You are not logged in.
psykokarkki wrote:mutta tosiaan, jos joku saa kicksinsä siitä että homma on tehty teknisesti hyvin, niin mikäs siinä, itselleni taas se sisältö on pääasia.
No niin, määritelläänpä sitten samalla mitä kuuluu musiikin "sisältöön". Tai onko siis musiikin sovitus aina yhdentekevää, sävellys ratkaisee?
koska en tunne teknisiä juttuja, niin "kokonaisuus" on se juttu. musasta saa "kicksejä" tai jotain muita "fiiliksiä" jotka on jees. joskus melodia dominoi, joskus rytmi, joskus saundi, joskus sanat, useimmiten vaan jokin mystinen näiden yhteispeli. tilanteen mukaan mennään, eihän näitä järjellä kannata selitellä
Luppakorva sikailee taas wrote:psykokarkki wrote:mutta tosiaan, jos joku saa kicksinsä siitä että homma on tehty teknisesti hyvin, niin mikäs siinä, itselleni taas se sisältö on pääasia.
No niin, määritelläänpä sitten samalla mitä kuuluu musiikin "sisältöön". Tai onko siis musiikin sovitus aina yhdentekevää, sävellys ratkaisee?
koska en tunne teknisiä juttuja, niin "kokonaisuus" on se juttu. musasta saa "kicksejä" tai jotain muita "fiiliksiä" jotka on jees. joskus melodia dominoi, joskus rytmi, joskus saundi, joskus sanat, useimmiten vaan jokin mystinen näiden yhteispeli. tilanteen mukaan mennään, eihän näitä järjellä kannata selitellä
Ei kannatakaan, siksi häkellyin kun puhuit jotain musiikin sisällöstä. Esim. minulle yksi osa Coltranen musiikin sisältöä on se miten naurettavan hienosti se soittaa.
Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
psykokarkki wrote:Luppakorva sikailee taas wrote:psykokarkki wrote:mutta tosiaan, jos joku saa kicksinsä siitä että homma on tehty teknisesti hyvin, niin mikäs siinä, itselleni taas se sisältö on pääasia.
Ei kannatakaan, siksi häkellyin kun puhuit jotain musiikin sisällöstä. Esim. minulle yksi osa Coltranen musiikin sisältöä on se miten naurettavan hienosti se soittaa.
juuh ja siis toki yksi osa "sisältöä" voi olla myös virtuoosimainen soitto, että ei sillä, mutta siinä vaiheessa kun puhutaan vain hyvistä soundeista (tyyliin toto) tai taitavasta teknisestä soitosta, niin usein aletaan mennä hieman pieleen imho.
:center: wrote:"kökösti soitettu" on joku dream theater fanien kylvämä solvaus. dead moon ei soita kaikkeja nuotteja oikein mutta ne on/oli silti maailman paras bändi.
kökköys forever, "ammattitaitoisuus" voi imee kehäketun melaa. rock-musiikin pitää iskee tajuntaan eikä mihinkään teknillisten juttujen listan täyttämiseen
Mua taas ärsyttää se, että jos jollekin on tärkeetä, että soitetaan hyvin, niin se on sit jotenkin väärä ja huono perustelu sille, et ei voi nauttia käppäsesti tehdystä musasta. On tosi hienoa, jos tykkää vituilleen soitetusta ja paskoista soundeista, mut annappa olla jos sun mielestä tosi vaikee proge on parasta. Joidenkin mielestä on sietämätöntä kuulla kun ranskaa lausutaan huonosti, toisten mielestä se voi olla vaan siistin kuulosta. Monimutkanen ja vaikee musiikki voi olla ihan yhtä aitoa ku kolmen soinnun punk. Eihän tässä ole kyse mistään muusta ku siitä, et saatko siitä musiikista nautintoa vai et. Tai sit voi tietysti katu-uskottavuuden nimissä teeskennellä diggaavansa kaikenmaailman Mitään UG:tä ei ole olemassa-kaseteista.
Usein mielletään, että progefanit on jotenki ylimielisiä (kyl mäkin oon lukenu niitä keskusteluita, joissa em. henkilöt pohdiskelee, onkohan kys. musiikin kuuntelijoilla keskimääräistä isompi älykkyysosamäärä), mut näyttää, et asetelma on ruvennu kääntymään ympäri. Lo-fi on aitoa, kaikki muu teeskentelyä. Jos et pysty nauttimaan siitä, oot joku vitun musiikkielitisti. Ite en osaa soittaa yhtäkään instrumenttia, mut pystyn ymmärtämään, et jos osaa (ja hyvin), ni voi olla rasittavaakin kuunnella huonosti soitettua musiikkia. Kyl mullakin pistää silmään kun nään huonosti verhoillun tuolin, koska tiedän miten se kuuluis tehdä.
*
En oo kai haukkunut sliipattua musiikkia?
Ja just tosta lofiestetiikasta sanoin että ei pitäs olla itsetarkotus?
Enkä sit sanonu että kaikki mikä ei oo viimesen päälle on "paskasti soitettu" tai vituilleen. Tää on ihan sun oma ajatuksesi, enkä allekirjoita ollenkaan. On eri tapoja, eri lopputuloksia, jotkut diggaa, jotkut ei. Se ylimielisyys just jolla jotkut sliipatun musiikin ystävät selittää kaikesta muusta että eihän toi oo oikein soitettua on niin persiistä. Etkö säkin tykkää king khan & bbq showsta? Onks se paskasti soitettua?
Miks väität että jotkut "teeskentelee diggaavansa" jostain kassuista, Mitään UG:tä ei ole olemassa:sta, mitäh? Koska jos et ite välitä, niin kukaan muukaan ei voi tosissaan diggailla?
En tiedä mihin esimerkkiin tuo "huonosti verhoiltu tuolil" viittaa? Mutta kerropas sitten mikä on musiikissa teknisesti oikein? Onko kaikki punk musiikki lähtökohtaisesti väärin verhoiltua, ja viimeisen päälle hiottu proge oikein verhoiltua? Onko tekniseen toteutukseen perustuva muotoiluala todella mielestäsi sopiva analogia popmusiikille?
Tässä on kai sit viimesen päälle proge tuoli? Tällasella pitää istua syödessään paahtoleipää darrassa aamiaisella, koska muuten olisi käppästä ja pitäs teeskennellä diggaavansa aamiaisesta
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
p.s. en vihaa progea, ammattitaitoisuus ja musiikki suorittamisena ei vaan oo mulle se ainoa oikea juttu. kukin tavallaan, lopputulos ratkaisee.
crusti tuoli paras tuoli
Luppakorva sikailee taas wrote:psykokarkki wrote:Luppakorva sikailee taas wrote:psykokarkki wrote:mutta tosiaan, jos joku saa kicksinsä siitä että homma on tehty teknisesti hyvin, niin mikäs siinä, itselleni taas se sisältö on pääasia.
juuh ja siis toki yksi osa "sisältöä" voi olla myös virtuoosimainen soitto, että ei sillä, mutta siinä vaiheessa kun puhutaan vain hyvistä soundeista (tyyliin toto) tai taitavasta teknisestä soitosta, niin usein aletaan mennä hieman pieleen imho.
Tosin aina on poikkeuksia. Minusta Steely Dan on hienoa musiikkia siksi koska se on ihan sairaasti soitettu. Liian täydellistä, ja sen takia kiehtovaa. Ehkä tässä kaikessa on kuitenkin vaan kyse siitä että ihmiset innostuu eri asioista ja sit on juttuja joita on hankala perustella.
Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
VOIVOD tuali
itse en ole ekmanin uudempia tekemisiä niin seurannut, mutta yksi juttu hypeen/suosioon voi tietty olla että tyyppi on vanha pif-legenda ja kai ihan symppiksen maineessa niin "täytyy tykätä" tietyissä piireissä. itse muistan vain jonkun ekmanin vanhan bändin lepiksessä, soittivat kuulemma viimeisen keikkansa tuolloin ja itse en asiaa ennestään tuntenut, mutta oli ihan sairaan kova keikka. sitten kuulin et tähän loppu, seuraavaksi tuli achtungs, mutta ei ne koskaan kuulostaneet yhtä hyvältä. en nyt tosiaan muista sen bändin nimeä, mut jos joku muistaa niin saa kertoa, kai sen itsekin jostain löytäisin tai en tiiä.
tässä nyt täytyy kysyä samalla kaikilta ekman-dissaajilta että miten putoo "modarit" eli moderni elämä, joka on vähän samaa osastoa ja jolla tuntuu olevan vielä kovempi kulttimaine? itse tosin tykkään, mutta en nyt silti ihan niin fanaattisesti kuitenkaan.
Oli varmaan toi Pill Poppers?
Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu
VOIVOD tuali
PIKKASEN HIANO.
Pilke wrote::center: wrote:"kökösti soitettu" on joku dream theater fanien kylvämä solvaus. dead moon ei soita kaikkeja nuotteja oikein mutta ne on/oli silti maailman paras bändi.
kökköys forever, "ammattitaitoisuus" voi imee kehäketun melaa. rock-musiikin pitää iskee tajuntaan eikä mihinkään teknillisten juttujen listan täyttämiseen
Mua taas ärsyttää se, että jos jollekin on tärkeetä, että soitetaan hyvin, niin se on sit jotenkin väärä ja huono perustelu sille, et ei voi nauttia käppäsesti tehdystä musasta. On tosi hienoa, jos tykkää vituilleen soitetusta ja paskoista soundeista, mut annappa olla jos sun mielestä tosi vaikee proge on parasta. Joidenkin mielestä on sietämätöntä kuulla kun ranskaa lausutaan huonosti, toisten mielestä se voi olla vaan siistin kuulosta. Monimutkanen ja vaikee musiikki voi olla ihan yhtä aitoa ku kolmen soinnun punk. Eihän tässä ole kyse mistään muusta ku siitä, et saatko siitä musiikista nautintoa vai et. Tai sit voi tietysti katu-uskottavuuden nimissä teeskennellä diggaavansa kaikenmaailman Mitään UG:tä ei ole olemassa-kaseteista.
Usein mielletään, että progefanit on jotenki ylimielisiä (kyl mäkin oon lukenu niitä keskusteluita, joissa em. henkilöt pohdiskelee, onkohan kys. musiikin kuuntelijoilla keskimääräistä isompi älykkyysosamäärä), mut näyttää, et asetelma on ruvennu kääntymään ympäri. Lo-fi on aitoa, kaikki muu teeskentelyä. Jos et pysty nauttimaan siitä, oot joku vitun musiikkielitisti. Ite en osaa soittaa yhtäkään instrumenttia, mut pystyn ymmärtämään, et jos osaa (ja hyvin), ni voi olla rasittavaakin kuunnella huonosti soitettua musiikkia. Kyl mullakin pistää silmään kun nään huonosti verhoillun tuolin, koska tiedän miten se kuuluis tehdä.
*
Enkä sit sanonu että kaikki mikä ei oo viimesen päälle on "paskasti soitettu" tai vituilleen. Tää on ihan sun oma ajatuksesi, enkä allekirjoita ollenkaan. On eri tapoja, eri lopputuloksia, jotkut diggaa, jotkut ei. Se ylimielisyys just jolla jotkut sliipatun musiikin ystävät selittää kaikesta muusta että eihän toi oo oikein soitettua on niin persiistä. Etkö säkin tykkää king khan & bbq showsta? Onks se paskasti soitettua?
onko tämä nyt viimein esimerkki tästä huigin ikäväksi väitetystä väittelytaktiikasta, kun mielestäni pilke mielestäni kertoi vain omia näkemyksiään eikä aloittanut mitään väittelyä? toki pilke voi itse vastata mut relaa nyt huig, hieman omituista alkaa heittämään näin päällekäyvää retoriikkaa leppoisan keskustelun keskelle vai menikö multa jotain ohi
psykokarkki wrote:itse en ole ekmanin uudempia tekemisiä niin seurannut, mutta yksi juttu hypeen/suosioon voi tietty olla että tyyppi on vanha pif-legenda ja kai ihan symppiksen maineessa niin "täytyy tykätä" tietyissä piireissä. itse muistan vain jonkun ekmanin vanhan bändin lepiksessä, soittivat kuulemma viimeisen keikkansa tuolloin ja itse en asiaa ennestään tuntenut, mutta oli ihan sairaan kova keikka. sitten kuulin et tähän loppu, seuraavaksi tuli achtungs, mutta ei ne koskaan kuulostaneet yhtä hyvältä. en nyt tosiaan muista sen bändin nimeä, mut jos joku muistaa niin saa kertoa, kai sen itsekin jostain löytäisin tai en tiiä.
joo sehän se oli, kiitti
sääli kun eivät tainneet ehtiä levyttää mitään?
hrmunoita wrote:psykokarkki wrote:itse en ole ekmanin uudempia tekemisiä niin seurannut, mutta yksi juttu hypeen/suosioon voi tietty olla että tyyppi on vanha pif-legenda ja kai ihan symppiksen maineessa niin "täytyy tykätä" tietyissä piireissä. itse muistan vain jonkun ekmanin vanhan bändin lepiksessä, soittivat kuulemma viimeisen keikkansa tuolloin ja itse en asiaa ennestään tuntenut, mutta oli ihan sairaan kova keikka. sitten kuulin et tähän loppu, seuraavaksi tuli achtungs, mutta ei ne koskaan kuulostaneet yhtä hyvältä. en nyt tosiaan muista sen bändin nimeä, mut jos joku muistaa niin saa kertoa, kai sen itsekin jostain löytäisin tai en tiiä.
joo sehän se oli, kiitti
sääli kun eivät tainneet ehtiä levyttää mitään?
Tää
Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu
Proge Kikkeliproge
Oon kyllä huomannu senkin, että monet lempparini ovat "keskimääräisen progefanin" mielestä liian yksinkertaista ja siksi tylsää tai sitten vaihtoehtosesti liian sekavaa ja siksi ei kovin hyvää
:center: wrote:Pilke wrote::center: wrote:"kökösti soitettu" on joku dream theater fanien kylvämä solvaus. dead moon ei soita kaikkeja nuotteja oikein mutta ne on/oli silti maailman paras bändi.
*
onko tämä nyt viimein esimerkki tästä huigin ikäväksi väitetystä väittelytaktiikasta, kun mielestäni pilke mielestäni kertoi vain omia näkemyksiään eikä aloittanut mitään väittelyä? toki pilke voi itse vastata mut relaa nyt huig, hieman omituista alkaa heittämään näin päällekäyvää retoriikkaa leppoisan keskustelun keskelle vai menikö multa jotain ohi
No en tiiä, kyllähän siinä tuli pilkkeeltä aika monta erilaista outoa olettamusta toisen lähtökohdista, ja siitä kuinka joidenkin juttujen diggailu on vain teeskentelyä. Kaippa sitä saa laittaa vastineen, ilmeisesti kuitenkin on väärin tämä
No en tiiä, kyllähän siinä tuli pilkkeeltä aika monta erilaista outoa olettamusta toisen lähtökohdista, ja siitä kuinka joidenkin juttujen diggailu on vain teeskentelyä. Kaippa sitä saa laittaa vastineen, ilmeisesti kuitenkin on väärin tämä
no joo, mutta pilkkeen esittämät väitteet oli yleisiä, sua ei siinä syytetty niin ihan siltä kantilta vaikutti hieman tylyltä kun vastasit "henkilökohtaisemmin" tai en tiiä.
no mutta, jatkakaa
p.s. en vihaa progea, ammattitaitoisuus ja musiikki suorittamisena ei vaan oo mulle se ainoa oikea juttu. kukin tavallaan, lopputulos ratkaisee.
niin ei varmaan kenellekään tällä foorumilla?
jos nyt palataan tuohon joni ekmanin biisiin, niin se oli mun mielestä huonolla tavalla kökösti soitettua, eikä toiminut ollenkaan. sun mielestä se kökköys siinä toimii. ei kai siinä kummempaa.
Pilke wrote::center: wrote:"kökösti soitettu" on joku dream theater fanien kylvämä solvaus. dead moon ei soita kaikkeja nuotteja oikein mutta ne on/oli silti maailman paras bändi.
*
Miks väität että jotkut "teeskentelee diggaavansa" jostain kassuista, Mitään UG:tä ei ole olemassa:sta, mitäh? Koska jos et ite välitä, niin kukaan muukaan ei voi tosissaan diggailla?
En tiedä mihin esimerkkiin tuo "huonosti verhoiltu tuolil" viittaa? Mutta kerropas sitten mikä on musiikissa teknisesti oikein? Onko kaikki punk musiikki lähtökohtaisesti väärin verhoiltua, ja viimeisen päälle hiottu proge oikein verhoiltua? Onko tekniseen toteutukseen perustuva muotoiluala todella mielestäsi sopiva analogia popmusiikille?
Tässä on kai sit viimesen päälle proge tuoli? Tällasella pitää istua syödessään paahtoleipää darrassa aamiaisella, koska muuten olisi käppästä ja pitäs teeskennellä diggaavansa aamiaisesta
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ … n_1982.jpg
Kuten tuolla Hantta jo uumoili, mun "vastaus" ei ollu suoraan sulle osoitettu, enkä väitä tai oleta tai luule, että mun esittämät asiat olis sun mielipiteitä. Purkaus kyllä lähti sun kommentista kökköys forever, "ammattitaitoisuus" voi imee kehäketun melaa. Jos puutun vaan tohon lauseeseen, niin sanon, että joillekin kuuntelijoille "ammattitaitoisuus" on tärkee(mpi) juttu, enkä nää siinä mitään "väärää". Mut noin muutoin vuodatin vaan sitä mihin tää yleinen meininki on menossa, eli vastakkainasettelu "huonosti" ja "hyvin" soitettu & tuotettu musiikki ja niistä diggailu sekä etenkin diggailuun suhtautuminen. Ja noi mun esittämät asiat ei oo myöskään mun mielipiteitä. Meinaan siis, että tosiaan tykkään tykkään King Khanista & BBQ Showsta, mutta totta puhuen mulla ei ole mitään hajua onko se hyvin vain huonosti soitettu (tai siis onko soittajat teknisesti taitavia vai ei). En osaa erottaa biiseistä, onko ne helppo soittaa vai ei. Tajuun sen verran, että jos biisissä on kolme sointua, se on helpompi, mut en edes erota missä on kolme sointua.
En lainkaan epäile, etteikö jengi diggailis Mitään UG:tä ei ole olemassa-kassuja (tykkäänhän itekin esmes Devendran puhelinvastaajalla äänitetystä levystä), mut meinasin just sitä, et semmosen diggailua pidetään suuremmassa arvossa ku teknisesti taitavan tiluttelun. Santanan kitarasoolon mehustelulla ei taida saada osakseen ku silmien pyörittelyä.
Huonosti verhoiltua tuolia käytin vertauksena musiikkiin jossa "ei soiteta kaikkia nuotteja oikein" niinku aikasemmin jossain yhteydessä mainittiin. Ja just sen tajuan, että jotkut ei vaan aidosti pysty sietämään sitä. Mun mielestä ne on monesti parhaita hetkiä (esim Sydin nuotin vierestä menneet), biisien epätäydellisyys tekee niistä täydellisiä. Kuuntelen sujuvasti myös esmes Gentle Giantia (mistä en myöskään tiedä onko ne taitavia vai kuulostaako se vaan vaikeelta musiikilta), mut en alunperin halunnukaan sotkea omia mieltymyksiäni tähän, koska halusin puhua nimenomaan yleisellä tasolla nimenomaan MEININGISTÄ, siitä miten suhtaudutaan musiikin diggailuun.
*
Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.
santana ei muuten ole teknisestikään erityisen taitava kitaristi
Tykkään Santanan kitarasooloista. (en ole tosin kuullut kovin montaa, mutta useasti kappaleidensa parasta antia. album Alice Coltranen kanssa on timanttia).
Uuden aallon uudempi aalto ja punkin uudelleen kierrätys ei kiinnosta pätkääkään - olen lähinnä vain pettynyt että porukka on niin taantunutta, että lämmitellään noita vanhoja ideoita uusiks. (jätin itse punkin kuuntelun teini-iän jälkeen miltei kokonaan, enkä kaipaa enää... oletin että muille tapahtuu tämä sama, niin ei kuitenkaan tapahtunut.).
Tsekkasin nopeaan Ekmanin biisiä. Kiva kitarasoundi, muuten perus 77 matskua, ei mitään ihmeempää. Mut ymmärrän kyl et tollasesta osa porukkaa diggailee. Diggaileehan porukka vaikka mitä, hiphoppia ja sankariheviäkin.
santana ei muuten ole teknisestikään erityisen taitava kitaristi
Kuten sanoin, en tiedä mitään.
*
:center: wrote:Pilke wrote::center: wrote:"kökösti soitettu" on joku dream theater fanien kylvämä solvaus. dead moon ei soita kaikkeja nuotteja oikein mutta ne on/oli silti maailman paras bändi.
*
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ … n_1982.jpgKuten tuolla Hantta jo uumoili, mun "vastaus" ei ollu suoraan sulle osoitettu, enkä väitä tai oleta tai luule, että mun esittämät asiat olis sun mielipiteitä. Purkaus kyllä lähti sun kommentista kökköys forever, "ammattitaitoisuus" voi imee kehäketun melaa. Jos puutun vaan tohon lauseeseen, niin sanon, että joillekin kuuntelijoille "ammattitaitoisuus" on tärkee(mpi) juttu, enkä nää siinä mitään "väärää". Mut noin muutoin vuodatin vaan sitä mihin tää yleinen meininki on menossa, eli vastakkainasettelu "huonosti" ja "hyvin" soitettu & tuotettu musiikki ja niistä diggailu sekä etenkin diggailuun suhtautuminen. *
joo siis samalla linjalla ihan kuin sinä.
näen punaista just sellasista "kaikki jotka kuuntelee x teeskentelee vaan tykkäävänsä"
ja se kehäketun melomiskommentti meinas just kärjistetysti lähinnä sitä, että jonkun ammattitaitoisuuden ja tekniikan liioiteltu painottaminen meinaa nostaa kynnystä musiikin tekemiseen jonkun muusikot.net tms eliitin rinkirunkkausjutuiksi. kuka tahansa voi tehä musaa millä tahansa tyylillä ja jos jengi tykkää niin sit on hyvät bileet
ja se kehäketun melomiskommentti meinas just kärjistetysti lähinnä sitä, että jonkun ammattitaitoisuuden ja tekniikan liioiteltu painottaminen meinaa nostaa kynnystä musiikin tekemiseen jonkun muusikot.net tms eliitin rinkirunkkausjutuiksi. kuka tahansa voi tehä musaa millä tahansa tyylillä ja jos jengi tykkää niin sit on hyvät bileet
Tämäkin erittäin totta ja korostaen varsinkin toi boldattu osio.
*
näen punaista just sellasista "kaikki jotka kuuntelee x teeskentelee vaan tykkäävänsä"
TÄMÄ!
tähänhän törmää myös leffojen, kirjojen ja vaikka minkä yhteydessä
samat sanat käänteisversiosta "jokainen, joka sanoo, ettei tykkää, valehtelee"
Oikean rytmin kiinni saan iskelmä lol alkaa kiinnostaa hehe
Jotain tanssin bez eiq ja fall joo.
Nuorena mulla oli yhdessä vaiheessa sellainen asenne että ylikaupallista ja ylituotettua musiikkia piti vastustaa ja sitä kuuntelevat ovat tahdottomia uuvatteja, mutta aika hölmöähän se on nostaa itsensä muiden yläpuolelle jonkun musiikin kuuntelun takia. Harvemmin mitkään pop-hitit edelleenkään herättää tunteita, mutta en ainakaan häpeä enää myöntää jos niin käy.
Myönnän että nuorempana oli sellaistakin asennetta joistain Mitään UG:tä ei ole olemassa kokeellisista häröilyistä, että ei tuollaista voi kukaan oikeasti digata, että esittävät vaan, mutta sitten myöhemmin huomannut itse alkavansa digata samoista jutuista
Nuorena kun on ihan ymmärrettävästi tarvetta löytää sitä identiteettiä kaikesta toki tuli harrastettua tuota kaikkea.
Muistan kun "valmistuin" ace of basesta summuusta diggailemaan Bon Jovia ja Oasista yms eli about 15v, olin ihan tosissani että musiikkia pitää tehdä OIKEILLA SOITTIMILLA EIKÅ VAAN PAINAA JOTAIN NAPPULAA
Ja sit seuraava askel oli se että kun muut diggas nirvanaa jne, niin ei voinut ite koska Sonic Youth ja Pixies oli ne jutut ja kaikki oli vastakkainasettelua.
Sit siitä toki näihin indie ja post punkkimeininkeihin joiden takia ei voinut diggailla mistään "perusrokista" koska kun postpunkkarit teki tahallaan jutut erilailla niin ei kai nuori marxistimusanörttiwannabe-älykkö voinu sellasta
hypnagogitumblrpossemusa on suosittua koska inside läpänderi meiningit ja muoti-ilmiöpalvonnat uppoo jonneihin, musat kuulostaa sivuseikalta mutta mitäs minä tommosesta ymmärtäisin
Miksei pitäisi nauraa? Vittu tässä mitään diplomaatteja olla.
:center: wrote:hypnagogitumblrpossemusa on suosittua koska inside läpänderi meiningit ja muoti-ilmiöpalvonnat uppoo jonneihin, musat kuulostaa sivuseikalta mutta mitäs minä tommosesta ymmärtäisin
:center: wrote:näen punaista just sellasista "kaikki jotka kuuntelee x teeskentelee vaan tykkäävänsä"
mutta mitäs minä tommosesta ymmärtäisin
Nuorena mulla oli yhdessä vaiheessa sellainen asenne että ylikaupallista ja ylituotettua musiikkia piti vastustaa ja sitä kuuntelevat ovat tahdottomia uuvatteja, mutta aika hölmöähän se on nostaa itsensä muiden yläpuolelle jonkun musiikin kuuntelun takia. Harvemmin mitkään pop-hitit edelleenkään herättää tunteita, mutta en ainakaan häpeä enää myöntää jos niin käy.
Niin. Itse ainakin tykkään yleensä hieman sellaisesta rosoisemmasta tuotannosta ja usein nuo hitit ovat aika tuotettuja. Esim. jotain Antti Tuiskua en vaan jaksa tipan vertaa kuunnella kun se on niin sliipattua. Voi olla, että sieltä jotain kiinnostavaakin löytäisi, mutta en vaan jaksa. Silti tykkään myös jostain musiikista sen takia kun se on niin viimeisen päälle hiottua. Tai ainakin niin uskoisin, enhän minä mitään tuottamisesta tiedä. Mutta siinä mielessä allekirjoitan Pilkeen nojatuolivertauksen, että uskon minäkin tietäväni mikä musiikki kuulostaa tuotetulta, vaikkein juuri mitään levyjen tuottamisesta ymmärrä. Voi toki olla, että olen joskus väärässäkin. Joskus toivoisin ymmärtäväni muusikin teoriasta ja soittamisesta enemmän niin saisin ehkä jostain enemmänkin irti, mutta sou not. Näillä mennään.
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
Tykkään James Blaken tokasta levystä enemmän, ku ekasta. Toki tutustuin artistiin vasta tokan levyn yhteydessä. Ja Fall Creek Boys Choir on varmaan paras juttu