You are not logged in.
Jenkkien kommaripelolle
Mut joo, samaten pidän tätä yllättävän iisinä levynä odotuksiin nähden. Enkä edes niin ahdistuneena tai pelottavana, pikemminkin vain tosi kiinnostavana ja yllättävän moipuolisenakin. Tällainen linja sinällään oli ihan odotettavissa, jos kuuntelee jotain Heavy Fwendsiäkin, joka tosin oli lähinnä rasittavaa biisitöntä hassuttelua (tosin kerran vain kuulin kaverin luona, heikko tarttumapinta sinällään). Ja mitä näitä viime aikojen "outojen" levyjen vastaanottoa oon seurannut, niin esimerkiks The Knifeen nähden luulin tämän olevan vieläkin omituisempaa, koska oon ainakin huomannut tän outoutta taivastellun mediassa Knifea enemmän, joka nähdäkseni otettiin aika luontevasti vastaan. Ja se on sentäs jopa mun standardeilla outoa musiikkia. Harmi vaan että tästä bändistä meni kyllä muuten vähän maku niiden älyttömien tissivideoiden takia.
Last edited by Kalossimies (13.04.2013 22:55)
Oivalluksen hetkellä olin heikosti ravittu, joten totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava Nälkä.
jos kuuntelee jotain Heavy Fwendsiäkin, joka tosin oli lähinnä rasittavaa biisitöntä hassuttelua (tosin kerran vain kuulin kaverin luona, heikko tarttumapinta sinällään)
kandee ehkä kuunnella uudestaan, viime vuoden paras levy täynnä toinen toistaan nerokkaampia biisejä (no joo, pari keskinkertaisempaakin joukossa mut silti)
Kalossimies wrote:jos kuuntelee jotain Heavy Fwendsiäkin, joka tosin oli lähinnä rasittavaa biisitöntä hassuttelua (tosin kerran vain kuulin kaverin luona, heikko tarttumapinta sinällään)
kandee ehkä kuunnella uudestaan, viime vuoden paras levy täynnä toinen toistaan nerokkaampia biisejä (no joo, pari keskinkertaisempaakin joukossa mut silti)
No voishan tuota jossain vaiheessa
Oivalluksen hetkellä olin heikosti ravittu, joten totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava Nälkä.
Kalossimies wrote:jos kuuntelee jotain Heavy Fwendsiäkin, joka tosin oli lähinnä rasittavaa biisitöntä hassuttelua (tosin kerran vain kuulin kaverin luona, heikko tarttumapinta sinällään)
Mulla kyseinen levy mahtuisi ehkä juuri ja juuri viime vuoden top20:een. Biisittömäksi en levyä kutsuisi, mutta (ehkä) vierailijoiden suuresta määrästä johtuen levy tuntuu hajanaiselta. Jotain hyviä hetkiä on mukana, mutta mitään punaista lankaa ei löydy (ei varmaan ole tarkoituskaan löytyä) ja jotenkin se rytmikikkailu (onko se nyt sitten jotain dubstep-vaikutetta vai mitä, en minä tiedä) ärsyttää välillä hyvinkin suuresti. Aivan selkeä välityö ja värikkäät vinyylit toimivat hc-faneille hauskana keräilykappaleena. Muut voivat tyytyä lataamaan levyn kohokohdat mp3:na. The Terror sen sijaan on selvästi tarkoitettu albumimitassa kuunneltavaksi. The Terrorilla vaikutteet on otettu ehkä enemmänkin jostain ambientista ja biisit ovat maalailevampia kun taas Heavy Fwends oli usein agressiivisempi ja päällekäyvempi.
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
joo ymmärrän kyllä pointin ja mulle toi heady fwendsin suitsuttaminen lähtee jo siitä, että sitä yleisesti dissataan välityönä, kun taas jotain (mun mielestä tylsähköä) soft bulletinia jaksetaan ylistää, vaikka se on mun mielestä yhtyeen huonoin levy ja heady fwends sitä sata kertaa parempi. heady fwends ilmestyi myös hyvään kohtaan kun en oikein ikinä päässyt embryoniciin sisälle, ja sitten alkoi tulla näitä limited kollaboraatio-ep:itä sun muita pääkalloon upotettuja muistitikkuja, ja tuntui että itse pääasia eli musiikki alkoi unohtumaan kaikenmaailman formaattihassuttelujen alle. mut sitten vaan heady fwendillä pääsin taas kiinni tähän juttuun, ja vaikka siellä on pari turhempaakin vetoa joukossa, niin se on mielestäni silti rohkea ja hieno, paikoin aivan totaalisen mestarillinen albumi. parhaat hetken menevät kiistatta kaikkien aikojen parhaiden f'lips-biisien joukkoon, esim. i'm working at nasa tai jopa sinänsä simppeli, mutta jotenkin vaan niin tajuttoman hieno supermoon made me want to pee. kyseessä vaan on levy, joka iskee just mulle, ja ymmärrän toki että se on ns. required taste, mutta näin se nyt vaan on.
uudesta levystä en osaa vielä sanoa, oikeastaan odottelen että saisin fyysisen levyn haltuun että voisin toden teolla keskittyä siihen, mutta hyvältähän se vaikuttaa, ja ilman muuta enemmän albumilta, kuin hajanaisempi heady fwends, mutta kuten sanottua, itsehän olen kovin mieltynyt myös tuommoisiin sillisalaatti-albumeihin, siksi kai white albumkin on piitlesien paras imho.
nyt on hopeavinyylit lähteneet matkaan rapakon takaa
ja virallinen lataus on jo sähköpostissa, toivottavasti vähintään yhtä hyvä ku epävirallisempi versio
The Flaming Lips are well known as being from Oklahoma City and Horse Thief ( who are a brand new group) also, now, hail from Oklahoma City as well.. Their records The Terror and Grow Deep Grow Wild were coincidently released on the same day on the same record label (Bella Union)...how weird.. So.. Last night they each got together and traded a song..The Lips doing I Am The Bear and Horse Theif doing Try To Explain!!
Popklassikot 1999 #2: The Flaming Lips Race for the Prize
vaikka soft bulletin on mielestäni kaukana täydellisestä, niin onhan tämä toki hyvä biisi
pannan samalla vielä desibeli.netin terror-arvio. itse en ole vielä kunnolla jaksanut levyä kuunnella, koska odotan josko saisin sen fyysisenä versiona, kaupassa toki on bongattu jo mutta kun menin tilaamaan jenkeistä
pannan samalla vielä desibeli.netin terror-arvio. itse en ole vielä kunnolla jaksanut levyä kuunnella, koska odotan josko saisin sen fyysisenä versiona, kaupassa toki on bongattu jo mutta kun menin tilaamaan jenkeistä
nyt oon kyllä pikkuisen pettynyt, sillä ehdin bongata ton vinyylin kaupasta ja siinä oli mielestäni hieno metallinhohtokansi, lähes samaa luokkaa ku animal collectiven taannoinen deluxe, mutta tää hieno hopeavinyyliversio tulee varsin arkisen näköisissä ei-hohtavissa kansissa
uusi video, you lust NSFW, joten saattaa toki hävitä youtubesta
edit: YLLÄRI
mutta vimeossa pelaa:
The Flaming Lips - You Lust (NSFW) from Delo Creative on Vimeo.
The latest music video from "The Terror" features Wayne Coyne and Sarah Barthel fully naked in a creepy, sci-fi short film. Actually, maybe it's not Sarah's body (if anybody can confirm the female, please do). In any case, the Phantogram frontwoman sings on the track - which she also performed with the Lips the first two times they played it live (at the OMA last June, and then at SXSW this year, the latter with Wayne pulling on her hair at her insistence as she sang). If you are 18 or over and not offended by male and female body parts (as in, all of them) you can watch the video at https://twitter.com/TheFutureHeart/stat … 7165430784
Steven Drozd explained to http://www.vice.com/read/the-flaming-li … lust-video "Its an opportunity to do that early MTV thing where theres a whole story and setup before the song starts. Maybe Wayne could make a minimovie like David Bowie did with 'Blue Jean.'"
Steven goes on to explain the NSFW (or as he used to tweet, not-safe-for-band-bros) nature of the video: "The nudity in the video isnt glamorous or sexy. Its very stark and disturbing. I think thats a bold move. There are some shots when you go, Thats an interesting angle to shoot a flaccid penis from... But Wayne isnt shy about being naked. Thats all him. Something must have happened to him when he was eight or nine that completely zapped his brain. Wayne goes through phases of working with different types of imagery. In 1989, it was Jesus Christ and God. But the vaginas never really go away [laughs]."
NO NYT
nyt oon kyllä pikkuisen pettynyt, sillä ehdin bongata ton vinyylin kaupasta ja siinä oli mielestäni hieno metallinhohtokansi, lähes samaa luokkaa ku animal collectiven taannoinen deluxe, mutta tää hieno hopeavinyyliversio tulee varsin arkisen näköisissä ei-hohtavissa kansissa
Tulikos siinä hopeavinyyliversiossa mukana cd:tä tai Sun Blows Up Today seiskaa? Menin nimittäin ostamaan The Terrorin eilen vinyylinä ja yllätyin iloisesti kun mukana oli myös tuo seiska. CD luvattiin jo paketin kannessakin ja hyvä niin, koska aika harvoin pystyn enää vinyyleitä rauhassa kuunnella. The Terror tarvitsee kyllä ehdottomasti rauhallisen ympäristön.
<@DBGene> senkin karkki
joo ei ollu mitään bonareita mukana
no downloadi kyllä tuli, missä myös tuon singlen biisit.
tämmöstä settiä soittelevat livenä, bowien heroes coverina:
enpä kuule tiijä, mutta väitän että heady fwends on parempi levy kuin the terror. jotenkin toivoisin parempia melodioita, mutta ehkäpä ne siitä kasvaa lisäkuunteluiden mukana. kieltämättä kuitenkin selkeä kokonaisuus kyseessä, jopa niin että alkuun ei meinaa huomata kaikkien biisien vaihtumista.
Wayne Coyne's new comic book "The Sun Is Sick" is nearly ready to be sold.
ja juu, hulluna levyjenkeräilijänä sitten menin ja ostin myös ton euroopan painoksen terrorista, ja täytyy sanoa että komea on paketti, ne metallikannet on ihan sairaan hienot ja kaupan päälle tulleessa seiskassakin hienot kuvakannet. mitä ihmettä ne on miettineet siellä jenkeissä, kun "deluxessa" tommoset ankean haaleat kannet, ja ne hopeavinylitkin on lähempänä harmaata. pitäisköhän tehdä kuten joku hörhö flaming lips -foorumilla, eli laittaa hopeakiekot metallinhohtokansiin ja viedä rupusemmat vaikka mökille
enpä kuule tiijä, mutta väitän että heady fwends on parempi levy kuin the terror. jotenkin toivoisin parempia melodioita, mutta ehkäpä ne siitä kasvaa lisäkuunteluiden mukana. kieltämättä kuitenkin selkeä kokonaisuus kyseessä, jopa niin että alkuun ei meinaa huomata kaikkien biisien vaihtumista.
Eri. Taitaa olla bändin paras levy sitten... Soft Bulletinin? En nyt vieläkään oikein ymmärrä mikä tästä tekee niin vaikeasti lähestyttävän (kun se joka haastattelussa on taidettu mainita). Eihän levyllä mitään selkeitä hittejä ole, mutta ei The Terror nyt sen hankalammin aukea kuin joku 70-luvun progelevy. You Lustin kestonsa puolesta ja You Are Alone ovat ehkä ne hieman enemmän keskittymistä vaativat hetket. Minua miellyttää tuo levyn selkeä kokonaisuus. Kokeiles psyko kuunnella joku kerta levyn nimibiisi tai Butterfly, How Long It Takes to Die kuulokkeilla. (Muistaakseni) etenkin jälkimmäisessä on hieno äänimaailma ja tykkään tavasta, millä sitä kitarariffiä "säästellään" jatkuvasti.
En tiedä kuinka hyvin usein toistettu klise siitä, että moni artisti tekee parhaat työnsä silloin kun elämä ei ole liian tasaista sopii Flaming Lipsiin (tai yleensä mihinkään muuhunkaan). Vähän tässä sellainen fiilis kuitenkin tulee, että Wayne on kanavoinut eron aiheuttamat tuntemuksensa musiikkin ja onnistunut saamaan jotain upeaa aikaan.
<@DBGene> senkin karkki
joo en ole dissaamassa levyä (ja paha olisikaan kun en muista mihin levyyn olisi pitänyt yhtä paljon pennosia sijoittaa, kun tuli ostettua tuplavinyylikin kahteen kertaan ), mutta se tuossa on, että aikaa pitää antaa, koska tosiaan mitään instant-hittejä ei ole, ja levyllä on sellainen jännän jähmeä tunne, vähän sellainen turta mikään-ei-tunnu-miltään -fiilis, kun taas esim. heady fwendsillä on sellaisia heti koskettavia juttuja kuten vaikka joku helping the retarded. ehdottoman mielenkiintoinen levy toki, ja kuten sanottua, taas jotain uutta. verrattiinko tätä jossain embryoniciin? en kyllä keksi oikein mitään yhteistä siihen, koska se tuntuu aika hajanaiselta, tämä taas on tämmöinen yhtenäinen "järkäle".
Kai nuo Embryonic-viittaukset johtuvat lähinnä siitä, että silläkään ei ollut mitään suurempia hittejä ja sekin oli irtiotto siitä popimmasta äänimaailmasta. Embryonic kuulosti silloin kun se julkaistiin ehkä vieläkin hajanaisemmalta ja erilaisemmalta mitä nykyään. Nythän se näyttää sopivan jatkumoon jo ihan ilmiselvästi.
<@DBGene> senkin karkki
pitäiskin taas pyöräyttää embryonic pitkästä aikaa. kun se ilmestyi, olin varma että aikaa myöten siitä tulee isokin suosikki, mutta toisin on käynyt. toisaalta soft bulletiniinkaan en ole koskaan päässyt sisään. sen sijaan usein dissattu at war with the mystics on mahtava!
EDIT: joo kuuntelin embryonicin ja kyllähän siinä on paikoin samankaltaisuutta terrorin kanssa, mutta se on jotenkin epäyhtenäisempi.
wäinön sarjiksia:
Watch the Flaming Lips on "Fallon"
wäinö wähissä waatteissa laulamassa mm. "heroesia", vähän kyllä pätkii yhteydet mutta tuskinpa niin väliä. en ihan tajua tätä intoa coveroida kuolemattomia klassikoita, i am the walrus, god only knows, all you need is love ja nyt heroes, karaokessa ilman kameraa nämä
p.s.
all you need is love nyt ei edes ole kovin kummoinen biisi, pakko sanoa koska noi muut on kuitenkin tajuttomia mestariteoksia.
p.p.s.
god only knowsin studioversio on itse asiassa varsin hyvä, tosin sitähän on hienosti versioineet myös mm. alvarius b ja clifters, sen sijaan bowien versio ei kestä mainintaa
sarjikselle
ja miksei myös klassikkocovereille
ps. the terror on bändin paras levy.
Last edited by jookcha (16.05.2013 13:30)
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
Sarjikselle
Klassikkocovereille, Waynen vähäpukeiselle kekkuloinille ja valoletkushowlle
Ostin eilen Terrorin. Erittäin hyvä levy ja tosiaan tuo seiska oli mukava ylläri.
Embryonicin puolentoista kuuntelun perusteella See the Leaves ainoa biisi missä mitään kerrottavaa jälkipolville.
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
Kylläpäs on muuten vaikuttava levy tämä Terror. Aluksi luulin että levyn kolkkoudessa on pelkkää parin kuuntelun jälkeen karisevaa uutuudenviehätystä, mut kokonaisuus onkin alkanut vain syventyä. Edelleenkin tää hulina levyn ympärillä on jäänyt selvittämättä, että mikä nyt sitten lopulta ajoi Waynen tekemään näin sisäänpäinkääntyneen ja peloissaan nurkassa mutisevan ja tutisevan levyn, mutta jokin tässä koskettaa enemmän kuin monessa muussa vuoden levyistä.
Last edited by Kalossimies (10.06.2013 22:37)