You are not logged in.
Viime kesän Sidewaysissä kuulin bändiä ekan kerran ja silloin ajattelin että bändissä on potentiaalia, mutta laulu ei toimi. Pari kertaa vasta ilmestyneen levyn kuunnelleena ja eilisen keikan jälkeen olen myyty, eikä laulusta ole enää (kovin paljon) valittamista. Muutama ulkomusiikillinen seikka ärsyttää, mutta ei niistä enempää. Upeita riffejä, melodioita ja vibrakammen vingutuksia. Dinosaur Jr. vertailut on varmaan kaikki kuulleet jo tähän mennessä. Tämä hittibiisi oli varsinkin eilisen keikan kohokohta:
Mä pidän tuon laulajan laulutavasta oikein tosi paljon, sopivan röyhkee ja itsevarma tommoseen musaan.
Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Muutama ulkomusiikillinen seikka ärsyttää, mutta ei niistä enempää.
Varikset komentavat
joo kivat soundit, mutta joudun liittymään tähän laulu tökkii -klubiin.
Mua kiinnostaa ulkomusiikilliset seikat, mitkä tökkii. Onko kyseessä se, että vaikutteet näkyy sekä soittokamoissa ja bändipaidoissa mitä lavalla pidetään? Tähän kiinnitin joskus itse huomiota.
Amppeliooppeli Ex-Pooppeli
Mua kiinnostaa ulkomusiikilliset seikat, mitkä tökkii. Onko kyseessä se, että vaikutteet näkyy sekä soittokamoissa ja bändipaidoissa mitä lavalla pidetään? Tähän kiinnitin joskus itse huomiota.
Jotain tuon suuntaista. Vähän "poseeraaja" fiilis tuli muutaman jäsenen olemuksesta, mutta tunne voi johtua minun happamasta pappuudestanikin Oikeastaan tyhmää että mainitsin edes asiasta, koska lopulta aika yhdentekevää kun bändi tekee noin hyviä biisejä.
Ja olen nyt 100% eronnut laulu tökkii -klubistakin
Vähän just tommonen "poseeraamisen" fiilis tästä ainakin tuon biisin perusteella jäi. En ihan ainakaan vielä osaa perustella laulajan tyyliäkään, mutta eipä se heikoin lenkki tuossa ulosannissa ole. Enemmän häiritsi se, että siellä nyt on vähän heiluteltu Jaguareja kaulassa ja tehty "rokkibiisi". Katotaan jos tää jollain mediahumulla leivotaan naamani eteen vielä toiste, että jaksaisko sitä kiinnostua, mut tällä kierroksella ei oikein jaksa kiinnostaa. Tehdäänhän Suomessa tällä hetkellä paljon muutakin musaa, johon voi paneutua.
Last edited by Kalossimies (22.03.2017 13:37)
Oivalluksen hetkellä olin heikosti ravittu, joten totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava Nälkä.
Jos nyt ylipäätään joku ilmaisu tarvitsee perustelun niin itselleni hyvä sellainen on jos ei kuulosta siltä miltä automaattisesti olettaisi jossain kontekstissa kuulostavan, ja tekee sen kuitenkin ilman että tuntuu pakotetulta. Ts. jollain Mascis-narinalla toi musa olisi paljon "itsestäänselvempää" ja heti itselleni vähemmän kiinnostavaa.
Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
originaaliudessaan tää on just siellä 'tusinagaragerock bändit ja teemu bergmannin jutut' tasolla mutta eipä mua tollaset koskaan haittaa jos on hyviä piisejä koska muotoseikat nyt on nykyään aina joko post tai post post post. näiltä kuullu kaks aika hyvää!
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Joku originellisuuskeskustelu on kieltämättä siinä vaiheessa tympeää, kun meillä on käsillä sinänsä mukava tilanne, että on muutakin musaa tarjolla kuin niitä iänikuisia Teemu Bergmanin bändejä ja virallisia Bergmanhännystelybändejä. Se, että indiebändi x:n jäsenet pukeutuvat kuin Yhdysvaltojen pohjoisluoteisen kolkan bändit tekivät 90-luvun alussa ja kaiken lisäksi kuulostavat siltä, on pienempi paha kuin se, että bändit kuulostavat (ja näyttävät) kaikki keskenään samalta, mikä oli aika yleistä stadissa vielä muutama vuosi sitten.
Selvennettäköön vielä, että pidän Ghost Worldin olemusta sympaattisena ja tämä varmaan johtunee myöskin omasta pappaantumisesta
Last edited by rc-lungen (22.03.2017 17:12)
En jymmärrä koska onhan muita bändejä ollut aina, eikä se melodisen punkin suosittuus mitenkään ole yhden jannun ansiota/syytä/harteilla.
Jos ei tykkää melodisesta punkista niin ehkä sylttytehdas on enemminkin ratsia / kollaa kestää osastolla -> suomalaisen vaihtoehtokulttuurin historian punaiset langat on VÄÄRIÄ. imo aina tehty suomessa punkkia paremmin kuin mitään muuta rokin alalajia. Grunget, nössöttelyt ja brittipopit IMO tehty suomessa 'melkein aina' (liian usein) lähinnä myötähäpeää aiheuttavalla tavalla.
Pärimanni on kovimpia punkkirallien tekijöitä koko maailmassa ja se on hieno asia, mut jos ajattelee että tämä on pois omien preferenssien skenestä niin siitähän sitä katkeruutta saa ammettua vaikka lapiokaupalla.
Ja siis tosiaan fiiliksissä Ghost Worldin kamasta, tykkään laulusta ja kaikesta. Ehkä melodiat sais ponnahtaa sieltä vähän lisää framille niinku J MASKISIN DINOBIISEISSÄ
Mulla hyvin eri mielipide Pärimannista, mut se o not.
kaikki musiikkityylit on parasta ikinä paitsi kolmennen aallon 'ska'
Täähän on jo pitkää ollu yks hienoimpia livebändejä suomes, ja levyki vaikuttaa erittäin onnistuneelta. Bändi varmaan tikahtuis nauruun, jos kuulis näistä poseeraussyytöksistä.
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
Poseeraussyytökset yleisestikin Ihmiset sortuvat kuvittelemaan, että tietävät muiden ihmisten ajatusmaailman ja motiivit. "Toi on tollanen tyyppi, se diggaa sitä ja sitä ja siks se pukeutuu tolleen ja se yrittää olla niinku toi ja toi" ja niin edelleen.
Missä vaiheessa huvitus siitä, että bändi kantaa vaikutteitaan julkisesti (mitä aika moni bändi tekee) muuttuu poseeraussyytökseksi
Poseeraussyytökset yleisestikin Ihmiset sortuvat kuvittelemaan, että tietävät muiden ihmisten ajatusmaailman ja motiivit. "Toi on tollanen tyyppi, se diggaa sitä ja sitä ja siks se pukeutuu tolleen ja se yrittää olla niinku toi ja toi" ja niin edelleen.
Ja sitten paljastuu, ettei tyyppi tiedä kuka on Kurt Cobain, vaikka on Nirvana-paita yllä
en ole kolmekybänen emoboy
KZ wrote:Poseeraussyytökset yleisestikin Ihmiset sortuvat kuvittelemaan, että tietävät muiden ihmisten ajatusmaailman ja motiivit. "Toi on tollanen tyyppi, se diggaa sitä ja sitä ja siks se pukeutuu tolleen ja se yrittää olla niinku toi ja toi" ja niin edelleen.
Ja sitten paljastuu, ettei tyyppi tiedä kuka on Kurt Cobain, vaikka on Nirvana-paita yllä
Ja ainoot ketä kiinnostaa on fränä ja börje.
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
Laulaja tosi kova ja poseerauspändipaidat järestään vitu mageita. Jatkoon.
Fenrizin vuoden parhaat listalla joten ei VOI olla poser hommia
Ihan hyvä, mut vitun perseen paskaa, ettei Simo-Petteri enää oo bändissä
Ihan hyvä, mut vitun perseen paskaa, ettei Simo-Petteri enää oo bändissä
mikäs hommeli?
bzort glorf bööth
Harmi, sen kitarointi on kyllä kovaa kamaa
Ostin levyn ja se on ylittänyt odotukset. Drain paras biisi mutta myös hieno kokonaisuus
rc-lungen wrote:Ihan hyvä, mut vitun perseen paskaa, ettei Simo-Petteri enää oo bändissä
mikäs hommeli?
Enpä sen erityisempää tiedä, mutta tossa lokakuun paikkeilla se ilmoitti naamakirjassa ettei enää soita bändissä.
Olikohan se tämä minkä näin kesällä Teurastamolla Laulaja-kitaristi oli just hyvä, mutta ne Ramones-jäbät tuntui yrittävän vähän liikaa.