You are not logged in.
psykokarkki wrote:[quote:18d1d0e497="Pilke"][quote:18d1d0e497="barton_funk"].. löytyy mm. Meiju Suvaksen teoria pyramidien rakentamisesta![/quote:18d1d0e497]
*[/quote:18d1d0e497]
Aamul herrätään ja ollna tosi cool, illalla orjuutus ja jotian 18 pyramidia :biggerin TAASA VOI VEEToivon että mun teoriaani ei ole koskettu kun Meiju on muovaillut omansa
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
elikkäs täällä nämä:
Pope wrote:jn85 wrote:Uus Yo La Tengo -kirja (Big Day Coming: Yo La Tengo and the Rise of Indie Rock) kiinnostais. Rupesin samalla miettimään, mitä muita kiinnostavia indierokki/-poppikirjoja olis olemassa. Our Band Could Be Your Life ainakin. Mitä muita? Olen lukenut oikeastaan vain Please Kill Me:n, Rip It Up and Start Againin ja paljon The Smiths/Morrissey-juttuja. Ja Törkytehtään.
Ja mistä noita sais halvimmalla tilattua? Amazonista?
Onko musakirjoille topikkia? Jos, niin pitäs oitis perustaa.
Joo pitäis kyl mut hypätään nyt ensin.
Mulla ei oo oikeestaan tullu vastaan yhtään musakirjaa mitä varauksettomasti lähtis suosittelemaan. Jos aiheena oleva artisti kiinnostaa niin noi on harvoin ajanhukkaa mut sit toisaalta vähänkään laajemmissa teoksissa tapaa olla aika selvähköjä (joko 'comes with the territory' -kategoriaan meneviä tai sit vältettävissä olevia) fiboja mistä voi sit vääntää enemmän ite musakirjatopikissa kunhan semmoisen jaxais polkaista pystyyn.
80-luvun no wave/gootti/noise/nööfolkkiskenee ja sen nihilismiin & okkultismiinsa tukehtuvia vekkuleita huurupäitä läpi käyvä Tape Delay on hyvä. Enimmäkseen pitkiä haastiksia joiden välissä on Michael Giran kirjoittamii pienoisnovelleita niinkuin vanhoissa Aku Ankan taskukirjoissa väliosia konsanaan. (pieni) Osa haastiksista on yllättävän tylsiä mut mun mielestä tosta saa toimivan kokonaiskuvan oman aikansa meiningistä ja niistä melko yhtenäisistä vaikutteista mitä noilla Coileilla, Blixoilla ja Swansseilla oli. Itse asiassa ton fokus on laajempi kuin mitä noista aiemmista lauseista välittyy. Juttuu mm. Fallista jne.
Kristin Hershin Rat Girl on hyvä mut just niin hajanainen kuin maanisdepressiivisestä kirjoittajastaan vois päätellä. Jos Throwing Muses ei kiinnosta niin tota on silti paha suositella.
Aika laajan arsenaalin vuosien varrella kehittäny 33 1/3 sarja menee suositusten puolelle. Noi kirjat käsittelee aina yhtä nimenomaista merkkialbumia ja on mitaltaan semmoista sataa sivua mikä on aika sopiva määrä. Bee Thousand, Neutral Milk Hotor, Doolittle, Afghan Whigsin Gentlemen on kaikki ollu lukemisen väärtejä. Reign in Blood oikeestaan ei ja Murmur siinä rajalla. Tyylilinja vaihtelee aika paljon GBV:n sävellyspolitiikkaa myötäilevästä 'haulikolla ladon seinään' esseekokoelmasta Murmurin kylmän analyyttiseen linjaan mut noissa on kaikissa pääosissa tekijöiden omat kertomukset eli mielenkiintoista pikkuanekdoottia ainakin piisaa.
luin topikin läpi, tätä ei vielä oltu mainittu:
Mika Saastamoinen: Parasta lapsille - Suomipunk 1977-1984
aivan paras kirja, suunnilleen kaikki vanhat punk- ja uuden aallon bändit käydään läpi haastatteluin, paikoin (toki bändistä/tyypeistä riippuen) ihan totaalisen neroa settiä ja tylsimmilläänkin vähintään mielenkiintoista.
sit on tietty se jee jee jee -kirja, varsin massiivinen paketti.
WANT WANT WANT
http://www.harpercollins.co.uk/Titles/7 … 0007489619
Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.
Jaahas, tällänenkin topikki on olemassa. Kattelin kirjakaupassa tota Bob Stanleyn uutta kirjaa Yeah Yeah Yeah: The Story of Modern Pop, mutta jotenkin tollanen 700 sivun mötkö pehmeillä kansilla ei innostanut ja jätin ostamatta. Tuskin sitä kuitenkaan jaksaisi lukea. Jos joku lukee ni vois kertoo, että kandeeko nähdä vaivaa. Eipä tuo kallis ole, että siinä mielessä tuskin ihan täys huti.
A Scene In Between: Tripping Through the Fashions of UK Indie Music 1980-1988 on aivan ihana. Kuvakirjahan tämä, mutta on siinä pari haastatteluakin. Tuli tänään aamulla postissa. Haastiksia en ole vielä lukenut, mutta tosi kivoja kuvia maailman parhaista bändeistä.
Last edited by leposi (10.10.2013 23:58)
onx kukaan lukenut sitä 4AD-kirjaa?
Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.
En mutta kiinnostaisi.
bzort glorf bööth
ostin tän tänään.
psykokarkki wrote:ostin tän tänään.
Mainio kirja. Asiavirheistä jne mussuttavat vois koittaa itse kirjoittaa jotain muuta kuin proosaa piffin rogeen.
luin topikin läpi, tätä ei vielä oltu mainittu:
Mika Saastamoinen: Parasta lapsille - Suomipunk 1977-1984aivan paras kirja, suunnilleen kaikki vanhat punk- ja uuden aallon bändit käydään läpi haastatteluin, paikoin (toki bändistä/tyypeistä riippuen) ihan totaalisen neroa settiä ja tylsimmilläänkin vähintään mielenkiintoista.
.
En oo jaksanut lukea tätä kokonaan
Lasken itseni liberaalifeministiksi, ja minulle feminismi tarkoittaa tasa-arvoon pyrkimistä, ei sen avulla tai naiseudella ratsastamista.
No runkut runkatkoon, mutta minäpoika haluan tanssia.
psykokarkki wrote:luin topikin läpi, tätä ei vielä oltu mainittu:
Mika Saastamoinen: Parasta lapsille - Suomipunk 1977-1984aivan paras kirja, suunnilleen kaikki vanhat punk- ja uuden aallon bändit käydään läpi haastatteluin, paikoin (toki bändistä/tyypeistä riippuen) ihan totaalisen neroa settiä ja tylsimmilläänkin vähintään mielenkiintoista.
.
olen näköjään ostanut eilen facebookissa legendaarisen jytinää eestissä -opuksen
Onnittelut.
Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
psykokarkki wrote:luin topikin läpi, tätä ei vielä oltu mainittu:
.
sama, vaikka kirja on ollut hyllyssä muutaman vuoden
olen näköjään ostanut eilen facebookissa legendaarisen jytinää eestissä -opuksen
eilen kävin palkkapäivän kunniaksi lunastamassa ja illalla tuli jo alkua luettua, hyvältä vaikuttaa. kuulemma harvinaisen hyväkuntoinen yksilö, peli koskemattomana mukana jne. kauppias itsekin vähän harmitteli että oma kappaleensa on paljon rupuisempi
psykokarkki wrote:olen näköjään ostanut eilen facebookissa legendaarisen jytinää eestissä -opuksen
eilen kävin palkkapäivän kunniaksi lunastamassa ja illalla tuli jo alkua luettua, hyvältä vaikuttaa. kuulemma harvinaisen hyväkuntoinen yksilö, peli koskemattomana mukana jne. kauppias itsekin vähän harmitteli että oma kappaleensa on paljon rupuisempi
Oliko tämä Johnny Knigan vai Odessan painos?
Henry Grimesista on tullut kirja, kohta alan lukemaan.
Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
psykokarkki wrote:psykokarkki wrote:olen näköjään ostanut eilen facebookissa legendaarisen jytinää eestissä -opuksen
johnny kniga, onks niissä suuria eroja?
Luppakorva sikailee taas wrote:psykokarkki wrote:psykokarkki wrote:olen näköjään ostanut eilen facebookissa legendaarisen jytinää eestissä -opuksen
johnny kniga, onks niissä suuria eroja?
Ei, toi on ihan yks-yhteen näköispainos.
Toi Grimesen kirja on aika rasittavan jankkaavasti kirjoitettu.
Jon Finen Your Band Sucks oli ihan hauska ajankuvaus.
Amppeliooppeli Ex-Pooppeli
Alex Ross : The Rest is Noise : Listening to the Twentieth Century
1900-luvun (ja vähän Wagneriakin siinä sivussa) klasarit kerralla haltuun. Kiinnostavaa kulttuurihistoriallista ankedoottia toisensa perään. Stravinskyssa ja Kevätuhrissa oon vasta menossa, mutta heitetään jo 5/5.
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
lords of chaos oli tossa. kirjan rakenne aika paska eikä mitenkään kovin hyvin kirjotettu ehkä, mutta informaatiota oli jonkun verran haastattelujen muodossa. vargin kertomukset poikkeaa aika paljon konsensuksesta
katsottiin äijien kanssa leffa, äijät lähtivät maustetyttöjen keikalle, itse jäin kotiin kuuntelemaan darkthronea.
Kai tämä maa tarvitsee vielä yhden suomipunk-historiikin jossa Pelle Miljoona kommentoimassa.