You are not logged in.
otetaas vielä tähän talteen
Lempo soikoon!
Kirjoittanut Matti Virtanen,
17. maaliskuuta 2016Koko kansan hymypoika Elastinen purkitti viime kesänä 10-osaisen musiikkisarjan MTV:lle. Sarjan perusidea on tuore ja raikas. Jokaisessa jaksossa Elastinen kohtaa yhden Suomen eturivin artisteista ja kohtaamisen seurauksena tehdään uusi kappale. Kukin kohtaaminen kestää kaksi päivää, ensimmäisenä nautitaan kesästä, hahmotellaan teemaa ja lajia, ideoidaan, rakennetaan aineksia. Toisena päivänä ainekset hitsataan kasaan, äänitetään ja miksataan, ja päivän päätteeksi uusi kappale on valmis.
Kuulostaa enemmän kuin riskialttiilta, mutta viime perjantaina nähdyn ensimmäisen osan perusteella tulos oli fantastisen hyvä.
Ensimmäinen vieras oli Elastisen vanha kaveri Lauri Tähkä, joka ensimmäisenä päivänä kuljetti Elastisen piilopirttiinsä meren rannalle Lempotoisen saareen, jossa saunottiin, syötiin loimulohta ja hypättiin korkealta kalliolta veteen. Sen jälkeen Tähkän omaperäinen moottorilautta parkkeerattiin keskelle meren lahtea ja ideointi alkoi. Ensimmäinen ärsyke oli Lempotoisen saaren kantasana, lempo. Elastinen haki googlesta sanan merkityksen ja luki:
Kansantarinoissa Lempo oli lemmen henkilöitymä. Lempeä pidettiin usein arvaamattomana ja vieraana, joka hallitsi ihmistä, saattoi viedä järjen ja johtaa rappioon.
Siitä tulevan laulun teema: rakkauden ja lempomaisen lemmen ristiriita, lajina kansanperinteellä maustettu kertosäe ja räppi ja perinnettä nimenomaan edustava rallatus.
Seuraavaksi päiväksi Elastinen oli järjestänyt käyttöön omalaatuisen keikkabussin, johon oli toteutettu täydellinen äänitys-studio levyn tuottajan ohjauksessa. Bussilla lähdettiin kohti Turkua, ja ajatus oli, että Helsinki-Turku -väliä ajetaan niin kauan kunnes levy on valmis. Turussa bussiin haalittiin parikymmentä nuorta kuuntelemaan syntynyttä kokonaisversiota, ja ohjelman lopuksi laulu esitettiin tekijöiden ja bussiyleisön riemastuttavana kansanjuhlana.
Kappale alkaa sordiinolla, ja jossain keskivaiheilla Elastinen räppää perusteeman: Ei raikulipoikaa voi rauhottaa, sen pitää ite katkasta se lento, ja ratkasta kumpaa se tarkottaa, onko kyseessä rakkaus vai lempo.
Mutta aina väliin Elastisen räppi repeää Tähkän upeaan kertsiin: Ei nämä onnelliset päivät saa päättyä koskaan, ei nämä onnelliset päivät jätä meitä milloinkaan. Ja aina sen jälkeen räjähtää ääneen rallatuskuoro, johon Elastinen ja Tähkä haalivat äänityksessä mukaan myös tv:n kuvaajat ja äänittäjät: Jalalallajalalajajallajalalavei.
Spotifyssä Lempoa on kuunneltu jo reippaasti yli 100 000 kertaa (löytyy myös Youtubesta). Kerrankin meillä on tv-ohjelma, jossa ei vain puhuta, vaan puhumisen ja vuorovaikutuksen avulla luodaan pikavauhtia jotain uutta. Ja näin ällistyttävän laadukasta, kun osaavat ihmiset ovat asialla.
Tulevan perjantain jaksossa vieraana on Hector.
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
otetaas vielä tähän talteen
Lempo soikoon!
Kirjoittanut Matti Virtanen,
17. maaliskuuta 2016Koko kansan hymypoika Elastinen purkitti viime kesänä 10-osaisen musiikkisarjan MTV:lle. Sarjan perusidea on tuore ja raikas. Jokaisessa jaksossa Elastinen kohtaa yhden Suomen eturivin artisteista ja kohtaamisen seurauksena tehdään uusi kappale. Kukin kohtaaminen kestää kaksi päivää, ensimmäisenä nautitaan kesästä, hahmotellaan teemaa ja lajia, ideoidaan, rakennetaan aineksia. Toisena päivänä ainekset hitsataan kasaan, äänitetään ja miksataan, ja päivän päätteeksi uusi kappale on valmis.
Kuulostaa enemmän kuin riskialttiilta, mutta viime perjantaina nähdyn ensimmäisen osan perusteella tulos oli fantastisen hyvä.
Ensimmäinen vieras oli Elastisen vanha kaveri Lauri Tähkä, joka ensimmäisenä päivänä kuljetti Elastisen piilopirttiinsä meren rannalle Lempotoisen saareen, jossa saunottiin, syötiin loimulohta ja hypättiin korkealta kalliolta veteen. Sen jälkeen Tähkän omaperäinen moottorilautta parkkeerattiin keskelle meren lahtea ja ideointi alkoi. Ensimmäinen ärsyke oli Lempotoisen saaren kantasana, lempo. Elastinen haki googlesta sanan merkityksen ja luki:
Kansantarinoissa Lempo oli lemmen henkilöitymä. Lempeä pidettiin usein arvaamattomana ja vieraana, joka hallitsi ihmistä, saattoi viedä järjen ja johtaa rappioon.
Siitä tulevan laulun teema: rakkauden ja lempomaisen lemmen ristiriita, lajina kansanperinteellä maustettu kertosäe ja räppi ja perinnettä nimenomaan edustava rallatus.
Seuraavaksi päiväksi Elastinen oli järjestänyt käyttöön omalaatuisen keikkabussin, johon oli toteutettu täydellinen äänitys-studio levyn tuottajan ohjauksessa. Bussilla lähdettiin kohti Turkua, ja ajatus oli, että Helsinki-Turku -väliä ajetaan niin kauan kunnes levy on valmis. Turussa bussiin haalittiin parikymmentä nuorta kuuntelemaan syntynyttä kokonaisversiota, ja ohjelman lopuksi laulu esitettiin tekijöiden ja bussiyleisön riemastuttavana kansanjuhlana.
Kappale alkaa sordiinolla, ja jossain keskivaiheilla Elastinen räppää perusteeman: Ei raikulipoikaa voi rauhottaa, sen pitää ite katkasta se lento, ja ratkasta kumpaa se tarkottaa, onko kyseessä rakkaus vai lempo.
Mutta aina väliin Elastisen räppi repeää Tähkän upeaan kertsiin: Ei nämä onnelliset päivät saa päättyä koskaan, ei nämä onnelliset päivät jätä meitä milloinkaan. Ja aina sen jälkeen räjähtää ääneen rallatuskuoro, johon Elastinen ja Tähkä haalivat äänityksessä mukaan myös tv:n kuvaajat ja äänittäjät: Jalalallajalalajajallajalalavei.
Spotifyssä Lempoa on kuunneltu jo reippaasti yli 100 000 kertaa (löytyy myös Youtubesta). Kerrankin meillä on tv-ohjelma, jossa ei vain puhuta, vaan puhumisen ja vuorovaikutuksen avulla luodaan pikavauhtia jotain uutta. Ja näin ällistyttävän laadukasta, kun osaavat ihmiset ovat asialla.
Tulevan perjantain jaksossa vieraana on Hector.
wtf
Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.
pitäisikö ryhtyä Yhteiskuntapolitiikka-lehden päätoimittajaksi
Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.
pitäisikö ryhtyä Yhteiskuntapolitiikka-lehden päätoimittajaksi
yp on kova lehti. kyllä siis.
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
nyt tuli radiosta semmoista löysää ripulioksennusta että pakko jakaa tännekin tämän rinnalla vestan kevät on oikeastaan ihan hyvä biisi
https://soundcloud.com/ektrorecords/raj … a-elektrik
vitsi vanheni ennenkuin se ehti alkaa
Last edited by rc-lungen (15.04.2016 10:19)
Amppeliooppeli Ex-Pooppeli
topikki lukkoon
mitenköhän tää putoo Matti Virtaselle
Last edited by jookcha (17.04.2016 11:23)
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
^ tää joo. Topikki lukkoon. Kuuntelen ja tykkään monenlaisesta paskasta mut tää menee jo todella yli hilseen.
"Ei hätää, kunnanjohtajaa on informoitu"
siis eiks tossa ohjelmassa pitänyt olla elastisen vieraina jotain tunnettuja poppareita ja muita muusikoita? miksi sami hedberg?
katsottiin äijien kanssa leffa, äijät lähtivät maustetyttöjen keikalle, itse jäin kotiin kuuntelemaan darkthronea.
koska miksi ei
Varmaan siksi kun Sami Hedberg on kaikkien mielestä niin vitun hauska.
Tuskin tonne mitään Jussi Lehtisaloa voi odottaa.
Tuskin tonne mitään Jussi Lehtisaloa voi odottaa.
Tekispä Petri Nygård ja Sami Hedberg yhteisbiisin
and when Finland play hockey
it strikes that continue my
beer machine and Ukko Metso
Oikeastaan kaikki. Etätöissä ja yrittää ottaa tosta hyllystä musaa kuunteluun ja kaikki vaan ärsyttää. Illalla olis Mudhoney Hori Smokussa, mutta aikainen herätys+yksikään muu bändi ei kiinnostaa pätkääkään (no Seksihullut, mutta ne näkee la Jättömaalla) eli se siitäkin sitten.
Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Mun vuosia jatkunut tympiintyminen kaiken sorttiseen garage punkkiin on nyt siinä pisteessä, että Oblivians kuulostaa ihan paskalta. Tai paskalta ja paskalta, mutta täysin yhdentekevältä.
Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Tekispä Petri Nygård ja Sami Hedberg yhteisbiisin http://www.punkinfinland.net/forum/imag … a_pray.gif
feat Poju
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Huh Pere Ubu on päivän eka musa joka ei kuulosta paskalta.
Illalla olis Mudhoney Hori Smokussa, mutta aikainen herätys+yksikään muu bändi ei kiinnostaa pätkääkään (no Seksihullut
tämä
tämä
tämä
Huh Pere Ubu on päivän eka musa joka ei kuulosta paskalta.
Pere Ubu painiikin ihan eri sarjassa kuin kaikenmaailman geneerinen garagesonta.
Kiitos Modern Sky Festivaalin markkinointispämmääjä kun muistutit minua: Black Metal Raccoons. Ai hellanlettas kun on käyty ihan samanlaiset katu-uskottavuus jazzmasterit ostamassa ja jenkkilän mieheltä kalliit fuzz-pedaalit, jotta voidaan vieri vieressä lavalla vähän hassutella ja plagioida bändejä, jotka muutenkin on jo vitun huonoja
Ei herätä oikein mitään tuntemuksia. Nimi naurattaa, mutta salut siitä, et pyritään etenemään uralla vaihtamalla bändiä, jos edellinen ei breikkaa. Ellen ole väärin ymmärtänyt niin tää on suoraa jatkumoa ukkojen aiemmalle garagebändille, jolla oli Kutosen keikalla strippari jortsuamassa äijien rääkätessä hikistä autotallirokkiaan.
bzort glorf bööth
Ei herätä oikein mitään tuntemuksia. Nimi naurattaa, mutta salut siitä, et pyritään etenemään uralla vaihtamalla bändiä, jos edellinen ei breikkaa. Ellen ole väärin ymmärtänyt niin tää on suoraa jatkumoa ukkojen aiemmalle garagebändille, jolla oli Kutosen keikalla strippari jortsuamassa äijien rääkätessä hikistä autotallirokkiaan.
Onpa geneeristä. Mikäs näitten aiempi bändi oli?
hiirimattona wrote:Ei herätä oikein mitään tuntemuksia. Nimi naurattaa, mutta salut siitä, et pyritään etenemään uralla vaihtamalla bändiä, jos edellinen ei breikkaa. Ellen ole väärin ymmärtänyt niin tää on suoraa jatkumoa ukkojen aiemmalle garagebändille, jolla oli Kutosen keikalla strippari jortsuamassa äijien rääkätessä hikistä autotallirokkiaan.
Onpa geneeristä. Mikäs näitten aiempi bändi oli?
olin tolla stripparikeikalla. hirveetä paskaa
Jaa eikun siis samat tyypit tässä WHC:ssa kuin siinä Black Metal Raccoonsissa? Joo, voihan helvetti. Mut ilmeisesti tää WHC on facebookinsa mukaan vielä pystyssä, kun oli tältä kesältä postauksia:
Tekno on ihan saatanan paskaa musaa. Jos haluaa kuulla kunnon musiikkia niin tervetuloa WHC:n ikimuistoisille keikoille.
Jaa eikun siis samat tyypit tässä WHC:ssa kuin siinä Black Metal Raccoonsissa? Joo, voihan helvetti. Mut ilmeisesti tää WHC on facebookinsa mukaan vielä pystyssä, kun oli tältä kesältä postauksia:
WHC wrote:Tekno on ihan saatanan paskaa musaa. Jos haluaa kuulla kunnon musiikkia niin tervetuloa WHC:n ikimuistoisille keikoille.
Ooooh rajuja garagepunkkareita ooooh.
rc-lungen wrote:Jaa eikun siis samat tyypit tässä WHC:ssa kuin siinä Black Metal Raccoonsissa? Joo, voihan helvetti. Mut ilmeisesti tää WHC on facebookinsa mukaan vielä pystyssä, kun oli tältä kesältä postauksia:
WHC wrote:Tekno on ihan saatanan paskaa musaa. Jos haluaa kuulla kunnon musiikkia niin tervetuloa WHC:n ikimuistoisille keikoille.
Ooooh rajuja garagepunkkareita ooooh.
Muutenkin koko toi nahkatakki-pillifarkku-spittari-OLLAAN-KOVIA-ROKKI-JÄTKIÄ-meno nyt on maailman tylsinä ja kuluneinta spedeilyä, menkää jo pois
Last edited by Kalossimies (10.08.2016 13:34)
Oivalluksen hetkellä olin heikosti ravittu, joten totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava Nälkä.
Ei siinä. On se munkin mielestä masentavaa, että jengiä kiinnostaa enemmän joku yökerhoissa norkoilu tiskijukkien tahtiin kuin kitaramusiikin kokeminen livetilanteessa. En minä silti rupea mitään teknoa dissaamaan. Mieluummin dissaan bändejä, jotka on yhtä paskoja kuin Black Metal Raccoons ja WHC.
Paitsi että eräiden bändien keikoilla on kyllä kova meno lavan ulkopuolellakin. Johtuiskohan se siitä, että ne bändit tekee parempia biisejä ja soittaa paremmin kuin yllämainitut? Eikä tarvii edes väkisin mistään oman juttunsa kovuudesta paasata, lol.
Last edited by rc-lungen (10.08.2016 14:44)