You are not logged in.
OMA TOPIKKI!
Linkkiä musanäytteisiin:
http://musiikki.welho.fi/Magellan/pages … Id=1321406
Ei helvetti, kuulostaa vielä odotettuakin kovemmalta matskulta! HUH-HUH-HUH!
Jos tän levyn julkaisisi EMI:n sijaan vaikka Ektro tai Fonal, kaikki maailman hörhökit olisi jo kusseet housuun.
Tero saatana, s'olet gay!
OMA TOPIKKI!
Linkkiä musanäytteisiin:
http://musiikki.welho.fi/Magellan/pages … Id=1321406Ei helvetti, kuulostaa vielä odotettuakin kovemmalta matskulta! HUH-HUH-HUH!
Jos tän levyn julkaisisi EMI:n sijaan vaikka Ektro tai Fonal, kaikki maailman hörhökit olisi jo kusseet housuun.
No mä kusin housuun silti.
Hienolta kuulostaa.
> 24.1. 6. linja: Lännen-Jukka & Anssi Kasitonni:-)
Shinne!
--
Pyssy-Pepe pistää sitten levystä kattavaa asiakirjoitusta, kun on hallussa.
Arttu Tolonen wrote:> 24.1. 6. linja: Lännen-Jukka & Anssi Kasitonni:-)
Shinne!
--
Pyssy-Pepe pistää sitten levystä kattavaa asiakirjoitusta, kun on hallussa.
http://www.espoo.fi/default.asp?path=1; … 6986;54275
Tää olis jo kohta, ja kovasti mietin josko pitäis lähteä käymään Leppävaarassa...
http://www.espoo.fi/default.asp?path=1; … 6986;54275
Tää olis jo kohta, ja kovasti mietin josko pitäis lähteä käymään Leppävaarassa...
Mä tarviin vähän enemmän syytä lähteä Leppävaaraan...
Mä käsitin, että tuolla tammikuisella keikalla Jukka olisi yksin, mikä on plussaa. Lisäksi näkisi Anssinkin samalla.
Tuolta: 30.11.2006 - Helsinki, Club Liberté
Toi Nancy ja Sally on soinu viime päivinä päässä aika sitkeästi. Myönnän että Karjalaiseen tulee suhtauduttua ylimielisesti. Väinöt ja Laura Häkkisen silmät on jättäneet ikävän manserock -leimansa.
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
En tykkää siitä, että Jukka laulaa tällä levyllä tuollaisella teennäisellä blues-äänellä. Eihän se oikeasti noin laula.
Toi Nancy ja Sally on soinu viime päivinä päässä aika sitkeästi. Myönnän että Karjalaiseen tulee suhtauduttua ylimielisesti. Väinöt ja Laura Häkkisen silmät on jättäneet ikävän manserock -leimansa.
väinö on kyllä klassikko, ja on sillä muitakin hyviä, hän ja se joku avaruuden ikkuna ainaki. niin ja se keihäänkärki.
täytyypä tosiaan tsekkailla lännen-jukka. vai oliks siinä väliviiva?
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
En tykkää siitä, että Jukka laulaa tällä levyllä tuollaisella teennäisellä blues-äänellä. Eihän se oikeasti noin laula.
Ei niin, mutta Lännen-Jukka laulaa
Mua kanssa ottaa aina päähän Rockya katsoessa se, ettei Sylvester Stallone ole oikeasti nyrkkeilijä, vaan vetää sellaista teennäistä nyrkkeilijän roolia.
jotenkin vaan tuntuu tyhmältä, että musaa tehdessä pitää vetää jotain roolia.
ehkä vika on vaan minussa.
jotenkin vaan tuntuu tyhmältä, että musaa tehdessä pitää vetää jotain roolia.
Tarpeettoman puristinen näkemys. Musaa voi tehdä omana itsenään tai roolin kanssa. Ihan samanlaista eläytymistä se on kuin näytteleminen tai runojen rustaaminen ja on täysin toissijaista onko se eläytyminen sitten omaan elämään tai omaksuttuun näkökulmaan. En mäkään kelaa, että Barbara Streisand oikeasta elämästään tai omilla sanoillaan saati tunteillaan laulaa, kun se Funny Girl -musikaalista joikaa "Sadie, Sadie, married lady", mutta se ei ehkäise ihastumasta siihen mimmiin siinä leffassa.
älä sotke circleä tähän!
tuo lännen jukka-hahmo tuntuu minulle liian teennäiseltä, suomipoju yrittää vääntää bluussia, en tykkää, jatkakaa.
tuo lännen jukka-hahmo tuntuu minulle liian teennäiseltä, suomipoju yrittää vääntää bluussia, en tykkää, jatkakaa.
Mitä ihmeen bluussia? Noihan on enemmän kansanlauluja ja "suomi-bluesia". Olisi eri juttu, jos Jukka yrittäisi vääntää jotain Robert Johnson -covereita, mutta noi on suomalaisten suomeksi kirjoittamia biisejä, joten en tajua miksi ne eivät sopisi suomalaisen tulkitsemiksi.
ydinaukio wrote:jotenkin vaan tuntuu tyhmältä, että musaa tehdessä pitää vetää jotain roolia.
Tarpeettoman puristinen näkemys.
Voisi itse asiassa sanoa että musiikki - kuten kaikki esittävä taide - on erilaisten roolien, näkökulmien ottamista ja esittämistä. Dylan, Lennon, Springsteen, Morrison ja muut, erilaisia rooleja kaikki. Aitoa niissä on Tunne, ei ulkokuori.
forssto wrote:ydinaukio wrote:jotenkin vaan tuntuu tyhmältä, että musaa tehdessä pitää vetää jotain roolia.
Tarpeettoman puristinen näkemys.
Voisi itse asiassa sanoa että musiikki - kuten kaikki esittävä taide - on erilaisten roolien, näkökulmien ottamista ja esittämistä. Dylan, Lennon, Springsteen, Morrison ja muut, erilaisia rooleja kaikki. Aitoa niissä on Tunne, ei ulkokuori.
Mutta jos joku tuntuu teennäiseltä, niin sillonhan se määritelmän mukaan ei sisällä tunnetta. Jos jonkun mielestä joku taide on huonoa, se saattaa tuntua teennäiseltä.
en ole kolmekybänen emoboy
[quote:226c96028b="Pistooli-pepe"][quote:226c96028b="forssto"][quote:226c96028b="ydinaukio"]jotenkin vaan tuntuu tyhmältä, että musaa tehdessä pitää vetää jotain roolia.
Tarpeettoman puristinen näkemys.[/quote:226c96028b]
Voisi itse asiassa sanoa että musiikki - kuten kaikki esittävä taide - on erilaisten roolien, näkökulmien ottamista ja esittämistä. Dylan, Lennon, Springsteen, Morrison ja muut, erilaisia rooleja kaikki. Aitoa niissä on Tunne, ei ulkokuori.[/quote:226c96028b]
Mutta jos joku tuntuu teennäiseltä, niin sillonhan se määritelmän mukaan ei sisällä tunnetta. Jos jonkun mielestä joku taide on huonoa, se saattaa tuntua teennäiseltä.[/quote:226c96028b]
Tuo on tietty totta. En ollutkaan tässä erityisesti hyökkäämässä kenenkään mielipidettä vastaan. Tarkoitin vaan että on aika vaikea eritellä vaikka Dylanista mikä on aitoa ja mikä esitystä, ne kietoutuvat aika luonnollisesti toisiinsa herran karaktäärissä.
Mutta jos joku tuntuu teennäiseltä, niin sillonhan se määritelmän mukaan ei sisällä tunnetta. Jos jonkun mielestä joku taide on huonoa, se saattaa tuntua teennäiseltä.
Niin, mutta eihän tässä kukaan kritisoinutkaan taiteen kritisoimista, vaan sitä, että sille esitettiin järjettömiä vaatimuksia, eli "aitoutta", mitä ikinä se meinaakaan.
Ite oon jo hyvän aikaa sitten lakannut pitämästä 'aitoutta' tärkeänä. Kyllä musa voi olla ja onkin koskettavaa vaikkei sen esittäjä laulaisikaan omasta elämästään. Yleensä ihmisten elämä on tylsää. Miksei niistä saisi sepittää mielenkiintoisia.
Röyhkä on kiteyttänyt tän asian ihan kohtalaisesti kappaleessa Mikä sä oot arvosteleen mua?
Et sä tajua mua? Mä oon muuttuja.
Mä oon muuttanut mun nimeä ja olemusta
jo lukuisia kertoja,
aina kun se tuntuu sopivalta.
Sinä taas oot kiinni sun totuudessas,
niin kuin rakki joka riuhtoo narussa
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
ei minustakaan laulajan tarvitse laulaa omasta elämästään, en tosiaankaan jaksa kuunnella vaikkapa anssi kelan tai samuli putron sanoituksia. omalla äänellä laulaminen sen sijaan on kiva juttu.
ei minustakaan laulajan tarvitse laulaa omasta elämästään, en tosiaankaan jaksa kuunnella vaikkapa anssi kelan tai samuli putron sanoituksia. omalla äänellä laulaminen sen sijaan on kiva juttu.
Mutta mikä on kenenkin "oma ääni"? Ei kai Rättökään nyt ihan luonnollisesti laula, vaan aika teennäinen on miehen laulufraseeraus, jos nyt vaikka puheeseen vertaa.
ydinaukio wrote:ei minustakaan laulajan tarvitse laulaa omasta elämästään, en tosiaankaan jaksa kuunnella vaikkapa anssi kelan tai samuli putron sanoituksia. omalla äänellä laulaminen sen sijaan on kiva juttu.
Mutta mikä on kenenkin "oma ääni"? Ei kai Rättökään nyt ihan luonnollisesti laula, vaan aika teennäinen on miehen laulufraseeraus, jos nyt vaikka puheeseen vertaa.
niin. mutta en ole koskaan kuullut rätön laulavan mitenkään muuten, kuin sillä sen omalla tyylillä. j. karjalainen taas on laulanut parikymmentä vuotta samallalailla, ja tällä levyllä yhtäkkiä miehen ääni muuttuu täysin. särähtää korvaan aika pahasti.
niin. mutta en ole koskaan kuullut rätön laulavan mitenkään muuten, kuin sillä sen omalla tyylillä. j. karjalainen taas on laulanut parikymmentä vuotta samallalailla, ja tällä levyllä yhtäkkiä miehen ääni muuttuu täysin. särähtää korvaan aika pahasti.
Eli joka laulajalla saa olla vain yksi tyyli, jolla sitten mennään kunnes naulat arkkuun napsahtavat?
ydinaukio wrote:niin. mutta en ole koskaan kuullut rätön laulavan mitenkään muuten, kuin sillä sen omalla tyylillä. j. karjalainen taas on laulanut parikymmentä vuotta samallalailla, ja tällä levyllä yhtäkkiä miehen ääni muuttuu täysin. särähtää korvaan aika pahasti.
Eli joka laulajalla saa olla vain yksi tyyli, jolla sitten mennään kunnes naulat arkkuun napsahtavat?
ei, vaan vaan jokainen laulaja saa vetää juuri niin kuin itsestä tuntuu ja minä voin sitten vänistä internetin keskustelupalstoilla.
ei, vaan vaan jokainen laulaja saa vetää juuri niin kuin itsestä tuntuu ja minä voin sitten vänistä internetin keskustelupalstoilla.
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
börjeslandet wrote:Mutta jos joku tuntuu teennäiseltä, niin sillonhan se määritelmän mukaan ei sisällä tunnetta. Jos jonkun mielestä joku taide on huonoa, se saattaa tuntua teennäiseltä.
Niin, mutta eihän tässä kukaan kritisoinutkaan taiteen kritisoimista, vaan sitä, että sille esitettiin järjettömiä vaatimuksia, eli "aitoutta", mitä ikinä se meinaakaan.
Mun pointti oli lähinnä se, että hyvä taide on monille aitoutta (hyvää esittämistä?). Ja se mitä se ikinä kullekin tarkoittaa on aika vaikeasti rationaalisesti selitettävissä... eli tavallaan jauhoitte pelkästä mielipide-erosta.
en ole kolmekybänen emoboy