You are not logged in.
tänään tais ilmestyä eka omalla nimellä tehty levy, vaikka onhan kyseessä toki konkari mm. yhtyeistä office building ja laurila, ja onpa janne ehtinyt soittaa mm. kemiallisissa ystävissä ja avaruksessa (rumpalina mm. A-V-P:llä) joten tehdäänpä topikki kun ei tainnut vielä olla. eniten oon tykännyt soolokeikoistaan, joissa on kuultu oman tuotannon lisäksi mm. vakuuttavia covereita laidasta laitaan (sun city girls, townes van zandt jne.) ja hieman vielä vierastan tätä suomenkieleen vaihtamista vaikka sellaista olen toisaalta toivonutkin vuosien mittaan. johtuisko sitten siitä että pari kuulemaani uutta biisiä on ehkä vähän turhan hittihakuisia enpä kuule tiijä mut kattellaan, tossa parit linkit vielä:
http://www.myspace.com/jannelaurila
http://jannelaurila.net/
toivotaan siis menestystä lahjakkaalle artistille ja tekispä vielä joskus ihan sellaisen akustisen pienimuotoisen mies ja kitara -soololevyn, se ois parasta.
Pelkästään tota Kultaisia pisteitä biisiä on tullut kuunneltua tän päivän sen verran monta kertaa että levykaupan kautta meen tänään kämpille. Vuosi sitten näkemästäni (suomen kielisestä) soolokeikastakin pidin kovasti.
Ei tuo laulukielen vaihdos mitään haittaa ainakaan kun itse mietin paljonko Laurila-bändin levy ilmestyessään kiinnosti (ei yhtään). Nyt taas kiinnostaa vaikka samantyyppistä rokkimeininkiähän toi muuten on.
Toivon Janne Laurilalle isoa sell-outtia. Semmoista että vanhat fanit ovat myymässä Office Building levyjään pois kun ei sovi enää diggailla. Heh.
Tobin Sprout wanted to be more than GBV's George Harrison
YKKÖSMIEHEN PAIKKA TÄYTETTY ON
EI SE AUKI ENÄÄ OO
LIEKEISSÄ MYÖS SAULIN SAMMUMATON
RAKKAUS ROUVA JENNI HAUKIOON
Janne Laurila vs. Vesterinen yhtyeineen
http://ylex.yle.fi/radio/ohjelmat/himot … yhtyeineen
Kovasti toivois, että Janne tekis jotain tosi hyvää vielä. Office Building oli alkuun hirmu kova juttu, mutta muuttu joka albumilla aina tylsemmäksi. Laurila ei kiinnostanu enää yhtään, enkä sitä levyä vieläkään oo kuullu.
Tän uuden soolon suhteen oon vähän kahden vaiheilla: hiukka kiinnostais, mut mitä oon siltä kuullu ei oo kumminkaan ollu kovin erikoista. Taitaa jäädä hankkimatta.
tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni
Mäkään en oo kuullut edes koko Laurilan Boyhood levyä.. eikä eilenkään divarissa näkemäni 4e hinta saanut hankkimaan. Jonkun keikan olen nähnyt.
Pistetään ny vaikka tähän topikkiin...
Pekon rokkibassottelulle
Toi keikka oli mainio! Olin jopa hieman yllättynyt (vanhana V.Leinonen fanina) että pidin Pekon laulusta enemmän.
Pekon laulu noin yleensäkin on aivan mahtavan kuuloista.
Laurilan uusi levyä kuulemati, mutta irtobiisien perusteella aika jänskän kuuloista, ei ehkä ihan täysin mun juttu (=tuskin tulee levyä ostettua) mutta nostan kyllä hattua tommosseelle suomenkieliselle käänteelle. Emmä tiä lähtisinks syyttelemään mistään "hittihakuisuudesta" ku onhan se koko ajan tehnyt tietyllä tavalla "hittihakuista" musaa, ehkä toi on nyt vaan jotenkin helpommin lähestyttävää. Kyllä se musta on ihan itsensä näköistä, tuokin musa.
organizing the boy scouts for murder is wrong
^ samoilla linjoilla ja saattaahan tuo levy joskus halpalaarista ostoskoriinkin hypähtää. jotenkin toivoisin kyllä että janne tekis sellasen kunnon mies ja kitara -soololevyn kun ne soolokeikat yleensä olleet kaikista kovimpia.
tuliko täällä mainittua että janne oli ylexin supersetissä vieraana soittelemassa levyjä joulukuussa, aika kovaa settiä tuli:
Pitkää Viivaa/ Janne Laurila
Apna Desh/ Sun City Girls
Tänä iltana/ Radiopuhelimet
Schitzofrenia/ The Sonic Youth
Deathhand Sexuality/ Laurila
Mr. Lonely/ Bobby Vinton
Notskilla/ Markku Peltola
Tomorrow Again/ Office Building
Train Of Love/ Johnny Cash
Polly Put The Kettle On/ Kitty, Daisy & Lewis
Anna kitaran laulaa vaan/ Dave Lindholm
Rain Falls For Wind/ The Sleepy Jackson
Learning To Fly/ Tom Petty
Bloody Mother F***ing A**hole/ Martha Wainwright
Game Of Bricks/ Guided By Voices
Things Behind The Sun/ Nick Drake
You are the light( by which I Travel to this and That)/ Jens Lekman
Diamonds in The Rough/ Dead Moon
My Moon My Man/ Feist
Etelään/ Janne Laurila
[quote:1f9383cb4f="psykokarkki"]
tuliko täällä mainittua että janne oli ylexin supersetissä vieraana soittelemassa levyjä joulukuussa, aika kovaa settiä tuli:
Pitkää Viivaa/ Janne Laurila
Apna Desh/ Sun City Girls
Tänä iltana/ Radiopuhelimet
Schitzofrenia/ The Sonic Youth
Deathhand Sexuality/ Laurila
Mr. Lonely/ Bobby Vinton
Notskilla/ Markku Peltola
Tomorrow Again/ Office Building
Train Of Love/ Johnny Cash
Polly Put The Kettle On/ Kitty, Daisy & Lewis
Anna kitaran laulaa vaan/ Dave Lindholm
Rain Falls For Wind/ The Sleepy Jackson
Learning To Fly/ Tom Petty
Bloody Mother F***ing A**hole/ Martha Wainwright
Game Of Bricks/ Guided By Voices
Things Behind The Sun/ Nick Drake
You are the light( by which I Travel to this and That)/ Jens Lekman
Diamonds in The Rough/ Dead Moon
My Moon My Man/ Feist
Etelään/ Janne Laurila[/quote:1f9383cb4f]
No hitto, pitäis kyllä tarkemmin seurata tota radion tarjontaa, missannu tuonkin... Ei kellään ois tallessa, jakoon jonnekin?
Meikä näki joskus vuonna keppi ja kilpi Office Buildingin livenä ja se oli kyllä aika muikea. Sen jälkeen bändi jäikin telakalle eikä sitten tullut levyjäkään osteltua. Joskus mulle joku keikkamyyjä pisti postissa ton Laurilan Boyhood-levyn ja se oli kyllä aika tylsää, ei hirveesti sitten nostanut fiiliksiä kahmia noita Office Buildingin vanhoja levyjäkään. Nyt ostin If Societyn loppuunmyynneistä ton To See Only Shadows -lätyn ja onhan toi kyl hiton hyvä. Sit tolla Tulva-kokoelmalla on Janne Laurilan Saatana saapuu Moskovaan eli Mästaren och Margarita, joka on kyllä aika kaunis biisi. Täytyypi ehkä tsekkailla tota miehen uutta levyä, kun se on saanut ihan hyvää kommenttia.
ai niin, janne tällä viikolla kymppitonnissa
Nyt kun on ehtinyt pari kertaa kuunnella tän Kultaisia pisteitä niin oikein mainio poppilevyhän se on, miellyttävää musaa.
Nyt kun on ehtinyt pari kertaa kuunnella tän Kultaisia pisteitä niin oikein mainio poppilevyhän se on, miellyttävää musaa.
Todella miellyttävää!
Olen todella iloisesti yllättynyt myös uusien biisien toimivuudesta. Toivottavasti seuraavaa levyä ei tarvitse liian kauan odottaa, kuka lie sen sitten julkaiseekaan.
Eilisen Tampere keikan Office Building palat toivat hyvän joskin hieman nostalgisen olon.
Ei tää Laurilan Boyhood oikein lähe... ihan hyviä biisejähän täsäki on (esim. "Number Down" ), mutta en tykkää tuosta saundista ja kireästä tuotannosta (vai onko täsä kyse siittä lyttyyn kompressoinnista?). Paras kappale on tuo pelkistetty "Nervous", oispa koko levy tuommosta. Oisin kai pärjänny ilmankin, mutta ku sai 1,50 e:llä kotiin kannettuna niin sorruin
Office Buildingin levyt on kyllä kaikki hyviä (no sitä ekaa kassua en oo kuullu).
Last edited by hezma (09.02.2012 23:02)
Ei tää Laurilan Boyhood oikein lähe... ihan hyviä biisejähän täsäki on (esim. "Number Down" ), mutta en tykkää tuosta saundista ja kireästä tuotannosta (vai onko täsä kyse siittä lyttyyn kompressoinnista?). Paras kappale on tuo pelkistetty "Nervous", oispa koko levy tuommosta. Oisin kai pärjänny ilmankin, mutta ku sai 1,50 e:llä kotiin kannettuna niin sorruin
Office Buildingin levyt on kyllä kaikki hyviä (no sitä ekaa kassua en oo kuullu).
Mä en oo vielä koskaan uskaltautunut Laurilan Boyhoodia kuulemaan. Tai jotain ep:tä olen kyllä kuullut, ilmestyi ennen levyä.
Hyvä kun muistutit tuosta kassusta, ostin sen pari vuotta sitten mutta eipä ole tullut paljon kuunneltua. Ehkä tässä joku päivä.
Helium Songs on näköjään myös Spotifyssä!
se kahvibiisi on mahtava (oh caffeine), itse asiassa olis aika hieno uudelleenjulkaisu laitta helium songs + city square 7" vaikka vinyylille
my t-shirt has a slogan, but the humour wore out a long time ago
ja harmi edelleen, ettei office building koskaan levyttänyt sitä cherbourgin sateenvarjot -teemabiisiä jota aina veivasivat keikoilla alkuaikoina.
^hyvä biisi ja hyvä levy
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
öö tota erehdyin kuunteleen ton uuden sinkun, nyt on mielestäni menty johonkin väärään suuntaan, ei oikein lähteny
ei kai noi niin ihmeellisiä oo, mut ihan kelpo poppii, kuulostaa varsin samanmoiselta matskulta ku Kultaisia pisteitä
Joo, tätä uutta sinkkua tässä nyt tänään tullu kuunneltua monta kertaa. Tykkään tästä näitten soundista, jotenkin semmonen 60-lukulainen jollain tapaa, varsinkin Rauhalan bassosoundi. Ja kiva kuulla Luukkosen kitarointia taas pitkästä aikaa, on se aika tekijämies.
Tää a-puolen "Musta rasia" on ihan kiva poppisbiisi kyl joo, ja tosiaan aika samoilla linjoilla ku tolla viime levyllä, ihan mielikseen kuuntelee, mut toisaalta ku on näin kovii jätkiä musisoimassa ni toivois et biisimatskukin ois TIMANTTISTA eikä vaan ihan kivaa. Ja sit toi b-puolen "Kyynaamat" on aika vitun ärsyttävä ralli. Et silleen.
Mun mielestä biisit nimenomaan timanttisia. Timanttisen mukavat sanoitukset myös.
Kävin pari viikkoa sitten tsekkaamassa Laurilan kirjastokeikkaa Tampereella Metsossa. Puolet uusia biisejä, puolet vanhoja. Uusi levy ilmestynee tammikuussa ja nuo Musta rasia -singlen biisit löytyvät myös sieltä.
Todistusaineistoa täältä:
http://www.youtube.com/user/TampereenKirjasto
loppukuusta ilmestyy
ei hassumpi biisi mukavan nostalginen tunnelma, paremmassa maailmassa tästä tulisi iso hitti #RADIOSUOMI
Janne Laurila: Salainen Haave from Sami Sänpäkkilä on Vimeo.
yks biisi (Laura) ylsi hopeasijalle eilen levylautakunnassa
Onpa hyvän kuulonen toi videobiisi! Ja tosiaan mukavan 60-lukulainen tuotanto. Olen aina tykännyt Laurilan laulusoundista, mutta tuossa se on oikein poikkeuksellisen komiaa, plus ihailen miten vaivattoman tuntuisesti mies laulaa.
"Laura" on päässy radio suomella tehosoittoon
uutta levyy en oo vielä saanu hommatuksi, josko kohta