#1 25.12.2005 21:37

Aeikaeae
Member
From: tku
Registered: 15.12.2005

Jonathan Richman & the modern lovers

tälle ei ollut vielä omaa osastoa ja on niin saatanan tylsää, että aattelin nyt sitten laittaa.

ihan oli rakkautta ensi kuulemalta tämän kanssa. jotenkin todella ihanaa musaa, ja hyvin on jaksanut porskuttaa. samanlaistahan se on aina ollut, mutta ei haittaa meikäläistä kyllä tippaakaan.

niin ei kai siinä sitten muuta, paitsi että meikä on antti ja tää on mun eka viesti. ikinä.

#2 25.12.2005 21:59

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005

Re: Jonathan Richman & the modern lovers

Jonathan Richman sydan

Ei kai mulla muuta. Oon tykänny muistaakseni ihan kaikesta mitä oon kuullu.

#3 25.12.2005 22:32

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Website

Aeikaeae wrote:

tälle ei ollut vielä omaa osastoa ja on niin saatanan tylsää, että aattelin nyt sitten laittaa.

Terve Antti, tässähän on foorumin syvin olemus omaksuttu jo ennen ensimmäistäkään viestiä. Richmannista en taasen osaa sanoa mitään, oli vaan niin saatanan tylsää, että spämmäsin jotain.

You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

#4 27.12.2005 17:03

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Website

Moi Antti, on niitä huonompiakin spämmineitsyyden menetyksiä nähty. En minäkään osaa leikkiä asiantuntijaa Joonatanin suhteen, mutta ainakin Modern Loversin deby on ns. parhutta. Kirjastosta on tullut aika ajoin kaapattua matkaan soolo-Richmaniakin, mutta aika vähälle on kuuntelu ja innostuminen jäänyt.

This must be what jail / I will scratch

#5 11.01.2006 00:02

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005

En ole kuullut kuin kokoelmaa. Ekan levyn biisit kuulostivat minusta oikein hyviltä ja eikös levyn ollut tuottanut John Cale. Toka levy oli sitten minusta ei niin hyvää rock & rollia. Myöhemmistä levyistä en osaa sanoa yhtään mitään...

<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

#6 11.01.2006 08:34

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa

kaivertaa vähän se irkkuhepun kertoma keikkakokemus - richman oli ollut keikalla irlantilaisessa (en muista nyt missä) kaupungissa ja yleisöä oli ollut noin 15. jonathan oli irrottanut soittovempeleensä, tullut lattialle istumaan ja muut ringissä ympärille, soitteli toivebiiseinä kaikkia modern loversklassikoita ja kertoili tarinoita...

deby tietty ihan loisto, seuraavat pari levyäkin on hallussa sekä pari seiskatuumasta (roadrunner, egyptian reggae), joista egyptiregeessä on kyllä jotain ihanan naiivisti viekottelevaa

Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

#7 11.01.2006 10:40

paise
Member
Registered: 01.07.2005

Vuoden -77 Live on hilpee kiekko, naivius viety äärimmilleen. Pakostakin vaikuttaaa eskapismilta, kun isot miehet soittaa hempeitä lastenlauluja jäätelöstä sekä eläimistä ja yleisö kirkuu hurmiossa. Itse en osaa heittäytyä ihan niin täysillä mukaan, mikä ehkä kierosti tekee kuuntelusta vielä hienompaa.

Kuulemani soolot on vähän laimeita, Jonathan Richman -levyn saa tulla hakemaan jos haluaa.

"Internet perustuu Jumalan luomiin raaka-aineisiin, ihmisille annettuun luovaan älyyn ja radioaaltoihin." - Jouko Piho

#8 31.05.2006 21:02

Alxity

Pitkästä aikaa tuli taas kuunneltua tuota kokoelmaa ja ekan levyn biisit kuulostavat edelleenkin parhaudelta. Pitäisi hankkia tuo levy kokonaisuudessaan kuunteluun. She Cracked kuulostaa muuten aivan Stereolabilta ilman syntikoita!

<@DBGene> senkin karkki

#9 31.05.2006 21:13

stratum
not tupi
Registered: 20.06.2005
Website

Debyä olen tässä viime aikoina jonkin verran kuunnellut ja ihan hyvältä vaikuttaa.

#10 03.10.2006 14:58

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa

Vaikka Jonathan onkin vain yksi levyllä olevista 21 muusikosta, mainitaanpa tässä ketjussa tämäkin http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=am … e99757krdt

Hieno labelin koverilevy jossa kaikki soittaa kaikkee hirveellä innolla ja paahdolla, powerpopin ja classic rockin tienoolla mennään, sabbathvaihdettakin haetaan ja batmaniin lopetetaan...

Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

#11 04.10.2006 00:54

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006

Minäpä ostinkin sitten ekaksi tuon "The Original Modern Lovers" levyn, kun sen halvalla vinyylillä sain. Siinä ei kuitenkaan ole esim. "I'm a Little Dinosauria" ja paria muuta biisiä, jotka on sillä "varsinaisella ekalla" levyllä. En oikein tiedä, mitä tekis.

'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

#12 04.10.2006 08:48

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Website

Jean-Babtiste wrote:

Minäpä ostinkin sitten ekaksi tuon "The Original Modern Lovers" levyn, kun sen halvalla vinyylillä sain. Siinä ei kuitenkaan ole esim. "I'm a Little Dinosauria" ja paria muuta biisiä, jotka on sillä "varsinaisella ekalla" levyllä. En oikein tiedä, mitä tekis.

hiero sitä munalla  confused_new

Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

#13 04.10.2006 16:14

Jean-Babtiste
spämking machine

psychocandy wrote:
Jean-Babtiste wrote:

Ai onks se arvokaskin?

'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

#14 04.10.2006 16:24

psychocandy
streittari-jantta
Website

Jean-Babtiste wrote:
psychocandy wrote:
Jean-Babtiste wrote:

Ai onks se arvokaskin?

no ainakin jälleenmyyntiarvo kasvaa peuk

Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

#15 04.10.2006 16:29

Jean-Babtiste
spämking machine

psychocandy wrote:
Jean-Babtiste wrote:
psychocandy wrote:

Ai onks se arvokaskin?

no ainakin jälleenmyyntiarvo kasvaa peuk

Hmm...oisko noin?

#16 04.10.2006 16:33

stratum
not tupi
Website

Vanha konkari johdattamassa tulokasta asiakeskustelun polulle  peuk

#17 06.10.2006 01:11

kaakku
ärrävikanen pelle
Registered: 23.06.2005

biggrin  peuk

Varikset komentavat

#18 06.10.2006 10:42

psychocandy
streittari-jantta
Website

asiakeskustelulle toki varaukseton peuk

FJs1lyz.gif

#19 14.01.2007 22:28

Alxity

Vihdoinkin sain sen debyn kokonaisuudessaan hankittua ja onhan se edelleen parhauttaa. Edelleenkin olen sitä mieltä, että suurin osa biiseistä on ihan kuin Stereolab kitaroilla soitettuna. Oli muuten hemmetin hyviä nuo tuon Remasterin bonusbiisitkin. Tai Dance With Me ei ollu niin hyvä, mutta Dignified & Old, I'm Straight, Goverment Center ja I Wanna Sleep In Your Arms olivat.

<@DBGene> senkin karkki

#20 15.01.2007 08:16

Feggy
kaiken maailman dosentti
From: Hell sink i
Registered: 02.11.2006

Alxity wrote:

Vihdoinkin sain sen debyn kokonaisuudessaan hankittua ja onhan se edelleen parhauttaa. Edelleenkin olen sitä mieltä, että suurin osa biiseistä on ihan kuin Stereolab kitaroilla soitettuna. Oli muuten hemmetin hyviä nuo tuon Remasterin bonusbiisitkin. Tai Dance With Me ei ollu niin hyvä, mutta Dignified & Old, I'm Straight, Goverment Center ja I Wanna Sleep In Your Arms olivat.

Vai Stereolab? Kaikkea sitä kuulee...mites VU?

#21 15.01.2007 15:29

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005

Feggy wrote:
Alxity wrote:

Smaa. Ei ole kyllä koskaan tullut tuollaista mielleyhtymää.

Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

#22 15.01.2007 18:58

Alxity

Feggy wrote:
Alxity wrote:

No nuo Velvet-viittaukset olis kait niin itsestäänselviä, ettei niitä viitsi edes ääneen sanoa. Mutta vertaapas She Crackedia ja jotain Stereolabin Transien Random-Noisea niin on niissä paljonkin samaa. Tai sitten ei. Minusta on.

<@DBGene> senkin karkki

#23 16.03.2007 12:27

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005

HANTTA!

#24 16.03.2007 12:38

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Website

jaa  tämmönen oli jo... no pl.

Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

#25 16.03.2007 16:55

stratum
not tupi
Website

Joo olen kans ihan sekaisin näitten Richmanin levyjen kanssa. En tajua mitkä on niinku sooloja ja mitkä Modern Loversin kanssa tehtyjä ja onko sitten Modern Loverskin tehnyt jotain ilman Ritsmäniä. confused_new Pitäisi kai aktivoitua muutenkin tällä rintamalla jos tämän kerran keikallakin meinaa nähdä.

#26 16.03.2007 21:21

Markku
Member
From: Huttusen naapurissa
Registered: 20.02.2007

Mulla oli joskus kasetilla aivan mahtava live-versio Ice-cream man kappaleesta. Jonathan ja bändi eivät saa millään piisiä loppumaan, vaan palaavat kerta toisensa jälkeen hellyttävän kuuloiseen kertosäkeeseen. "Ice-cream man, ring your bell, ding, ding..." Ja tämä jatkuu ja jatkuu. Kuulokuvasta päätellen yleisö ei saa tarpeekseen ja Joonas on aivan innoissaan. Kai täällä jollekulle muullekin tämä versio on tuttu ? En muista olenko alkuperäistä kuullut, mutta tuskin se niin hyvä on. Muut kuulemani Modern lovers kappaleet on olleet ihan ok. Sekaisin Marista elokuvassa Jonathan oli vakuuttava, vaikkei tainnut muuta tehdä kuin istua puussa kitaraa rämppäämässä.

#27 03.04.2007 14:16

maloun
Member
Registered: 31.03.2007

hmm, joskus vuosia sitten löysin isän vanhoilta kaseteilta nipun loistavia biisejä jotka myöhemmin paljastuivat jonathanin biiseiksi. tais olla ainaki ice cream man ja egyptian reggae. vois ehkä kaivella taas sen kassun esiin jostain..

#28 03.04.2007 14:38

Feggy
kaiken maailman dosentti
From: Hell sink i
Registered: 02.11.2006

maloun wrote:

hmm, joskus vuosia sitten löysin isän vanhoilta kaseteilta nipun loistavia biisejä jotka myöhemmin paljastuivat jonathanin biiseiksi. tais olla ainaki ice cream man ja egyptian reggae. vois ehkä kaivella taas sen kassun esiin jostain..

Mitäs turhia, ostat vaan samantien tämän:

g30860ig9ta.jpg

#29 04.04.2007 19:47

Alxity

Mahtaako kenelläkään muuten olla tietoa siitä onko Jonathan viime aikoina soitellut Modern Loversien biisejä livenä? (Toki tämän tiedon saattaisin itsekin googlettamalla saada selville, mutta näin hyvä topic ansaitsee lisää keskustelua)

<@DBGene> senkin karkki

#30 25.06.2007 23:57

Alxity

Alxity wrote:

Mahtaako kenelläkään muuten olla tietoa siitä onko Jonathan viime aikoina soitellut Modern Loversien biisejä livenä? (Toki tämän tiedon saattaisin itsekin googlettamalla saada selville, mutta näin hyvä topic ansaitsee lisää keskustelua)

Ei tästä mitään keskustelua näköjään saada aikaan, mutta olipa vaan aika erikoinen keikka Primaverassa. Jonathan lauloi vain pari biisiä englanniksi ja kaikki muu välispiikkejä myöten tuli espanjaksi. Eihän siinä muuta, mutta oli vähän räG olo kun ei oikein mitään ymmärtänyt. Hassu mies se joka tapauksessa näytti olevan.

EDIT: jaa, mentiin tokalle sivulle kuitenkin. Niin ja arvatkaapa luulinko aluksi olevani väärällä keikalla? Ja kaiken lisäksi se soitti vain n. 25 min ja ekana kuultu biisi taidettiin kuulla myös viimeisenä.

<@DBGene> senkin karkki

Board footer