#271 30.08.2009 21:29

mummeli
Member
From: entinen kävelykatu
Registered: 06.08.2008
Posts: 6,522

Re: Mustalaismusiikki

turkele wrote:

Onks toi Shantel muuten myymässä loppuun? Tahtoiskohan joku paikalle tuleva diilata meille (2) ennakkoliput kun junaillaan täältä Turusta vasta perjantaina? hvala lepa!

Myyn ne liput, joten voin vaikka pitää teille kahta jemmassa. ff


voi voi, tuolla menolla et kyllä pääse eduskuntaan _tsot

Offline

#272 30.08.2009 22:35

turkele
Member
From: tkü
Registered: 29.07.2005
Posts: 4,381
Website

Re: Mustalaismusiikki

mummeli wrote:

[quote:6daa4c0493="turkele"]Onks toi Shantel muuten myymässä loppuun? Tahtoiskohan joku paikalle tuleva diilata meille (2) ennakkoliput kun junaillaan täältä Turusta vasta perjantaina? hvala lepa!

Myyn ne liput, joten voin vaikka pitää teille kahta jemmassa. ff[/quote:6daa4c0493]

jeeh! humppati humppati cheer21


I love you and dream about the Führer

Offline

#273 01.09.2009 16:05

Pope
Bailarina Erotica
From: Käden taitojen runsaudensarvi
Registered: 17.02.2007
Posts: 18,484

Re: Mustalaismusiikki

Ei niin etteikö ois kiinnostanu päästä paikalle mutta nyt kävi joka tapauksessa näin sadbanana


DMIjc.png

menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta

Offline

#274 04.09.2009 10:09

turkele
Member
From: tkü
Registered: 29.07.2005
Posts: 4,381
Website

Re: Mustalaismusiikki

Pope wrote:

Ei niin etteikö ois kiinnostanu päästä paikalle mutta nyt kävi joka tapauksessa näin sadbanana

No mut ihan mehukasta kamaa tuolla on tulossa jatkossakin:

http://3.bp.blogspot.com/_1pe1Wy6Sl9c/S … 761236.jpg

sheeplove


I love you and dream about the Führer

Offline

#275 04.09.2009 12:44

mummeli
Member
From: entinen kävelykatu
Registered: 06.08.2008
Posts: 6,522

Re: Mustalaismusiikki

Mä oisin toivonu enempi ulkomaalaisia, mut hyvä tietty, että noihin Suomen tekijöihinkin tulee tutustuttua paremmin.


voi voi, tuolla menolla et kyllä pääse eduskuntaan _tsot

Offline

#276 05.09.2009 19:41

turkele
Member
From: tkü
Registered: 29.07.2005
Posts: 4,381
Website

Re: Mustalaismusiikki

toi Bordurka oli kyllä aika kauheeta menoa kun sen joskus näki...

Mutta eilen oli kyllä ihan hillittömät PAILUT!!  psykebileet


I love you and dream about the Führer

Offline

#277 07.09.2009 22:25

Pope
Bailarina Erotica
From: Käden taitojen runsaudensarvi
Registered: 17.02.2007
Posts: 18,484

Re: Mustalaismusiikki

mummeli wrote:

Mä oisin toivonu enempi ulkomaalaisia, mut hyvä tietty, että noihin Suomen tekijöihinkin tulee tutustuttua paremmin.

Kaikki nähty sadbanana

Mut etteköhän työ tonne vielä saa jonkun ulkomaanihmeenkin vielä ff

Bordurkasta: vähän harmi että niillä on niin voimakas tuo sirkus/molvaniahupsuttelu-aspekti, kun täällä olisi tilausta ihan ilman hassuja hattuja soittavalle torvet ja rai rai- balkanbändille. Kun nuo kuitenkin vetää niin helvetin hyvin. Itse toki tunnen tyypit, ja olen suunnitellut Bordurian vaakunankin icon_rolleyes

Yksi Baklavan laulajatytöistä on muuten todella sheeplove


DMIjc.png

menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta

Offline

#278 09.09.2009 10:42

tomitarmo
Member
From: 00250
Registered: 19.05.2008
Posts: 6,221

Re: Mustalaismusiikki

rokrok


"Olin eka ja kolmas, joka sai maksusta"

Offline

#279 09.09.2009 11:34

Pope
Bailarina Erotica
From: Käden taitojen runsaudensarvi
Registered: 17.02.2007
Posts: 18,484

Re: Mustalaismusiikki

rakkaus:rockhands::kulli:


DMIjc.png

menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta

Offline

#280 09.09.2009 14:10

tomitarmo
Member
From: 00250
Registered: 19.05.2008
Posts: 6,221

Re: Mustalaismusiikki

Pope wrote:

rakkaus:rockhands::kulli:

Aika lievästi ilmaistu vieläpä... ff


"Olin eka ja kolmas, joka sai maksusta"

Offline

#281 09.09.2009 21:58

mummeli
Member
From: entinen kävelykatu
Registered: 06.08.2008
Posts: 6,522

Re: Mustalaismusiikki

Pope wrote:

[quote:5980c45467="mummeli"]Mä oisin toivonu enempi ulkomaalaisia, mut hyvä tietty, että noihin Suomen tekijöihinkin tulee tutustuttua paremmin.

Kaikki nähty sadbanana

Mut etteköhän työ tonne vielä saa jonkun ulkomaanihmeenkin vielä ff

Bordurkasta: vähän harmi että niillä on niin voimakas tuo sirkus/molvaniahupsuttelu-aspekti, kun täällä olisi tilausta ihan ilman hassuja hattuja soittavalle torvet ja rai rai- balkanbändille. Kun nuo kuitenkin vetää niin helvetin hyvin. Itse toki tunnen tyypit, ja olen suunnitellut Bordurian vaakunankin icon_rolleyes

Yksi Baklavan laulajatytöistä on muuten todella sheeplove[/quote:5980c45467]

Ulkomaalaisilla meinasin siis lähinnä näitä Ruotsin ja Norjan balkanbiittien tyyppejä, mut ihan kunnon orkesteritkin ois jees.

Mä oon aina luullut tuota Bordurkaa huumoribändiks ja olin aika yllättynyt, kun kuulin, että ne ois tulossa tuonne. Esiintymisasut rules aina, mutta halvan näköinen "Borat-meininki" alkaa mennä jo mun huumorin rajan yli. Ehkä ne yllättää positiivisesti!


voi voi, tuolla menolla et kyllä pääse eduskuntaan _tsot

Offline

#282 09.09.2009 22:44

Pope
Bailarina Erotica
From: Käden taitojen runsaudensarvi
Registered: 17.02.2007
Posts: 18,484

Re: Mustalaismusiikki

mummeli wrote:

Mä oon aina luullut tuota Bordurkaa huumoribändiks ja olin aika yllättynyt, kun kuulin, että ne ois tulossa tuonne. Esiintymisasut rules aina, mutta halvan näköinen "Borat-meininki" alkaa mennä jo mun huumorin rajan yli. Ehkä ne yllättää positiivisesti!

Huumoribändihän ne tavallaan onkin, ja se on jotenkin tosi ristiriitaista koska bändissä soittaa todella perinnetajuisia tyyppejä jotka on paneutuneet ihan oikeasti tuohon matskuun myös huuruisten kenttämatkojen (KIITOS GUCA 2006) muodossa. Mun puolesta saisivat heittää ylimääräisen hutun ja murteellisella englannilla mukahassuttelun helvettiin ja keskittyä olennaiseen eli musiikkiin.

Mutta taustalla hassujen hattujen käytössähän noilla on se, että bändi on alunperin perustettu sirkus/näyttämöorkesteriksi, ja sitten ne ei ole päässeet tekoviiksistä ja oheisrekvisiitasta millään irti. Onhan noilla ollut shöyssä kaikkea ihan oikeasti hauskaakin kuten kunnon totalitaristista nuorisovoimistelua ym...


DMIjc.png

menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta

Offline

#283 05.11.2009 16:23

harry-irene
ex-punklegenda
Registered: 30.06.2005
Posts: 2,253

Re: Mustalaismusiikki

TÄNÄÄN:
[quote:3c755ffa35]Transylvaniasta Etnosoi!n vieraaksi saapuu Nadara, joka pitää huolen siitä, että Ravintola Kaisaniemen illasta tulee vauhdikas! Transylvanian valtavan rikas musiikkikulttuuri on syntynyt romanialaisten, unkarilaisten, saksalaisten, romanien ja juutalaisten eläessä alueella rinta rinnan. Musiikki on kuulunut kiinteästi jokapäiväiseen elämään.

Nadaran repertuaari on tähän päivään päivitettyä, mutta perinteissä kiinni olevaa transylvanialaista kansanmusiikkia. Perinteiseen viulujen ja basson muodostamaan trioon on otettu mukaan romanikielinen laulu, kitarat, saksofoni ja haitari ja tuloksena on mielenkiintoinen yhdistelmää uutta ja vanhaa!

Yhtyeen laulusolisti Alexandra Beaujardiin olet saattanut törmätä Tony Gatlifin ohjaamassa Transylvania-elokuvassa, jossa hän esiintyi Luminitsan roolissa. Nadara-yhtyettä kuullaan elokuvan soundtrackilla.

Ravintola Kaisaniemi
5.11.2009 klo 20.00
Liput 15/12 € (+ narikka 2 €)

Lisätietoja: www.globalmusic.fi/etnosoi [/quote:3c755ffa35]

Offline

#284 05.11.2009 17:10

mummeli
Member
From: entinen kävelykatu
Registered: 06.08.2008
Posts: 6,522

Re: Mustalaismusiikki

[quote:bc17c49ffc="harry-irene"]TÄNÄÄN:
[quote:bc17c49ffc]Transylvaniasta Etnosoi!n vieraaksi saapuu Nadara, joka pitää huolen siitä, että Ravintola Kaisaniemen illasta tulee vauhdikas! Transylvanian valtavan rikas musiikkikulttuuri on syntynyt romanialaisten, unkarilaisten, saksalaisten, romanien ja juutalaisten eläessä alueella rinta rinnan. Musiikki on kuulunut kiinteästi jokapäiväiseen elämään.

Nadaran repertuaari on tähän päivään päivitettyä, mutta perinteissä kiinni olevaa transylvanialaista kansanmusiikkia. Perinteiseen viulujen ja basson muodostamaan trioon on otettu mukaan romanikielinen laulu, kitarat, saksofoni ja haitari ja tuloksena on mielenkiintoinen yhdistelmää uutta ja vanhaa!

Yhtyeen laulusolisti Alexandra Beaujardiin olet saattanut törmätä Tony Gatlifin ohjaamassa Transylvania-elokuvassa, jossa hän esiintyi Luminitsan roolissa. Nadara-yhtyettä kuullaan elokuvan soundtrackilla.

Ravintola Kaisaniemi
5.11.2009 klo 20.00
Liput 15/12 € (+ narikka 2 €)

Lisätietoja: www.globalmusic.fi/etnosoi [/quote:bc17c49ffc][/quote:bc17c49ffc]
Ai vitsi, sillä on kyllä ihana ääni.

Ei oo kyllä seittemäätoista euroo laittaa nyt. Keltähän kehtais kysellä nimee listalle. sadbanana


voi voi, tuolla menolla et kyllä pääse eduskuntaan _tsot

Offline

#285 06.11.2009 11:21

Pope
Bailarina Erotica
From: Käden taitojen runsaudensarvi
Registered: 17.02.2007
Posts: 18,484

Re: Mustalaismusiikki

Vituttaa ehkä homoiten että en päässy tonne itku


DMIjc.png

menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta

Offline

#286 06.11.2009 15:39

harry-irene
ex-punklegenda
Registered: 30.06.2005
Posts: 2,253

Re: Mustalaismusiikki

Eka setti oli aika laiskaa perusiskelmää, eikä Alexandraa päästetty ees laulamaan ku silloin tällöin. Aika järjetöntä piilotella bändin ainoaa valttikorttia tolviisii, kun  ei ne äijätkään mitään suurvirtuooseja ole.  Toka setti sai onnekx turbovaihteen päälle.


Vaan TÄNÄÄN sit Savoyssa:
[quote:4d1365abf3]Itäeurooppalaisen romanimusiikin modernimpaa haaraa edustava Romengo kieputtaa kuulijaansa vokaali- ja rytmi-ilottelun sekä tanssin pyörteissä. Yhtyeen laulajatar Mónika Lakatos tunnetaan yhtenä Unkarin voimakkaimmista, sielukkaimmista ja autenttisimmista romanilaulajista. Häikäisevien vokaalien rinnalla kuullaan timmiä nelihenkistä yhtyettä. Romengon repertuaariin kuuluu omien sävellysten lisäksi suusta suuhun periytyneitä oláh-romanien lauluja.[/quote:4d1365abf3]

Offline

#287 06.11.2009 15:40

harry-irene
ex-punklegenda
Registered: 30.06.2005
Posts: 2,253

Re: Mustalaismusiikki

Eikx muuten romanit tykkää romanimusasta, ko eihä tuol Kaisaniemessäkää ollu ku meitä feikkijamppoja?  Ei siis ensimmäistäkään mustalaista  icon_eek

Offline

#288 06.11.2009 15:56

Pope
Bailarina Erotica
From: Käden taitojen runsaudensarvi
Registered: 17.02.2007
Posts: 18,484

Re: Mustalaismusiikki

harry-irene wrote:

Eikx muuten romanit tykkää romanimusasta, ko eihä tuol Kaisaniemessäkää ollu ku meitä feikkijamppoja?  Ei siis ensimmäistäkään mustalaista  icon_eek

Kun Hilja Grönforsin bändi oli keikalla Telakalla oli kuulemma etupöydät täynnä arvokkaasti istuvia mustalaismatameja. Ja kun lipunmyynti pantiin kiinni, luikahti terassilta iso parvi romaniäijiä sisään viimeisiä piisejä kuuntelemaan peuk

Mutta se on toden totta arvoitus, mikseivät ole isommin löytäneet tuota kansainvälistä skeneä. Porvoon festivaaleilla esim. on kuitenkin myös kotimaista romania yleisössä, ja siellähän soittaa bändejä vaikka sun mistä.


DMIjc.png

menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta

Offline

#289 07.11.2009 14:29

harry-irene
ex-punklegenda
Registered: 30.06.2005
Posts: 2,253

Re: Mustalaismusiikki

Oli muuten Romengo juubelin kova (ja monipuolinen), plus Lacatus Moonikan ääni hätyytteli jo ihan Esma-sfäärejä  icon_surprised

Offline

#290 22.11.2009 18:55

mummeli
Member
From: entinen kävelykatu
Registered: 06.08.2008
Posts: 6,522

Re: Mustalaismusiikki

Pope wrote:

Yksi Baklavan laulajatytöistä on muuten todella sheeplove

Kukas? Mä tykkäsin sen tummahiuksisen tanssiliikkeistä, kun kävin hetken lipputiskiltä vilkuilemassa. Oli kyllä muutenkin hyvä Baklava.

Keväällä meille tulloo enemmän niitä ulkomaalaisia. Shantelkin taas uudelleen.


voi voi, tuolla menolla et kyllä pääse eduskuntaan _tsot

Offline

#291 03.12.2009 02:13

turkele
Member
From: tkü
Registered: 29.07.2005
Posts: 4,381
Website

Re: Mustalaismusiikki

cheer21

[quote:c050417592]Mahala Rai Banda Suomeen helmikuussa!

Konsertti Helsingin Vanhassa ylioppilastalossa 5. helmikuuta.
Liput: 39,70 euroa.

Mahala Rai Bandan on perustanut bukarestilainen viulisti Aurel Ionitsa. Yhtye soittaa eri tyylejä ja sukupolvia yhdistävää vauhdikasta musiikkia, jossa romanialaiset viulut ja haitarit yhdistyvät puhallinmusiikin eri lajeihin.

Yhtyeen rytmi on tullut tunnetuksi Balkan beatin nimellä, ja siinä kohtaavat hienostuneet sovitukset, perinteiset kansanmusiikin piirteet sekä moderni ulkoinen ilmaisu. Mahala Rai Banda julkaisi ensimmäisen levynsä vuonna 2004 ja nousi heti suureen suosioon ympäri Euroopan. [/quote:c050417592]

cheer21


I love you and dream about the Führer

Offline

#292 04.12.2009 08:02

tomitarmo
Member
From: 00250
Registered: 19.05.2008
Posts: 6,221

Re: Mustalaismusiikki

Enpä tiedä bändistä nimeltä Kottarashky yhtään mitään, mutta hyvältä kuulostaa... Uusi levy "Opa Hey" taitaa olla juuri julkaistu, ja sehän menee ostoslistalle!


"Olin eka ja kolmas, joka sai maksusta"

Offline

#293 10.12.2009 19:53

mummeli
Member
From: entinen kävelykatu
Registered: 06.08.2008
Posts: 6,522

Re: Mustalaismusiikki

Taisin nähdä noitten levyn tai jonkun mainoksen Asphalt Tangon kaupassa. ff


voi voi, tuolla menolla et kyllä pääse eduskuntaan _tsot

Offline

#294 10.12.2009 20:06

mummeli
Member
From: entinen kävelykatu
Registered: 06.08.2008
Posts: 6,522

Re: Mustalaismusiikki

Eiku mitä, ei pitäny ees kirjottaa tuota. Ajatukset sekoilee. Siis Balkan Fever taas ens lauantaina. Vinkatkaa mulle, jos ootte tulossa! BF on myös jossain yhteistyössä tuon Mahala Rai Bandan keikan kans. Siis ilmeisesti vaan dj:t tai en tiiä, pittää kysyä lauantaina.


voi voi, tuolla menolla et kyllä pääse eduskuntaan _tsot

Offline

#295 21.12.2009 15:17

mummeli
Member
From: entinen kävelykatu
Registered: 06.08.2008
Posts: 6,522

Re: Mustalaismusiikki

Tää kuuluis varmaaan vitutustopicciin, mutta MITÄ HELEVETTIÄ.
http://www.vihrealanka.fi/node/4878 Siis tossa kirjotuksessa on niin paljon kaikki väärin, että räjähän, mutta hillitsin silti itseni ja kirjotin ihan kohteliaan kommentin.


voi voi, tuolla menolla et kyllä pääse eduskuntaan _tsot

Offline

#296 18.01.2010 12:34

mummeli
Member
From: entinen kävelykatu
Registered: 06.08.2008
Posts: 6,522

Re: Mustalaismusiikki

Mahala Rai Bandan uusin kuuntelussa ja oishan tän voinu laittaa viime vuoden levyihin, jos ois aiemmin tullu kuultua. Ps. Oon ainut, joka tänne kirjottaa. icon_cry


voi voi, tuolla menolla et kyllä pääse eduskuntaan _tsot

Offline

#297 18.01.2010 21:53

Pope
Bailarina Erotica
From: Käden taitojen runsaudensarvi
Registered: 17.02.2007
Posts: 18,484

Re: Mustalaismusiikki

[quote:fe83e5de46="mummeli"]Tää kuuluis varmaaan vitutustopicciin, mutta MITÄ HELEVETTIÄ.
http://www.vihrealanka.fi/node/4878 Siis tossa kirjotuksessa on niin paljon kaikki väärin, että räjähän, mutta hillitsin silti itseni ja kirjotin ihan kohteliaan kommentin.[/quote:fe83e5de46]
Mjaa... on kuitenkin muistettava, että balkanmusa, erityisesti turbofolk (mitä kreisimpi konepöhkökomppi taustalla) ON omalla tavallaan erittäin vaarallista musiikkia.

Esim. Serbiassa tuota popularisoitua, koneistettua kansanmusaa kuuntelee pitkälti kaikkein kansallismielisin jengi jotka pasteeraa ylpeänä sotarikollisten kuvilla varustetuissa paidoissa. Kun mentiin Gucaan ja yövyttiin matkalla Belgradissa asuvan taiteilijaystäväni luona, se oli aivan kauhuissaan: mitä te sinne menette, natsien ja junttien sekaan? Ja itse festivaalilla tilanne oli toden totta se, että keikoilla, kaduilla ja baareissa bilettivät länsi/pohjoiseurooppalaiset hipit rinta rinnan armeijasuikkaisten paikallisten nationalistiöyhöjen kanssa ja ns. hipimpi kantaväestö loisti poissaolollaan. Kaikki kohtaamamme ihmiset olivat toki edittäin sydämellistä ja mukavaa porukkaa, mutta kuitenkin...

Eli, vaikka en ole kohdannut juuri tuollaista kuvatunlaista tilannetta enkä ole ollut paikalla kuin yhdellä klubilla, ymmärrän tavallaan mitä tuossa ajetaan takaa. Tämä koko balkanskene on erittäin jännittävä juuri siksi, että siinä on sisäänrakennettuna kulttuuris/ideologinen ristiriita, jota kaikki balkanmusiikkia bilemielessä fanittavat eivät ymmärrä lainkaan.


DMIjc.png

menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta

Offline

#298 19.01.2010 18:04

harry-irene
ex-punklegenda
Registered: 30.06.2005
Posts: 2,253

Re: Mustalaismusiikki

Pope wrote:

Kun mentiin Gucaan ja yövyttiin matkalla Belgradissa asuvan taiteilijaystäväni luona, se oli aivan kauhuissaan: mitä te sinne menette, natsien ja junttien sekaan? Ja itse festivaalilla tilanne oli toden totta se, että keikoilla, kaduilla ja baareissa bilettivät länsi/pohjoiseurooppalaiset hipit rinta rinnan armeijasuikkaisten paikallisten nationalistiöyhöjen kanssa ja ns. hipimpi kantaväestö loisti poissaolollaan.

Waat, mitä tekemistä Gucalla on turbofolkin tai sen yleisön kanssa??  (En siis oo käyny, ainoastaan tsekkaillut kotisivuja)

Offline

#299 19.01.2010 18:05

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 101,411
Website

Re: Mustalaismusiikki

harry-irene wrote:

Waat, mitä tekemistä Gucalla on turbofolkin tai sen yleisön kanssa??  (En siis oo käyny, ainoastaan tsekkaillut kotisivuja)

a guca redface_new


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#300 19.01.2010 18:46

murmur
Member
Registered: 22.06.2005
Posts: 9,801

Re: Mustalaismusiikki

harry-irene wrote:

[quote:84e64e6b2e="Pope"] Kun mentiin Gucaan ja yövyttiin matkalla Belgradissa asuvan taiteilijaystäväni luona, se oli aivan kauhuissaan: mitä te sinne menette, natsien ja junttien sekaan? Ja itse festivaalilla tilanne oli toden totta se, että keikoilla, kaduilla ja baareissa bilettivät länsi/pohjoiseurooppalaiset hipit rinta rinnan armeijasuikkaisten paikallisten nationalistiöyhöjen kanssa ja ns. hipimpi kantaväestö loisti poissaolollaan.[/quote:84e64e6b2e]
Waat, mitä tekemistä Gucalla on turbofolkin tai sen yleisön kanssa??  (En siis oo käyny, ainoastaan tsekkaillut kotisivuja)

tää oli ylläri mullekin. mutta joo. muut kuin hipit ja camp-henkiset turbofolk-diggarit on pelottavia.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB