1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » Joose Keskitalo

#181 28.03.2009 04:15

Neuvostoliitto
Kyntömestari
Registered: 25.11.2008

Re: Joose Keskitalo

hiirimattona wrote:

Voipi olla sama tässäkin. Ensimmäistä kertaa kuulin viimeisen biisin ja koko  levyn Rottalassa kammarin matoilla makoillessa. ff Oli hyvä syy myöhästyä päivän ainoasta linja-autosta. peuk

Jep, itsellänikin on vähän vastaavia muistoja siitä ekasta levystä. Vaikka kaikki muut julkaisut ovat nekin hyviä, niin jostain syystä samanlaisia tuokiokuvia ei ole jäänyt niistä mieleen.

Ekan levyn aikaiset keikatkin.. Myrkkyruiskukitara, never forget!

Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan

#182 28.03.2009 04:49

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006

Taisin kuulla Joosea ekan kerran Lahessa ekan levyn juuri ilmestyttyä. Yks jamppa ihan fiilareissa soitti sitä. Oltiin siis yhen kaverin tupareissa siellä. Seuraavana päivänä kävin ostaa sieltä jostain kaupasta levyn.

"Kuolleen miehen laulu" on kyl mun varaukseton suosikki. Se on "helppo", mutta se on vaan niin hyvä. Kertaheitolla samalle viivalle Strengin, Sen, Daven ja Nurmion parhaiden juttujen kanssa.

'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

#183 18.04.2009 14:30

Leif Erikson
Member
From: Tku
Registered: 14.06.2005

Käsi ylös, kuka luukutti Joose Keskitalon Seitsemänkertaista aurinkoa tuossa vartti sitten Turun Pohjolankadulla? Suljit ikkunan kun kuljin alta.  icon_cool

"A repo man's always intense"

#184 18.04.2009 15:46

danaström
Member
From: Helsinki
Registered: 03.02.2009

Tule minun luokseni, kulta -kasetti on niin parasta hyvin pitkään aikaan. Varsinkin biisi Luultavasti jäit junan alle.

"Why are you going to Algeria?"
"Huh, I don't know why. They got a Howard Johnson's there so I'm going."

#185 19.04.2009 05:55

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005

Leif Erikson wrote:

Käsi ylös, kuka luukutti Joose Keskitalon Seitsemänkertaista aurinkoa tuossa vartti sitten Turun Pohjolankadulla? Suljit ikkunan kun kuljin alta.  icon_cool

POhjolankatu?

Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

#186 19.04.2009 11:00

riimu
Member
From: Turku
Registered: 14.07.2005

Luulin koko tyyppiä kehitysvammaiseksi, kun ensimmäisen kerran kuulin hänen luciferiaanisia tuotoksiaan. Vittu mitä paskaa.  deadhorse  deadhorse  kaka  kaka  kaka  sadbanana  sadbanana  center  center  center

Luoja ei auta.

>:{/

#187 19.04.2009 14:39

Leif Erikson
Member
From: Tku
Registered: 14.06.2005

ex-kolja wrote:

[quote:f1c2d64ce0="Leif Erikson"]Käsi ylös, kuka luukutti Joose Keskitalon Seitsemänkertaista aurinkoa tuossa vartti sitten Turun Pohjolankadulla? Suljit ikkunan kun kuljin alta.  icon_cool[/quote:f1c2d64ce0]

POhjolankatu?

Sijaitsee Pohjolassa. icon_smile

"A repo man's always intense"

#188 21.04.2009 13:21

Pope
Bailarina Erotica
From: Käden taitojen runsaudensarvi
Registered: 17.02.2007

Otin tuntumaa tuohon uuteen levyyn. En osaa frown2

Rakastan sävelpuolta, mutta sanoitusten tematiikka (käsitti sen metaforisena, makaaberina huumorina tai ihan miten vaan) häiritsee minua aivan liikaa. Myspacen arpoma eka biisi (5 tyttöä) riemastutti aluksi: "jee, tällainen hieno rekilaulupastissi mutta ihan sairailla sanoilla!" mutta sitten kun melkein joka biisissä vaan toistui sama pilkkominen... en tiedä. En osaa. Harmittaa että takerrun aina varsinkin suomenkielisessä musiikissa sanoihin niin paljon, muuten haluaisin ostaa tuon levyn.

Olen yrittänyt analysoida, mistä häiritsevyys kumpuaa, miksi kuulen nuo jutut niin konkreettisina, miksi en pysty lukemaan tarinoita sieltä takaa. Väkivalta biisien sanoituksissa on ihan peruskauraa, mutta jotenkin sitä odottaa aina jotenkin karnevalistisesti tarjoiltuna. Pitää miettiä. Se nyt on kuitenkin itselleni selvä, että kuuntelen musiikkia aina vain mielihyvää ja kiksejä saadakseni (toisin kuin muiden taidekokemusten kohdalla, jotka saavat olla myös kertaluonteisia epämiellyttävyyksiä ja silti onnistuneita). En halua että mielihyvää on vain 30% ja loput 70% jotain joka hieman oksettaa ja "pistää ajattelemaan".

DMIjc.png

menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta

#189 22.04.2009 08:39

danaström
Member
Registered: 03.02.2009

Pope wrote:

Rakastan sävelpuolta, mutta sanoitusten tematiikka (käsitti sen metaforisena, makaaberina huumorina tai ihan miten vaan) häiritsee minua aivan liikaa.

Musta taas toi sanotuspuoli suhteessa puhtaasti musiikista välittyvään tunnelmaan on kiehtovinta koko levyssä. Periaatteessa välillä tulee sellainen tunne ettei tiedä pitäisikö nauraa vai ei, mutta juuri se makaaberius synnyttää niin hienon ristiriidan sävellyspuolen suhteen (ainakin verrattuna siihen kontekstiin, jossa tällaisia silpomis-sanoituksia on tottunut aiemmin kuulemaan), ettei voi muuta kuin haltioitua.

Mahtava tunnelmalevy.

"Why are you going to Algeria?"
"Huh, I don't know why. They got a Howard Johnson's there so I'm going."

#190 22.04.2009 09:18

Feggy
kaiken maailman dosentti
From: Hell sink i
Registered: 02.11.2006

[quote:9d98a8ad4e="Pope"]Otin tuntumaa tuohon uuteen levyyn. En osaa frown2

Rakastan sävelpuolta, mutta sanoitusten tematiikka (käsitti sen metaforisena, makaaberina huumorina tai ihan miten vaan) häiritsee minua aivan liikaa. Myspacen arpoma eka biisi (5 tyttöä) riemastutti aluksi: "jee, tällainen hieno rekilaulupastissi mutta ihan sairailla sanoilla!" mutta sitten kun melkein joka biisissä vaan toistui sama pilkkominen... en tiedä. En osaa. Harmittaa että takerrun aina varsinkin suomenkielisessä musiikissa sanoihin niin paljon, muuten haluaisin ostaa tuon levyn.

Olen yrittänyt analysoida, mistä häiritsevyys kumpuaa, miksi kuulen nuo jutut niin konkreettisina, miksi en pysty lukemaan tarinoita sieltä takaa. Väkivalta biisien sanoituksissa on ihan peruskauraa, mutta jotenkin sitä odottaa aina jotenkin karnevalistisesti tarjoiltuna. Pitää miettiä. Se nyt on kuitenkin itselleni selvä, että kuuntelen musiikkia aina vain mielihyvää ja kiksejä saadakseni (toisin kuin muiden taidekokemusten kohdalla, jotka saavat olla myös kertaluonteisia epämiellyttävyyksiä ja silti onnistuneita). En halua että mielihyvää on vain 30% ja loput 70% jotain joka hieman oksettaa ja "pistää ajattelemaan".[/quote:9d98a8ad4e]

Mun on pakko myöntää että vähän häikkäs sama juttu (kuten varmaan helvetin setämäinen tuleva Rytmin arvioni paljastaa). Jotenkin ärsyttävän poikamaista huonolla tavalla.

Sinänsä kyllä huvittavaa, että samat jutut ei varmaan häiritsisi yhtään jos kieli olisi englanti - niinkuin vaikka tässä Nazi Death Campissa, jota just kuuntelen.

#191 24.04.2009 00:50

shaun knight ryder
Member
From: north of no south
Registered: 30.03.2009

Kukaan kuullut niitä Orjalaiva-kokoelman biisejä? Itse kuulisin mielelläni...

#192 24.04.2009 01:00

hiirimattona
maarihittona
From: Hala Suuressa Magellanin pilve
Registered: 07.02.2007
Website

Joo, mutta eipä ole tarjolla tähän hetkeen. tongue

bzort glorf bööth

#193 24.04.2009 01:36

shaun knight ryder
Member
From: north of no south
Registered: 30.03.2009

hiirimattona wrote:

Joo, mutta eipä ole tarjolla tähän hetkeen. tongue

Johonkin toiseen hetkeen sitten?

#194 24.04.2009 01:59

low-fi
Member
From: Oulu
Registered: 03.03.2008
Website

Tää uusin on eka hankkimani Joose-levy. Mun mielestä biisit on tosi nerosti poppiksia, sanat ehkä välillä hitusen häiritsevän "semmoisia". Mut ihan mahtava artisti. Häätynee hommata aiemmatkin tuotokset. En ihmettele yhtään miksi tää on näin suosittua "indie-kamaa": tällä on vaan pirun hyviä biisejä. Parempia kuin Ristolla, ainakin sen uudella.

Katkerat indie-mogulit yleensä syyttää maailmaa ja skeneä huonosta menestyksestään. Ne ei ole vain sainannet Joosen tapaisia oikeasti toimivia akteja.

wanha  tongue  tongue  tongue  tongue  tongue  tongue  tongue

#195 24.04.2009 02:00

hiirimattona
maarihittona
Website

Empä usko  icon_sad

bzort glorf bööth

#196 24.04.2009 09:18

Neuvostoliitto
Kyntömestari
Registered: 25.11.2008

shaun knight ryder wrote:

Kukaan kuullut niitä Orjalaiva-kokoelman biisejä? Itse kuulisin mielelläni...

On ne tullut kuultua, kyllä siellä visio ja toteutus on jo ollut hallussa varhain.

Mua ärsyttää kyllä se, että "Rauha, rauha" -biisiä ei ole levytetty kunnolla. Siitähän saisi jopa radiohitin sun muuta, mutta byt se löytyy vaan siltä livekasetilta, missä taas on vireet ja muut vähän hukassa.

Sitä mä olen miettinyt, että onkohan ekan levyn kannessa virhe biisilistassa? Koska yhden biisin nimeksi on laitettu "Muukalaisen kotielämä", ja joskus keikalla se soitti biisin, missä tuota nimeä hoilattiin mutta se oli täysin eri kappale. Joku outo tyyppi kerran huomautti että jollain ykköslevyn biisillä on väärä nimi, ni olisko se sitten niin. Jaa.

Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan

#197 24.04.2009 14:16

hiirimattona
maarihittona
Website

Mielenkiinnolla odotan tuleekohan koskaan ulos Joosen Savonlinnassa äänittämiä vielä levyttämättömiä kappaleita, joista voisi helposti kasata levyllisen toimivaa matskua. peuk

bzort glorf bööth

#198 27.04.2009 20:36

ex-kolja
Sexy MF Doom

[quote:e45ee05e4e="riimu"]Luulin koko tyyppiä kehitysvammaiseksi, kun ensimmäisen kerran kuulin hänen luciferiaanisia tuotoksiaan. Vittu mitä paskaa.  deadhorse  deadhorse  kaka  kaka  kaka  sadbanana  sadbanana  center  center  center

Luoja ei auta.[/quote:e45ee05e4e]

En ymmärrä sitten millään, miksi tämä aiheuttaa näin voimakkaita vastareaktioita. Esim. Tom Waitsin kohdalla juuri ja juuri ymmärrän, jos ei pidä; ymmärrän myös, jos jollekulle ei esim. Bill Callahanin tekemiset tipu. Tämä tullee olemaan minulle ikuinen mysteeri.

#199 27.04.2009 22:18

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005

[quote:31a63ad60e="ex-kolja"][quote:31a63ad60e="riimu"]Luulin koko tyyppiä kehitysvammaiseksi, kun ensimmäisen kerran kuulin hänen luciferiaanisia tuotoksiaan. Vittu mitä paskaa.  deadhorse  deadhorse  kaka  kaka  kaka  sadbanana  sadbanana  center  center  center

Luoja ei auta.[/quote:31a63ad60e]

En ymmärrä sitten millään, miksi tämä aiheuttaa näin voimakkaita vastareaktioita. Esim. Tom Waitsin kohdalla juuri ja juuri ymmärrän, jos ei pidä; ymmärrän myös, jos jollekulle ei esim. Bill Callahanin tekemiset tipu. Tämä tullee olemaan minulle ikuinen mysteeri.[/quote:31a63ad60e]

Et ymmärrä sitä että joku ei pidä Joosen musasta? Äänestä? Häh? Kuvittelit että tämä ois nyt se ainoo asia maailmassa mistä kaikki ois samaa mieltä? Suuri pettymys?
icon_cry
Ehkä ymmärsin väärin, tai toivottavasti niin  icon_wink

Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

#200 27.04.2009 23:36

sheino
Member
From: Kotipiha Vallilassa
Registered: 31.05.2006

[quote:b67fc92daa="riimu"]Luulin koko tyyppiä kehitysvammaiseksi, kun ensimmäisen kerran kuulin hänen luciferiaanisia tuotoksiaan. Vittu mitä paskaa.  deadhorse  deadhorse  kaka  kaka  kaka  sadbanana  sadbanana  center  center  center

Luoja ei auta.[/quote:b67fc92daa]

En ehkä sanoisi noin voimakkaasti Joosen musiikista, mutta tää on taas näitä juttuja, jotka eivät vaan iske.

”Saavuttaakseni rikkinäisyyden ja pelokkuuden tunnelman lauloin kappaleen alasti pimeän studion lattialla”, kertoo Juha K. Korento.

#201 27.04.2009 23:37

sheino
Member
From: Kotipiha Vallilassa
Registered: 31.05.2006

[quote:517e48230b="huïg"]
Et ymmärrä sitä että joku ei pidä Joosen musasta? Äänestä? Häh? Kuvittelit että tämä ois nyt se ainoo asia maailmassa mistä kaikki ois samaa mieltä? Suuri pettymys?
icon_cry
Ehkä ymmärsin väärin, tai toivottavasti niin  icon_wink[/quote:517e48230b]

peuk

”Saavuttaakseni rikkinäisyyden ja pelokkuuden tunnelman lauloin kappaleen alasti pimeän studion lattialla”, kertoo Juha K. Korento.

#202 28.04.2009 08:14

barton_funk
jamppa, synkkä sienestäjä
From: Guttenberg-galaksi
Registered: 05.12.2008

Joose on parsa. Vaikka tää uusin ei ookaan ihan niin parsa

Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.

xfGrijQ.jpg

#203 28.04.2009 10:11

Joe Caligula
Member
Registered: 10.04.2008

[quote:335eaf385d="sheino"][quote:335eaf385d="riimu"]Luulin koko tyyppiä kehitysvammaiseksi, kun ensimmäisen kerran kuulin hänen luciferiaanisia tuotoksiaan. Vittu mitä paskaa.  deadhorse  deadhorse  kaka  kaka  kaka  sadbanana  sadbanana  center  center  center

Luoja ei auta.[/quote:335eaf385d]

En ehkä sanoisi noin voimakkaasti Joosen musiikista, mutta tää on taas näitä juttuja, jotka eivät vaan iske.[/quote:335eaf385d]

Eri, mutta kyllä pikkasen hymyilytti Riimun toteamus, joten kiitos siitä!

Lasken itseni liberaalifeministiksi, ja minulle feminismi tarkoittaa tasa-arvoon pyrkimistä, ei sen avulla tai naiseudella ratsastamista.

No runkut runkatkoon, mutta minäpoika haluan tanssia.

#204 28.04.2009 10:36

janne m.
Member
Registered: 28.11.2006

Hehe, riimun mielipide oli tavallaan ihan piristävä, just ku kuvittelin että kaik on vaan ihan täysin kritiikittömiä Joosen musan suhteen. Ei mullakaan noin vahvoja reaktioita herätä, mutta ei sen kummemmin hullaannutakaan. Luoja auta on parhaimmillaan (mm. tosi hieno Äiti) kaunista kuunneltavaa, ja oikeastaan sama sen jälkeisilläkin levyillä, osa toimii mulle, osa ei. Enkä osaa eritellä mikä tökkii ja mikä ei. Joskus käy näin. Uusi kuulematta.

organizing the boy scouts for murder is wrong

#205 28.04.2009 18:57

ex-kolja
Sexy MF Doom

[quote:5e6c01351b="huïg"][quote:5e6c01351b="ex-kolja"][quote:5e6c01351b="riimu"]Luulin koko tyyppiä kehitysvammaiseksi, kun ensimmäisen kerran kuulin hänen luciferiaanisia tuotoksiaan. Vittu mitä paskaa.  deadhorse  deadhorse  kaka  kaka  kaka  sadbanana  sadbanana  center  center  center

Luoja ei auta.[/quote:5e6c01351b]

En ymmärrä sitten millään, miksi tämä aiheuttaa näin voimakkaita vastareaktioita. Esim. Tom Waitsin kohdalla juuri ja juuri ymmärrän, jos ei pidä; ymmärrän myös, jos jollekulle ei esim. Bill Callahanin tekemiset tipu. Tämä tullee olemaan minulle ikuinen mysteeri.[/quote:5e6c01351b]

icon_cry
Ehkä ymmärsin väärin, tai toivottavasti niin  icon_wink[/quote:5e6c01351b]

No, tossa yllä se lukee. Ei tarvi kauheesti tulkita.  icon_rolleyes  :x

#206 28.04.2009 19:32

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005

ex-kolja wrote:

No, tossa yllä se lukee. Ei tarvi kauheesti tulkita.  icon_rolleyes  :x

2hxpwrq.jpg

Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

#207 16.05.2009 10:20

stratum
not tupi
Registered: 20.06.2005
Website

Olipa paska eilen Bellyssä. Harvoin on keikalla alkanut vituttaa noin. Alkoi kyllä hyvin kun Keskitalo esitti soolona niitä biisejä ja kantoi jonkun matkaa bändinkin kanssa mutta sitten mitä vittua tapahtui en tiiä kertokaa. Uuh.

#208 16.05.2009 13:56

barton_funk
jamppa, synkkä sienestäjä
From: Guttenberg-galaksi
Registered: 05.12.2008

stratum wrote:

Olipa paska eilen Bellyssä. Harvoin on keikalla alkanut vituttaa noin. Alkoi kyllä hyvin kun Keskitalo esitti soolona niitä biisejä ja kantoi jonkun matkaa bändinkin kanssa mutta sitten mitä vittua tapahtui en tiiä kertokaa. Uuh.

Kuis ny näin? Oli tarkoituksena "tulla", mut sitten "se" "jäi".

Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.

xfGrijQ.jpg

#209 16.05.2009 14:34

Kiiminkijoen rantatörmä
HOT DOG STUFFED CRUST PIZZA
Registered: 16.06.2005

Oli kyllä ihan perseestä.

#210 16.05.2009 14:54

stratum
not tupi
Registered: 20.06.2005
Website

barton_funk wrote:

[quote:e1e70e81e4="stratum"]Olipa paska eilen Bellyssä. Harvoin on keikalla alkanut vituttaa noin. Alkoi kyllä hyvin kun Keskitalo esitti soolona niitä biisejä ja kantoi jonkun matkaa bändinkin kanssa mutta sitten mitä vittua tapahtui en tiiä kertokaa. Uuh.[/quote:e1e70e81e4]

Kuis ny näin? Oli tarkoituksena "tulla", mut sitten "se" "jäi".

En tiijä, en oo mikään fani (itse asiassa vihasin Luoja auta -levyä kun joskus tuli jostain syystä ostettua ja onneksi sitten myytyä kyllä eteenpäin), mutta tykkäsin kovasti viime Flow'n keikasta.

1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » Joose Keskitalo

Board footer