olla aika namusetämäinen veto.
Mulle tulee videosta jostain syystä mieleen jotkut isyys- ja äitiysblogit, missä vanhemmat raportoivat kuvien kera lastensa pottaharjoittelut, puheterapiat ja vastaavat kaiken kansan nähtäviksi. Tarkoitus on varmaan hyvä, mutta aika kyseenalaista silti lapsen itsensä kannalta.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.
http://www.tamankylanhomopoika.fi/2016/ … tavat.html
je suis sanni
katsottiin äijien kanssa leffa, äijät lähtivät maustetyttöjen keikalle, itse jäin kotiin kuuntelemaan darkthronea.
http://www.tamankylanhomopoika.fi/2016/ … tavat.html
je suis sanni
en olis osannut itse paremmin kirjoittaa! hyvä.
tästä voi katsoa kohuvideon.
Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.
Pari nuorinta osallistujaa ois jättäny leikkaushuoneen lattialle niin tosta ei ois noussu mitään kohua. En jaksanu edes kattoo loppuun.
Incredible Miracle
Pari nuorinta osallistujaa ois jättäny leikkaushuoneen lattialle niin tosta ei ois noussu mitään kohua. En jaksanu edes kattoo loppuun.
Tai sit levy-yhtiö olis voinut ihan vaan rohkeesti seistä ton asian takana ja vaikka esim. vähän perustella sitä. Nyt alko puntti tutisemaan ja vedettiin pelkän Sannin urpon marttyyriviestin kera video piiloon, eipä varmaan auta kohun syntymisessä ei.
Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Jälleen kerran osoitus siitä, kuinka monikansalliset levy-yhtiöt ovat nykyään totaalisen tyhjänpäiväisiä. Jos ei pystytä seisomaan omien artistien takana tällaisissa asioissa, niin ansaitseekin paskaa niskaan.
Amppeliooppeli Ex-Pooppeli
asiasta toisenteen: niinku Vain Elämäässä Sanni digautti Anssi Kelaa, löydän yhtäläisyyksiä heidän sanoituksissaan. Mulle Anssi Kela, Arttu Wiskari, Sanni, Paperi T etc. on kirjoittajina yhtä samaa. Kauheasti viittauksia omassa persoonassa rakentamatta niinkään tarinoita. Eikä kyse ole mistään intertekstuaalisuudesta, niinku esmes PT: kohdalla aina kehutaan Kyse on vaan luotaantyöntävästä tavasta luoda kaikesta ihan vitun nostalgista nostatusta, vaikka viitatut asiat ja tollaset olis ihan modernejakin asioita. "Mökkitie, Ig, Corona, Mikan faijan Bmw, Husker Du, Olemme luotu kulkemaan, Talvisota, Veteraani"
Ehkä tässä on kyse jostain omasta angstista toiste ihmisten tarpeesta nähdä aitoutta artistissa ja musiikissa, mutta mun mielestä se on tie joka ei vie lopulta mihinkään. Musiikki on mielestäni teatteria ja suorin tie affirmaatioon ja samaistuttavuuteen on halpaa paskaa. Ei jatkoon. Cheeck voittaa, koska Cheeck on maski.
EDIT: OLEN EDGYLORD ja yritän pilata ilonne.
Last edited by armashenrik (18.08.2016 13:10)
Totta, olisko sama Frederikin kohdalla ollu ok?
nykyään aina kun avaa autossa radion ja siellä sattuu olemaan ylex päällä niin tulee joko vesalan älä droppaa mun tunnelmaa tai sannin vahinko
jälkimmäisestä olen tosiaan jo alkanut tykkäämään
sannin vahinko on todella merkittävä biisi, hienoa että hanttakin on bandwagonissa
katsottiin äijien kanssa leffa, äijät lähtivät maustetyttöjen keikalle, itse jäin kotiin kuuntelemaan darkthronea.
Kuuntelin ko. biisin "sosiologisista syistä", ja yllätyin, miten vähän sitä inhosin. Etenkin tuotanto oli ihan mukavan CANSAINWÄLISTÄ MEININKIÄ, eli semmoinen suomiankeus on onnistuttu väistämään. Käsittääkseni tän musiikin kuuluukin olla saturaatiopalkin oikeassa reunassa, ja siinä on kyllä onnistuttu. Mitä Sannin tuotantoon muuten tulee, niin eniten siinä on tökkinyt se irvihampainen milleniaalisuus, jossa tärkeimpänä on tuntunut lähinnä mahdollisimman monen y-sukupolvi-ilmiön droppaaminen. Vaikka no, sisältöähän sekin, ja on ainakin pyrkimys nokkeluuteen. Itse kohu oli sen sijaan pöljä, ja oli oikeastaan pelkkä kevytversio taannoisesta Miley Cyrusin taivastelusta, kun "lasten suosikki" onkin yllättäen seksuaalinen olento.
Kovempi biisi kuin Hantan mainitsema Vesala kuitenkin. Vahinko ei sentään kuulosta Laattapiste Collectionin mainokselta.
Last edited by Kalossimies (30.08.2016 15:20)
Oivalluksen hetkellä olin heikosti ravittu, joten totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava Nälkä.
aika hauskaa, että allekirjoitan kalossimiehen huomiot sannista (ja muista vastaavista ilmiöistä, mitä nyt tätä keskustelua ollaan täällä käyty), mutta johtopäätös on ihan eri mun mielestä toi överimillenniaalisuus just on kaikkein kiehtovinta ja suhtaudun tähän siis täysin kirkasotsaisesti vailla ironian häivääkään. mutta tosiaan pohdiskelulle
lisättäköön, että jännää ja kivaa näissä sanninkin ehkä itsetarkoituksellisessa sukupolvi-ilmiöiden droppaamisessa on just se, että ehkä on itsellä tapana hakea popmusiikista sellaisia helppoja samaistumiskohteita ja nyt kun satun olemaan tätä sannin kohdeyleisöä niin hyvinhän se on mukaan kaapannut.
Last edited by ray charlz (30.08.2016 15:25)
Itse en taas innostunut sen puoleen pokemonkorttien kuin Hüsker Dün (tai siis vääräoppisesti hyskerduun, ja viitaten siis nyt tuohon armashenrikin, ihan hyväänkin huomioon) mainitsemisesta, vaikka molemmat nyt ovat joissain elämänvaiheissa olleet suht relevantteja, mut näin se menee :peuk:
Last edited by Kalossimies (30.08.2016 15:44)
Oivalluksen hetkellä olin heikosti ravittu, joten totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava Nälkä.
mun mielestä kyllä sannin ja paperi t:n viittauksissa on se ero, että sannin luoma kuvasto on netflixeineen ja instagrameineen ihan elävää elämää tyyliin jokaiselle parikymppiselle siinä missä viski ja avolava-autot countryväelle. paprun beefheart yms. -viittauksissa resonoi varmaan eniten valveutuneen teini-ikäisen pakkomielle olla erilainen ja identiteetin rakentaminen omien kulttuurillisten diggailujen pohjalle, mutta muuten en tiiä.
Löydän tunne-elämäni kuvaukset Sannin kappaleista.
mun mielestä kyllä sannin ja paperi t:n viittauksissa on se ero, että sannin luoma kuvasto on netflixeineen ja instagrameineen ihan elävää elämää tyyliin , mutta muuten en tiiä.
Aika lailla tämä. Itsekin aika vankkumaton Sanni-lyriikan fani. Hieno kyky saattaa tietyssä kapitalismin konjunktuurissa elävien nuorten ihmisten kokemusmaailma joidenkin yhteisten merkitsijöiden alle - olkoonkin ne nyt sitten vaikka instaa ja netflixiä. Tässä on jotain ihan lohdullista ja arvokasta, kun kaikki repeää muuten rikki.
Minustakaan Sannin ilmiödroppailu ei ole tuntunut koskaan mitenkään pakonomaiselta, vaan pikemminkin sellaiselta ympäröivän maailman dokumentoinnilta.
Ja Sannin biiseissähän saa olla heikko ja typerä ja erehtyväinen - toisin kuin nyt esim. jossain Cheekin uusliberaalissa lyriikassa.
Last edited by Folkhälsan (30.08.2016 16:22)
Vuoden nuori muotoilija.
Joo siis tuosta aattelin kans mainita, että tietenkin ne palvelee eri nichejä. Sannin viittaukset on aika turvallisia ja yleisiä, vähän tämmösiä talvisotien kaltaisia "sukupolvikokemuksia", joihin valtaosa tavoiteltavasta ikäluokasta voi samaistua. Ja toki se luo tuttuuden ja käsitettävyyden tunnetta. Toisaalta siihen valtavirtapop on aina perustunut: ympäröivän popkulttuurin peilaamiseen. Tästä väänsin joskus faijan kanssa, kun se ihmetteli, miksei nykyajan 24-vuotiaat (viitaten Sanniin) tee samanlaista lyriikkaa kuin joku Ismo Alanko 24-vuotiaana. Mun mielestä niiden ei yksinkertaisesti tarvitse: suurin osa nuorisosta lienee suht hyvinvoivaa ja huoletonta ja toki äärimmäisen individualistista, joille joku Alangon nuoruuden kaltainen, huomattavasti harmaampi yhteiskunta ei enää ole todellisuutta. Ja ei sillä että Pulkkinen olis sen "yhteiskunnallisempi", ihan samanlaista kulttuuristen arvomerkkien kalistelua senkin läppä on. Molemmat on pohjimmilaan hyvinvoivan ja itseään toteuttavan keskiluokan itsetsemppausmusaa, ja sellaisinaan yhtä "tarpeellisia".
Musta Sanni ei vedä millennialaisuutta tarpeeks yli, vaan se tuntuu liikaa jäävän just siihen nerokkaan ja vaivaannuttavan rajalle. Varmaaan johtuu myös osittain siitä, että Sanni ei oo tarpeeks etäinen hahmo. Jos Sanni ois esim. britti, nii saattaisin olla 100% wagonis.
Toki Sanni on imo täl hetkel Suomen paras poppari Pitäis kuunnella viel se eka levy joskus kokonaa...
Hmm en oikein tiedä, haluaako Sanni lopulta laulaa mistään "sukupolvikokemuksista". Siinä missä joku talvisota on kansanrakennusmyytti, niin Sanni laulaa Alepasta. Kaikkihan siellä käy, mutta onks se sit sukupolvikokemus? Onko se ylipäänsä relevantti käsite hahmottaa Sannin musaa?
Luulen että vaan enempi pointtina on laukaista tunnelmia ja antaa rakennuspalikoita, joista kukin voi rakentaa ne omat maailmansa.
Last edited by Folkhälsan (30.08.2016 16:44)
Vuoden nuori muotoilija.
Luulen että vaan enempi pointtina on laukaista tunnelmia ja antaa rakennuspalikoita, joista kukin voi rakentaa ne omat maailmansa.
ja tässä onnistuu paremmin kuin moni muu
Tarkoitin tolla talvisotaheitolla ehkä sitä, että se on tietylle kansanosalle yhtä helposti tartuttava elementti kuin pokemon-kortitkin. Ja jos saivartelen, niin Alepojahan on vain pääkaupunkiseudulla, ei niissä kaikki käy Toki en oo kylliksi Sanni-konossööri että pystyisin lausumaan artistista muuta kuin satunnaisten kauppa/radio/youtube-kuuntelujen perusteella, mut en myöskään sanois että asioiden droppailu sinällään olis vielä mitenkään onnistunutta aikalaisanalyysiä, olkoonkin että optimisesti luettuna ne kai voi nähdä jonkinlaisiksi palikoiksi kuuntelijalle. Toisaalta oon kuitenkin niin nihilisti että nautin "kapitalismin konjunktuurin" kuvantamisen mieluummin jonkun Mileyn Bangerzin tai Oneohtrix Point Neverin muodossa (jälkimmäinen on toki "avantgardea", mutta käsittelee tismalleen samoja merkityksiä ja merkkejä) - sikäli kun popmusiikkia kuunnellessa nyt pitäisi edes vastaanottaa mitään sosiaalitieteellisiä kokonaisesityksiä - eli ehkä pelaan sit väärällä kentällä, empäs kuule tiijjä
Last edited by Kalossimies (30.08.2016 17:34)
Hyvä puinti ja aika samat!
Musta kannattaa aina pitää pop ja sosiaalitieteet lähellä toisiaan.
Last edited by Folkhälsan (30.08.2016 18:02)
Vuoden nuori muotoilija.
Musta kannattaa aina pitää pop ja sosiaalitieteet lähellä toisiaan.
Juu tietenkin, mut lähtökohtaisesti kaikkea ei jaksa kuunnella sosiologilasit silmillä. Ainakaan aina.
Eihän alepassa käy ku ne, joitten kaupungeissa on alepa.
bzort glorf bööth
Ja jos saivartelen, niin Alepojahan on vain pääkaupunkiseudulla, ei niissä kaikki käy
Eihän alepassa käy ku ne, joitten kaupungeissa on alepa.
omg my mind is blown (mutta hyvinkään abc:lla muistaakseni maailman pohjoisin 24h alepa)
Kalossimies wrote:Ja jos saivartelen, niin Alepojahan on vain pääkaupunkiseudulla, ei niissä kaikki käy
hiirimattona wrote:Eihän alepassa käy ku ne, joitten kaupungeissa on alepa.
omg my mind is blown (mutta hyvinkään abc:lla muistaakseni maailman pohjoisin 24h alepa)
Eikös tilalla yleensä ole Sale, jos ei Alepaa kaupungista löydy.
and when Finland play hockey
it strikes that continue my
beer machine and Ukko Metso