You are not logged in.
.
Last edited by kulkiya (20.12.2015 18:58)
sunshine superman on mahtava, siinä on sitaria ja kaikkee. sit toi barabajagal (tms) tais olla sillee rokkaavampaa, ainakin paikoin. se nimibiisi on huippu tarttuva. aika vaihtelevia juttuja sillä on, mutta noi remasterit (kaksi muuta siis mellow yellow ja the hurdy gurdy man) kannattaa poimia jos eteen tulee.
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
Donovan (tai ainakin hänen kuuskytluvun tuotantonsa) on jossain määrin aliarvostettua, kyllä. Tosin: sitari aiheuttaa ainakin tässä päässä lähinnä kylmää kauhua ja huonoja yöunia.
Koska otsikko suurelle Donovan-tulkitsijalle, Hectorille?
Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!
lähikupassa ois jonkun verran näitä käytettynä. jos ostaisin vain yhden, mikä se olisi?
DONOVAN DONOVANS GREATEST HITS (sh)
cover worn.vinyl in vg condition
pye lp 8.99DONOVAN CATCH THE WIND (sh)
released 1965.tape on ridges.vinyl in vg condition
hallmark lp 8.99DONOVAN FAIRY TALE (sh)
released 1965.vinyl in vg condition
pye lp 8.99DONOVAN BARABAJAGAL (sh)
sticker marks on front cover.pencil writing on back cover.vinyl in vg condition
epic lp 9.99DONOVAN THE WORLD OF DONOVAN (sh)
gatefold sleeve.vinyl in vg condition
epic 2lp 10.99DONOVAN CANTA (sh)
spanish issue of hits comp.vinyl in excellent condition
gramusic lp 6.99
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Hüsker Dün versio Sunshine Supermanista on hyvä - siihen Donovan-tuntemukseni rajoittuukin toistaiseksi
This must be what jail / I will scratch
Juu tiedän, tämä ei ole kaupankäynti-osasto, mutta enpä malta olla mainostamatta huuto.net-sivuani, jolta löytyy mm. Donovanin The Hurdy Gurdy Man-cd lähtöhintaan 6. On siellä sitten kaikenlaista muutakin sköndää tyrkyllä...
Hüsker Dün versio Sunshine Supermanista on hyvä - siihen Donovan-tuntemukseni rajoittuukin toistaiseksi
varmaan tunnet myös butthole surfersin hurdy gurdy manin...
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
Oon tainnut kuulla vain pienen pätkän... eikös se soinut jossakin mainoksessa joskus?
This must be what jail / I will scratch
joo, mainoksessa soi.
Se soi siinä Wolksvagen-mainoksessa, jossa se hamsteri vääntää ne häkin kalterit sivuun ja karkaa. Hyvä mainos ja hieno biisi. Universal Soldier (tai ainakin sen suomalaisen Palkkasoturin) on varmaan aika moni kuullut. Siihen minunkin Donovan-tietouteni taitaa sitten rajoittua.
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
Hyvin näyttää olevan linja selvillä, ei aihetta varoitukseen. Asiallista argumentointia
Herkkää
Olikos se Hector-setä joka Universal Soldierista sen suomenkielisen version väänsi?
Palkkasoturi on parempi kuin alkuperäinen. Piste. Ehkä.
Tässä asiassa saatan olla ex-koljan kanssa samaa mieltä.
Lainasin jonkun Donovanin kokiksen kirjastosta. Aika vaihtelevan tasoista materiaalia. Osa biiseistä on aika heikkoja ja osa melkeinpä loistavia. Ymmärrän kyllä hyvin 60-luvulla esitetyt Dylan-plagiointisyytökset. Toisaalta en tiedä miten akustisesta folkista voisi saada niin kovin erilaisen kuuloista. Voisin kuitenkin tutustua paremmin Donovanin tuotantoon jossain vaiheessa.
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
moro horot
joskus (kun olin ihan mehuissani kaikesta brittifolkista) digailin donovania hetken verran mutta sitten alko sekin ellottaa ja vielä tosi rankasti. en siedä oikeestaan yhtään enää. paitsi niitä biisejä on sitaria, ja joitakin muitakin biisejä, mutta niitäkin vain silloin kun se ei laula. esmes barabajagal olis instrumentaalina ihan siedettävä. ja sunshine superman samoin.lauluäänen velttous saa aikaan puistatuksia. iljetyksen huipentuma lienee hms donovan, joka on pullollaan "psykedeelisiä" lastenlauluja. lässyn lässyn liirum laarum. first there is a mountain then there is no mountain then there is. no huh huh. AI NIIN yksi hyvä donkku-biisi on, se mulla jossain kaseetilla taitaa ollakin: wear your love like heaven. se on ihana. ja siihen hunaja-smällinen ääni sopiikin jopa.
ja palkkasoturi eli alunperin universal soldier ei ole donovanin biisi
vaan buffy sainte-marien, jonka donovan sitten versioi. buffyn maineikkain
vetäsy lienee kuitenkin myöhemmillä vuosillaan luomansa "up where we belong", joka on kyllä kakitsia eikä yllä etäisestikään vaikkapa lionelin
hellon tasoille.
hector-topiikki kehiin juu. alkoi tollasena vitsailuna, mutta nyt joistakin levyistä on vähitellen tullut guilty pleasureja. ja onpa herra mirandoksella jopa oikeasti saatanan upeita biisejä. vaan onhan se pelle äijä ollu, suomen bowie ja donovan ja vaikka mitä. tais sillä alice cooper-meikitkin olla jossain vaiheessa. ja aivan luvattoman suuren määrän se on tehtaillut "nokkelia" suomennostekstejä. toisaalta, maaritin debyyttilevyltä jumpin´jack flash:"synnyin saatanan merkit käsissäin" on sen verran kova ylilyönti, että sehän on jopa aivan viihdyttävä. hectorin tuotannosta 80-luvun loppupuolesta eteenpäin ei voi edes puhua, on sen verran likaista menoa meinaan.
....mä läh-den kal-jal-le !!!
sopiiks se?
t: astrud gilberto
let me fall out of the window
with confetti in my hair
first there is a mountain then there is no mountain then there is. no huh huh.
no just toi mulla alkoikin soimaan päässä kun surffailin tähän topicciin, ihan sairaan kova piisi jos multa kysytään, vaik onhan sillä veltto ääni ja muuta mut sou not...
hector-topiikki kehiin juu. alkoi tollasena vitsailuna, mutta nyt joistakin levyistä on vähitellen tullut guilty pleasureja. ja onpa herra mirandoksella jopa oikeasti saatanan upeita biisejä.
joo, herra mirandoksen ostin tossa hulluilta päiviltä cd:nä, on tosiaan ihan mahtavia juttuja, ja olihan mulla jo originaali vinyyli. hectorin ns. "hauskat" biisit vaan on sen verran noloja että en ton levyn ulkopuolelta hirveen monta herran piisiä oikein noteeraa... no kadonneilla lapsilla ja euroopalla on pari ihan kelpo rallia, ja kai sillä jotain asiallisia sinkkujakin oli joskus. hyvin epäilyttävä hahmo kuitenkin.
....mä läh-den kal-jal-le !!!
sopiiks se?
no okei tän kerran, jos ei tuu tavaksi...
Katos vaan, tämmönen löyty vikalta sivulta.
Donovan on kiva. Tähänkin tutustuin Uncutin mukana tulleen psykekokisen kautta. Omistan kyl edelleen vaan Barabajagalin ja Mellow Yellown, mut eiköhän tuu lisää ostettua. Joskus. Noista molemmat on ihan helmiä ja Mellow Yellow on iha täydellistä aamumusaa. Ainii, vähän aikaa sitten ilmesty dokkari-DVD herrasta.
*
Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.
Mä taas en tunnistanut tota omaa spämmiäni ollenkaan omakseni. Tosi outoa.
Jaa, mitenhän en oo tänne mitään spämminy...
No smaa. Eipä minulla kyllä kauheasti mitään sanottavaa olekaan. Teininä tuli kuunneltua muutamia isän kokoelmasta löytyneitä levyjä. Ihan ok tavaraa, muttei kuitenkaan mitenkään poikkeuksellisen hyvää. Jennifer Juniper taitaa kappaleista olla suosikkini.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.
Olen yrittänyt miettiä, että koska minä olen Donovaniin tutustunut... Sanottavaa ainakin on riittänyt. Sitarista en kyl tykkää vieläkään.
No, ehkä vois kirjastosta vaikka lainata.
Haamuspäm.
*
Pannaanpa ylöskirjaten myös tähän topikkiin, että Donovan konsertoi elokuussa Turussa.
tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni
king crimsonin coveri myös kova
Pannaanpa ylöskirjaten myös tähän topikkiin, että Donovan konsertoi elokuussa Turussa.
MITÄMITÄMITÄ??!!!
*
Tom Jones Turun Linnan juhliin
Kulttuuri | Turun Sanomat 16.4.2012 11:11
Viime kesänä menestyksellä sisään ajettu Turun Linnan Juhlat saa jatkoa. Turun Linnan puiston huippukonserttien sarja kasvaa peräti yhdeksän illan mittaiseksi. Avauskonsertissa perjantaina 17. elokuuta maailman huipputenoreihin lukeutuvaa Roberto Alagnaa säestää Turun oma Filharmoninen orkesteri johtajanaan ylikapellimestari Leif Segerstam.
Linnan Juhlissa esiintyy vuorollaan kansainvälisiä ja kotimaisia huippuja: Tom Jones täyttää puiston keskiviikkona 22.8. ja Ruotsin rockylpeys Kent tiistaina 21.8. 60-luvulla folk-aallon synnyttänyt Donovan ja Hector tarjoavat ainutkertaisen konsertin perjantai-illassa 24.8.
Torstai-illan päätähtinä loistavat meksikolaiset Rodrigo y Gabriela y C.U.B.A. Lisäksi luvassa on setit Suomen kärkiartisteilta, kuten Lauri Tähkältä, Tuure Kilpeläiseltä, Yöltä, Annika Eklundilta, Olavi Uusivirralta, Jukka Pojalta, Elokuulta ja The Northern Governorsilta. Linnan Juhlat -konserttien lipunmyynti käynnistyy Lippupalvelussa ja Lippupisteessä torstaina 19. huhtikuuta.
Ehdinkin jo kävästä keikkatopsussa. IHANAAAAAAAAAA mun on pakko päästä tonne oon nyt todella liikuttuneessa tilassa. Tekis mieli itkeä.
*
Millonkohan lippujen hintaa saa tietää? Mä en kestä.
*
Liput: 64 / 58 / 54 euroa + mahd. toimituskulut
*
On kyl sen verran kallista, että tuskin tulee mentyä.