#331 29.01.2010 14:17

mummeli
Member
From: entinen kävelykatu
Registered: 06.08.2008
Posts: 6,522

Re: Mustalaismusiikki

harry-irene wrote:

[quote:5d330fbe4d="mummeli"][quote:5d330fbe4d="harry-irene"]Heetkonen, mitä muuten tarkemmin sanottuna tarkoittaa, kun  Funky Elephantissa keväällä on luvassa "Balkan Fever -klubin erityinen livesetti"?

En tiiä, mut veikkaisin, että dj:t? Ainakin BF on ollu tuolla eholla parhaaks klubiks. Meinasin kirjottaa, että kysynpä huomenna ja samalla kysyn myös lippuja tuonne, mut googletinkin ja tajusin, että toi on jo tänään ja tää ilta on täyteen buukattu. icon_biggrin[/quote:5d330fbe4d]
Ei kai ny pelkät dj:t, ko ne just kirjotti et spesiaaliLIVEsetti?
Ja tänään on vain Funky AWARDS, se ELEPHANT-festari on vasta myöhään keväällä.  icon_wink[/quote:5d330fbe4d]
No kappas! Pitää siis sittenkin kysellä huomenna.


voi voi, tuolla menolla et kyllä pääse eduskuntaan _tsot

Offline

#332 03.02.2010 18:51

Pope
Bailarina Erotica
From: Käden taitojen runsaudensarvi
Registered: 17.02.2007
Posts: 18,484

Re: Mustalaismusiikki

Pope wrote:

[quote:b6e664db80="mummeli"]Ton videon perusteella yleisö joutuu pitämään huolen hulinasta keikan aikana, mut luulen, että tässä on viime aikoina päästy siihen pisteeseen, että se onnistuu jopa Helsingissä. icon_biggrin Parasta kuitenkin on, ettei mun tarvii tehdä koko iltana MITÄÄN (ja päivemmälläkin vaan ripustaa pari koristetta). Nyt todellakin Popelle jostain lastenvahti; onko foorumilla vapaaehtoisia? colorflash

peuktonguecheer21friends:kippis::psykostep:[/quote:b6e664db80]
Ehdin jo määkiä etten pääse mutta vaikuttaa siltä että onnistuis sittenkin. HULINAXX! Mutta mistä libut, menolipusta ei enää saa. Mummeli, apuaaaahh!


DMIjc.png

menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta

Offline

#333 06.02.2010 05:39

Pope
Bailarina Erotica
From: Käden taitojen runsaudensarvi
Registered: 17.02.2007
Posts: 18,484

Re: Mustalaismusiikki

Pope wrote:

Toi on vähän sellaista matskua, että en oo ihan varma onko meikän 100% feivöriittiä, tai siis saattaa olla sen lajin fuusiota josta en pidä aivan eniten

NO AIVAN TURHA PELKO SILLÄ BAILA BAILA BAILA eli mahtavan juustoista bilemeininkiä!, parhaat soitetut hitit jne.

Puniainen sähköviulu peuk
Sähköhanuri peuk:peuk:
Yleismeno peuk:peuk::peuk:
Perheenäidin üllätys-cännee peuk:peuk::peuk::peuk:
Wanha alttotorvimiäs (vai olikos se tenoritorvi? whateva) peuk:peuk::peuk::peuk::peuk:


DMIjc.png

menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta

Offline

#334 08.02.2010 15:15

harry-irene
ex-punklegenda
Registered: 30.06.2005
Posts: 2,253

Re: Mustalaismusiikki

^ Ite olin selevinpäin ja jouduin pistään merkille, miten löysästi kuluivat ekat 50 minsaa.  Tasapaksu ja oikeastaan tarpeeton rokkirumpalikin kävi melkein ärsyttämään hei.  Mut onneks viimosen puoltuntisen bändi laski varman päälle klassikoita tulittaessa ja tempoa nostaessa.

Offline

#335 09.02.2010 13:16

mummeli
Member
From: entinen kävelykatu
Registered: 06.08.2008
Posts: 6,522

Re: Mustalaismusiikki

harry-irene wrote:

^ Ite olin selevinpäin

No hyvä etten tullu juttelemaan sille, jota luulin suks, koska se tais juua! icon_biggrin

Alku meni ohi, kun olin baarin puolella ja keikka alkokin aikasemmin kuin piti. Sit oli aluks kans maha kipeenä pitsasta ja kaljasta ja helpotti vasta, kun siirryin crowmooriin, joten keskittyminen ei ollu parhaimmillaan.

Siinä vaiheessa, ku se naislaulaja tuli lavalle, niin alko just hyvä meno ja jatku / parani loppuun asti. ff Koitin googlettaa, mut en löytäny "sen" nimeä. Myös sen vanhemman vierailevan(?) torvimiehen henkilöllisyys kiinnostais, jos joku tietää.


voi voi, tuolla menolla et kyllä pääse eduskuntaan _tsot

Offline

#336 09.02.2010 13:58

harry-irene
ex-punklegenda
Registered: 30.06.2005
Posts: 2,253

Re: Mustalaismusiikki

mummeli wrote:

[quote:b1ac8a4b45="harry-irene"]^ Ite olin selevinpäin

No hyvä etten tullu juttelemaan sille, jota luulin suks, koska se tais juua! icon_biggrin
[/quote:b1ac8a4b45]
No tokihan mä yhtä vetistä drinkkiä lipittelin koko illan ajan -- oisit tullu vaa. Vai meinaakko että olin niin räyhäkkään kännikalan näkönen jo?  icon_surprised


[quote:b1ac8a4b45]Siinä vaiheessa, ku se naislaulaja tuli lavalle, niin alko just hyvä meno ja jatku / parani loppuun asti. ff Koitin googlettaa, mut en löytäny "sen" nimeä. [/quote:b1ac8a4b45]
Son Florentina Sandu, joka oli vuosi sitte myös Queens & Kingsin messissä Finlandia-talolla. Sen ukki perusti Tarafit hei!

Offline

#337 09.02.2010 14:32

mummeli
Member
From: entinen kävelykatu
Registered: 06.08.2008
Posts: 6,522

Re: Mustalaismusiikki

harry-irene wrote:

Son Florentina Sandu, joka oli vuosi sitte myös Queens & Kingsin messissä Finlandia-talolla. Sen ukki perusti Tarafit hei!

AIVAN! En ollu Finlandia-talolla, mut olin ihan varma, että tuttu ääni. Oishan se pitäny tunnistaa siinä vaiheessa, ku se laulo DUJDUIIJ:n.

No nyt en oo varma vieläkään, kuka oot, mut jos sulla oli sit joku juoma, niin ehkä arvasin oikein. Ei kai keltään voi kysyy "ooksä harry-irene"?


voi voi, tuolla menolla et kyllä pääse eduskuntaan _tsot

Offline

#338 09.02.2010 15:53

Pope
Bailarina Erotica
From: Käden taitojen runsaudensarvi
Registered: 17.02.2007
Posts: 18,484

Re: Mustalaismusiikki

harry-irene wrote:

^ Ite olin selevinpäin ja jouduin pistään merkille, miten löysästi kuluivat ekat 50 minsaa.  Tasapaksu ja oikeastaan tarpeeton rokkirumpalikin kävi melkein ärsyttämään hei.  Mut onneks viimosen puoltuntisen bändi laski varman päälle klassikoita tulittaessa ja tempoa nostaessa.

Mäkin olin toki keikan ajan aika selevinpäin kun ryysin keikalle suoraan lapsia nukuttamasta, toki koko ajan hienoinen nousu tekeillä siinä ff

Mutta siis, mua ei koskaan haittaa sellainen ääliömäinen rokkimeininki sinänsä. Huumoriosastollehan noi kaikki tavallaan menee, juurikin T-luupihvisähköviulut ja vastaavat haitarit, kaikissa ihan hirveät soundit jotka tumppaa mahdollisimman hyvin ihanan paikallisfraseerauksen. Mutta jos haluaa jotain ehtaa tradietnoa, mennään kattomaan ihan muita bändejä.

Olin itse pelännyt - kun noiden kohdalla mainostettiin jazz-reggae-fuusiota - että toi ois ollu liian "kunnianhimoista" jolloin meikäläistä ei olis voinut vähempää kiinnostaa. Vähän se "Songlinesin vuoden levy"-homma huolestutti tässäkin mielessä, jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Mutta kyllä tollanen bailapaukutus mulle aina uppoaa, tanhuamiseen ja hauskanpitoon siis.

Ketähän mummeli sitte luuli Hartsirkuksi? Kyllä mä ainakin "sen" näin, siinähän mies seisoi kolopoliisina koko ajan oikeassa kulmassa miksauspöytään nähden icon_wink


DMIjc.png

menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta

Offline

#339 09.02.2010 17:38

harry-irene
ex-punklegenda
Registered: 30.06.2005
Posts: 2,253

Re: Mustalaismusiikki

Pope wrote:

Mutta jos haluaa jotain ehtaa tradietnoa, mennään kattomaan ihan muita bändejä.

Niimmutku eijollu ihan tradiaitoudestakaan kyse, vaan tasapaksuudesta. Esim joku epäaito zigaboo-henkinen lisägroove olisi ollut maukaskin lisä, toi rokkijunttaus ei niinkään.

Offline

#340 16.02.2010 19:15

mummeli
Member
From: entinen kävelykatu
Registered: 06.08.2008
Posts: 6,522

Re: Mustalaismusiikki

Funky elephantista:
Perjantai 16.4.

21-04 @ Tavastia & Semifinal

TAVASTIA
The Funky Home Pharmacy

Reino & The Rhinos
The Capital Beat
Plutonium 74
DJ Lord Fatty

Blasts from the past
Funky Elephant video show at 22:15
Hosted by Njassa (Radio Helsinki)
Kangastus VJ's

Lounge (at 21-22): t.b.a. (dj)

SEMIFINAL
Balkan Fever Club Spécial

DJ Robert Soko (BIH)
Orkestar Bordurka
DJ's Levy & Borzin

Liput: 21 € / 23 € (ennakko / ovi)
http://www.tavastiaklubi.fi (K18)


voi voi, tuolla menolla et kyllä pääse eduskuntaan _tsot

Offline

#341 04.03.2010 16:10

harry-irene
ex-punklegenda
Registered: 30.06.2005
Posts: 2,253

Re: Mustalaismusiikki

Hehheh, just kun olin tulossa lievästi kehumaan Gipsy.Cz-RÄPPIryhmää, huomasin että nehän on ton mun lainaaman cd:n jälkeen olleet näköjään jo tsekkien Euroviisuedustajina  017   ja sitäpaitti tulossa ihan kohta tännekin:

- - - - - - - - -

9.4.2010 19.00
Liput alk. 23/21 €

Barvalo Drom (Rikas Tie suomeksi) -konsertti on omistettu romanien kansanmurhalle toisessa maailmansodassa. Sen tarkoituksena on osoittaa, että romanit selvisivät vainoista ja heidän kulttuurinsa jatkuu elinvoimaisena. Esiintyjinä Roma Hot Band (Ruotsi), maineikas Tsekkiä viime vuoden Euroviisu-kilpailussa edustanut räväkkä energiakoktaili Gipsy.CZ sekä uuden mustalaismusiikin yhtye Drom (Suomi).

Konsertti on osa kansainvälistä Unohdettu kansanmurha-tapahtumaa, joka järjestetään Helsingissä maalis-huhtikuussa 2010. Lisätietoa osoitteesta www.drom.fi

Kesto noin 2,5 tuntia, sisältää väliajan

Offline

#342 14.03.2010 15:36

mummeli
Member
From: entinen kävelykatu
Registered: 06.08.2008
Posts: 6,522

Re: Mustalaismusiikki

Ja seuraavana päivänä 10.4. Besh o droM Balkan Feverissa! Tosin tuosta ei oo näköjään mitään mainintaa niitten sivuilla, mut tämmösen ilmotuksen bongasin eilen seinältä. icon_biggrin Merkatkaa kalentereihinne myös 1.5. Hortto Kaalo + Jaakko Laitinen ja Väärä raha. Toivotaan terveyttä horttokaalolaisille.

Meinasin mennä kuuntelemaan tuota seminaaria. Noloo ku alkaa kuitenkin itkettää siellä.


voi voi, tuolla menolla et kyllä pääse eduskuntaan _tsot

Offline

#343 06.04.2010 11:56

harry-irene
ex-punklegenda
Registered: 30.06.2005
Posts: 2,253

Re: Mustalaismusiikki

Oho oho... Luulin jo et ilosaarelaisilla oli mennyt sisu kurkkuun, kun viime vuodeksi eivät ottaneetkaan enää jatkoa Fanfare Ciocarlian rohkealle kiinnitykselle -- mut täksi vuodeksi on näköjään kaikessa hiljaisuudessa varmistunut Boban & Marko   dance

Offline

#344 06.04.2010 17:13

Pope
Bailarina Erotica
From: Käden taitojen runsaudensarvi
Registered: 17.02.2007
Posts: 18,484

Re: Mustalaismusiikki

harry-irene wrote:

Oho oho... Luulin jo et ilosaarelaisilla oli mennyt sisu kurkkuun, kun viime vuodeksi eivät ottaneetkaan enää jatkoa Fanfare Ciocarlian rohkealle kiinnitykselle -- mut täksi vuodeksi on näköjään kaikessa hiljaisuudessa varmistunut Boban & Marko   dance

sheeplove


DMIjc.png

menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta

Offline

#345 01.05.2010 16:55

mummeli
Member
From: entinen kävelykatu
Registered: 06.08.2008
Posts: 6,522

Re: Mustalaismusiikki

Hei muuten, HORTTO KAALO tänään Balkan Feverissä Dubrovnikissa jo klo 21! Taidan tästä lähtee ihmettelemään soundcheckia.  dance


voi voi, tuolla menolla et kyllä pääse eduskuntaan _tsot

Offline

#346 04.05.2010 00:03

yrr
Yanni
Registered: 29.01.2007
Posts: 854

Re: Mustalaismusiikki


1244.gif

Offline

#347 04.05.2010 10:35

harry-irene
ex-punklegenda
Registered: 30.06.2005
Posts: 2,253

Re: Mustalaismusiikki

harry-irene wrote:

Hehheh, just kun olin tulossa lievästi kehumaan Gipsy.Cz-RÄPPIryhmää, huomasin että nehän on ton mun lainaaman cd:n jälkeen olleet näköjään jo tsekkien Euroviisuedustajina  017   ja sitäpaitti tulossa ihan kohta tännekin:

Kukaan ei sit vissiin käynyt zekkaamassa? Laitetaan siis tarkemmin näytille debylevyn nimibiisi Romano Hip Hop: www.youtube.com/watch?v=tseT9oOd4pY
Iha mukavasti  tradimausteita messissä hei.

Offline

#348 04.05.2010 11:29

mummeli
Member
From: entinen kävelykatu
Registered: 06.08.2008
Posts: 6,522

Re: Mustalaismusiikki

Joo, toi Romano Hip Hop on mulla jollain kokoelmalla.. Pitikin nyt ihan varmuuden vuoks tarkistaa tän vuoden Euroviisu-artistit. Ei ainakaan nimen perusteella näkyny olevan yhtään tuttuja.

Hei muuten, Hortto Kaalo oli edelleen aivan mahtava. sydan  sydan Ne naureskeli siellä yleisölle, että "oottepa te nuoren näköisiä" ja "onko teiän vanhemmat pakottanu teiät kuuntelemaan Hortto Kaaloa?"


voi voi, tuolla menolla et kyllä pääse eduskuntaan _tsot

Offline

#349 04.05.2010 15:45

turkele
Member
From: tkü
Registered: 29.07.2005
Posts: 4,381
Website

Re: Mustalaismusiikki

mummeli wrote:

Joo, toi Romano Hip Hop on mulla jollain kokoelmalla.. Pitikin nyt ihan varmuuden vuoks tarkistaa tän vuoden Euroviisu-artistit. Ei ainakaan nimen perusteella näkyny olevan yhtään tuttuja.

No toi Serbian viisu on ainakin aika juustonen humppa a'la Nick Carter goes tsigane... Ja Gööran-sedällähän tossa on tietysti näppinsä pelissä  _kaffelol

http://www.youtube.com/watch?v=U-tqbMDeEW4


I love you and dream about the Führer

Offline

#350 11.05.2010 10:53

hrmunoita
rankka rässi
From: 1927 'till infinity
Registered: 16.09.2005
Posts: 39,222

Re: Mustalaismusiikki

Jaakko Laitinen & Väärä Raha wrote:

Listen our coming debut album from myspace! Test it before making the final decision. Tuleva levymme viikon verran ennakkokuuntelussa myspacessa! Testaa ennen lopullista päätöstä! http://www.myspace.com/mrjaakko


Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu

Offline

#351 24.05.2010 12:50

Timplex
Member
Registered: 24.05.2010
Posts: 56

Re: Mustalaismusiikki

Posti toi tänään Jaakko Laitisen & Väärä Rahan levyn. Hyvä levy!!

Ps.Tämä oli elämäni ensimmäinen postaus.
OU Jee..

Offline

#352 30.07.2010 17:26

harry-irene
ex-punklegenda
Registered: 30.06.2005
Posts: 2,253

Re: Mustalaismusiikki

Noni, ensi vuonna saattaa oppaa riittää...
Saisko deathmatchin Härmään kans?

CLASH OF THE TITANS, BALKAN STYLE

Out of the Wild East, the two mightiest forces in Gypsy Brass will be
invading the concert stages around the world in 2011, together, for
the very first time. Fanfare Ciocarlia and Boban i Marko Markovic
Orkestar invite you to a head-to-head competition, set to answer the
burning question "who are the REAL Kings of Balkan Brass?"

Watch these heavyweights warming up for the showdown here:
http://www.youtube.com/watch?v=S8ca-4WggBs  (  icon_rolleyes  )

Offline

#353 30.07.2010 17:53

turkele
Member
From: tkü
Registered: 29.07.2005
Posts: 4,381
Website

Re: Mustalaismusiikki

Kovista!  dance

Toivottavasti tänne kans, vähän jäi Ilosaaressa harmittamaan Markovic orkestar vailla pappa-Bobania, oli se Marko vähän orpona siinä edessä välillä, vaikka soitto kulkikin..

Loppukuusta muuten Guca-festarit juhlii viiskymppisiään. Vähän harmittavasti itse pitää poistua Serbiasta juuri tuota ennen, nyt kun olisi kaikki Markovitsit ja Bregovitsit ja Shantelit samassa sumpussa.


I love you and dream about the Führer

Offline

#354 03.08.2010 22:38

jaakkoobcd
Member
Registered: 17.02.2008
Posts: 56
Website

Re: Mustalaismusiikki

kulkiya wrote:

Tosi tarina: Laulava heimo

Saakeli soi! Justiin ottivat pois ko mie sain netin ja äänikortin taas toimimaan!

EDIT: Googlella löyty sekunnissa ko haki...

Last edited by jaakkoobcd (03.08.2010 22:39)


Opa cupa!

Offline

#355 08.08.2010 10:55

ierikho
Member
Registered: 22.04.2010
Posts: 738

Re: Mustalaismusiikki

Sattuiko kukaan ottamaan jollain konstilla tätä nauhalle?

Eurofolkin juurilla: Parno Graszt

TV1 Klo: 12.35 Pvm: 07.08.2010

Dokumentti suositusta unkarilaisesta Parno Graszt-kansanmusiikki-yhtyeesä, jonka musiikki pulppuaa suoraan maan romani-perinteestä. Tuotanto European Broadcasting Union.

EDIT: Mites muuten toi mustalaishiphop? Ainakin Tsekistä löytyy, tää dude on kai käyny Szigetissä vetämässä keikan joskus Gogol Bordellon kera. Vai meneeks liian moderniksi? icon_sad

http://www.youtube.com/results?search_query=gipsy.cz

EDITEDIT: No bittu, olihan sitä heti edellisellä sivulla mainittu.

Last edited by ierikho (08.08.2010 11:05)


Ulul Azmi :: blasphemous noise
Make It Look Like An Accident :: zine

Offline

#356 28.08.2010 15:43

harry-irene
ex-punklegenda
Registered: 30.06.2005
Posts: 2,253

Re: Mustalaismusiikki

Waat, mitäs kaikkea siellä Balkan Feverissä oikein soitetaankaan??  Päivän Hesarissa oli värikäs kokosivun Guca-reportaasi, ja erillisessä sivuartikkelissa valotettiin myös Stadin Balkan-villitystä:  kaiken takana on kuulemma Balkan Fever -klubi joka yhdistelee torvimusaa elektroniseen biittiin,  seuraavaksi kerrotaan turbofolkin historiasta, ja heti perään saumattomasti muistutetaan että lisäpiikin antoivat Kusturican leffat.

..Eli waat, mitäs kaikkea siellä Balkan Feverissä oikein soitetaankaan??
(Itse en ole käynyt kuin kerran, koska kovimpien esiintyjien aikana on ollut muita pakollisia menoja, ja yleensä muuten ei huvita maksaa 10-12 euroa pelkästä dj-musasta.)

Last edited by harry-irene (28.08.2010 15:44)

Offline

#357 29.08.2010 13:57

mummeli
Member
From: entinen kävelykatu
Registered: 06.08.2008
Posts: 6,522

Re: Mustalaismusiikki

No aika lailla tää kaikilta Balkan-kokoelmilta löytyvä perusmusahan siellä soi yleensä (enkä meinaa tätä kritiikkinä, koska itekin oon soittanu ihan samaa dj-keikoilla ja surimmalle osalle suomalaisista toi on kuitenkin vielä ihan vierasta musiikkia). Turbofolkkia ei oo kyllä mun mielestä kuulunu. Voishan se olla vaihtelua, vaikka onkin huonossa maineessa. icon_biggrin


voi voi, tuolla menolla et kyllä pääse eduskuntaan _tsot

Offline

#358 29.08.2010 14:28

barton_funk
jamppa, synkkä sienestäjä
From: Guttenberg-galaksi
Registered: 05.12.2008
Posts: 26,083

Re: Mustalaismusiikki

Hitsi, en ollutkaan aiemmin kuullut Turbo Folkista. Onneksi youtube ja wikipedia sivistävät.


Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.

xfGrijQ.jpg

Online

#359 29.08.2010 14:43

mummeli
Member
From: entinen kävelykatu
Registered: 06.08.2008
Posts: 6,522

Re: Mustalaismusiikki

Sehä on tuon alueen kunnon junttimusaa. Tää topikki lipsuu kyllä vähän kauas mustalaismusiikista. Pitäiskö nimeä laajentaa?


voi voi, tuolla menolla et kyllä pääse eduskuntaan _tsot

Offline

#360 29.08.2010 15:17

barton_funk
jamppa, synkkä sienestäjä
From: Guttenberg-galaksi
Registered: 05.12.2008
Posts: 26,083

Re: Mustalaismusiikki

Tai perustaa uus Balkanin-musascene topique? Ja pitää tää nimenomaan mustalaismusan topiquena.

Last edited by barton_funk (29.08.2010 16:15)


Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.

xfGrijQ.jpg

Online

Board footer

Powered by FluxBB