You are not logged in.
Pages: 1
Hihhihii
Last edited by Kiiminkijoen rantatörmä (19.04.2020 23:47)
Ehkä Digeliuksesta vois etsii, kenties? Pitäis kyllä ostaa se eka ja joku kokoelma joskus.
Täähän kuoli joskus 80-luvulla, oisko ollu AIDSiin.
You Don't Own Me Paras diskobiisi ikinä.
ding dong the witch is dead.
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
ding dong the witch is dead.
Ding dong, the witch is dead, which old witch?
The wicked witch.
Ding dong, the wicked witch is dead.
aaaaaaaaaaaaaah
(Väärä bändi, mut tulipa mieleen.)
(Väärä bändi, mut tulipa mieleen.)
saattas olla ihan oikeeki, eix se vähän noin mee?
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
saattas olla ihan oikeeki, eix se vähän noin mee?
Jppp. En muistanutkaan tuota "Oz"-juttua.
"Oz"-juttua.
beecher-topicissa nämä
eiq...
Ylös!
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.
Klaus Nomitäs eiq späm
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
After the Fall
Oikean rytmin kiinni saan iskelmä lol alkaa kiinnostaa hehe
Jotain tanssin bez eiq ja fall joo.
homo ja kuallu
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.
Ei vittu. Kiitos. Lähdenkin himaan spämmäämästä ja pistän Klaus Nomia soimaan. Klasulle
Lasken itseni liberaalifeministiksi, ja minulle feminismi tarkoittaa tasa-arvoon pyrkimistä, ei sen avulla tai naiseudella ratsastamista.
No runkut runkatkoon, mutta minäpoika haluan tanssia.
Ei vittu. Kiitos. Lähdenkin himaan spämmäämästä ja pistän Klaus Nomia soimaan. Klasulle
Joo. Kuuntelin tota Simple Man -levyä. Siinä on se ding dong witch biisi
Lasken itseni liberaalifeministiksi, ja minulle feminismi tarkoittaa tasa-arvoon pyrkimistä, ei sen avulla tai naiseudella ratsastamista.
No runkut runkatkoon, mutta minäpoika haluan tanssia.
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Ostin levyn, kuuntelin, totesin paskaksi ja piilotin kaverin levyhyllyyn.
Kirjoitin äsken yhdelle ihmiselle aiheesta Klaus Nomi ja minä. Siitä tuli aika pitkä tarina, ja ajattelin, että se voisi kiinnostaa jotakuta täälläkin.
Kesällä 1993 kuulin radiosta Klaus Nomin Cold Songin. Ihastuin siihen aivan valtavasti ja halusin kuulla lisää. Musiikkikirjastossa oli Simple Man -vinyyli. Siihen aikaan vinyylilevyt eivät olleet siellä lainattavina vaan pelkästään kuunneltavina, joten kävin kuuntelemassa sen siellä muutamaan kertaan. Vähän myöhemmin matkustin vanhempieni kanssa Italiaan. Veronassa vilkaisin sisään yhteen levykauppaan, joka oli juuri menossa kiinni. Yllättäen näin siellä Simple Man -vinyylin ja ostin sen. Suomesta ei löytynyt mitään Nomia ja melkein kukaan ei ollut kuullutkaan hänestä. Muutama levykauppias tiesi hänet.
Seuraavana vuonna kävin isäni kanssa Saksassa ja Itävallassa. Löysin yhdestä levykaupasta Nomin ensimmäisen levyn CD:nä. Näin myös jossain kaupassa musiikkitietosanakirjan, jossa oli jotain tietoja Nomista. Selvisi, että häneltä on ilmestynyt nämä kaksi levyä, kaksi kokoelmaa ja yksi konserttilevy. Lisäksi selvisi, että hän oli ollut televisiossa David Bowien taustalaulajana.
Syksyllä 1995 matkustin Lontooseen. Minulla oli mukana lista Lontoon levykaupoista. Erityisesti etsin Klaus Nomin konserttilevyä. En löytänyt sitä. Sen sijaan ostin huonolaatuisen videokasetin, jossa oli se Bowien TV-esiintyminen, missä Nomi oli taustalaulajana.
Vähän myöhemmin aloin käyttää nettiä. Se oli vielä siihen aikaan aika harvojen juttu. Netin käytön yleistyminen tapahtui pari vuotta myöhemmin. Etsin netistä tietoja Klaus Nomista. Löysin hyvin vähän. Päätin perustaa Nomi-fanisivun. Muita sellaisia ei siihen aikaan ollut. Siellä oli ne vähät tiedot, mitä olin onnistunut löytämään. Aloin saada yhteydenottoja muilta Nomi-faneilta. Ainakin yksi heistä oli tuntenutkin hänet ja ilmeisesti ollut paikalla takahuoneessa ennen sitä Bowien ja Nomin TV-esiintymistä.
Nettiin alkoi ilmestyä muitakin Nomi-sivustoja. Ainakin yhden niistä tekstit oli kopioitu suoraan minun Nomi-sivultani. Jossain vaiheessa alkoi tuntua siltä, että minun Nomi-sivulleni ei ollut enää tarvetta, joten poistin sen.
Sittemmin on ilmestynyt yksi Klaus Nomi -dokumenttifilmi, yksi uusi levy ja pari kokoelmaa. Muistaakseni sen dokumentinkin tekijä oli ottanut yhteyttä siihen aikaan, kun hän suunnitteli sitä. Nykyään Nomi on tunnetumpi kuin siihen aikaan, kun innostuin hänestä. Siitä konserttilevystä ei ole koskaan tullut uusintapainosta. Löysin sen lopulta pariisilaiselta kirpputorilta vuonna 2013.
^ tarinalle
Nomin eka tuli yllättäen vastaan Black & Whitessa (uusi cd) ja uteliaisuudesta poimin mukaan ku hinta oli ihan sopeva
Hieno levy tämä Laitoin sen tokan albuuminkin tilaukseen
Toka levy Simple Man on vähä erilainen tai tää yrittää kai olla jotenkin humoristinen, mikä näin ekalla kuuntelulla hieman häiritsee. Jatkamme harjotuksia.
Tää on Klaus Nomi topic?
Oon aina sivuuttanu tän mutta voishan toi eka olla ihan hankittava levy, ehkä tokakin.
Tuanoi saatana.
Pages: 1