You are not logged in.
No täältähän se Bon Ivory-raita ainakin löytyis:
Ei iske.
^ voi tuhannen tuppurat mitä mälinää
varmaan läppänä ollu vähän aikaa hauska idea, mut ei ny tollasia tarvi julkasta taivas varjele.
Oon allerginen sellaiselle teoreettiselle höpinälle, jossa länsimainen yhteiskunta on tuhoon tuomittu vailla selityksiä tai avauksia siitä miksi näin välttämättä on ja miten se kiteytyy erityisen hyvin berliiniläisessä cappuccinossa ja sushikebabissa
Tästähän on ollu jotain spekulointia että olisko Blaken alias:
Oli kuka oli, aika vitun dope ass biisi kuitenkin
Miksei pitäisi nauraa? Vittu tässä mitään diplomaatteja olla.
^missä ihmeen unilääke-tokkuroissa te oikein elätte
Oon allerginen sellaiselle teoreettiselle höpinälle, jossa länsimainen yhteiskunta on tuhoon tuomittu vailla selityksiä tai avauksia siitä miksi näin välttämättä on ja miten se kiteytyy erityisen hyvin berliiniläisessä cappuccinossa ja sushikebabissa
Mä kyllä pidän kanssa tosta Kiken postaamasta biisistä.
Last edited by hc_jose (24.08.2011 23:27)
Pakko diggailla MMM:n linjakkuutta.
Vuoden nuori muotoilija.
MMM-provolaboratoriossa annostellaan tänään vähän isommasta pipetistä. Mutta hyvä niin, sillä on mukava käydä keskustelua tälläkin osastolla!
"Vammabiitit", eli gridille osumattomat iskut ovat mielestäni olleet oivallinen piristysruiske koko osastolle. Niiden uutuudenviehätys on jo sopivasti kadonnut. Nyt niitä voi käyttää, jos siltä tuntuu. Groovehan on tunnetusti hieman metronomi-iskun sivuun osuvia lyöntejä, ja kun ne tapahtuu esimerkiksi sekkarissa hiirellä siirtämällä, syntyy parhaimmillaan ihan omanlaistaan groovea, joka ei muistuta perinteistä päin vittua soittimilla soittamista. Minä ainakin nautin silloin, kun homma on tehty riittävän hienovaraisesti. Toisinaan onanoin kunnolla överiksikin vedetystä biitistä, ei minusta tiedä. Ja erityisesti siis tykkään tanssittavammasta kamasta, jossa iskut osuvat hiukan ohi. Pitää muistaa, että kun noi teknon pioneerit ynnä muut varhaiset gurut tekivät tanssibiittiä, niiden välineet tekivät itsestään sitä, mitä tämän päivän studioissa yritetään imitoida. Toisin sanoen vanhat midilaitteet jätättivät niin, että biisin tempo saattoi hidastua loppua kohti mennessä, ääninauhan flutter-efekti teki omia epätarkkuuksiaan, yms. Groove on aina ollut iskujen osumattomuutta tismalleen oikeille paikoilleen - konemusiikissakin.
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
Mä kyllä pidän kanssa tosta Kiken postaamasta biisistä.
Kyllähän toi kivalta kuulostaa, vaikka onkin ihan tosi geneeristä ja kasvotonta post-Blake-emulaatiosoundia voksumanipulaatioineen ja ilmavine sovituksineen. Vähän lisäksi harmittaa, että tosta tyylittelystä ei oikein päästä mihinkään lopulta.
Toi kollaboraatio sen sijaan kuulosta ihan sysihuonolta.
Vuoden nuori muotoilija.
"Vammabiitit", eli gridille osumattomat iskut on mielestäni olleet oivallinen piristysruiske koko osastolle.
feel you man, mut ei se yksissään riitä. musta tuntuu että näillä james-herroilla ei oo oikein muuta ideaa ku siirrellä letargisesti midinuotteja hiirellä ja toivoa että tulee hyvä kakku. ollaan aika lähellä jotain kitarasankarien soolotilutusta jossa ainoa pointti on se että kato mitä mä ny tein.
Groovehan on tunnetusti hieman metronomi-iskun sivuun osuvia lyöntejä, ja kun ne tapahtuu esimerkiksi sekkarissa hiirellä siirtämällä, syntyy parhaimmillaan ihan omanlaistaan groovea, joka ei muistuta perinteistä päin vittua soittimilla soittamista.
joo no näinhän se on, mut miks se on aina sitä 4/4 tahdin sisällä snareiskujen yms siirtelyä ilman gridiä? miksei vois tehdä laajemmin vapaita biisejä? mulle ei oikein riitä pari yllättävää midiohjelmnointia ja groove-asetusten viturointia.
Ja erityisesti siis tykkään tanssittavammasta kamasta, jossa iskut osuvat hiukan ohi.
kuulostaa joltain thai-nyrkkeily -treeneiltä tms.
Pitää muistaa, että kun noi teknon pioneerit ynnä muut varhaiset gurut tekivät tanssibiittiä, niiden välineet teki itestään sitä, mikä tänä päivänä pitää jotenkin imitoida pc-musiikkistudioiden sekkareihin. Toisin sanoen vanhat midilaitteet jätättivät niin, että biisin tempo saattoi hidastua loppua kohti mennessä, ääninauhan flutter-efekti teki omia epätarkkuuksiaan, yms. Groove on aina ollut iskujen osumattomuutta tismalleen oikeille paikoilleen - konemusiikissakin.
en kyl ihan nielemättä syö tätä. otin tosta fingers incin mysteries of love -biisin ja heitin Liveen. Oletan että kappale on mielestäsi vähän vitun hyvä tai jos oot eri mieltä nii syö mun shortsit ja surffaa päivi räsäsen kuolassa tms. Mut siis klassikko-tanssimusaa vuodelta 1986, ehkei ihan latenssin kulta-aikaa mut digitaalisen tanssimusan alkuaikoja. enkä nyt tod oo tässä asiantuntija. joktap, träkki on Livessä, bpm löytyy, tiedosto on unwarped eli en pakota tota gridiin, mut kivasti se siellä kuitenkin pysyy. Vähän heittoa loppua kohti, vaan enpä mä tätä tarkasti tehnyt, ja johtuuko toi ny siitä että tuolla voi olla joku ihan nauhalla tehty editointi jossain tms. en tiä. Mut jos mä ny joktap gridaisin täysin biitilleen niin vaikee nähdä miten se tanssittavuus tästä katosi.
mut joo joku synåhåmå voi ehkä kertoo enemmän noista kasari-laitteista ja midi-latensseista, kiinnostaa kieltämättä vähän.
kuulostaa vähän kaukaa haetulta, varsinkin jos ajatellaan jonku 808:a ihan itessään nii kui paljo ny siinä sit tulis sitä viivettä iskuihin.
oon taas juonu aika paljon kahvia joten tää artikulointi on vähän tällästä perussuomalaisten graafinen ilme -tasoa.
nii ja mä en sit tiedä hardwaresta oikein mitään, ainoo mistä tiedän mitään kunnolla on samplerit ja live. ekan samplerin sain 11-vuotiaana ja liveä oon käyttäny vasta jonku 8 vuotta. ja adiota on herra varjele pilkottu niin saatanasti mikä sieltä tulee.
edit tai kenties jopa audiota.
mä teen ny jonku vammabiisin ja todistan pointtini.
edit2: tai no minkä pointin QUE SERA TO
Last edited by MMM (24.08.2011 23:49)
Toi jätättävä midi-kello tuli vaan yhtenä esimerkkinä mieleen. En nyt muista missä old school -laitteessa tuota vaivaa oli, mutta kaivan linkin esiin heti kun tulee mieleen. Esimerkiksi mainitsemasi 808:n iskujen osumatarkkuus on ilmeisesti ollut aika korkea. Mutta ylipäätään laitteiden synkkaaminen ja nauhottaminen on ollut vähemmän millintarkkaa puuhaa johonkin 90-luvun alkuun asti. Vaikka tempo pysyisikin koko biisin yhteneväisenä, niin onhan silti mahdollisuus epätarkkuuteen tietyn tahdin sisällä. Onko kaikkien raitojen iskut lukittuna kohdalleen, vai onko pientä heilahtelua. Pienetkin poikkeamat metronomitarkkuudesta voivat olla grooven syntymisen kannalta ratkaisevia!
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
Toi jätättävä midi-kello tuli vaan yhtenä esimerkkinä mieleen. En nyt muista missä old school -laitteessa tuota vaivaa oli, mutta kaivan linkin esiin heti kun tulee mieleen. Esimerkiksi mainitsemasi 808:n iskujen osumatarkkuus on ilmeisesti ollut aika korkea. Mutta ylipäätään laitteiden synkkaaminen ja nauhottaminen on ollut vähemmän millintarkkaa puuhaa johonkin 90-luvun alkuun asti. Vaikka tempo pysyisikin koko biisin yhteneväisenä, niin onhan silti mahdollisuus epätarkkuuteen tietyn tahdin sisällä. Onko kaikkien raitojen iskut lukittuna kohdalleen, vai onko pientä heilahtelua. Pienetkin poikkeamat metronomitarkkuudesta voivat olla grooven syntymisen kannalta ratkaisevia!
Lattu
en tiä mitä yritän tällä todistaa mut
ilman gridiä biittejä, sit sama miditiedosto bassoille jne, sit chopatut voksut käsin kohdilleen iskujen kanssa, sit aikaa lisää ja pois iskujen väliin/välistä sekkarissa ja siinä si.
Laatu wrote:Groovehan on tunnetusti hieman metronomi-iskun sivuun osuvia lyöntejä, ja kun ne tapahtuu esimerkiksi sekkarissa hiirellä siirtämällä, syntyy parhaimmillaan ihan omanlaistaan groovea, joka ei muistuta perinteistä päin vittua soittimilla soittamista.
joo no näinhän se on, mut miks se on aina sitä 4/4 tahdin sisällä snareiskujen yms siirtelyä ilman gridiä? miksei vois tehdä laajemmin vapaita biisejä? mulle ei oikein riitä pari yllättävää midiohjelmnointia ja groove-asetusten viturointia.
Tähän smaa. Itse kaipaisin semmosta vähän raaempaa ja suurpiirteisempää otetta tuohon musaan. Isompia rakennuspalikoita ja terävämpiä reunoja ja vähemmän nysväystä.
Valitettavasti on käynyt rosvo.
MMM ompi James Blake?
Vuoden nuori muotoilija.
nii tuli viäl sellane mieleen tost samplerit vs. sekkarit että asiassa on kyse lähinnä henk.koht.
mieltymyksistä soittamisen suhteen. Jatketaan argumentointia äänitteillä. Täs on joku treeninauhotus
ku vedeltiin lainénkatzperin kanssa jotain keikkaa ennen. onhan toi samplerien & levarien tykittäminen
niin pal hauskempaa ku midinuottien siirtely hotellihuoneessa yksin tietsikan edessä.
toi nauhotus toimii myös hyvin kuunnelmana noiden välihuutojen kans.
Last edited by MMM (25.08.2011 00:47)
Toi MMM:n nauhoitus on jo melkein jotain skweeetä.
Toi Laadun heitto oli myös minulle ihan uutta tietoa. Itselle toi groove-/offbeat-läppä olisi tullut mieleen lähinnä muutamien ysärin alun technomiksauksien kautta, joissa jengi pyörittää rumpukoneen ja neljän levarin voimin musiikkia. Esim. Jeff Millsin live at liquid roomissa on paljon tollasta menoo, että toinen ja kolmas pääraidan päälle soitettu levy alkaa jätättämään hetkellisesti ja tämän seurauksena kuultavaan rytmiin syntyy kiinnostavaa variaatiota/groovea (ei pelkästään flangeria vaan ihan hajaiskua). Mutta en oikeestaan tiedä miten tää liittyy mihinkään, joten parempi diskata meikäläinen nyt vaan samantien hiuksista jonnekin muualle.
Noi Blaken biisien vammailut on musta tuntunut ihan luonnolliselta jatkumolta dubstep-/grime-/uk garage-mokeltamiselle, joten en ole koskaan edes osannut nähdä siinä mitään sen kummempaa ongelmaa. Mutta nyt onkin vissiin tarkoitus vääntää enemmän kättä henk. kohtaisista preferensseistä.
Ketä vittu kiinnostaa kun Darren Hayesilta on tullut uusi sinkku
Fiilistelkää hyvää musaa älkääkä stressatko tällasia.
Kyllä välillä on kiva fiilistellä myös paskaa musaa.
Valitettavasti on käynyt rosvo.
Ketä vittu kiinnostaa kun Darren Hayesilta on tullut uusi sinkku
![]()
Fiilistelkää hyvää musaa älkääkä stressatko tällasia.
me mitään stressata ku just fiilistellään.
No täältähän se Bon Ivory-raita ainakin löytyis:
Ei iske.
Tää on kyllä täyttä paskaa. 1+1 = -1
YKKÖSMIEHEN PAIKKA TÄYTETTY ON
EI SE AUKI ENÄÄ OO
LIEKEISSÄ MYÖS SAULIN SAMMUMATON
RAKKAUS ROUVA JENNI HAUKIOON
James Blaken FB-sivulta bongattua:
Enough Thunder 10/10/11
Mikässsss?
Miksei pitäisi nauraa? Vittu tässä mitään diplomaatteja olla.
Onks toi Jyrki Katainen?
In the last second of life, they're gonna show you how,
how they run this show.
Onks toi Jyrki Katainen?
Mikässsss?
Toi taitaa olla samanniminen ep. Lienee noita pianosäesteisiä hissutteluja, joita on keikoilla aina silloin tällöin soitettu.
Last edited by Folkhälsan (31.08.2011 20:13)
Vuoden nuori muotoilija.
En mä tajua tosta mitään, mutta biitin tekemiselle argumentoinnin tukemiseksi varaukseton
MMM
Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!
En mä tajua tosta mitään, mutta biitin tekemiselle argumentoinnin tukemiseksi varaukseton
taisin tarkoittaa sillä sitä että vaikka olis kuinka vamma biitti niin se pysyy kasassa jos jotku elementit
osuu välillä yhteen, esim. tossa noi voksut & basari.
FANBOY-NOSTO!
Uus EP ennakkotilattu! Ihanaa!
Last edited by Folkhälsan (21.11.2011 16:02)
Vuoden nuori muotoilija.
mä tykkään siitä versiosta itsestäni, joka tykkää james blakesta.