You are not logged in.
Ooppera ei taida olla mun juttu. Sinänsä oli ihan kiva ja miellyttävä esitys. Vain perse puutui. Liian hidasta. Tykkään kuitenkin tarinoista, mutta tässä lajissa taitaa olla kerronta aina tollasta hidsaa. Toi oli mun eka kerta, joten ei se turhalta tuntunut, mutta enpä kyllä toistamiseen taida ihan heti mennä. Seuraavaksi sitten vaikka balettia.
Ja mitä musaan tulee, niin eipä kyllä aiheuttanut mitään reaktiota. Taustalla meni. En tiedä onko sen tarkoitus olla aina noin, mutta kyllä mä nyt ees yhdet kylmät väreet voisin ottaa tollaselta kokoonpanolta.
Last edited by leposi (18.11.2011 16:43)
Kiitoksia. Piti mennä tuo Doctor Atomic katsomaan, mutta seuralaisen jalkavaivojen takia tuollainen muutaman tunnin istumissessio ei oikein käy päinsä.
Nolla kertaa oon käynyt oopperassa, jonkin verran on ollut puhetta, mutta vähän konkreettisia suunnitelmia.
Jotenkin tuollainen modenimpi tai tuoreempi ooppera voisi olla kiinnostavampaa kuin parturistoorit, mutta kai klassikoilla on syynsä olla klassikoita.
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
suosittelen klassikoita oopperan suhteen.
kuuma vihje helsinkiläisille: menkää ihmeessä baltic circle -festareille, vielä viikonloppuna
on esityksiä. heittämällä kiinnostavinta uutta teatteria. Eikä tarvi pelätä että joutuis
vaivaantuneena seuraamaan ns. hiippailua. Ohjelmasta
suosittelen Build Me a Mountainia (aika ekspressiivistä menoo olettaisin) lauantaina ja Katariina Nummisen Lorca-tulkintaa sunnuntaina, sekä venäläistä teatr.docia jolla on veto molempina päivinä.
Mulla ei tässä oo kummemmin omaa venettä ojassa, ihan katsojana kehun.
Oon allerginen sellaiselle teoreettiselle höpinälle, jossa länsimainen yhteiskunta on tuhoon tuomittu vailla selityksiä tai avauksia siitä miksi näin välttämättä on ja miten se kiteytyy erityisen hyvin berliiniläisessä cappuccinossa ja sushikebabissa
Edellinen kerta oopperassa oli spektaakkelimainen Waltarin ja Uotisen yhteisprokkis Evankeliumi. Taisin pelästyä lopullisesti, kun ei ole sen jälkeen tullut käytyä. Tämä oli muistikuvien mukaan jo kuitenkin 90-luvun lopulla.
Kävin kolmatta kertaa elämässäni teatterissa Tallinnassa, tälläkin kertaa Dostojevskia: 12 Karamazovid von Krahlissa (2000 Kuritöö ja karistus Linnateaterissa ja Idiot Vene teaterissa). Liikaa kestoa ja lopetuksia, mutta keskimmäinen eli 2.näytös oli täyttä tavaraa ja nuorta energiaa piisasi.
Hymiöinä vaikkapa
Oikean rytmin kiinni saan iskelmä lol alkaa kiinnostaa hehe
Jotain tanssin bez eiq ja fall joo.
Lauantaina Kansallisteatteriin Godota odottelemaan
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
Lauantaina Kansallisteatteriin Godota odottelemaan
Kävin eilen katsomassa tämän. Ao. saattaa sisältää spoilereita esityksen luonteesta tai sit ei:
Oli tämä saamiensa kehujen arvoinen, vaikka vähän ristiriitaisen fiiliksen jättikin. Ekassa puoliskossa hämmästytti kakkavitsit ja muu ihan turha yleisön kosiskelu, ja aivan liika koheltaminen joka tuhos tekstin rytmin. Mun makuun Beckettiä pitää esttää lakonisemmin ja tekstipainotteisemmin, ei huutaen. Toinen näytös sen sijaan oli todella vaikuttava, ja tavallaan se tuolloin hahmottunu kaari, eli jatkuva rauhoittuminen ja intensiteetin kasvattaminen perusteli osan ekan näytöksen kohkaamisesta. Mut olis tää voinu ekassa näytöksessä reilusti enemmän luottaa hiljaisuuteen. Esko Salminen oli todella hyvä Didin roolissa. Maneerivapaa ja hienovarasen sävykäs veto.
organizing the boy scouts for murder is wrong
Käytiin katsomassa Metsä. Saatiin liput kun vanhemmat ei päässy. Ihan kiva vanhanaikainen komedia, dialogissa oli joitain oikein helmiä.
Lasse Pöystillä oli tänään synttärit ja sille taputeltiin. Which was nice.
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Lasse Pöysti
Tällästä luvassa:
https://www.facebook.com/events/207834045975076/
Anna Liisa TTT:llä. Fantastinen musiikki ja laulut jäivät päällimäisenä mieleen. Vakuuttavan upeasti tehty musikaali. Toki alkuperäistarinakin on suunnilleen parasta, mitä suomalainen näytelmäkirjallisuus on tuottanut.
Tämä eilen. Oli aivan helvetin hieno, tykästyin biiseihin kans niin että väliajalla piti ostaa CD kotiin.
Miksei pitäisi nauraa? Vittu tässä mitään diplomaatteja olla.
Mr. Vertigo Kansallisteatterissa, nytkyllä
Vuoden nuori muotoilija.
Menossa katsomaan National Theatren Frankensteinia tallenteena, kummallakin miehityksellä.
Tänään tämä!
Berliinissä kaikki on paremmin: Infinite Jest! Live! On Stage! One Entire Day Only!
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
Berliinissä kaikki on paremmin: Infinite Jest! Live! On Stage! One Entire Day Only!
Eka ajatus oli et 'meinaaks ne esittää sen tenniskentällä' ja meinaahan ne
Älä päästä painiks sitä
Kävin kattomass Yhden asunno loukussa. 2,5h jos olis tiivistäny tuntiin, niin olis ollu jepa, nyt laahasi ja pahasti. Ihan liikaa toistoa. Toinen osa tosin oli parempi.
*
Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.
ISO KARHU tulee myös pääkaupunkiseudulle, suosittelen, sopii myös aikuisille
Eilen Kiasmassa Pilvi Porkolan performanssi No More Broken Hearts. Aika kovaa kamaa Taisin olla ainoita miehiä yleisössä
Huom huom! Iso Karhu nähtävissä:
16.3. klo 16, Stoa, Helsinki
20.3. klo 18, Vernissa, Vantaa
22.3. klo 18 Annantalo, Helsinki
Muut Huurraa! -festivaalin esitykset ovat loppuunmyytyjä/-varattuja.
Ou yeah! Täältä tullaan ihan pian!
annantalolle on jo jiput hommattu
Kävin kattoo Työviksen teatterissa Idiootin. Ei ollut kovin hyvä, mutta ihan kiinnostavaa kattoa tollasta harrastelijateatteriakin.
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Kaspar Hauser oli kova.
Uskon, että jokainen 80-luvulla lapsuutensa elänyt pystyy samaistumaan tähän tasolla tai toisella. Näin vahvaa sukupolvikuvausta tulee harvoin vastaan. Olisikin mielenkiintoista tietää mitä ne eläkeikäiset saivat tästä irti, jos saivat yhtikäs mitään.
Kesäkuun lisänäytöstenkin liput tais kaikki mennä jo, mutta jos tilaisuus tulee, niin menkää ihmeessä. Parasta teatteria about evör.
stratum wrote:Kaspar Hauser oli kova.
Uskon, että jokainen 80-luvulla lapsuutensa elänyt pystyy samaistumaan tähän tasolla tai toisella. Näin vahvaa sukupolvikuvausta tulee harvoin vastaan. Olisikin mielenkiintoista tietää mitä ne eläkeikäiset saivat tästä irti, jos saivat yhtikäs mitään.
Kesäkuun lisänäytöstenkin liput tais kaikki mennä jo, mutta jos tilaisuus tulee, niin menkää ihmeessä. Parasta teatteria about evör.
En saanut lippuja.
Tänään pääsin ilimatteeksi katsomaan Nätti tyttö, vähän pehmee Ryhmiksessä. Ihan pl.
Pitäisi varmaan mennä Lahteen lahdattavaksi.
Tuli käytyä. Ihan myönteinen ylläri, vähän harrastelijateatterimeno epäilytti että mitäs tästä tulee, mutta mainiosti vetivät. Tosi simppelisti ja onnistuneesti kasattu, ei lainkaan lavasteita. Hyvin pysyi myös uskollisena kirjalle ja sen perusideoille.
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
noiseidea wrote:Pitäisi varmaan mennä Lahteen lahdattavaksi.
Tuli käytyä. Ihan myönteinen ylläri, vähän harrastelijateatterimeno epäilytti että mitäs tästä tulee, mutta mainiosti vetivät. Tosi simppelisti ja onnistuneesti kasattu, ei lainkaan lavasteita. Hyvin pysyi myös uskollisena kirjalle ja sen perusideoille.
http://www.hkt.fi/ohjelmisto/play.php?name=tove&lang=fi
Kukaan nähnyt tätä?
In the last second of life, they're gonna show you how,
how they run this show.