You are not logged in.
Lisätään nyt vielä 2001: Avaruusseikkailu, jota en edes ole koskaan ihan kokonaan jaksanut katsoa (oon yrittäny pari kertaa). Joo, onhan se ihan komeaa ja silleen, ja periaatteessa mun pitäis tykätä, mutta ei kun ei. Ja kaikista muista näkemistäni Kubrickeista pidän.
hmm. onhan se alku-i ja keskipuoli aika haastavaa clarken naivismia ihmetellessä mutta onhan se loppu nyt aivan legendaarinen. koitappa vielä. testaa mun tarkovski-taktiikkaa, eli pikakelausta tai 2x nopeutta kehiin aina jos tylsistyttää.
ja ton katsomisen jälkeen carpenterin dark star naurattaa 20% enemmän.
Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.
jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto
[quote:7c03f8e54f="Pope"][quote:7c03f8e54f="tigrushka"]Piirtäjän sopimus ja Zoo, joiden jälkeen päätin olla katsomatta enää yhtäkään Peter Greenawayn leffaa
Mä pidän (yhä) Greenawaystä, mutta toi piirtäjän sopimus oli kyllä eniten WTF?!?!?! leffakokemuksia koskaan. Oon nähnyt sen ainakin pari-kolme kertaa, enkä vieläkään tajua siitä mitään [/quote:7c03f8e54f]
samoilla linjoilla popen kanssa. mua ei itse asiassa toi "tajuamattomuus" haittaa yhtään. komeeta kuvaa ja musaa vyöryy, mitäs valittamista siinä?[/quote:7c03f8e54f]
Ei mua se "tajuamattomuus" niissä häiritse vaan se tympeä teennäisyys.
Oikean rytmin kiinni saan iskelmä lol alkaa kiinnostaa hehe
Jotain tanssin bez eiq ja fall joo.
Lisätään nyt vielä 2001: Avaruusseikkailu, jota en edes ole koskaan ihan kokonaan jaksanut katsoa (oon yrittäny pari kertaa). Joo, onhan se ihan komeaa ja silleen, ja periaatteessa mun pitäis tykätä, mutta ei kun ei. Ja kaikista muista näkemistäni Kubrickeista pidän.
smaa, Kubrick kuuluu lemppariohjaajiin mutta tää "avaruusseikkailu" ei napannu
Oon nähny 2001:sta puolet (lukion leffakerhossa petti tekniikka...) eikä ole ikinä käynyt mielessä katsoa sitä toista puolikasta, eka riitti, kitoooos.
Ei mua se "tajuamattomuus" niissä häiritse vaan se tympeä teennäisyys.
hmm. no, onhan niissä toi tietty. mulla vaan vaakakuppi kallistui komeesti plussan puolelle..
drowning by numbers.
[quote:db4be3ed35="tigrushka"]Ei mua se "tajuamattomuus" niissä häiritse vaan se tympeä teennäisyys.
hmm. no, onhan niissä toi tietty. mulla vaan vaakakuppi kallistui komeesti plussan puolelle..
drowning by numbers. [/quote:db4be3ed35]
Oho, oon taas silvawhalen kanssa samoilla linjoilla
Oon tavannu Greenawayn kaks kertaa ja parasta siinä on musta se, että vaikka se rakastaa tollasta teennäistä pömpöösiyttä niin se myös rakastaa pilailla sen kustannuksella eli ei ota itseään ihan loppuun saakka vakavasti. Eritoten tää tulee selväksi lyhäristä Vertical Features Remake.
Ja ainakin musta sen elokuvissa on aina tosi paljon sellasta Monty Pythonmaista absurdia komiikkaa, joka tosin ei oo hirveän usein ilmeistä.
Greenaway lienee mun suosikki brittiohjaaja.
en ole kolmekybänen emoboy
Garden State
Perfume: The Story of a Murderer
[quote:2eae2b689d="silvawhale"][quote:2eae2b689d="tigrushka"]Ei mua se "tajuamattomuus" niissä häiritse vaan se tympeä teennäisyys.
drowning by numbers. [/quote:2eae2b689d]
Oon tavannu Greenawayn kaks kertaa ja parasta siinä on musta se, että vaikka se rakastaa tollasta teennäistä pömpöösiyttä niin se myös rakastaa pilailla sen kustannuksella eli ei ota itseään ihan loppuun saakka vakavasti. Eritoten tää tulee selväksi lyhäristä Vertical Features Remake.
Ja ainakin musta sen elokuvissa on aina tosi paljon sellasta Monty Pythonmaista absurdia komiikkaa, joka tosin ei oo hirveän usein ilmeistä.
Greenaway lienee mun suosikki brittiohjaaja.[/quote:2eae2b689d]
Eihän teennäisyys ole mitenkään automaattisesti huono asia. Se jopa kuuluu taiteeseen
Ja Greenaway od "daideellisuudessa" aivan loistava.
Aitous on yliarvostettua ja huonosti määriteltyä.
Jäsen: vitun hapan pappaosasto.
Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan
:peuk::sydan:
[quote:199deef45d="börjeslandet"]Oon tavannu Greenawayn kaks kertaa ja parasta siinä on musta se, että vaikka se rakastaa tollasta teennäistä pömpöösiyttä niin se myös rakastaa pilailla sen kustannuksella eli ei ota itseään ihan loppuun saakka vakavasti. Eritoten tää tulee selväksi lyhäristä Vertical Features Remake.
Greenaway lienee mun suosikki brittiohjaaja.[/quote:199deef45d]
hmm. onkohan sen kirjoituksissa/haastiksissa jotain kuivaa huumoria mikä on mennyt ohi? mulle jäi sen haastiksista (silloin kun se ramppas teakissa tms, ennymuistaihantarkkaan) jotenkin kuva tosi vittumaisesta katkeroituneesta paskiaisesta joka vaan istuu labrassaan runkkailemassa jonkun uuden super-hidef-formaatin kanssa...
leffoistaan olen digannut.
Aitous on yliarvostettua ja huonosti määriteltyä.
tähän kyllä erittäin iso smaa. "aitoudesta" jauhaminen on naurettavinta puuhaa mitä taiteen parissa voi tehdä.
[quote:b4d14385f7="silvawhale"]hmm. onkohan sen kirjoituksissa/haastiksissa jotain kuivaa huumoria mikä on mennyt ohi? mulle jäi sen haastiksista (silloin kun se ramppas teakissa tms, ennymuistaihantarkkaan) jotenkin kuva tosi vittumaisesta katkeroituneesta paskiaisesta joka vaan istuu labrassaan runkkailemassa jonkun uuden super-hidef-formaatin kanssa...
leffoistaan olen digannut. [/quote:b4d14385f7]
No varmaan haastattelijoiden/toimittajien moka, mutta täytyy myöntää, että toi sen hd-hömpötys meni mulla toisesta korvasta ulos. Mut kyllä se TAIKin luennollakin vitsejä kertoi... Tapasin sen Sofiassa joskus vuotta tota aiemmin ja siellä vitsaili jopa enemmän (omien Suurien ideoidensa kustannuksella) vaikka kaikki tulkattiin ja siksi luento oli aika raskasta kuunnella.
[quote:42db417f06="Ylitarkastaja Tolonen"]Eihän teennäisyys ole mitenkään automaattisesti huono asia. Se jopa kuuluu taiteeseen
Aitous on yliarvostettua ja huonosti määriteltyä.[/quote:42db417f06]
Huonosti määriteltyä joo ja oon kyllä enimmäkseen samaa mieltä, mut sit välillä tulee eteen semmosta kamaa jota tekis mieli sanoa teennäiseksi. Ehkä sitä pitäis vaan sanoa huonoksi.
[quote:e1b15b8ecd="silvawhale"]hmm. onkohan sen kirjoituksissa/haastiksissa jotain kuivaa huumoria mikä on mennyt ohi? mulle jäi sen haastiksista (silloin kun se ramppas teakissa tms, ennymuistaihantarkkaan) jotenkin kuva tosi vittumaisesta katkeroituneesta paskiaisesta joka vaan istuu labrassaan runkkailemassa jonkun uuden super-hidef-formaatin kanssa...
leffoistaan olen digannut. [/quote:e1b15b8ecd]
Olen jonkun haastiskirjan lukenut ja tuntuu, että yks osa sitä sen umpikuivaa huumoria on just sellanen yksityiskohdilla leikkiminen, asioiden piilottelu ja sitten myhäily ku jengiltä menee joku ohi, siis kaikki nää Drowning by numbersin numeroinnit jne.
organizing the boy scouts for murder is wrong
No varmaan haastattelijoiden/toimittajien moka, mutta täytyy myöntää, että toi sen hd-hömpötys meni mulla toisesta korvasta ulos. Mut kyllä se TAIKin luennollakin vitsejä kertoi... Tapasin sen Sofiassa joskus vuotta tota aiemmin ja siellä vitsaili jopa enemmän (omien Suurien ideoidensa kustannuksella) vaikka kaikki tulkattiin ja siksi luento oli aika raskasta kuunnella.
no oikeasti muistan vaan ton HD-intoilun ja kommentin siitä kuinka ei "kestä katsoa vanhoja leffoja. kauheeta. kuva räpisee ja on naarmuinen. yäk."
hiukan "runkkari"-fiilikset jäi siis..
[quote:6ea878154c="börjeslandet"][quote:6ea878154c="silvawhale"][quote:6ea878154c="tigrushka"]Ei mua se "tajuamattomuus" niissä häiritse vaan se tympeä teennäisyys.
drowning by numbers. [/quote:6ea878154c]
Greenaway lienee mun suosikki brittiohjaaja.[/quote:6ea878154c]
Eihän teennäisyys ole mitenkään automaattisesti huono asia. Se jopa kuuluu taiteeseen
Aitous on yliarvostettua ja huonosti määriteltyä.[/quote:6ea878154c]
Tässä on tyystin unohtunut se seikka että Piirtäjän sopimuksessa on aika muikeat peruukit!
Lasken itseni liberaalifeministiksi, ja minulle feminismi tarkoittaa tasa-arvoon pyrkimistä, ei sen avulla tai naiseudella ratsastamista.
No runkut runkatkoon, mutta minäpoika haluan tanssia.
Toimii hapoissa leffateatterissa oikeesti
Lasken itseni liberaalifeministiksi, ja minulle feminismi tarkoittaa tasa-arvoon pyrkimistä, ei sen avulla tai naiseudella ratsastamista.
No runkut runkatkoon, mutta minäpoika haluan tanssia.
[quote:4811b745e3="Prakk"]Lisätään nyt vielä 2001: Avaruusseikkailu, jota en edes ole koskaan ihan kokonaan jaksanut katsoa (oon yrittäny pari kertaa). Joo, onhan se ihan komeaa ja silleen, ja periaatteessa mun pitäis tykätä, mutta ei kun ei. Ja kaikista muista näkemistäni Kubrickeista pidän.
Toimii hapoissa leffateatterissa oikeesti [/quote:4811b745e3]
Uskon.
SOSDO MASSA KOMOROSSA
Aion lähteä Berliiniin taas helmikuussa melkein pelkästään sen takia, että 2001 esitetään siellä 70mm printiltä.
[quote:72aaa275d2="Ylitarkastaja Tolonen"]Eihän teennäisyys ole mitenkään automaattisesti huono asia. Se jopa kuuluu taiteeseen
Aitous on yliarvostettua ja huonosti määriteltyä.[/quote:72aaa275d2]
Ei niin, mutta Greenawayn variantti teennäisyydestä jättää minut täysin kylmäksi.
Ja kun kuulen sanan "yli- tai aliarvostettu", poistan varmistimen.
[quote:91ef5bb313="ex-kolja"][quote:91ef5bb313="huïg"]
Bergmanin Kuiskauksia ja huutoja
Matrix
[/quote:91ef5bb313]
SMAA! Kuiskauksia ja huutoja. [/quote:91ef5bb313]
Mitä vittua, siis aivan ihme paskaa
Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.
[quote:a2e52129fe="Moronica"][quote:a2e52129fe="ex-kolja"][quote:a2e52129fe="huïg"]
Matrix
[/quote:a2e52129fe]
SMAA! Kuiskauksia ja huutoja. [/quote:a2e52129fe]
Mitä vittua, siis aivan ihme paskaa [/quote:a2e52129fe]
Ainut Bergmanin elokuva, minkä omistan dvd:llä. Musta se on tosi hyvä.
SMAA! En oo ton jälkeen jaksanut katsoa yhtään Moodyssonia. Kiinnostais nähdä se Göteborgin miekkareista tehty dokkari
Mikäs sen nimi taas oli ja missä ihmeessä sen voi nähdä? Pelaako torrent?
Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.
[quote:ab1ccbe190="börjeslandet"] SMAA! En oo ton jälkeen jaksanut katsoa yhtään Moodyssonia. Kiinnostais nähdä se Göteborgin miekkareista tehty dokkari
Mikäs sen nimi taas oli ja missä ihmeessä sen voi nähdä? Pelaako torrent?[/quote:ab1ccbe190]
Terrorister - en film om dom dömda
http://www.imdb.com/title/tt0374272/
[quote:d3da15d155="Moronica"][quote:d3da15d155="börjeslandet"] SMAA! En oo ton jälkeen jaksanut katsoa yhtään Moodyssonia. Kiinnostais nähdä se Göteborgin miekkareista tehty dokkari
Mikäs sen nimi taas oli ja missä ihmeessä sen voi nähdä? Pelaako torrent?[/quote:d3da15d155]
http://www.imdb.com/title/tt0374272/[/quote:d3da15d155]
http://thepiratebay.org/torrent/3226625 … BDVDRip%5D
http://www.google.fi/search?q=Terrorist … =firefox-a
ja hitti #1...
[quote:bfb077327a="Moronica"][quote:bfb077327a="börjeslandet"] SMAA! En oo ton jälkeen jaksanut katsoa yhtään Moodyssonia. Kiinnostais nähdä se Göteborgin miekkareista tehty dokkari
Mikäs sen nimi taas oli ja missä ihmeessä sen voi nähdä? Pelaako torrent?[/quote:bfb077327a]
http://www.imdb.com/title/tt0374272/[/quote:bfb077327a]
Toi on tosi hyvä. Näin sen joskus Uudella yo-talolla. Siellä on joku spesiaalinäytös tuosta.
[quote:4999f329a9="Jean-Babtiste"]Johnny Mnemonic (mutta osittain paskuus saattaa johtua leikkauksesta siinä länsimailla levinneessä versiossa).
hmm, tästä on kyl miljuuna vuotta mutta ei muistaakseni aiheuttanu täällä mitään kummempia inhoreaktioita. toisaalta olen sen verta p.k.dick-fani että annan niille leffoille ehkä liikaakin anteeksi.. mä vaan haluan pitää niistä... scanner darkly pitäs kyllä tsiigaa uudelleen..
tää markus selin-osasto sun muu suomalainen köntsä on tietty kans aika pahaa. levottomat 1-17, minä ja morrissey, jne..[/quote:4999f329a9]
Oon pitäny kaikista muista Dick-filmatisoinneista, ja kattonu useimmat monta kertaa, paitsi pari uusinta, ja aion nekin kattoa. Mnemonic tuntui vaan uskomattoman kököltä, huomaa parin minuutin jälkeen, ettei oo keskittyny ollenkaan jne. Lavasteet ym. kaikki tuntuu olevan ihan pielessä.
Levottomista oon 99 % varma, et ne on paskaa. Mites sitten joku Bad Luck Love? Tulkitsin sen aikanaan trailerien ym. perusteella ihan vitun paskaksi, mutta sit ku katoinkin sitä jostain puolesta välistä, niin ei se niin huonolta vaikuttanutkaan.
Monista täällä mainituista leffoista mun on vaikea ymmärtää, miksi ihmiset inhoavat niitä. Lost in Translation, Pulp Fiction...mikä noissa voi inhottaa tai olla jotenkin sellasta, että tuomitsee paskaksi? Ehkä ihmiset vaan ajattelee tosi eri tavoilla.
Moodyssonien suhteen oon ollut laiska ja oon nähny vaan nää helpoimmat, mutta tuskin maltan odottaa, että näen ne kuuleman mukaan naivistisen moralistisen saarnaavat Lilja4evahin ja Hole in My Heartin. Oikein virkistävältä vaikuttais tollanen vaihteeksi. Ja Magnoliakin pitäis kattoo, vaikuttaa kunnon megalomaanikkomeiningiltä. Kammoksun vaan sitä pituutta, sillä yli 2 tuntisia rupean harvoin kattomaan, jos en pidä hommasta jotenkin jo valmiiksi ja koe hommaa etukäteen helpoksi.
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
Lost in Translationista pidin kuin hullu puurosta ja pidän yhä... aina hauskaa kun suht "samanmielisillä" menee jokin ihan täydellisesti ristiin. American Beauty oltiin kattomassa muinoin siskon kanssa, leffasta ulos kävellestä henkäistiin yhtä aikaa:
Minä: MAAILMAN PARAS ELOKUVA
Sisko: MAAILMAN PASKIN ELOKUVA
Tarantino-tuotanto on mun mielestä timangia ihan tyystin, tehojen menetyksellä tarkoitin sitä, että se kerrontatapa (musankäyttö, dialogi, kuvaus jne) iski silloin 15 vuotta sitten kuin miljoona volttia ja sitä on sen jälkeen riistöviljelty joka paikassa melko ahkeraan...
menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta
Piirtäjän sopimus ja Zoo, joiden jälkeen päätin olla katsomatta enää yhtäkään Peter Greenawayn leffaa
"Zoo" eli Zed and Two Noughts on ehkä neroin leffa ikinä! Mikäs siinä muka mättää?
edit:
käkääk johan tästä keskusteltiinkin tuolla. en kyllä oikeen tajua että miten niin teennäinen jne. mahtavasti rakennettu leffa, rakenteeltaan enemmänkin lorumainen kuin perinteinen tarina. kaikki käsitteet leikkivät toistensa kanssa, kaikki tapahtuu pareittain ja kaikessa esiintyy symmetriaa, vermeerin maalaukset ovat mukana kaikessa ja plääh plääh mädäntyminen hihhei morjes
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
[quote:0bfcbe98d1="börjeslandet"][quote:0bfcbe98d1="Moronica"][quote:0bfcbe98d1="ex-kolja"][quote:0bfcbe98d1="huïg"]
Matrix
[/quote:0bfcbe98d1]
SMAA! Kuiskauksia ja huutoja. [/quote:0bfcbe98d1]
Mitä vittua, siis aivan ihme paskaa [/quote:0bfcbe98d1]
Ainut Bergmanin elokuva, minkä omistan dvd:llä. Musta se on tosi hyvä.[/quote:0bfcbe98d1]
smaa, mieletöntä. näin sen ekaa kertaa R&A:n aikana ku oli tauko ja käväsin arkistossa. muutaman penkin päässä iski helena ylänen joka itki koko leffan ajan
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
[quote:05799e2734="shanks"][quote:05799e2734="tigrushka"]
Pretty Woman ja varsinkin My Best Friend's Wedding, joka nosti Julia Roberts -vihani korkeimpaan potenssiin
[/quote:05799e2734]
Oho olinkin jo unohtanut vihani Pretty Womania kohtaan. Se lienee se ykkösinhokkileffani koskaan.
Julia Roberts on ruma isosuinen ämmä ja siitä vitun ällöttävästä Richard Gerestä en ees jaksa alottaa. [/quote:05799e2734]
Etsikää shanksin kommentista 9 virhettä
Riku Kierohan nyt on yks maailman parhaimmista miehistä. Postaan vielä ihanat miehet rannalla topikkiin 150 kuvaa miehestä.
Mä oon ihan varma, et esim. Foppa fanittaa Pretty Womania
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
[quote:3707e138f1="Jean-Babtiste"]
Riku Rikas nyt on yks maailman parhaimmista leffoista. Postaan vielä ihanat miehet rannalla topikkiin 150 kuvaa Macaulaysta.
Mä oon ihan varma, et esim. Foppa fanittaa[/quote:3707e138f1]
Tälle toki
Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu