You are not logged in.
Nyt luen Nail Gaimanin American Godsia. Author's prefered text versiota. En ole vielä mitään muuta lukenut Neil Gaimanilta.
Last edited by Veli_Safari (25.09.2014 09:24)
Seuraavaksi kirjastosta lainattuna on tämä:
Podcasti missä James Ellroy höpisee uudesta kirjastaan.
James Ellroys hardboiled, idiosyncratic explorations of Los Angeles police corruption and midcentury Washington power politics have earned him a worldwide following; his new novel, Perfidia (Cornerstone), is the first in a new trilogy featuring some familiar characters, including the gleefully amoral Dudley Smith. Ellroy joined us at the Bookshop in conversation with the American novelist David Vann, whose most recent book is Goat Mountain (Windmill).
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
H.P. Baxxter lukee Thomas Bernhardia
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
hiljattain luettua:
5/5 en muista millon kirja ois saanut mut tyyliin ulvo-parkumaan. hajottava. tietyt jutut myös ärsytti mutta kiistämätöntä brilliance.
2.5/5 (vähän dated ja kirjoitustyyli gah mut tempas kuitenkin mukaansa)
3/5 (jotain tässä hiersi olevasta kovempi kokonaisuus vaikka hienoa kohtia olikin, ulvoin nauruista joillekin "suomi mamun silmin" jutuille)
overall ehkä 2.5/5 hyvin kirjoitettu mutta jotenkin eh, toisaalta viimeinen luku about 5/5 ja oon miettinyt sitä paljon jälkeenpäin
3/5 superbly written ja kiehtova kun pohjautuu mielenkiintoiseen real-world keissiin
"hiljaa pyörii salaattilinko"
bitch ain't even COLD in that poncho
"hiljaa pyörii salaattilinko"
bitch ain't even COLD in that poncho
pitäisköhän perustaa rumille kirjankansille oma spämmitopikki. tässä uusimman houellebecqin suomennoksen kansi:
joo, tässä on kanssa
spotify the book
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
^piti googlettaa. näköjään noma bar -niminen tyyppi duunaillut noita delillon kansia, joista jotkut on kyl ihan hienoja. esim. underworld ja point omega.
Finlandia-ehdokkaissa jopa pari oikeasti kiinnostavaa kirjaa Elikkäs Oneiron ja Sielut.
Selja Ahava: Taivaalta tippuvat asiat (Gummerus)
Panu Rajala: Intoilija (WSOY)
Pertti Lassila: Armain aika (Teos)
Markku Pääskynen: Sielut (Tammi)
Kari Hotakainen: Henkireikä (Siltala)
Laura Lindstedt: Oneiron (Teos)
Last edited by jookcha (06.11.2015 17:43)
^ tuli tuosta ylläolevasta mieleen, että nyt vois jengi suositella mulle jotain SAATANAN HYVÄÄ uutta (sanotaan että 2000-luvulla esikoiskirjansa julkaisseiden tekijöiden) kotimaista kirjallisuutta. Tuntemukseni on hieman heikkoa mutta oon digannu helvetisti esim. Aki Ollikaisen molemmista kirjoista sekä Yli-Juonikkaasta. Joihinkin genrejuttuihin oon myös tutustunut (olen oppinut tykkäämään esim. Marko Hautalasta, vaikka alkuun tuntui hiukka pliisulta).
Luotan foorumisteihin enempi kuin Finlandia-raateihin.
tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Why Does Moby-Dick (Sometimes) Have a Hyphen?
But its still unclear whether Melville, who didnt use a hyphen inside the book, chose a hyphen for the books title or whether his brother punctuated the title incorrectly.
pannan vielä
Last edited by jookcha (18.01.2016 17:01)
Everything About Everything: David Foster Wallaces Infinite Jest at 20
voiskin juhlavuoden kunniaksi lukaista ton uudelleen.
^ tuli tuosta ylläolevasta mieleen, että nyt vois jengi suositella mulle jotain SAATANAN HYVÄÄ uutta (sanotaan että 2000-luvulla esikoiskirjansa julkaisseiden tekijöiden) kotimaista kirjallisuutta. Tuntemukseni on hieman heikkoa mutta oon digannu helvetisti esim. Aki Ollikaisen molemmista kirjoista sekä Yli-Juonikkaasta. Joihinkin genrejuttuihin oon myös tutustunut (olen oppinut tykkäämään esim. Marko Hautalasta, vaikka alkuun tuntui hiukka pliisulta).
hermostuttavaa että Musta Satu on lukematta, kun kuitenkin LIITTYY AIHEESEEN eli tattarisuon juttuun.
Kai nyt kunnon proletaarina oot kaikki Sirpa Kähköset lukenu? Mustat morsiamet kyl julkaistiin jo 1998 ja Sirpakin alkaa olla iältään Täti kertoo juttuja -osastoa, että siinä mielessä uudesta kirjallisuudesta on hankala puhua.
Mulla on Kähköstä kohtaan sammumaton palava rakkaus koska paikan tunne, kieli, mikrohistoriallinen näkökulma, maagisen realismin murut, feminismi, ihmisyys, aate jne ym ym
menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta
bernardblack wrote:^ tuli tuosta ylläolevasta mieleen, että nyt vois jengi suositella mulle jotain SAATANAN HYVÄÄ uutta (sanotaan että 2000-luvulla esikoiskirjansa julkaisseiden tekijöiden) kotimaista kirjallisuutta. Tuntemukseni on hieman heikkoa mutta oon digannu helvetisti esim. Aki Ollikaisen molemmista kirjoista sekä Yli-Juonikkaasta. Joihinkin genrejuttuihin oon myös tutustunut (olen oppinut tykkäämään esim. Marko Hautalasta, vaikka alkuun tuntui hiukka pliisulta).
hermostuttavaa että Musta Satu on lukematta, kun kuitenkin LIITTYY AIHEESEEN eli tattarisuon juttuun.
Kai nyt kunnon proletaarina oot kaikki Sirpa Kähköset lukenu? Mustat morsiamet kyl julkaistiin jo 1998 ja Sirpakin alkaa olla iältään Täti kertoo juttuja -osastoa, että siinä mielessä uudesta kirjallisuudesta on hankala puhua.
Mulla on Kähköstä kohtaan sammumaton palava rakkaus koska paikan tunne, kieli, mikrohistoriallinen näkökulma, maagisen realismin murut, feminismi, ihmisyys, aate jne ym ym
Sä oot tainnu mulle ennenkin Kähköstä suositella, mut enpä ole vieläkään tähän ryhtynyt. Jospa seuraavaan pinoon eksyisi.
p.s. kai oot huomannut että myös Yli-Juonikkaan uusimman eli Kyyhkysinetin aiheena Tattarisuon kuviot? suosittelen
tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni
Pope wrote:bernardblack wrote:^ tuli tuosta ylläolevasta mieleen, että nyt vois jengi suositella mulle jotain SAATANAN HYVÄÄ uutta (sanotaan että 2000-luvulla esikoiskirjansa julkaisseiden tekijöiden) kotimaista kirjallisuutta. Tuntemukseni on hieman heikkoa mutta oon digannu helvetisti esim. Aki Ollikaisen molemmista kirjoista sekä Yli-Juonikkaasta. Joihinkin genrejuttuihin oon myös tutustunut (olen oppinut tykkäämään esim. Marko Hautalasta, vaikka alkuun tuntui hiukka pliisulta).
Sä oot tainnu mulle ennenkin Kähköstä suositella, mut enpä ole vieläkään tähän ryhtynyt. Jospa seuraavaan pinoon eksyisi.
p.s. kai oot huomannut että myös Yli-Juonikkaan uusimman eli Kyyhkysinetin aiheena Tattarisuon kuviot? suosittelen
Kähkösen Kuopio-saagassahan on kronologia mut siitä ei vältsiin tarvi välittää. Itse alotin lakanasiivistä joka on tyyliin kolmas tai neljäs sarjassa eikä haitannu juurikaan
Yli-Juonikkaasta tuli mieleen et ens kuussahan ilmestyy Mahdollisen kirjallisuuden seuran MÖTKÖ eli Ihmiskokeita. Kirjoittajina Markku Eskelinen, Anna Helle, Juri Joensuu, Martti-Tapio Kuuskoski, Tiina Käkelä-Puumala, Laura Lindstedt, Maria Matinmikko, Marjo Niemi, Harry Salmenniemi, Jari Tammi, Jarkko Tontti, Taneli Viljanen, Sinikka Vuola ja Jaakko Yli-Juonikas.
Ihmiskokeita koostuu 15 kirjasta: yhdessä kirjoitetusta masterversiosta ja kunkin kirjailijan sen pohjalta muokkaamasta henkilökohtaisesta versiosta. Menetelmällisen kirjallisuuden ja yhdessä kirjoittamisen pitkiä perinteitä uudeksi lajityypiksi yhdistävä Ihmiskokeita on kansallisesti ja kansainvälisesti poikkeuksellinen hanke. Tarkassa työnjaossaan ja monivaiheisuudessaan se muistuttaa teatterille ja elokuvalle tyypillisiä yhteistyön muotoja.
Yli-Juonikkaasta tuli mieleen et ens kuussahan ilmestyy Mahdollisen kirjallisuuden seuran MÖTKÖ eli Ihmiskokeita. Kirjoittajina Markku Eskelinen, Anna Helle, Juri Joensuu, Martti-Tapio Kuuskoski, Tiina Käkelä-Puumala, Laura Lindstedt, Maria Matinmikko, Marjo Niemi, Harry Salmenniemi, Jari Tammi, Jarkko Tontti, Taneli Viljanen, Sinikka Vuola ja Jaakko Yli-Juonikas.
Ihmiskokeita koostuu 15 kirjasta: yhdessä kirjoitetusta masterversiosta ja kunkin kirjailijan sen pohjalta muokkaamasta henkilökohtaisesta versiosta. Menetelmällisen kirjallisuuden ja yhdessä kirjoittamisen pitkiä perinteitä uudeksi lajityypiksi yhdistävä Ihmiskokeita on kansallisesti ja kansainvälisesti poikkeuksellinen hanke. Tarkassa työnjaossaan ja monivaiheisuudessaan se muistuttaa teatterille ja elokuvalle tyypillisiä yhteistyön muotoja.
tämmönen tulossa. tulee hankittua varmasti
Kauhun ja ulkopuolisuuden esseet on Vihan ja katkeruuden esseistä (2007) alkaneen esseetrilogian päätösosa. Nylénin aiheita ovat mm. David Bowien kuolema, paavi Franciscuksen poliittinen teologia ja Gaspar Noén Love. Kokoavana teemana on ulkopuolisuuden kokemus taiteessa ja yhteiskunnassa sekä eräänlainen kosminen kauhu, radikaali hylätyksi tulemisen kokemus, jota Nylén analysoi mm. Juhani Rekolan teologian valossa. Kauhun ja ulkopuolisuuden esseet sisältää etupäässä uusia, kirjaa varten kirjoitettuja tekstejä.
Last edited by jookcha (08.08.2016 12:42)
tämmönen tulossa. tulee hankittua varmasti
https://pbs.twimg.com/media/Cn3-lYtW8AA0fgj.jpg:largeKauhun ja ulkopuolisuuden esseet on Vihan ja katkeruuden esseistä (2007) alkaneen esseetrilogian päätösosa. Nylénin aiheita ovat mm. David Bowien kuolema, paavi Franciscuksen poliittinen teologia ja Gaspar Noén Love. Kokoavana teemana on ulkopuolisuuden kokemus taiteessa ja yhteiskunnassa sekä eräänlainen kosminen kauhu, radikaali hylätyksi tulemisen kokemus, jota Nylén analysoi mm. Juhani Rekolan teologian valossa. Kauhun ja ulkopuolisuuden esseet sisältää etupäässä uusia, kirjaa varten kirjoitettuja tekstejä.
Kiinnostaa. Toivottavasti parempi kuin se toka, joka oli lähinnä tyhjää ja mukanäppärää jaarittelua joutavista aiheista.
Amppeliooppeli Ex-Pooppeli
jookcha wrote:tämmönen tulossa. tulee hankittua varmasti
https://pbs.twimg.com/media/Cn3-lYtW8AA0fgj.jpg:largeKauhun ja ulkopuolisuuden esseet on Vihan ja katkeruuden esseistä (2007) alkaneen esseetrilogian päätösosa. Nylénin aiheita ovat mm. David Bowien kuolema, paavi Franciscuksen poliittinen teologia ja Gaspar Noén Love. Kokoavana teemana on ulkopuolisuuden kokemus taiteessa ja yhteiskunnassa sekä eräänlainen kosminen kauhu, radikaali hylätyksi tulemisen kokemus, jota Nylén analysoi mm. Juhani Rekolan teologian valossa. Kauhun ja ulkopuolisuuden esseet sisältää etupäässä uusia, kirjaa varten kirjoitettuja tekstejä.
Kiinnostaa. Toivottavasti parempi kuin se toka, joka oli lähinnä tyhjää ja mukanäppärää jaarittelua joutavista aiheista.
mjoo, se toka kirja ei ollut niin vaikuttava, kun osasi vähän odottaa mitä on tulossa. lähinnä siitä jäi mieleen nico- ja bresson-esseet. onki pitänyt kaivaa toi bresson-teksti uudestaan lukuun, kun tuli tsekattua pickpocket viime viikolla.
Last edited by jookcha (08.08.2016 13:00)
pitää lukee toi samaa mieltä kyl toisesta kirjasta, se anna abreu -teksti oli kyl lolitakomplekseineen aika huvittavaa ja vaivaannuttavaa kamaa.
katsottiin äijien kanssa leffa, äijät lähtivät maustetyttöjen keikalle, itse jäin kotiin kuuntelemaan darkthronea.
pitää lukee toi samaa mieltä kyl toisesta kirjasta, se anna abreu -teksti oli kyl lolitakomplekseineen aika huvittavaa ja vaivaannuttavaa kamaa.
monikymmensivuisesta morrisseyn ahterin analyysista puhumattakaan.
Amppeliooppeli Ex-Pooppeli
ray charlz wrote:pitää lukee toi samaa mieltä kyl toisesta kirjasta, se anna abreu -teksti oli kyl lolitakomplekseineen aika huvittavaa ja vaivaannuttavaa kamaa.
monikymmensivuisesta morrisseyn ahterin analyysista puhumattakaan.
ton olinkin onnellisesti unohtanut
katsottiin äijien kanssa leffa, äijät lähtivät maustetyttöjen keikalle, itse jäin kotiin kuuntelemaan darkthronea.