You are not logged in.
Islantilaista IDM:ää kaikilla mausteilla. On urkuharmoonia, huiluja, kansanmusiikkivaikutteita, söpöilyä, kolinoita, surinoita ja napsahduksia, ja toisinaan sydäntäriipaisevan kaunista laulua.
Pidän eniten ensimmäisestä Yesterday Was Dramatic -levystä, joka on muuhun tuotantoon nähden hieman pelkistetympää, ja melodiakoukut selkeämpiä. Finally We Are No One on myös hieno ja ehkäpä kunnianhimoisempi levy. Summer Make Good meni jo astetta synkempään suuntaan, mikä ei mielestäni sopinut niin hyvin tämän tyyppiselle yhtyeelle. Jokin näissä silti yhä viehättää, sillä aina säännöllisin väliajoin tulee kuunneltua.
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
Finally We Are No One on tosiaan hieno. Tällainen soljuva elektro uppoaa varmaan minulle parhaiten. Vielä tutustuminen on tosin kesken, vaikka muistankin kuunnelleeni tätä joskus pari vuotta sitten. Tai sitten se saattoi olla Summer Make Good.
[20:13:39]
Enpä tosiaan Yesterday Was Dramaticiin ole kovin tarkkaan vielä tutustunut, mutta pitää kyllä vielä. Palaan otsikkoon kun osaan enemmän.
Ostin juuri tänään Finally we are no onen.
Copypaste <3
[20:10]
[20:10]
[20:11]
Biiseistä esimerkiksi Don't be afraid, you just have got your eyes closed vetosi jo aikoinaan ekalla kuuntelulla sopivalla söpöstelyn ja konepilpatuksen sekoituksellaan. Tää on selvää anzutmusiikkia, harmi ettei Stupidosta löydy juurikaan tuotantoa. Mutta harjoittelu jatkuu...
Minua on tämän suhteen aina haitannut laulajan ääni, muuten voisin pitää kovastikin. Vähän sama juttu kuin Joanna Newsomin kohdalla, valitettavasti.
Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!
Uudemmassa tuotannossa laulu on saanut paljon enemmän sijaa ja meneekin välillä ärsyttävyyden puolelle. Ekalla levyllä sitä on ihan parissa biisissä, ja toimii siksi pikanttina lisänä.
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
Aiempien satunnaishavaintojen perusteella olin jo kuitata lähes tusinatavarana, mutta Finally We Are No Oneen meinasin taannoin ihastua kovastikin. Jotenkin se sitten unohtui...
This must be what jail / I will scratch
Green grass of tunnel!
On kyllä aivan parhautta tämä bändi.
Mun kohdalla Múm on enimmäkseen päätynyt uni- ja aamuyömusaksi.
Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu
ihana ihana . finally we are no one lähtee tilaukseen heti ku rahaa, yhellä ystävällä ollaan kuunneltu monesti ja otettu päikkäreitä. pitänyt jo niin kauan ostaa se. enemmänki haluan tutustua, oon kyllä kuullut suhteellisen paljon jo mutta mitään en itse omista näiltä.
Finally We Are No One oli minulla lainassa kirjastosta, eikä se jättänyt oikein minkäänlaisia muistikuvia. En tosin muista kuuntelinko kuin kerran. Voisi joskus kokeilla uudestaan.
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
tykkään niistä varhaisista jutuista, mutta uudempia en ole enää jaksanut. söpöily ja hissuttelu on ottanut näistä(kin) vallan, sääli...
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Åhå, en ole näköjään muistanut kertoa tästä enempää. Ostin jo jokin aika sitten Finally we are no onen. Intoilin, kuuntelin ja tykkäsin. Sitten unohtui joksikin aikaa. Nyt on taas löytänyt tiensä soittimeen. Parhuttahan tuo on.
Suen arvostelija ei vissiin ollut tehnyt kotiläksyjään, kun puhui uudelleenjulkaistusta Yesterday Was Dramatic -levystä Múmin uusimpana. Itse en kyllä ole edes kuullut sitä levyä, joten spåm vaan. Finally We Are No One on aika kiva, lähinnä laulu vähän tökkii välillä.
huomasin saman, aiheutti kyllä hieman hilpeyttä
mutta vähän sama juttu, yesterday jne. on varsin mainio levy, hyvää rutinaa ja livenäkin bändi oli mielenkiintoinen. sen jälkeen meni vähän turhan läpsyttelyksi, eikä jaksa enää oikein kiinnostaa...
Hah!
Samoja kuin yllä, joskus innostuin kovasti tästä bändistä, mutta enpä tätä ole jaksanut aikoihin kuunnella. Ihan samalla tavalla kävi muuten Four Tetin kanssa. Ehkä taas jonain päivänä.
spåm
Edit: Eniten Múmmin tuotannosta olen pitänyt Please Smile My Noise Bleed remix kiekosta. Harmi vaan etten tuota omista.
'...They Don't Sleep Anymore on the Beach..."
Mä hankin tuon remix-levyn käytettynä taannoin ja se on soinut kyllä paljonkin. Suurin into noihin vanhempiin on vuosien saatossa vähän hyytynyt täälläkin, kolmatta levyä mulla ei edes ole. Sehän lienee heikoin.
Livenä olivat aikanaan mainioita.
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
Kylläpä kolisee ja kilisee hienosti uusi Mummin kappale :
http://pitchforkmedia.com/page/forkcast … mp3-stream
Uusi levy on tuloillaan. Kiinnostusta herättää kyllä.
[quote:2ba96d720e="Markku"]Kylläpä kolisee ja kilisee hienosti uusi Mummin kappale :
http://pitchforkmedia.com/page/forkcast … mp3-stream
Uusi levy on tuloillaan. Kiinnostusta herättää kyllä.[/quote:2ba96d720e]
Kyllä, kolisee ja kilisee, hienosti
Aika mielenkiintoinen biisi. Paljon enemmän MEININKIÄ kuin odotin. Ei kyllä haitannut yhtään. Uusi levy on varmastikin pakko poistaa samantien kun ilmestyy.
Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu
ja nää siis tulee flow-festareille sunnuntaiksi?
ja nää siis tulee flow-festareille sunnuntaiksi?
Vissiin ja oon silloin poissa. Massiivinen minulle.
[quote:ead6f810e4="psykokarkki"]ja nää siis tulee flow-festareille sunnuntaiksi?
Vissiin ja oon silloin poissa. Massiivinen minulle.[/quote:ead6f810e4]
NAM!!! Koska meni vähän ohi siellä Reykjavíkissa viime marraskuussa.
Finally We Are No One oli minulla lainassa kirjastosta, eikä se jättänyt oikein minkäänlaisia muistikuvia. En tosin muista kuuntelinko kuin kerran. Voisi joskus kokeilla uudestaan.
Onhan se loppujen lopuksi ihan hyvä levy, mutta aika harvoin sitä jaksaa. Toimii hyvänä rauhoittumismusiikkina ennen nukkumaanmenoa.
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
Hyvältä kuulosti kyllä tuo uusi biisi. Ei näkynyt Flown sivuilla ohjelmassa, mutta toivotaan että sinne ilmestyy.
Finally We Are No One soi ekaa kertaa eläissäni. Lupaavalta vaikuttaa. Kai tämä postrockiksi lasketaan?
Hyvä levy, mut en kyllä post-rockiksi laske.
Amppeliooppeli Ex-Pooppeli
No ei lasketa.
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
Johan nää nähtiin semifinaalissa vuonna kakka
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
Ja eiks nää ollu joskus Oranssilla vuonna vatsahappo? En kyllä itse tiennyt silloin vielä mistään mitään.
Amppeliooppeli Ex-Pooppeli
Saunabarissa 2000 tai 2001, ja olisiko olleet Semissä 2001. Semifinalin keikka oli osa jotain Suomi-Islanti-kulttuuritapahtumaa tms.? Islannista oli silloin muitakin, esim. Apparat Organ Quartet soitti vitun kovan keikan. múm soitti kerran Kaisaniemessä ulkona, ehkä kesällä 2001?
Saattoivat soittaa Oranssillakin... kävivät tosiaan muutaman kerran täällä vuoden-kahden sisään.
Last edited by noiseidea (27.11.2017 11:48)