#31 25.03.2009 03:33

Junkieman
Member
From: Jyväskylä
Registered: 01.04.2007
Website

Re: Tässä topicissa keskustelemme DJ-asioista

risto_m wrote:

[quote:5f461c6bbb="Junkieman"]Enää ei kuse kuin Suomen tekijänoikeuslainsäädäntö, joka on tehnyt tuon koneelta soittamisen niin saatanan vaikeaksi.[/quote:5f461c6bbb]
Käytännössähän tuota lakia noudatetaankin tosi tarkasti biggrin

Tiedän, mutta jos pomo/ravintolapäällikkö sanoo, että ei soitella koneelta, niin siihen on paha heittää, että "ei sitä kukaan valvo". Tai voi sen heittää, mutta tokkopa auttaa.

#32 25.03.2009 03:34

Junkieman
Member
Website

risto_m wrote:

[quote:c65cf2f375="Junkieman"]Enää ei kuse kuin Suomen tekijänoikeuslainsäädäntö, joka on tehnyt tuon koneelta soittamisen niin saatanan vaikeaksi.[/quote:c65cf2f375]
Käytännössähän tuota lakia noudatetaankin tosi tarkasti biggrin

Tiedän, mutta jos pomo/ravintolapäällikkö sanoo, että ei soitella koneelta, niin siihen on paha heittää, että "ei sitä kukaan valvo". Tai voi sen heittää, mutta tokkopa auttaa.

Ja siis noilla softillahan on just vitun helppo biittisynkata kaikki, sehän niissä onkin niin siistii. Ei tartte homostella hulluna niiden kanssa vaan pistää biittilockin päälle, niin johan menee biitit kohilleen.

#33 25.03.2009 16:19

risto_m
Member
From: Turku
Registered: 20.09.2006

Junkieman wrote:

[quote:5d229ea873="risto_m"][quote:5d229ea873="Junkieman"]Enää ei kuse kuin Suomen tekijänoikeuslainsäädäntö, joka on tehnyt tuon koneelta soittamisen niin saatanan vaikeaksi.[/quote:5d229ea873]
Käytännössähän tuota lakia noudatetaankin tosi tarkasti biggrin[/quote:5d229ea873]

Ja siis noilla softillahan on just vitun helppo biittisynkata kaikki, sehän niissä onkin niin siistii. Ei tartte homostella hulluna niiden kanssa vaan pistää biittilockin päälle, niin johan menee biitit kohilleen.

Totta, mut siinä ei oo samaa fiilistä icon_smile

Se on ihan järkyttävää. Se on kuvottavaa kusetusta. Se on helvetinmoista suhmurointia. Se on törkeää. Se on ihan karseaa katsoa.

#34 25.03.2009 17:19

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Website

risto_m wrote:

[quote:fd0e5dfc77="Junkieman"][quote:fd0e5dfc77="risto_m"][quote:fd0e5dfc77="Junkieman"]Enää ei kuse kuin Suomen tekijänoikeuslainsäädäntö, joka on tehnyt tuon koneelta soittamisen niin saatanan vaikeaksi.[/quote:fd0e5dfc77]
Käytännössähän tuota lakia noudatetaankin tosi tarkasti biggrin[/quote:fd0e5dfc77]

Ja siis noilla softillahan on just vitun helppo biittisynkata kaikki, sehän niissä onkin niin siistii. Ei tartte homostella hulluna niiden kanssa vaan pistää biittilockin päälle, niin johan menee biitit kohilleen.[/quote:fd0e5dfc77]
Totta, mut siinä ei oo samaa fiilistä icon_smile

Näinpä juuri, vinyyleissä on se "käsityön" maku. peuk

"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

#35 25.03.2009 19:35

suomenajokoira
Member
Registered: 05.03.2009

Biittimiksaaminen sujuu multa parhaiten suht tukevassa humalassa. Kaikkiin muihin keskittymistä vaativiin asioihin alkoholilla on ihan päinvastainen vaikutus mutta tuon homman kanssa se toimii.
tongue

Valitettavasti on käynyt rosvo.

#36 08.06.2009 22:39

Junkieman
Member
Website

Pamautin tämän:
http://www.thomann.de/fi/hercules_dj_console_rmx.htm

Kohta sillä runkkailen ihan täysillä. Öisin kuitenkin katson videoita, jossa runkkaillaan tällä:
http://www.thomann.de/fi/eks_otus.htm

Mahtava härpäke toi jälkimmäinen, mutta ei mulla riitä rahat.

#37 23.07.2009 17:43

Junkieman
Member
Website

Nyt on jokuset viikot tullut leikittyä tolla härvelillä ja onhan toi softan kautta soittaminen ihan vitsin siistiä. Jotkut pitää sitä xiittaamisena, mutta periaatteessa kaikki paitsi savikiekot on xiittausta, jos sille linjalle lähdetään. Musta on vaan vitun siistiä, ettei tartte sikana jännää sitä, että pysyykö biitit kohallaan vaan voi räiskiä menemään ja keskittyä biiseihin ja härskeihin vaihtoihin ja looppailuun ja muuhun tollaseen. Koneelta soittaminen mahdollistaa ihan sikana kaikkea, mihin normisoittimilla ei pysty. Looppailuakaan ei pysty vinyyleillä harrastamaan ellei ole looppilevy tai sitten efektisettiä miksuttimessa tai erillistä efektihärdelliä.

Vielä kun tekisivät jonkun sopudiilin, että vois tota hommaa harrastaa laillisesti silloin, jos omistaa kaikki soittamansa biisit toisessa formaatissa, niin ois meikälle aika jees.

#38 23.07.2009 20:12

barton_funk
jamppa, synkkä sienestäjä
From: Guttenberg-galaksi
Registered: 05.12.2008

[quote:f862e39579="Junkieman"]
Vielä kun tekisivät jonkun sopudiilin, että vois tota hommaa harrastaa laillisesti silloin, jos omistaa kaikki soittamansa biisit toisessa formaatissa, niin ois meikälle aika jees.[/quote:f862e39579]

Mitä formaatteja nyt tarkoitat?

Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.

xfGrijQ.jpg

#39 24.07.2009 15:21

Junkieman
Member
Website

[quote:72a91f942e="barton_funk"]
Mitä formaatteja nyt tarkoitat?[/quote:72a91f942e]

Kirjoja ja mikrofilmejä lähinnä. Eli siis cd-levyinä jos ois, niin sais soittaa ne samat biisit koneelta, mutta eipä saa.

#40 24.07.2009 20:02

barton_funk

[quote:4a58b52b59="Junkieman"][quote:4a58b52b59="barton_funk"]
Mitä formaatteja nyt tarkoitat?[/quote:4a58b52b59]

Kirjoja ja mikrofilmejä lähinnä. Eli siis cd-levyinä jos ois, niin sais soittaa ne samat biisit koneelta, mutta eipä saa.[/quote:4a58b52b59]

Joo, ois pitäny lukee. Mut mitä jos polttaa ne ekaks levylle?

Tietty tämä ei millään lailla liity ongelmaan/topikkiin.

Eipä se cd mitään takaa, tyhmää on kyllä tommonen politiikka.

Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.

xfGrijQ.jpg

#41 25.07.2009 14:04

Junkieman
Member
Website

[quote:42e14f8685="barton_funk"]
[/quote:42e14f8685]

Mitään et saa soittaa ellei se ole alkuperäisessä formaatissa ja netistä ostettuja biisejäkään ei, jos niistä ei ole jotain maksuja tilitetty. Jossain vaiheessa ei saanut netistä ostettuja biisejä soittaa, vaikka käyttöehdoissa olisi lukenut, että niiden julkinen soittaminen on ok, nykyään ilmeisesti on jo ok.

#42 25.07.2009 14:13

barton_funk

[quote:67573d3add="Junkieman"][quote:67573d3add="barton_funk"]
[/quote:67573d3add]

Mitään et saa soittaa ellei se ole alkuperäisessä formaatissa ja netistä ostettuja biisejäkään ei, jos niistä ei ole jotain maksuja tilitetty. Jossain vaiheessa ei saanut netistä ostettuja biisejä soittaa, vaikka käyttöehdoissa olisi lukenut, että niiden julkinen soittaminen on ok, nykyään ilmeisesti on jo ok.[/quote:67573d3add]

Eli omia julkasemattomia biisejään ei voi soittaa tai kaverin demoa. Ihan persmyttyä. Kaikki maailman ykkösdiijeit ajelelee Traktoreillaan, mut ei nyt sit tuolla käy.

xfGrijQ.jpg

#43 25.07.2009 21:07

Junkieman
Member
Website

[quote:44e657d8c7="barton_funk"]
Eli omia julkasemattomia biisejään ei voi soittaa tai kaverin demoa.[/quote:44e657d8c7]

Voi toki, koska ne on teostovapaata matskua. Toki tekijänoikeuksien haltijalta pitäis kysyy lupa aina periaatteessa, vaikka ois kaverinkin bändi. Ei toki kukaan kysy, oishan se naurettavaa soitella kaikille demobändeille, että onko ok soittaa niiden levyy.

#44 26.07.2009 23:47

simo_vaatehuoneelta
Member
From: Tanpere
Registered: 14.06.2005

Olin tuossa soittamassa levyjä Tampereen Klubilla. Asiakas uhkasi vetää mua turpaan, kun en soittanut sille Bon Jovin Living on a Prayeriä.  icon_biggrin  peuk

YKKÖSMIEHEN PAIKKA TÄYTETTY ON
EI SE AUKI ENÄÄ OO
LIEKEISSÄ MYÖS SAULIN SAMMUMATON
RAKKAUS ROUVA JENNI HAUKIOON

#45 27.07.2009 13:32

barton_funk

simo_vaatehuoneelta wrote:

Olin tuossa soittamassa levyjä Tampereen Klubilla. Asiakas uhkasi vetää mua turpaan, kun en soittanut sille Bon Jovin Living on a Prayeriä.  icon_biggrin  peuk

_lollollol ja toisaalta asiakkaalle  center

xfGrijQ.jpg

#46 27.07.2009 20:11

PrivateJoy
Member
Registered: 14.05.2007

simo_vaatehuoneelta wrote:

kantripoju tampereella  017

Menetetty peli

#47 11.08.2009 15:30

Junkieman
Member
Website

Avauduin blogiini:
http://terppeli.blogspot.com/

#48 03.10.2009 02:20

barton_funk

Vernissassa toimi vain toinen cd-soitin, ja kaikki oli kytketty päin helvettiä. Piti sit ite päätellä äkkiä mikä piuha kuuluu mihinkin.

Homman kruunasi kun kesken setin tuli tyyppi kysymään jos saisi soittaa omaa levyään(jethro tullia, ja ite soittelin jotain funkkia siinä) kesken setin. Kieltäydyin. Tyyppi jäi sitte inttämään, ja lopulta alkoi kysellä "Onx sun egos kasvanu liian suurex?"  icon_rolleyes spede

xfGrijQ.jpg

#49 03.10.2009 02:36

hrmunoita
rankka rässi
From: 1927 'till infinity
Registered: 16.09.2005

biggrin

Hieno ilta varmasti.

Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu

#50 03.10.2009 08:03

Feggy
kaiken maailman dosentti
From: Hell sink i
Registered: 02.11.2006

[quote:ebe7f3fecf="barton_funk"]Vernissassa toimi vain toinen cd-soitin, ja kaikki oli kytketty päin helvettiä. Piti sit ite päätellä äkkiä mikä piuha kuuluu mihinkin.

Homman kruunasi kun kesken setin tuli tyyppi kysymään jos saisi soittaa omaa levyään(jethro tullia, ja ite soittelin jotain funkkia siinä) kesken setin. Kieltäydyin. Tyyppi jäi sitte inttämään, ja lopulta alkoi kysellä "Onx sun egos kasvanu liian suurex?"  icon_rolleyes spede[/quote:ebe7f3fecf]

peuk

Myös Lepakkomiehessä tämä.

#51 16.11.2009 20:28

PrivateJoy
Member
Registered: 14.05.2007

Kysymys hieman asian vierestä:
Tarvittaisiin jotain taustavideohässäkkää klubille. Löytyisikö täältä, tai tietäisikö kukaan ketään, joka tekisi kohtuulliseen hintaan jotain visuaalijuttuja? Tai jos joku osaisi edes sanoa mitä tuollasesta yleensä kannattaa maksaa?

Menetetty peli

#52 16.11.2009 20:42

mummeli
Member
From: entinen kävelykatu
Registered: 06.08.2008

[quote:edbde87ad0="PrivateJoy"]Kysymys hieman asian vierestä:
Tarvittaisiin jotain taustavideohässäkkää klubille. Löytyisikö täältä, tai tietäisikö kukaan ketään, joka tekisi kohtuulliseen hintaan jotain visuaalijuttuja? Tai jos joku osaisi edes sanoa mitä tuollasesta yleensä kannattaa maksaa?[/quote:edbde87ad0]
Kysäskääpä tuolta Kyöstiltäkin. Se varmaan tietää.

voi voi, tuolla menolla et kyllä pääse eduskuntaan _tsot

#53 16.11.2009 23:32

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009

[quote:9af923bad4="Feggy"][quote:9af923bad4="barton_funk"]Vernissassa toimi vain toinen cd-soitin, ja kaikki oli kytketty päin helvettiä. Piti sit ite päätellä äkkiä mikä piuha kuuluu mihinkin.

Homman kruunasi kun kesken setin tuli tyyppi kysymään jos saisi soittaa omaa levyään(jethro tullia, ja ite soittelin jotain funkkia siinä) kesken setin. Kieltäydyin. Tyyppi jäi sitte inttämään, ja lopulta alkoi kysellä "Onx sun egos kasvanu liian suurex?"  icon_rolleyes spede[/quote:9af923bad4]

peuk

Myös Lepakkomiehessä tämä.[/quote:9af923bad4]

eri. uus tuplacd-dekki on jo ollut jonkin aikaa. toinen levari tosin uupuu, mikä on kyl kans aika anuksesta, vaan kun ei itte vehkeitä omista, saatika ajokorttia (levyt edelleen kangaskassissa paikan päälle). eipä oo pahemmin tullut muualla viime aikoina sitten skulattuakaan. tämä tietenkin sattuneista syistä.

Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

#54 17.11.2009 20:25

Joe Caligula
Member
Registered: 10.04.2008

Aikamoisia nää dj-alan-hommat  icon_surprised

Lasken itseni liberaalifeministiksi, ja minulle feminismi tarkoittaa tasa-arvoon pyrkimistä, ei sen avulla tai naiseudella ratsastamista.

No runkut runkatkoon, mutta minäpoika haluan tanssia.

#55 18.11.2009 13:01

simo_vaatehuoneelta
Member
From: Tanpere
Registered: 14.06.2005

Vernissan kaverille  peuk

Tuli tuossa taannoin hommeloitua Herculeksen mk2 kontrolleri ja oon kyllä hiton tyytyväinen siihen. Tosi kätevä vehje. Käytän sitä Virtual Dj:n kanssa.

Herculeksen rmx lienee tietty parempi, mutta hyvin tuollakin pärjäilee.

YKKÖSMIEHEN PAIKKA TÄYTETTY ON
EI SE AUKI ENÄÄ OO
LIEKEISSÄ MYÖS SAULIN SAMMUMATON
RAKKAUS ROUVA JENNI HAUKIOON

#56 20.12.2009 22:17

Junkieman
Member
Website

Virtual DJ on kyllä aliarvostettu softa. Meikästä se on simppelimpi ja toimivampi kuin Traktor eikä sillei nyt suurempia moitteita löydy. Tai no ehkä noiden omien mappausten ohjelmointi vois olla helpompaa. Tai vitoses se on vaikeeta ja kutosessa en oo esim. noita Herkkulerssin rullia saanu toimimaan samalla tavalla kuin vitoses. Ja sillei vielä ei todellakaan osaa hyödyntää ku murto-osan ton softan ominaisuuksista.

#57 21.12.2009 18:04

Phlegm
Member
From: Land of Sodomites
Registered: 31.01.2006

Sain eilen kaverilta ilmaiseks jonkun rolandin dj-mikserin vuosikymmenen takaa. En ees tiijä onko mulla käyttöö tolle, kun en o dj, mutta jos tosta olis vaikka jotain hyötyä kitaran nauhoittamisessa koneelle tai ehkä casiosta saa entistä villimpää soundia kun kiskoo ton läpi, tai jotain.

Tämmönen: http://www.rolandus.com/products/produc … ductId=167

#58 22.12.2009 10:18

Joe Caligula
Member
Registered: 10.04.2008

Ainoa oikea taktiikka: todella tuhdissa kännissä kahdella levarilla...Bestein softa  icon_surprised

Lasken itseni liberaalifeministiksi, ja minulle feminismi tarkoittaa tasa-arvoon pyrkimistä, ei sen avulla tai naiseudella ratsastamista.

No runkut runkatkoon, mutta minäpoika haluan tanssia.

#59 22.12.2009 18:16

Junkieman
Member
Website

Toi Spotifyn ostopalvelu on muuten aika passeli. Joidenkin tiettyjen julkaisujen metsästäminen fyysisessä muodossa on niin perseestä, mutta tuolta löytyy aika harvinaisiakin juttuja. Etenkään jotain sinkkujen b-puolia nyt ei jaksa metästää tai jotain yksittäisiä remixejä. Plus sitten tuolla on myös jonkin verran digijulkaisujakin, joita ei ole edes mahdollista ostaa fyysisenä.

#60 02.02.2010 23:52

kikke
dragonborn :333
From: Mansesteri
Registered: 24.06.2009

dj.jpg

icon_cool

Miksei pitäisi nauraa? Vittu tässä mitään diplomaatteja olla.

Board footer