You are not logged in.
Voipi olla sama tässäkin. Ensimmäistä kertaa kuulin viimeisen biisin ja koko levyn Rottalassa kammarin matoilla makoillessa. Oli hyvä syy myöhästyä päivän ainoasta linja-autosta.
Jep, itsellänikin on vähän vastaavia muistoja siitä ekasta levystä. Vaikka kaikki muut julkaisut ovat nekin hyviä, niin jostain syystä samanlaisia tuokiokuvia ei ole jäänyt niistä mieleen.
Ekan levyn aikaiset keikatkin.. Myrkkyruiskukitara, never forget!
Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan
Taisin kuulla Joosea ekan kerran Lahessa ekan levyn juuri ilmestyttyä. Yks jamppa ihan fiilareissa soitti sitä. Oltiin siis yhen kaverin tupareissa siellä. Seuraavana päivänä kävin ostaa sieltä jostain kaupasta levyn.
"Kuolleen miehen laulu" on kyl mun varaukseton suosikki. Se on "helppo", mutta se on vaan niin hyvä. Kertaheitolla samalle viivalle Strengin, Sen, Daven ja Nurmion parhaiden juttujen kanssa.
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
Käsi ylös, kuka luukutti Joose Keskitalon Seitsemänkertaista aurinkoa tuossa vartti sitten Turun Pohjolankadulla? Suljit ikkunan kun kuljin alta.
"A repo man's always intense"
Tule minun luokseni, kulta -kasetti on niin parasta hyvin pitkään aikaan. Varsinkin biisi Luultavasti jäit junan alle.
"Why are you going to Algeria?"
"Huh, I don't know why. They got a Howard Johnson's there so I'm going."
Käsi ylös, kuka luukutti Joose Keskitalon Seitsemänkertaista aurinkoa tuossa vartti sitten Turun Pohjolankadulla? Suljit ikkunan kun kuljin alta.
POhjolankatu?
Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!
Luulin koko tyyppiä kehitysvammaiseksi, kun ensimmäisen kerran kuulin hänen luciferiaanisia tuotoksiaan. Vittu mitä paskaa.
Luoja ei auta.
>:{/
[quote:f1c2d64ce0="Leif Erikson"]Käsi ylös, kuka luukutti Joose Keskitalon Seitsemänkertaista aurinkoa tuossa vartti sitten Turun Pohjolankadulla? Suljit ikkunan kun kuljin alta. [/quote:f1c2d64ce0]
POhjolankatu?
Sijaitsee Pohjolassa.
"A repo man's always intense"
Otin tuntumaa tuohon uuteen levyyn. En osaa
Rakastan sävelpuolta, mutta sanoitusten tematiikka (käsitti sen metaforisena, makaaberina huumorina tai ihan miten vaan) häiritsee minua aivan liikaa. Myspacen arpoma eka biisi (5 tyttöä) riemastutti aluksi: "jee, tällainen hieno rekilaulupastissi mutta ihan sairailla sanoilla!" mutta sitten kun melkein joka biisissä vaan toistui sama pilkkominen... en tiedä. En osaa. Harmittaa että takerrun aina varsinkin suomenkielisessä musiikissa sanoihin niin paljon, muuten haluaisin ostaa tuon levyn.
Olen yrittänyt analysoida, mistä häiritsevyys kumpuaa, miksi kuulen nuo jutut niin konkreettisina, miksi en pysty lukemaan tarinoita sieltä takaa. Väkivalta biisien sanoituksissa on ihan peruskauraa, mutta jotenkin sitä odottaa aina jotenkin karnevalistisesti tarjoiltuna. Pitää miettiä. Se nyt on kuitenkin itselleni selvä, että kuuntelen musiikkia aina vain mielihyvää ja kiksejä saadakseni (toisin kuin muiden taidekokemusten kohdalla, jotka saavat olla myös kertaluonteisia epämiellyttävyyksiä ja silti onnistuneita). En halua että mielihyvää on vain 30% ja loput 70% jotain joka hieman oksettaa ja "pistää ajattelemaan".
menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta
Rakastan sävelpuolta, mutta sanoitusten tematiikka (käsitti sen metaforisena, makaaberina huumorina tai ihan miten vaan) häiritsee minua aivan liikaa.
Musta taas toi sanotuspuoli suhteessa puhtaasti musiikista välittyvään tunnelmaan on kiehtovinta koko levyssä. Periaatteessa välillä tulee sellainen tunne ettei tiedä pitäisikö nauraa vai ei, mutta juuri se makaaberius synnyttää niin hienon ristiriidan sävellyspuolen suhteen (ainakin verrattuna siihen kontekstiin, jossa tällaisia silpomis-sanoituksia on tottunut aiemmin kuulemaan), ettei voi muuta kuin haltioitua.
Mahtava tunnelmalevy.
"Why are you going to Algeria?"
"Huh, I don't know why. They got a Howard Johnson's there so I'm going."
[quote:9d98a8ad4e="Pope"]Otin tuntumaa tuohon uuteen levyyn. En osaa
Rakastan sävelpuolta, mutta sanoitusten tematiikka (käsitti sen metaforisena, makaaberina huumorina tai ihan miten vaan) häiritsee minua aivan liikaa. Myspacen arpoma eka biisi (5 tyttöä) riemastutti aluksi: "jee, tällainen hieno rekilaulupastissi mutta ihan sairailla sanoilla!" mutta sitten kun melkein joka biisissä vaan toistui sama pilkkominen... en tiedä. En osaa. Harmittaa että takerrun aina varsinkin suomenkielisessä musiikissa sanoihin niin paljon, muuten haluaisin ostaa tuon levyn.
Olen yrittänyt analysoida, mistä häiritsevyys kumpuaa, miksi kuulen nuo jutut niin konkreettisina, miksi en pysty lukemaan tarinoita sieltä takaa. Väkivalta biisien sanoituksissa on ihan peruskauraa, mutta jotenkin sitä odottaa aina jotenkin karnevalistisesti tarjoiltuna. Pitää miettiä. Se nyt on kuitenkin itselleni selvä, että kuuntelen musiikkia aina vain mielihyvää ja kiksejä saadakseni (toisin kuin muiden taidekokemusten kohdalla, jotka saavat olla myös kertaluonteisia epämiellyttävyyksiä ja silti onnistuneita). En halua että mielihyvää on vain 30% ja loput 70% jotain joka hieman oksettaa ja "pistää ajattelemaan".[/quote:9d98a8ad4e]
Mun on pakko myöntää että vähän häikkäs sama juttu (kuten varmaan helvetin setämäinen tuleva Rytmin arvioni paljastaa). Jotenkin ärsyttävän poikamaista huonolla tavalla.
Sinänsä kyllä huvittavaa, että samat jutut ei varmaan häiritsisi yhtään jos kieli olisi englanti - niinkuin vaikka tässä Nazi Death Campissa, jota just kuuntelen.
Kukaan kuullut niitä Orjalaiva-kokoelman biisejä? Itse kuulisin mielelläni...
Joo, mutta eipä ole tarjolla tähän hetkeen.
bzort glorf bööth
Joo, mutta eipä ole tarjolla tähän hetkeen.
Johonkin toiseen hetkeen sitten?
Tää uusin on eka hankkimani Joose-levy. Mun mielestä biisit on tosi nerosti poppiksia, sanat ehkä välillä hitusen häiritsevän "semmoisia". Mut ihan mahtava artisti. Häätynee hommata aiemmatkin tuotokset. En ihmettele yhtään miksi tää on näin suosittua "indie-kamaa": tällä on vaan pirun hyviä biisejä. Parempia kuin Ristolla, ainakin sen uudella.
Katkerat indie-mogulit yleensä syyttää maailmaa ja skeneä huonosta menestyksestään. Ne ei ole vain sainannet Joosen tapaisia oikeasti toimivia akteja.
Empä usko
bzort glorf bööth
Kukaan kuullut niitä Orjalaiva-kokoelman biisejä? Itse kuulisin mielelläni...
On ne tullut kuultua, kyllä siellä visio ja toteutus on jo ollut hallussa varhain.
Mua ärsyttää kyllä se, että "Rauha, rauha" -biisiä ei ole levytetty kunnolla. Siitähän saisi jopa radiohitin sun muuta, mutta byt se löytyy vaan siltä livekasetilta, missä taas on vireet ja muut vähän hukassa.
Sitä mä olen miettinyt, että onkohan ekan levyn kannessa virhe biisilistassa? Koska yhden biisin nimeksi on laitettu "Muukalaisen kotielämä", ja joskus keikalla se soitti biisin, missä tuota nimeä hoilattiin mutta se oli täysin eri kappale. Joku outo tyyppi kerran huomautti että jollain ykköslevyn biisillä on väärä nimi, ni olisko se sitten niin. Jaa.
Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan
Mielenkiinnolla odotan tuleekohan koskaan ulos Joosen Savonlinnassa äänittämiä vielä levyttämättömiä kappaleita, joista voisi helposti kasata levyllisen toimivaa matskua.
bzort glorf bööth
[quote:e45ee05e4e="riimu"]Luulin koko tyyppiä kehitysvammaiseksi, kun ensimmäisen kerran kuulin hänen luciferiaanisia tuotoksiaan. Vittu mitä paskaa.
Luoja ei auta.[/quote:e45ee05e4e]
En ymmärrä sitten millään, miksi tämä aiheuttaa näin voimakkaita vastareaktioita. Esim. Tom Waitsin kohdalla juuri ja juuri ymmärrän, jos ei pidä; ymmärrän myös, jos jollekulle ei esim. Bill Callahanin tekemiset tipu. Tämä tullee olemaan minulle ikuinen mysteeri.
[quote:31a63ad60e="ex-kolja"][quote:31a63ad60e="riimu"]Luulin koko tyyppiä kehitysvammaiseksi, kun ensimmäisen kerran kuulin hänen luciferiaanisia tuotoksiaan. Vittu mitä paskaa.
Luoja ei auta.[/quote:31a63ad60e]
En ymmärrä sitten millään, miksi tämä aiheuttaa näin voimakkaita vastareaktioita. Esim. Tom Waitsin kohdalla juuri ja juuri ymmärrän, jos ei pidä; ymmärrän myös, jos jollekulle ei esim. Bill Callahanin tekemiset tipu. Tämä tullee olemaan minulle ikuinen mysteeri.[/quote:31a63ad60e]
Et ymmärrä sitä että joku ei pidä Joosen musasta? Äänestä? Häh? Kuvittelit että tämä ois nyt se ainoo asia maailmassa mistä kaikki ois samaa mieltä? Suuri pettymys?
Ehkä ymmärsin väärin, tai toivottavasti niin
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
[quote:b67fc92daa="riimu"]Luulin koko tyyppiä kehitysvammaiseksi, kun ensimmäisen kerran kuulin hänen luciferiaanisia tuotoksiaan. Vittu mitä paskaa.
Luoja ei auta.[/quote:b67fc92daa]
En ehkä sanoisi noin voimakkaasti Joosen musiikista, mutta tää on taas näitä juttuja, jotka eivät vaan iske.
Saavuttaakseni rikkinäisyyden ja pelokkuuden tunnelman lauloin kappaleen alasti pimeän studion lattialla, kertoo Juha K. Korento.
[quote:517e48230b="huïg"]
Et ymmärrä sitä että joku ei pidä Joosen musasta? Äänestä? Häh? Kuvittelit että tämä ois nyt se ainoo asia maailmassa mistä kaikki ois samaa mieltä? Suuri pettymys?
Ehkä ymmärsin väärin, tai toivottavasti niin [/quote:517e48230b]
Saavuttaakseni rikkinäisyyden ja pelokkuuden tunnelman lauloin kappaleen alasti pimeän studion lattialla, kertoo Juha K. Korento.
Joose on . Vaikka tää uusin ei ookaan ihan niin
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
[quote:335eaf385d="sheino"][quote:335eaf385d="riimu"]Luulin koko tyyppiä kehitysvammaiseksi, kun ensimmäisen kerran kuulin hänen luciferiaanisia tuotoksiaan. Vittu mitä paskaa.
Luoja ei auta.[/quote:335eaf385d]
En ehkä sanoisi noin voimakkaasti Joosen musiikista, mutta tää on taas näitä juttuja, jotka eivät vaan iske.[/quote:335eaf385d]
Eri, mutta kyllä pikkasen hymyilytti Riimun toteamus, joten kiitos siitä!
Lasken itseni liberaalifeministiksi, ja minulle feminismi tarkoittaa tasa-arvoon pyrkimistä, ei sen avulla tai naiseudella ratsastamista.
No runkut runkatkoon, mutta minäpoika haluan tanssia.
Hehe, riimun mielipide oli tavallaan ihan piristävä, just ku kuvittelin että kaik on vaan ihan täysin kritiikittömiä Joosen musan suhteen. Ei mullakaan noin vahvoja reaktioita herätä, mutta ei sen kummemmin hullaannutakaan. Luoja auta on parhaimmillaan (mm. tosi hieno Äiti) kaunista kuunneltavaa, ja oikeastaan sama sen jälkeisilläkin levyillä, osa toimii mulle, osa ei. Enkä osaa eritellä mikä tökkii ja mikä ei. Joskus käy näin. Uusi kuulematta.
organizing the boy scouts for murder is wrong
[quote:5e6c01351b="huïg"][quote:5e6c01351b="ex-kolja"][quote:5e6c01351b="riimu"]Luulin koko tyyppiä kehitysvammaiseksi, kun ensimmäisen kerran kuulin hänen luciferiaanisia tuotoksiaan. Vittu mitä paskaa.
Luoja ei auta.[/quote:5e6c01351b]
En ymmärrä sitten millään, miksi tämä aiheuttaa näin voimakkaita vastareaktioita. Esim. Tom Waitsin kohdalla juuri ja juuri ymmärrän, jos ei pidä; ymmärrän myös, jos jollekulle ei esim. Bill Callahanin tekemiset tipu. Tämä tullee olemaan minulle ikuinen mysteeri.[/quote:5e6c01351b]
Ehkä ymmärsin väärin, tai toivottavasti niin [/quote:5e6c01351b]
No, tossa yllä se lukee. Ei tarvi kauheesti tulkita. :x
No, tossa yllä se lukee. Ei tarvi kauheesti tulkita. :x
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Olipa paska eilen Bellyssä. Harvoin on keikalla alkanut vituttaa noin. Alkoi kyllä hyvin kun Keskitalo esitti soolona niitä biisejä ja kantoi jonkun matkaa bändinkin kanssa mutta sitten mitä vittua tapahtui en tiiä kertokaa. Uuh.
Olipa paska eilen Bellyssä. Harvoin on keikalla alkanut vituttaa noin. Alkoi kyllä hyvin kun Keskitalo esitti soolona niitä biisejä ja kantoi jonkun matkaa bändinkin kanssa mutta sitten mitä vittua tapahtui en tiiä kertokaa. Uuh.
Kuis ny näin? Oli tarkoituksena "tulla", mut sitten "se" "jäi".
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Oli kyllä ihan perseestä.
[quote:e1e70e81e4="stratum"]Olipa paska eilen Bellyssä. Harvoin on keikalla alkanut vituttaa noin. Alkoi kyllä hyvin kun Keskitalo esitti soolona niitä biisejä ja kantoi jonkun matkaa bändinkin kanssa mutta sitten mitä vittua tapahtui en tiiä kertokaa. Uuh.[/quote:e1e70e81e4]
Kuis ny näin? Oli tarkoituksena "tulla", mut sitten "se" "jäi".
En tiijä, en oo mikään fani (itse asiassa vihasin Luoja auta -levyä kun joskus tuli jostain syystä ostettua ja onneksi sitten myytyä kyllä eteenpäin), mutta tykkäsin kovasti viime Flow'n keikasta.