#601 25.09.2014 09:23

Veli_Safari
Member
From: Helsinki
Registered: 21.10.2005
Website

Re: Kirjallisuusspåm

Nyt luen Nail Gaimanin American Godsia. Author's prefered text versiota. En ole vielä mitään muuta lukenut Neil Gaimanilta.
4407.jpg

Last edited by Veli_Safari (25.09.2014 09:24)

#602 06.11.2014 12:46

Veli_Safari
Member
From: Helsinki
Website

Seuraavaksi kirjastosta lainattuna on tämä:
irakin_purkkajeesus.jpeg

#603 07.12.2014 14:52

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain

Podcasti missä James Ellroy höpisee uudesta kirjastaan.

James Ellroy’s hardboiled, idiosyncratic explorations of Los Angeles police corruption and midcentury Washington power politics have earned him a worldwide following; his new novel, Perfidia (Cornerstone), is the first in a new trilogy featuring some familiar characters, including the gleefully amoral Dudley Smith. Ellroy joined us at the Bookshop in conversation with the American novelist David Vann, whose most recent book is Goat Mountain (Windmill).

Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

#604 18.02.2015 12:25

jookcha

H.P. Baxxter lukee Thomas Bernhardia

Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

#605 17.03.2015 11:36

jookcha

Knausgård road tripillä:
My Saga - Karl Ove Knausgaard’s Passage Through America: Osa 1 Osa 2

#606 14.04.2015 16:17

jookcha

#607 26.08.2015 13:28

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Website

tumblr_mxv5gfTprM1s4qvpso1_540.jpg

Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

#608 26.08.2015 16:30

mitten
teki pedin eteiseen
From: under a rock
Registered: 27.11.2006
Website

hiljattain luettua:
Michaud-The-Subversive-Brilliance-of-A-Little-Life-320.jpg
5/5 en muista millon kirja ois saanut mut tyyliin ulvo-parkumaan. hajottava. tietyt jutut myös ärsytti mutta kiistämätöntä brilliance.
Ringworld(1stEd).jpg
2.5/5 (vähän dated ja kirjoitustyyli gah mut tempas kuitenkin mukaansa)
Jugoslavia.jpg
3/5 (jotain tässä hiersi olevasta kovempi kokonaisuus vaikka hienoa kohtia olikin, ulvoin nauruista joillekin "suomi mamun silmin" jutuille)
20819685.jpg
overall ehkä 2.5/5 hyvin kirjoitettu mutta jotenkin eh, toisaalta viimeinen luku about 5/5 ja oon miettinyt sitä paljon jälkeenpäin
9780099492733.jpg
3/5 superbly written ja kiehtova kun pohjautuu mielenkiintoiseen real-world keissiin

"hiljaa pyörii salaattilinko"
bitch ain't even COLD in that poncho

#609 26.08.2015 16:34

mitten
teki pedin eteiseen
From: under a rock
Registered: 27.11.2006
Website

"hiljaa pyörii salaattilinko"
bitch ain't even COLD in that poncho

#610 22.10.2015 15:25

jookcha

pitäisköhän perustaa rumille kirjankansille oma spämmitopikki. tässä uusimman houellebecqin suomennoksen kansi:
12115699_10153689039159246_5551768265280268489_n.jpg?oh=6dee22da284d721435977b209e6c734b&oe=56C9D427

#611 22.10.2015 15:36

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005

joo, tässä on kanssa spede

f095b306.jpg

spotify the book

Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

#612 22.10.2015 15:52

jookcha

^piti googlettaa. näköjään noma bar -niminen tyyppi duunaillut noita delillon kansia, joista jotkut on kyl ihan hienoja. esim. underworld ja point omega.

#613 06.11.2015 17:42

jookcha

Finlandia-ehdokkaissa jopa pari oikeasti kiinnostavaa kirjaa icon_surprised Elikkäs Oneiron ja Sielut.

Selja Ahava: Taivaalta tippuvat asiat (Gummerus)
Panu Rajala: Intoilija (WSOY)
Pertti Lassila: Armain aika (Teos)
Markku Pääskynen: Sielut (Tammi)
Kari Hotakainen: Henkireikä (Siltala)
Laura Lindstedt: Oneiron (Teos)

Last edited by jookcha (06.11.2015 17:43)

#614 06.11.2015 19:23

bernardblack
herra ihanainen
From: reijomäkilä
Registered: 22.08.2009
Website

^ tuli tuosta ylläolevasta mieleen, että nyt vois jengi suositella mulle jotain SAATANAN HYVÄÄ uutta (sanotaan että 2000-luvulla esikoiskirjansa julkaisseiden tekijöiden) kotimaista kirjallisuutta. Tuntemukseni on hieman heikkoa mutta oon digannu helvetisti esim. Aki Ollikaisen molemmista kirjoista sekä Yli-Juonikkaasta. Joihinkin genrejuttuihin oon myös tutustunut (olen oppinut tykkäämään esim. Marko Hautalasta, vaikka alkuun tuntui hiukka pliisulta).

Luotan foorumisteihin enempi kuin Finlandia-raateihin.

tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni

#615 31.12.2015 09:05

barton_funk
jamppa, synkkä sienestäjä
From: Guttenberg-galaksi
Registered: 05.12.2008

CXex09GVAAEsTiQ.jpg

Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.

xfGrijQ.jpg

#616 18.01.2016 16:53

jookcha

Why Does Moby-Dick (Sometimes) Have a Hyphen?

But it’s still unclear whether Melville, who didn’t use a hyphen inside the book, chose a hyphen for the book’s title or whether his brother punctuated the title incorrectly.

pannan vielä  huig

Last edited by jookcha (18.01.2016 17:01)

#617 02.02.2016 10:32

jookcha

Everything About Everything: David Foster Wallace’s ‘Infinite Jest’ at 20
voiskin juhlavuoden kunniaksi lukaista ton uudelleen.

#618 23.03.2016 14:38

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Website

1zxZKwB.png

Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

#619 23.03.2016 15:02

Pope
Bailarina Erotica
From: Käden taitojen runsaudensarvi
Registered: 17.02.2007

bernardblack wrote:

^ tuli tuosta ylläolevasta mieleen, että nyt vois jengi suositella mulle jotain SAATANAN HYVÄÄ uutta (sanotaan että 2000-luvulla esikoiskirjansa julkaisseiden tekijöiden) kotimaista kirjallisuutta. Tuntemukseni on hieman heikkoa mutta oon digannu helvetisti esim. Aki Ollikaisen molemmista kirjoista sekä Yli-Juonikkaasta. Joihinkin genrejuttuihin oon myös tutustunut (olen oppinut tykkäämään esim. Marko Hautalasta, vaikka alkuun tuntui hiukka pliisulta).

hermostuttavaa että Musta Satu on lukematta, kun kuitenkin LIITTYY AIHEESEEN eli tattarisuon juttuun.

Kai nyt kunnon proletaarina oot kaikki Sirpa Kähköset lukenu? Mustat morsiamet kyl julkaistiin jo 1998 ja Sirpakin alkaa olla iältään Täti kertoo juttuja -osastoa, että siinä mielessä uudesta kirjallisuudesta on hankala puhua.

Mulla on Kähköstä kohtaan sammumaton palava rakkaus koska paikan tunne, kieli, mikrohistoriallinen näkökulma, maagisen realismin murut, feminismi, ihmisyys, aate jne ym ym

DMIjc.png

menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta

#620 23.03.2016 15:13

bernardblack
herra ihanainen
From: reijomäkilä
Registered: 22.08.2009
Website

Pope wrote:
bernardblack wrote:

hermostuttavaa että Musta Satu on lukematta, kun kuitenkin LIITTYY AIHEESEEN eli tattarisuon juttuun.

Kai nyt kunnon proletaarina oot kaikki Sirpa Kähköset lukenu? Mustat morsiamet kyl julkaistiin jo 1998 ja Sirpakin alkaa olla iältään Täti kertoo juttuja -osastoa, että siinä mielessä uudesta kirjallisuudesta on hankala puhua.

Mulla on Kähköstä kohtaan sammumaton palava rakkaus koska paikan tunne, kieli, mikrohistoriallinen näkökulma, maagisen realismin murut, feminismi, ihmisyys, aate jne ym ym

Sä oot tainnu mulle ennenkin Kähköstä suositella, mut enpä ole vieläkään tähän ryhtynyt. Jospa seuraavaan pinoon eksyisi.

p.s. kai oot huomannut että myös Yli-Juonikkaan uusimman eli Kyyhkysinetin aiheena Tattarisuon kuviot? suosittelen

tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni

#621 23.03.2016 15:17

Pope
Bailarina Erotica

bernardblack wrote:
Pope wrote:
bernardblack wrote:

Sä oot tainnu mulle ennenkin Kähköstä suositella, mut enpä ole vieläkään tähän ryhtynyt. Jospa seuraavaan pinoon eksyisi.

p.s. kai oot huomannut että myös Yli-Juonikkaan uusimman eli Kyyhkysinetin aiheena Tattarisuon kuviot? suosittelen

Kähkösen Kuopio-saagassahan on kronologia mut siitä ei vältsiin tarvi välittää. Itse alotin lakanasiivistä joka on tyyliin kolmas tai neljäs sarjassa eikä haitannu juurikaan

DMIjc.png

#622 23.03.2016 15:18

jookcha

Yli-Juonikkaasta tuli mieleen et ens kuussahan ilmestyy Mahdollisen kirjallisuuden seuran MÖTKÖ eli Ihmiskokeita. Kirjoittajina Markku Eskelinen, Anna Helle, Juri Joensuu, Martti-Tapio Kuuskoski, Tiina Käkelä-Puumala, Laura Lindstedt, Maria Matinmikko, Marjo Niemi, Harry Salmenniemi, Jari Tammi, Jarkko Tontti, Taneli Viljanen, Sinikka Vuola ja Jaakko Yli-Juonikas.

Ihmiskokeita koostuu 15 kirjasta: yhdessä kirjoitetusta masterversiosta ja kunkin kirjailijan sen pohjalta muokkaamasta henkilökohtaisesta versiosta. Menetelmällisen kirjallisuuden ja yhdessä kirjoittamisen pitkiä perinteitä uudeksi lajityypiksi yhdistävä Ihmiskokeita on kansallisesti ja kansainvälisesti poikkeuksellinen hanke. Tarkassa työnjaossaan ja monivaiheisuudessaan se muistuttaa teatterille ja elokuvalle tyypillisiä yhteistyön muotoja.

hand

#623 23.03.2016 15:20

Pope
Bailarina Erotica

jookcha wrote:

Yli-Juonikkaasta tuli mieleen et ens kuussahan ilmestyy Mahdollisen kirjallisuuden seuran MÖTKÖ eli Ihmiskokeita. Kirjoittajina Markku Eskelinen, Anna Helle, Juri Joensuu, Martti-Tapio Kuuskoski, Tiina Käkelä-Puumala, Laura Lindstedt, Maria Matinmikko, Marjo Niemi, Harry Salmenniemi, Jari Tammi, Jarkko Tontti, Taneli Viljanen, Sinikka Vuola ja Jaakko Yli-Juonikas.

Ihmiskokeita koostuu 15 kirjasta: yhdessä kirjoitetusta masterversiosta ja kunkin kirjailijan sen pohjalta muokkaamasta henkilökohtaisesta versiosta. Menetelmällisen kirjallisuuden ja yhdessä kirjoittamisen pitkiä perinteitä uudeksi lajityypiksi yhdistävä Ihmiskokeita on kansallisesti ja kansainvälisesti poikkeuksellinen hanke. Tarkassa työnjaossaan ja monivaiheisuudessaan se muistuttaa teatterille ja elokuvalle tyypillisiä yhteistyön muotoja.

hand

icon_surprised peuk

DMIjc.png

#624 04.08.2016 12:00

jookcha

Co_6jI4VMAAkIAv.jpg:large

#625 08.08.2016 12:42

jookcha

tämmönen tulossa. tulee hankittua varmasti  icon_cool
Cn3-lYtW8AA0fgj.jpg:large

Kauhun ja ulkopuolisuuden esseet on Vihan ja katkeruuden esseistä (2007) alkaneen esseetrilogian päätösosa. Nylénin aiheita ovat mm. David Bowien kuolema, paavi Franciscuksen poliittinen teologia ja Gaspar Noén ”Love”. Kokoavana teemana on ulkopuolisuuden kokemus taiteessa ja yhteiskunnassa sekä eräänlainen kosminen kauhu, radikaali hylätyksi tulemisen kokemus, jota Nylén analysoi mm. Juhani Rekolan teologian valossa. Kauhun ja ulkopuolisuuden esseet sisältää etupäässä uusia, kirjaa varten kirjoitettuja tekstejä.

Last edited by jookcha (08.08.2016 12:42)

#626 08.08.2016 12:46

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009

jookcha wrote:

https://pbs.twimg.com/media/Cn3-lYtW8AA0fgj.jpg:large

Kauhun ja ulkopuolisuuden esseet on Vihan ja katkeruuden esseistä (2007) alkaneen esseetrilogian päätösosa. Nylénin aiheita ovat mm. David Bowien kuolema, paavi Franciscuksen poliittinen teologia ja Gaspar Noén ”Love”. Kokoavana teemana on ulkopuolisuuden kokemus taiteessa ja yhteiskunnassa sekä eräänlainen kosminen kauhu, radikaali hylätyksi tulemisen kokemus, jota Nylén analysoi mm. Juhani Rekolan teologian valossa. Kauhun ja ulkopuolisuuden esseet sisältää etupäässä uusia, kirjaa varten kirjoitettuja tekstejä.

Kiinnostaa. Toivottavasti parempi kuin se toka, joka oli lähinnä tyhjää ja mukanäppärää jaarittelua joutavista aiheista.

Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

#627 08.08.2016 12:55

jookcha

rc-lungen wrote:
jookcha wrote:

https://pbs.twimg.com/media/Cn3-lYtW8AA0fgj.jpg:large

Kiinnostaa. Toivottavasti parempi kuin se toka, joka oli lähinnä tyhjää ja mukanäppärää jaarittelua joutavista aiheista.

mjoo, se toka kirja ei ollut niin vaikuttava, kun osasi vähän odottaa mitä on tulossa. lähinnä siitä jäi mieleen nico- ja bresson-esseet. onki pitänyt kaivaa toi bresson-teksti uudestaan lukuun, kun tuli tsekattua pickpocket viime viikolla.

Last edited by jookcha (08.08.2016 13:00)

#628 08.08.2016 13:19

ray charlz
niin läski äijä
From: norf norf
Registered: 14.08.2010

pitää lukee toi icon_lol samaa mieltä kyl toisesta kirjasta, se anna abreu -teksti oli kyl lolitakomplekseineen aika huvittavaa ja vaivaannuttavaa kamaa.

katsottiin äijien kanssa leffa, äijät lähtivät maustetyttöjen keikalle, itse jäin kotiin kuuntelemaan darkthronea.

#629 08.08.2016 13:31

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009

ray charlz wrote:

pitää lukee toi icon_lol samaa mieltä kyl toisesta kirjasta, se anna abreu -teksti oli kyl lolitakomplekseineen aika huvittavaa ja vaivaannuttavaa kamaa.

monikymmensivuisesta morrisseyn ahterin analyysista puhumattakaan.

Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

#630 08.08.2016 13:44

ray charlz
niin läski äijä
From: norf norf
Registered: 14.08.2010

rc-lungen wrote:
ray charlz wrote:

monikymmensivuisesta morrisseyn ahterin analyysista puhumattakaan.

ton olinkin onnellisesti unohtanut icon_lol

katsottiin äijien kanssa leffa, äijät lähtivät maustetyttöjen keikalle, itse jäin kotiin kuuntelemaan darkthronea.

Board footer