You are not logged in.
Rukouksiini on vastattu: Belgianlahjahyvänmusiikinystäville eli dEUS julkaisee jatkoa vuoden 1999 mestariteokselle THE IDEAL CRASHille. Uusi levy kantaa nimeä POCKET REVOLUTION ja se julkaistaan siis 12.9. Avaus single 7 days, 7 weeks on ensikuulemalta dEUSiksi aika "puhtoinen" biisi, mutta kyllähän se sai mukavasti jalan vipattamaan. dEUS on ollut allekirjoittaneelle SE bändi jonka toivoisi vielä palaavan keskuuteemme (, josko se koskaan on ollutkaan kuopattuna).
Moni varmaan oli tuosta jo tietoinen, mutta minä kuulin tuosta vasta eilen. Eräskin lintumies lienee varsin kiinnostunut kyseisestä LP:stä
Ps. Onko kukaan tutustunut Tommi Baarimiehen sivuprojektiin Magnukseen? Sitä kehuttiin joskus jossain tai jotain...
'...They Don't Sleep Anymore on the Beach..."
Minusta dEUS alkoi kuulostaa valitettavan "puhtoiselta" jo toisen levyn jälkeen. Worst Case Scenario asetti riman sen verran korkealle, että eipä ole Belgian pojilta samanveroista levyä sittemmin tullut, ja tuskinpa tulee... Kakkoslevyllä oli vielä hetkensä, mutta kyllähän peli alkoi olla jo menetetty tavallisemmalle soitolle silläkin.
Jep, onhan tuota levyä odoteltu hetken. Taitaa olla jo muutama vuosi siitä, kun ensimmäisen kerran huhuttiin, että se ilmestyy "pian". En oikein tiedä miten siihen nyt sitten pitäisi suhtautua, parempi kai olla odottamatta ihmeempiä niin voi vaikka yllättyä... Eiköhän tuo joka tapauksessa tule ostettua, bändi on sentään pitkäaikaisimpia suosikkejani.
Minusta dEUS alkoi kuulostaa valitettavan "puhtoiselta" jo toisen levyn jälkeen.
Vähän sama. Ideal Crash kuulosti sekin aluksi oikein hyvältä, mutta innostus hiipui aika äkkiä. Magdalena, Magic Hour ja Instant Street ovat edelleen hyviä biisejä, mutta moni muu jättää melko tyhjänpäiväisen vaikutelman.
Worst Case Scenario taitaa olla suosikki, kakkoslevyllä on ehkä parempiakin yksittäisiä hetkiä mutta kokonaisuus olisi kaivannut jonkin verran tiivistämistä.
[quote:fc1eba0471]Tommi Baarimies[/quote:fc1eba0471]
Kiitos uudesta taiteilijanimestä
This must be what jail / I will scratch
levyt:
1. crash
2. worst case
3. in a bar
4. my sister
biisit
1. Sister Dew
2. Instant Street
3. Via
4. Suds & soda
JepJep
The ideal crash on kuulunut pitkään top 10 osastooni, mutta tällä hetkellä se taitaa olla vähän kympin huonommalla puolella. Worst case scenario on edelleen kaikkine hörhöilyineen täyttä rautaa, mutta In a Baria en ole jaksanut kuunnella aikoihin. Vuonna 1994 viidessä päivässä tehty ja kuudessa tunnissa "yhteen linkitetty" My sister = my clock onkin sitten jo ihan oma juttunsa. Mielenkiintoista kuulla tuo uusi levy - olen jostain syystä aika luottavainen sen suhteen. Yltiöoptimismia ehkäpä?
shake your hip
suds & soda oli kyllä hyvä piisi, via oli myös joku varhainen hitti, muita en oikein muistakaan näin äkkiseltään vaikka kyllä mulla on näiltä pari ekaa levyä. mulle tuli näistä aina mieleen king of the slums mutta sitä bändiähän ei kukaan koskaan muka tunne... kai se on se viulu.
(olisko toi otsikko voinu olla pelkästään dEUS vai meneekö natsitukseksi?)
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
emmä uskalla
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
uskalsin
nää pitäs kai katsoa keikalla, tämä on aina vaikuttanut sellaiselta bändiltä joka voisi olla omimmillaan livenä. mutta keikka maksaa jotain 27 euroa, ja kuinkas näitten kokoonpano? eikös se ole muuttunut matkan varrella aika reippaasti?
nimim. epävarma
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Jotenkin intoni dEUSiin lopahti sen jälkeen kun peruuttivat Leedsin keikkansa vuosi sitten. En vieläkään tiedä miksi. Ihan sama. Olen syvästi loukkaantunut asian vuoksi.
kuinkas näitten kokoonpano? eikös se ole muuttunut matkan varrella aika reippaasti?
En nyt suoralta kädeltä muista, että sieltä olisi lähtenyt muita kuin alkuperäinen kitaristi Rudy Trouve (jonka myöhempi bändi Dead Man Ray on muuten ihan ok myös). Voi toki olla muitakin, olen yleensä aika huono muistamaan bändien kokoonpanoja.
Toi uus dEUS on muuten kuunneltavana luisterpaalissa (http://3voor12.vpro.nl). Kuulostaa "puhtoiselta" ja hemmetin hyvältä. Ostan kunhan ilmestyy.
Toimispa kotikone...
ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!
Kiitti vinkistä, tuo luisterpaal pitäisi tsekata säännöllisesti muttei koskaan muista. Nytkin siellä olisi vaikka mitä, harmi vaan että työkone tuntuu vähän jumittavan sen kanssa (= kuuntelu onnistuu ongelmitta, mutta työt uhkaavat hyytyä...).
Pocket Revolution kuulosti kyllä yllättävänkin hyvältä, jee! Lukemani perusteella odotin selvästi seesteisempää menoa, mutta levyhän rokkasi enimmäkseen ihan kunnolla. Ostopäätös on selviö.
Toi uus dEUS on muuten kuunneltavana luisterpaalissa (http://3voor12.vpro.nl). Kuulostaa "puhtoiselta" ja hemmetin hyvältä. Ostan kunhan ilmestyy.
Kiitos rhinestone cowboy linkistä!
Joo-åå, uusi levy kuulostaa hävyttömän hyvältä! Avausraita Bad Timing kasvaa upeasti ja saa ihon suorastaan kananlihalle. Ja ei tämä levy ole ihan niin puhtoinen kuin ajattelin (TJEU: Include Me Out tai If You Don't Get What You Want). Jokos tämän saa kohta levykaupasta? Täytyypä kysellä.
Radient, SIR! Olen onnellinen (kerrankin).
Kuulostaapa kyllä todella hyvältä uusi levy.
Niin tekee! Vaikea ymmärtää joiltain tahoilta kuuluneita mutinoita yhtyeen seestymisestä - onhan tällä levyllä muutamia rauhallisia kappaleita, mutta kokonaisuutena rokkaa edellislevyä enemmän. Kaikkien dEUSista (tai indierokista ylipäätään) joskus pitäneiden kannattaa antaa tilaisuus Pocket Revolutionille. Energistä, rytmikästä, kaunista. Voi hyvinkin olla, että tästä tulee suosikki-dEUS-levyni, mitä en kyllä millään olisi etukäteen arvannut. Mahtavaa että kerrankin joku vanha suosikki yllättää näin päin!
Mua vaivaa tossa uudessa yksi kappale ihan suunnattomasti. Sen nimi on Include Me Out. Sitä edeltävä biisi on sillee parasta koko levyllä ja sitten tulee tollanen diibadaaba perään ja sit sen jälkeen paluu kivaan indieen ja sitten tulee jotain ihmeshittii, mikä kyllä toimii. Ehkä toi IMO-kappale on tahallinen tunnelman hajottaja...
...ja The Real Sugar on hirvee!
Pitäis vissiin ottaa näitten uusinkin levy kuunteluun kun kerran Kildeenkin tulevat. In a bar, under the sea oli joskus kirjastosta lainassa, mutta joko en jaksanut kuunnella ajatuksen kanssa tai sitten en muuten vaan innostunut.
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
Ideal Crash on yhä ostoslistalla. Eipä ole vaan tullut missään (halvalla) vastaan. Parhuuslevy, niin kuin WCS:kin.
"A repo man's always intense"
Huomenna näen nämä Taidan seota jos ja kun soittavat Instant Streetin.
Näkisinpä joskus...
"A repo man's always intense"
Vituttaa vieläkin, kun peruuttivat Leedsin keikkansa pari vuotta sitten.
Täytyy vielä tännekin kehua keikka! Todella hienoja biisejä energisesti soitettuna. Ei todellakaan mitään pappamenoa. Täytyy laittaa levyt hankintalistalle.
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki