You are not logged in.
Sillä mä vaan kun Rumban mukaan soittavat black metal klezmeriä.
2012 top5 bläkkilevyt tähän mennessä?
Miksei pitäisi nauraa? Vittu tässä mitään diplomaatteja olla.
1. Mgla - With Hearts Toward None
2. Drudkh - Eternal Turn of the Wheel
Muita bläkkislevyjä en varmaan olekaan tältä vuodelta kuunnellut. Paitsi jos lasketaan mukaan Agallochin Faustian Echoes EP, joka on parempi kuin kumpikaan noista edellä mainituista.
Uudet housut ja paita wrote:Sillä mä vaan kun Rumban mukaan soittavat black metal klezmeriä.
Aivan saatanan cowa bändihän tämä (viimeks tänään todistin Kaustisella), mut eihän tää nyt mitään bläkkistä ole!
Oivalluksen hetkellä olin heikosti ravittu, joten totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava Nälkä.
varsin huikeaa musiikkia. harmonisesti ja melodisesti hyvin kiinnostavaa meikän korviin.
niin ja
edit: kuuntelin sitten koko tuon albumin. tässä on nyt mielestäni tämän vuoden paras levy tähän mennessä. olen ällikällä lyöty.
Last edited by ydinaukio (26.08.2012 04:00)
Hmm mulla on joku Krallicen levy ja se on aika jees, pitääpä kuunnella tääkin
SV
en ole kuullut krallicen aiempia levyjä. hämmentävää jos tällaista musaa on tehty jo vuosia enkä ole tiennyt siitä mitään. tietysti typerää yhden kuuntelun jälkeen edes kommentoida noinkin haastavaa musaa mitenkään, mutta on kyllä virkistävää kuunnella pitkästä aikaa uutta musaa, jossa on aivan uudenkuuloisia riffejä ja melodioita. saundit ovat hyvin perinteiset, stereokuvassa perinteisesti basso, rummut ja laulu keskellä, ja lähes koko levyn tremolo-pickingiä vetävät kitarat eri laidoilla. mihinkään tuotannolliseen kikkailuun tai musiikin pinnan korostamiseen ei ole tarvetta, kun nämä tyypit osaavat laittaa noita säveliä peräkkäin ja päällekkäin poikkeuksellisen kiinnostavalla tavalla. ja käyttävät keskimäärin parikymmentä sekuntia aihioihin, joista normaalisti tehdään neljän minuutin biisejä. tällainen poukkoilu ja adhd-meininki ei yleensä kosketa millään lailla, mutta tasaisin väliajoin tuota levyä kuunnellessa tuli hienoja ahaa-elämyksiä. kappaleet etenevät koko ajan, eikä ole tarvetta toistaa osia kun hyviä ideoita riittää. kuunnellaanpa tänään uudelleen.
Last edited by ydinaukio (26.08.2012 15:00)
Piirpauke-henkiselle melodialle
- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.
Entäs nyt? En oo yhtään seurannut menoa
Lisää lunta kehiin
Tiedon tasta jo aiemmin eraan tunnetun taikurin vaimon kautta, mutta nyt tiedan paljon enemman.
Naytta sikta etta arabut tuesivat mita ouhuivat kun ne lupas ottaa maailman yli muuttamalla joka paikkaan ja lisaantynalla ottavat yli.
Itse pidän parhaina:
A Forest of Stars - A Shadowplay for Yesterdays: edeltäjiä monipuolisempi, jännittäviä proge-, kamarimusiikki- ja folksävyjä.
Dordeduh - Dar De Duh: Tämähän on käytännössä Negura Bunget. Jos Om iski, tämä folk-black toimii varmasti.
Hail Spirit Noir - Pneuma: psykedeelistä progea bläkkispohjalla. Ei ehkä puristivaihtoehto, ja kieltämättä mennään aika laveasti genren rajojen ulkopuolella, mutta vuoden parhaita yllättäjiä. (Muistaakseni Transcending Bizarre?:n jäseniä.)
Alkerdeel - Morinde: raaka ja rujo sludge/black-hybridi.
Cloak of Altering - Ancient Paths Through Timeless Void: jälleen luovaa hulluutta. Mories onnistuu projekteissaan likimain aina. (mm. Gnaw Their Tongues, De Magia Veterum ja Aderlating.)
Muita hyviä on Reverence ja Merrimack (industrial BM), Winterfylleth ja Ash Borer (tuota muodikkaan post-rockahtavaa atmo-BM-juttua), ja Stagnant Watersin outoilu.
Mgłan With Hearts Toward None ylistettiin maasta taivaisiin, mutta se on lähinnä tylsä. Pätevää ja mukavan kylmää perinteistä, mutta ei siinä oikein tapahdu mitään biisistä toiseen. En myöskään Krallicesta pitänyt yhtään. Lunar Auroran uusi ihan OK.
Blut aus Nordin 777-trilogian viimeinen osa, Cosmosophy, kannattaa tietysti kuunnella. Se on kyllä mennyt bläkistä jo aika kauas.
Mulla ei taida olla oikein mitään kosketuspintaa tähän genreen enää. Kuvittelin tosi pitkään et Forestin kaks ekaa ois sellasia vitun hyviä levyjä joita vois kuunnella aina, mut eipä ne puuta paremmalta enää tuntunu maistuvan. Sama Ildjarnin kanssa ja sama Burzumin kanssa. Belus kuulosti jotenkin tosi tuoreelta julkasun aikaan ja kuuntelin aiemmatkin läpi, mutta ne ei koskettaneet enää yhtään ja eipä toi Beluskaan enää. Tavallaan vähän ikävä juttu, mut kaipa sitä selviää ilmankin.
Oivalluksen hetkellä olin heikosti ravittu, joten totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava Nälkä.
:rockhands:
Tiedon tasta jo aiemmin eraan tunnetun taikurin vaimon kautta, mutta nyt tiedan paljon enemman.
Naytta sikta etta arabut tuesivat mita ouhuivat kun ne lupas ottaa maailman yli muuttamalla joka paikkaan ja lisaantynalla ottavat yli.
Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu
:rockhands:
Nonyt
Deafheavenin Sunbather on ihan mukavaa hipsterbläkkistä. Menee kyl välillä enemmän jonnekin Jesu-osaston postmetallin (saako tätä sanaa käyttää?) puolelle, mutta väliäkös tuolla. Pitäis tuo Krallice seuraavaksi tsekata kans, vaikka vissiin vähän eri osaston meininkiä onkin.
nyt soi tuo sunbather, täähän on tämmöstä emorokkia tremolo-picking-kitaroilla
mä en osaa vielä sanoa mitä tuosta sunbatherista miettisi. tavallaan todella kovan kuuloinen, mutta jokin tökkii.
krallice on kyl vähemmän helppo mutta diotima ja years past matter kummatkin hyviä levyjä.
Heräsin ja olin silleen "voi helevetti oon ollu internetissä kauheessa kännissä"
VHÖL - s/t on tän vuoden paras black metal kategoriaa lähentelevä levy mitä mun kohdalle on osunut. Darkthronen uus on myös ihan kiva, mutta eipä sitäkään voi tietty nykyään black metalliksi kutsua.
Onks joku kuullut upouutta ambient-Burzumia?
- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.
Onks joku kuullut upouutta ambient-Burzumia?
kyl. ehkä vähän parempi kuin 90-luvun vastaavat, mut eipä tuota tarvitse uudelleen kuunnella.
Burzum's Varg Vikernes has been arrested in France, accused of plotting a massacre, according to reports. Le Monde reports that Vikernes was taken into custody early this morning (July 16th) at his farm near the town of Salon-la Tour in the Corrèze département. The arrest was made by the Central Directorate of Internal Intelligence, who say they suspect him of "preparing a massacre". According to the press, Vikernes French wife and three children live with him on the farm, which is currently being searched for weapons and explosives.
Kaikki ei vaan sopeudu Eurooppaan.
Vuoden nuori muotoilija.
Nytkyllä joo Vargille :center: Tehnyt niin paskoja levyjä viime vuonna, että sen täytyy näemmä keksiä jotain raflaavampaa