You are not logged in.
Ite löydän melkein joka genrestä ainakin jotain hyvää. Vaikeinta aluetta on kai hiphop (varsinki suomalainen) ja jotku metallin osa-alueet. En tiijä.
Laitoin The Rootsin levyn soimaan
Last edited by hezma (30.09.2019 12:33)
AOR ottaa usein vaikeasti, mutta tässäkin on poikkeuksia tietenkin.
joo kyllä sitä melkein joka genrestä voi jotain hyvää löytää, jopa suomireggaesta sellanen kiekumishevi ei ole kyllä koskaan iskenyt, mutta en nyt tiedä onko se kaikkein sietämättömintäkään. pitää miettiä.
Laajensin topanderin aihetta
Mikko Alatalo
Jos jätetään natsibändit itsestäänselvinä pois, niin reggae on ehkäpä minulle se ongelmallisin. Aika suuri osa kotimaisesta nykyiskelmästä/radiopopista menee myöskin tämän ketjun alle. Monellekaan genrelle ei altistu samalla tavalla kuin tämän vuosituhannen iskelmälle, joten toki tuokin vaikuttaa.
Last edited by metsäkukkia54 (30.09.2019 12:54)
Mikko Alatalo
artisteista mamba on selkein tapaus
Pahan kolmiakseli Yö, Mamba, Popeda, Klamydia
Genreistä klassinen, minimalismi, suurin osa räpistä, suurin osa "normaalista" metallimusiikista, suomiregei, kaikki autotunemölötys.
Ei varsinaisesti genre mutta suurin osa lista/radiomusiikista eritoten vain elämää
Last edited by marjapoimuri (30.09.2019 13:09)
Tuanoi saatana.
Nyt kiinnostaa, että mikä juuri minimalismissa mättää? Tai klassisessa yleensä? Eikö sekin ole suht laaja kenttä, että kaikenlaista löytyy.
Oivalluksen hetkellä olin heikosti ravittu, joten totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava Nälkä.
Ja on-topic: kaippa se itselle on yhä se rockabilly, vaikka tiedostankin että ihan pätskyä kontenttia sieltäkin löytyy. Se neandertalilainen kulttuuri siinä ympärillä ehkä pännii. Ja rumat tukat.
Oivalluksen hetkellä olin heikosti ravittu, joten totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava Nälkä.
Nyt kiinnostaa, että mikä juuri minimalismissa mättää? Tai klassisessa yleensä? Eikö sekin ole suht laaja kenttä, että kaikenlaista löytyy.
Ei ne paskaa olekaan, ei vaan kuulu repertuaariin. Hyvä minimalismi on jees, mutta helvetin vaikee laji. Ensimmäisenä hyvästä minimalismista tulee mieleen circlen miljard, mutta emmä tiiä onks sekään niin minimalistista kun siinä kumminki jonku verran kerroksia on. Kerroksia pitää olla.
Varsinaisesti paskaa musiikkia siis lähinnä listapop ja vain elämää.
Tuanoi saatana.
jälleen kerran: musikaalit, rockabilly, ska-punk ja ska ylipäätään.
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
jälleen kerran: musikaalit
Tämä kyllä joo hirveetä!
jälleen kerran: musikaalit
Tämä! TÄMÄÄÄÄÄÄÄÄ!
Tuanoi saatana.
jälleen kerran: musikaalit, rockabilly, ska-punk ja ska ylipäätään.
nää paitsi ei ska ylipäänsä vaan nimenomaan kolmannen aallon ska, jamaikalainen og hyvää shittii
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
jookcha wrote:jälleen kerran: musikaalit, rockabilly, ska-punk ja ska ylipäätään.
nää paitsi ei ska ylipäänsä vaan nimenomaan kolmannen aallon ska, jamaikalainen og hyvää shittii
Two-tone ska on kyllä ihan hirveetä (vaikka on sielläkin pari poikkeusta). Rockabillya en pysty kuuntelemaan, enkä halua opetella.
en tiiä mitä **skaa, mut madness ja specials rulettaa
Jos jätetään natsibändit itsestäänselvinä pois, niin reggae on ehkäpä minulle se ongelmallisin. Aika suuri osa kotimaisesta nykyiskelmästä/radiopopista menee myöskin tämän ketjun alle. Monellekaan genrelle ei altistu samalla tavalla kuin tämän vuosituhannen iskelmälle, joten toki tuokin vaikuttaa.
onhan tuolla bläkkispuolella kyllä kovia natsibändejä reggae ja muu jamaikamusa on kyllä parasta, mutta näin suomalaisittain ei kyllä oikein... raastavampia tapoja se "jamaikalaisittain" suomen laulaminen. jukka poika ja raappana on tunnetuimmat rikolliset, mutta kyllä pahin kaikista on puppa j hyi perkele
katsottiin äijien kanssa leffa, äijät lähtivät maustetyttöjen keikalle, itse jäin kotiin kuuntelemaan darkthronea.
jookcha wrote:jälleen kerran: musikaalit
Tämä kyllä joo hirveetä!
Olin joskus tätä mieltä mutta olen elokuvamusafanituksen myötä osittain alkanut viehättyä vanhojen musikaalien estetiikasta. Perverssillä tavalla tykkään koko showtune-aspektista ja pompöösiydestä, mutta toisaalta se on helvetin puuduttavaa pidemmän päälle. Suurin ongelma musikaalien kanssa onkin se, ettei niitä meinaa ikinä jaksaa kokonaan. Niissä ei vaan yleensä ole tarpeeksi hyviä biisejä pitkään kestoonsa nähden vaikka tarina olisikin hyvä. Rocky Horror Show'n elokuvaversion perustella sillä on ehkä paras kokoelma biisejä suhteessa kokonaisuuteen.
Monet yksittäiset musikaalikappaleet ovat kyllä hienoja ja kun ns. ikivihreiden taustoja kaivelee niin aika moni niistä on alun perin jostain musikaalista. Angloamerikkalaiseen kulttuuriin on myös pesiytynyt aika liuta musikaalikappaleista johdettuja fraaseja ja juttuja, joita on ihan hauska triviamielessä bongata, mutta eipä tuo sinänsä vaikuta genren siedettävyyteen millään tavalla.
Sent from my iPhone 16
Jos rap on paskimpia genrejä ja versatse henrik paskinta räppiä, niin eiköhän yhtälö ole selvä.
Tuanoi saatana.
Musikaalit ihan jees. Mamma Miat semmosia 3/5 lefuja.
In the last second of life, they're gonna show you how,
how they run this show.
en tiiä mitä **skaa, mut madness ja specials rulettaa
Madnessin eka levy on kiva, sen jälkeen lipsahti liian brittiläiseksi mun makuun.
Elastinen
Tuanoi saatana.
Ja rumat tukat.
No nyt!
bzort glorf bööth
Jos rap on paskimpia genrejä ja versatse henrik paskinta räppiä, niin eiköhän yhtälö ole selvä.
verkase henrik on yhtiä parhaita suomiräppäreitä, joita olen kuullut. sama tyyppi on myös yhtiä paskimpia kitaramusiikin tekijöitä, joita olen kuullut
katsottiin äijien kanssa leffa, äijät lähtivät maustetyttöjen keikalle, itse jäin kotiin kuuntelemaan darkthronea.
psykokarkki wrote:en tiiä mitä **skaa, mut madness ja specials rulettaa
Madnessin eka levy on kiva, sen jälkeen lipsahti liian brittiläiseksi mun makuun.
brittipopiksihan se sitten meni mutta hyvää sellaista on
Kalossimies wrote:jookcha wrote:jälleen kerran: musikaalit
Tämä kyllä joo hirveetä!
Olin joskus tätä mieltä mutta olen elokuvamusafanituksen myötä osittain alkanut viehättyä vanhojen musikaalien estetiikasta. Perverssillä tavalla tykkään koko showtune-aspektista ja pompöösiydestä, mutta toisaalta se on helvetin puuduttavaa pidemmän päälle. Suurin ongelma musikaalien kanssa onkin se, ettei niitä meinaa ikinä jaksaa kokonaan. Niissä ei vaan yleensä ole tarpeeksi hyviä biisejä pitkään kestoonsa nähden vaikka tarina olisikin hyvä. Rocky Horror Show'n elokuvaversion perustella sillä on ehkä paras kokoelma biisejä suhteessa kokonaisuuteen.
Monet yksittäiset musikaalikappaleet ovat kyllä hienoja ja kun ns. ikivihreiden taustoja kaivelee niin aika moni niistä on alun perin jostain musikaalista. Angloamerikkalaiseen kulttuuriin on myös pesiytynyt aika liuta musikaalikappaleista johdettuja fraaseja ja juttuja, joita on ihan hauska triviamielessä bongata, mutta eipä tuo sinänsä vaikuta genren siedettävyyteen millään tavalla.
Hyvä kirjoitus, pitkälti samaa mieltä. Ja joku Stephen Sondheim on nyt kovempi tekijä kuin Beatles, VU ja Doors yhteensä.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.
^joo kyllä sieltä hienoja biisejä löytyy, mutta en varmasti katso mitään elokuvaa missä on vaarana että joku alkaa kesken kaiken laulamaan. Onhan noita kohtauksia tietty ns normileffoissakin mutta jos oletusarvona on että jotkut kohtaukset lauletaan niin ei saatana.
Ajattelen khyl muuten että musagenret on ammattitaidottomien journalistien keksintö jolla voivat helpottaa työtään. Itselläni ei ole niille mitään käyttöä ja vaikea keksiä mitään vähemmän kiinnostavaa aihetta kuin "mihin genreen x kuuluu". Sanottakoon silti, että grindcore, hc-punk ja käytännössä mikä tahansa äärimmäisen nopeatempoinen ja aggressiivinen musiikki ei ole minua varten.
marjapoimuri wrote:Jos rap on paskimpia genrejä ja versatse henrik paskinta räppiä, niin eiköhän yhtälö ole selvä.
verkase henrik on yhtiä parhaita suomiräppäreitä, joita olen kuullut. sama tyyppi on myös yhtiä paskimpia kitaramusiikin tekijöitä, joita olen kuullut
Tuomioni perustuu tosiaan yhteen kuultuun kappaleeseen ja se oli aivan kamala. Sais unohtaa noi räppihommat ja keskittyä kitaramusiikkiin.
Tuanoi saatana.