You are not logged in.
Tässon mun suosikki Picasso:
On ihanaa, kun jostain kuvasta lumoutuu täysin. Löysin ton vanhasta duunipaikasta ja kannan lompakossa mukana. Sanon sitä mustikkanaiseksi, oikeesti se on kai Woman Flower.
Pienenä Dalí kiehtoi ja hämmensi, kun kuvat oli kuin unia. Tukikeppi- ja laatikkojutut, sulavat kellot, selailin Dalín taidekirjaa uudelleen ja uudelleen. Myin niitä julisteina myöhemmin paljon, kävi jotenkin ärsyttämään, kun jokaisen nuoren parin tai nistin kodissa on Dalí. Vaikka tykkään kyllä vieläki. Mutta kotiin en ottais ikinä.
Art nouveau on ihanaa. Arkkitehtuurissa (heti offtopikkia) vielä, kun se näyttää elävältä, kuin kasvais maasta, voi Luoja miten kaunista.
Melkeen yhtä kaunista ku luonto itse.
*
Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.
[quote:d2db62ab87="Pilke"]
Art nouveau on ihanaa. Arkkitehtuurissa (heti offtopikkia) vielä, kun se näyttää elävältä, kuin kasvais maasta, voi Luoja miten kaunista.
Melkeen yhtä kaunista ku luonto itse.[/quote:d2db62ab87]
Victor Hortan kotimuseo Brysselissä
Tässä vielä portaikon yläpää:
Oikean rytmin kiinni saan iskelmä lol alkaa kiinnostaa hehe
Jotain tanssin bez eiq ja fall joo.
Pitäis joskus mennä kyl kattomaan ihan paikan päälle. !
*
Pitäis joskus mennä kyl kattomaan ihan paikan päälle.
Suosittelen! Tossa kuvassa näkyy vain yksi peili mutta vastapäätä on toinen, se loppumattomuusefekti on aivan mieletön. Kuten toki koko talokin ja kaikki sitä varten suunnitellut huonekalut.
Gaudín rakennuksia pitäisi päästä joskus katsomaan livenä.
Riiassa on hienoja jugendtaloja Alberta ja Elizabetes ielalla.
[quote:c141aa52cf][/quote:c141aa52cf]
Revitetylle vitulle arkkitehtuurissa
[quote:acfefe2ae2="Ulvis"]
Revitetylle vitulle arkkitehtuurissa [/quote:acfefe2ae2]
Mietinkin mitä Ulvis tekee tässä topicissa.
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
[quote:4f6639b84e="barton_funk"][quote:4f6639b84e="Ulvis"]
Revitetylle vitulle arkkitehtuurissa [/quote:4f6639b84e]
Mietinkin mitä Ulvis tekee tässä topicissa. [/quote:4f6639b84e]
Sama, tosin odotin että ois postannut tämän kuvan:
Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu
sama
ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!
Mä jotenkin tykkään eniten 1600-luvun alankomaiden maalaustaiteesta, venäläisistä merimaalauksista 1800-luvulla, kollaasitaiteesta, impressionismista ja sit tosta Braque-tyyppisestä meiningistä. Ja egyptiläisistä muotokuvista! Pitäis ny saada luettua vihdoin se maailman taiteen historia.
Noin yleensä tulee harrastettua aika satunnaisesti, käy siellä missä käy jos sattuu vastaan tai Hesassa jotain tapahtuu. Eli kaikki periaatteeessa kai. Paitsi Tyko Sallinen, jonka maalaukset on saatanan rumia.
Paitsi Tyko Sallinen, jonka maalaukset on saatanan rumia.
Mä en kans voi jotenkin sietää sen tauluja. Se värimaailma ja sit muutenkin oksettaa.
Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu
[quote:90ba0d5133="Feggy"]Paitsi Tyko Sallinen, jonka maalaukset on saatanan rumia.[/quote:90ba0d5133]
Mä en kans voi jotenkin sietää sen tauluja. Se värimaailma ja sit muutenkin oksettaa.
Ja ne possunokat!!! Pyykkärit on ehkä maailman rumin maalaus.
Ai Feggy on muka sivistymätön juntti kuvataiteen suhteen?
Mun tulee aika harvakseltaan käytyä taidenäyttelyissä, ei jotenkin saa aikaseksi. Kuitenkin aina kun käy, nauttii enemmän ku muistikaan. Viimeksi kävin Mucha-näyttelyssä. Ainii paitsi joka kesä käyn Mäntyharjulla Taidekeskus Salmelassa.
Van Goghilta tämä on tietty yksi tunnetuimmista, mutta myös yks mun suosikeista:
Goghilla oli ihmeellinen taito maalata paksuille vedoilla ja silti, jotenkin, maalaukset näyttää valokuvantarkoilta. Ehkä se on se, kun tuossakin tunnelma on niin käsinkosketeltava, että mieli tekee sitä valokuvamaisen. Tosta maalauksesta voi aistia kaiken, katukahvilan valon, illan viileyden, kahvin tuoksun, mukalakivet jalkojen alla, baakkelssien maun...
*
[quote:bc22112316="hrmunoita"][quote:bc22112316="Feggy"]Paitsi Tyko Sallinen, jonka maalaukset on saatanan rumia.[/quote:bc22112316]
Mä en kans voi jotenkin sietää sen tauluja. Se värimaailma ja sit muutenkin oksettaa.[/quote:bc22112316]
SOSDO MASSA KOMOROSSA
En tiedä miks, mut tykkään tästä Edvard Weien maalauksesta aika paljon
en ole kolmekybänen emoboy
Otto Mäkilän töistä tykkään valtavasti.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.
Mistähän sitä pitäisi aloittaa...
"Vanha" taide ei hirveästi jaksa silmää miellyttää, mutta Hieronymus Boschin Himojen puutarha-triptyykissä on jotain totaalisen lumoavaa. Varmasti vaikuttaa se, että teos on tehty 1500-luvun alussa, ja osa sen teemoista on niin surrealistisia, ettei mitään rajaa.
Impressionismista ja jälki-impressionismista löytyy hienoja taiteilijoita mm. jo mainittu van Gogh, Turner ja Degas. Seurat'n ja Signacin pointillismissa on myös jotakin kiehtovaa. Ja Gustav Klimt on yksi uusista suosikeistani. Teoksissa näkyy selkeä Art Nouveau'lle tyypillinen muotokieli, josta tykkään tykkään tykkään.
Kubismista olin aikoinani erittäin kiinnostunut surrealismin ohella, mutta nykyään eivät jaksa enää innostaa oikeastaan yhtään. Tosin mm. Guernican ja Dalin Valuvien kellojen näkeminen livenä oli yhä suhteellisen liikuttavaa. Jos surrealismista pitää, suosittelen tutustumista mm. Max Ernstiin. Amerikkalaisista iskee mm. Edward Hopperin kaupunkikuvaukset. Aiheet ja toteutus ovat loppujen lopuksi aika yksinkertaisia, mutta pidän suunnattomasti siitä valojen ja varjojen leikittelystä, jota teoksissa usein on.
Pollockilla ja Willem de Kooningilla on myös paljon hienoja töitä. Samoin osa Warholin ja Rauschenbergin pop-taiteesta, etenkin livenä nähtynä, ovat huikeita. Viime ajan taiteilijoista pidän mm. Christon ja hänen vaimonsa paketointityöistä, jotka varmasti herättävät yhtä paljon vihastusta kuin ihastustakin. Ideana siis yksinkertaisesti paketoida kankailla tuttuja esineitä tai kohteita.
Eiköhän tämä riitä näin alkuun.
Mikä ton paketoinnin idea on, tehäänks siellä jotain remppaa?
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
smaa
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
[quote:42f1618358="tigrushka"][quote:42f1618358="hrmunoita"][quote:42f1618358="Feggy"]Paitsi Tyko Sallinen, jonka maalaukset on saatanan rumia.[/quote:42f1618358]
Mä en kans voi jotenkin sietää sen tauluja. Se värimaailma ja sit muutenkin oksettaa.[/quote:42f1618358]
[/quote:42f1618358]
[quote:44ae2c39f9="Pilke"]
Van Goghilta tämä on tietty yksi tunnetuimmista, mutta myös yks mun suosikeista:
*[/quote:44ae2c39f9]
Tää on kyllä hieno. Yleensä en noista van Gogheista nyt hirveesti innostu, mutta tässä on kyllä tunnelmaa.
Pidän kovasti myös Boschin töistä, niitä jaksaa tuijottaa vaikka kuinka pitkään. Vielä pitää vaan nähdä livenä (vai olikohan niitä Louvressa?)
Sit tykkään Auguste Renoirin töistä, mutta se johtuu ehkä siitä, että luin poikansa kirjan hänestä. Ne on jotenkin niin levollisia.
rölölöö
Pidän kovasti myös Boschin töistä, niitä jaksaa tuijottaa vaikka kuinka pitkään. Vielä pitää vaan nähdä livenä (vai olikohan niitä Louvressa?)
Taisi olla jotain, mutta komein kokoelma (ja ne tärkeimmät työt) on Pradossa.
Mitäsmitäs, no jo mainituista ainakin Bosch ja Klimt, sitten Repin, Ribera, van Dyck ja varsinkin El Greco.
[quote:44a9452e64="tigrushka"]Ja ne possunokat!!! Pyykkärit on ehkä maailman rumin maalaus.
[/quote:44a9452e64]
no åhå
[quote:44a9452e64="grasskirt"]Amerikkalaisista iskee mm. Edward Hopperin kaupunkikuvaukset. Aiheet ja toteutus ovat loppujen lopuksi aika yksinkertaisia, mutta pidän suunnattomasti siitä valojen ja varjojen leikittelystä, jota teoksissa usein on.
[/quote:44a9452e64]
tää on kyllä hieno.
onkos warhol ja escher mainittu? ja jostain syystä tykkään aivazovskin merimaalauksista, meillä on joku kirja jota pienempänä usein kattelin
jostain syystä tykkään aivazovskin merimaalauksista, meillä on joku kirja jota pienempänä usein kattelin
Noi on kyllä sikahienoja. Dipolissa oli joskus kauan sitten näyttely jossa niitä oli. Livenä aivan upeita. Tässä yksi:
[quote:e5e1f2fd86="psykokarkki"]
[/quote:e5e1f2fd86]
ARVASUB!!!
[quote:ddc68b93e4="grasskirt"]
[/quote:ddc68b93e4]
Näähän oli aika hauskoja
en ole kolmekybänen emoboy
tää on yksi mun escher-suosikkeja, kolme maailmaa:
Pannaans vielä jokunen kuvakin.
Repin
Ribera
Tämä oli ihan outo nimi ennen kuin kävin Pradossa.
van Dyck
Tämä on omakuva, lempparistani eli Eremitaasissa olevasta Nuoren miehen muotokuvasta ei valitettavasti löytynyt kuvaa.
El Greco
Näissä on aina hämmentävät värit, eivät pääse oikeuksiinsa näytöllä.
Mistähän sitä pitäisi aloittaa...
"Vanha" taide ei hirveästi jaksa silmää miellyttää, mutta Hieronymus Boschin Himojen puutarha-triptyykissä on jotain totaalisen lumoavaa./quote]
Bosch on parasJouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.
smaa
francis pekoni on kans PARAS
JNEJNEJENEJENEJENEJNE
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!