You are not logged in.
Karhuvaara on myös Vuoden 2007 norssi sekä norssilaisen rockbändi Bustersin solisti. Karhuvaara on Elvis Presleyn suuri fani.
tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni
Grilliateria Lauri Karhuvaaran tapaan
Jauhelihapihvit
8 kpl
2 dl kuohukermaa
1 dl korppujauhoja
1 muna
1 ¼ tl suolaa
½ tl mustapippuria
1 sipuli
2 valkosipulinkynttä
½ rkl öljyä
500 g vastajauhettua naudan paistijauhelihaa
Sekoita kerma, korppujauhot, muna ja mausteet kulhossa. Anna turvota noin 10 minuuttia.
Kuori ja hienonna sipuli ja valkosipulinkynnet. Kuullota ne pannulla tilkassa öljyä. Jäähdytä.
Lisää korppujauhoseokseen sipulit ja jauheliha. Vaivaa ainekset käsin tasaiseksi massaksi.
Muotoile murekemassa kostutetulla leikkuulaudalla pötköksi. Jaa se 8 palaan ja muotoile palat kostutetuin käsin pulleiksi pihveiksi.
Nostele pihvit kuumalle grilliparilalle ja vähennä lämpöä. Paista pihvejä miedolla lämmöllä 510 minuuttia molemmin puolin riippuen siitä, haluatko niiden jäävän sisältä hieman punertaviksi.
Viimeistele pihvien pinta grilliritilällä.
Voit myös kypsentää pihvit suoraan grilliritilällä tai uunissa. 225-asteisessa uunissa paistoaika on noin 15 minuuttia.
Grilliperunat
Neljälle
noin 800 g uusia perunoita keitettyinä
2 rkl rypsiöljyä
½¾ tl (savu)sormisuolaa tai
karkeaa suolaa
½ tl mustapippuria
Sivele keitetyt perunat öljyllä. Nostele ne grilliin paistumaan jauhelihapihvien kypsyessä.
Grillaa perunoita käännellen 510 minuuttia, kunnes ne ovat kuumia ja saaneet kauniin paistopinnan.
Ripottele kuumille perunoille mausteet.
Kermaviilikastike
Neljälle
1 prk (200 g) kermaviiliä
½ dl lehtipersiljaa hienonnettuna
1 rkl mietoa sinappia
1 tl hunajaa
¼ tl suolaa
¼ tl mustapippuria
Sekoita kastikkeen ainekset keskenään. Tarkista maku. Tarjoa jauhelihapihvien ja grilliperunoiden kanssa.
Vihreä salaatti
Neljälle
1 ruukku lehtisalaattia
1 ruukku jääsalaattia
1 ruukku rucolaa
½ ruukkua lehtipersiljaa
2 rkl kylmäpuristettua oliiviöljyä
2 rkl valkoviinietikkaa
1 rkl hunajaa
½ tl suolaa
Huuhtele salaatit ja lehtipersilja. Kuivaa ne puhtaaseen keittiöpyyhkeeseen.
Vatkaa öljy, etikka, hunaja ja suola isossa kulhossa tasaiseksi kastikkeeksi. Revi päälle salaatit. Kauho salaatit nostellen sekaisin kastikkeen kanssa. Koristele persiljalla.
Kesän ensimmäiset mansikat
Neljälle
1 l (500 g) tuoreita mansikoita
1 prk (2½ dl) vaahtoutuvaa vaniljakastiketta
sitruunamelissanlehtiä
Perkaa ja puolita mansikat. Vatkaa kylmä vaniljakastike kuohkeaksi vaahdoksi.
Jaa vaniljavaahto jälkiruokamaljoihin. Lusikoi päälle mansikat ja koristele sitruunamelissanlehdillä.
Mustikkapiirakka
8 palaa
Pohja:
100 g voita
¾ dl sokeria
1 muna
2½ dl vehnäjauhoja
¾ tl leivinjauhetta
Täyte:
200 g ranskankermaa
1 muna
¾ dl sokeria
1 tl vaniljasokeria
200 g mustikoita
Pehmitä voita hetki mikroaaltouunissa. Vatkaa se sokerin kanssa vaahdoksi. Lisää muna edelleen vatkaten. Yhdistä jauhot ja leivinjauhe. Sekoita ne taikinaan. Voitele läpimitaltaan 28-senttinen piirasvuoka. Painele taikina vuoan pohjalle ja reunoille.
Vatkaa ranskankerma, muna ja sokerit keskenään. Sekoita joukkoon mustikat. Pakastemustikat lisätään kohmeisina. Levitä täyte taikinan päälle vuokaan.
Paista piirakkaa 200-asteisen uunin toiseksi alimmalla tasolla noin 30 minuuttia.
Mokathan ovat juuri suoran lähetyksen suola. Jos olisimme jotain tönkkösuolattuja tenavatähtiä, syntyisi varmaan kiusallisia, pitkiä hiljaisuuksia. Mutta sitä varten on hymy keksitty.
Löytyispä Late Show vaikka torrenttina
Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu
^ KREISII BEIBEE ÄLTSII HULINAA -topikissa nämä
ja vielä
Don't be Late.
Kauheen feikin olonen tyyppi tämä.
Löytyispä Late Show vaikka torrenttina
Ja se Helsinki -aiheinen tietovisa, missä oli Seppo Hovi mukana
tärkeä topik
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Tänne kans
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Oikean rytmin kiinni saan iskelmä lol alkaa kiinnostaa hehe
Jotain tanssin bez eiq ja fall joo.
Lauri Karhuvaara jättää Huomenta Suomen: "Uusi tie aukeaa"
Huomenta Suomen uusi ilme on vähän halvan näköinen.
Miksei pitäisi nauraa? Vittu tässä mitään diplomaatteja olla.
ystävällisesti käyttäytynyt sika sekä lepäilevä pesukarhu
Oli se aikamoinen tuo meidän lämpiö, kun siellä oli Danny ja Kirka ja Frederik ja sitten Ritva oli siinä ja te juttelitte
kirkahan elää vielä EIQ
lauri kutsuu lihamurekkeen viipaleita jauhelihapihveiksi ok
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Yhdysvalloissa osa (tai kaikki - emmä tiiä!) kutsuu jauhelihapihvejä hamburgereiksi.
bzort glorf bööth
Oli se aikamoinen tuo meidän lämpiö, kun siellä oli Danny ja Kirka ja Frederik ja sitten Ritva oli siinä ja te juttelitte
Lauri taisi sekoittaa kylmiön ja lämpiön.
bernardblack wrote:Oli se aikamoinen tuo meidän lämpiö, kun siellä oli Danny ja Kirka ja Frederik ja sitten Ritva oli siinä ja te juttelitte
Lauri taisi sekoittaa kylmiön ja lämpiön.
en ite kehdannu tätä ettei tuu sanomista