You are not logged in.
iltapäivälehdissä jaksetaan itkeä mediaraatia, joka esti "kansansuosikki" saara aallon viisumatkan
kerrankin asiantuntijaraati joka oli tehtäviensä tasalla
jee, superfood-kusettajalahkon kanssa huseeraava saara aalto hiuksista vittuun
Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.
jee, superfood-kusettajalahkon kanssa huseeraava saara aalto hiuksista vittuun
menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta
tänään
missä forumistien kirvelevän viiltävät analyysit suomen sandhjan surullisesta, joskin ehkä hieman ennakoitavasta putoamisesta? no vaikkapa tässä:
esiintymispaikka ja visuaalinen show. suomi kun on niitä maita, joilla on lähtökohtaisestikin huonommat eväät menestyä, niinpä ihan ok keskitason esitys ei tuo jatkopaikkaa, toisin kuin toisi monelle muulle maalle. suomen pitää olla aivan erityisen hyvä, ja aina sekään ei riitä. nyt oli hyvä biisi, reipas esitys, mutta ylipäätään kolme ekaa esitystä putosi jatkosta, esiintymisvuoro oli siis erityisen huono, lisäksi vaikka esitys oli sujuva, se ei kuitenkaan riitä, kun pitäisi muista että kyseessä on nimenomaan visuaalinen show. valoihin kannattaisi kiinnittää enemmän huomiota, nyt oli aika aneemista verrattuna moneen muuhun maahan, joiden keskinkertaisempiinkin rallatuksiin saatiin huimat visuaalit tuomaan lisäpontta. lisäksi pitäisi olla jotain yllätyselementtejä, pukujen vaihtoa, näyttävämpiä temppuja, joulupukki lavalle tms. nyt kävi näin
noin muuten taso ei päätä huimannut, toisaalta en ollut katsonut mitään ennakkojuttuja, joten kaikki biisit (suomea lukuunottamatta) oli ennalta kuulemattomia. parhaat mielestäni hollanti ja itävalta, jotka menivätkin jatkoon. venäjän show oli kieltämättä komea, ja kertausten myötä biisikään ei enää kuulostanut niin mnitäänsanomattomalta kuin aluksi.
Katon sitte vasta finaalin, ei näitä esi- ja välijuttuja viihti seurata.
Katon sitte vasta finaalin, ei näitä esi- ja välijuttuja viihti seurata.
smaa, paitsi eilen näin Kyproksen, Itävallan ja Viron pyytämättä ja yllätyksenä
Viron Jakke Jäyhä olisi kuulunut jatkoon jo pelkän kulmien alta mulkoilun voimin
Oikean rytmin kiinni saan iskelmä lol alkaa kiinnostaa hehe
Jotain tanssin bez eiq ja fall joo.
Ei harmita juuri yhtään, että kävi näin. Oikea tyyppi sinne lähetettiin noista mitä UMK:ssa oli tarjolla.
En katsotaan eilistä lähetystä kokonaan ja finaalin jätän kokonaan väliin. Euroviisut on aikamoista paskaa, nyt ja ikuisuuteen.
Incredible Miracle
juuh elikkäs saattaa olla että toka finaali oli heikompitasoinen tai en tiiä, jollain lailla suorastaan ilahdutti, että tanska ja islanti putosivat (no ensinmainittu todellakin syystä, ihan hirvee biisi ja esitys ), niin ei suomen putoaminen tunnu niin pahalta. paras oli georgia, jota luin jossain verratun primal screamiin, ja miksei, kerrankin kisoissa tommonen rokkibiisi joka ei kuulostanut yksinomaan nololta, ja valoshow oli niin hyvä että meininki oli paikoin suorastaan spykedeelistä
ukrainan kohubiisi ensikuulemalta hieman vaisumpi kuin odotin, mutta taas valot, sanoma ja biisinnimi pelastivat. eipä noista kyllä paljoa jälkipolville riitä kerrottavaa, f.y.r. makedonian olisin mielellään nähnyt jatkossa, sen verran persoonallinen ja heittäytyvä laulaja ja mukavan takavuosien itäblokkimeno, mutta minkäs teet. irlannin pudotuskin hieman yllätti, vaikkei se nyt kovin kummoinen biisi ollut, mutta tosiaan, ei näistä voi koskaan olla varma. australialla kaikista kansainvälisin meno näin euroviisuissa korealainen laulaja ja erittäin tyylikäs show, vielä kun biisi olis ollut hieman parempi, mutta tällaisenaankin keskimääräiseen tasoon verrattuna ihan mainio.
täytyy vielä sanoa, että kalle niemen tekstitykset on yksi parhaita viisutraditioita suomessa, olkoonkin ettei tänä vuonna tainnut ihan mitään "meikä kesäaurinkoa muistuttaa" -tyylisiä huippuheittoja olla. mikko silvennoinen myös asiallinen juontaja, yleensähän tuolla ollut pari juontajaa heittämässä läbändeerusta, mutta sujuu se näinkin, ei valittamista. lauantaina sitten finaali...
Olisikohan muuten ensimmäinen vuosi kun en ole edes vahingossa mistään kuullut Suomen kappaletta
Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Makedonian mammalle kyllä Harmi ettei mennyt jatkoon, olisivat nyt vaikka Puolan Tony Kakon ja Tomi Metsäkedon veljen korvata sillä. Georgia oli kyl lopulta ihan hyvä, pidin biisiä aluks noin niinku rokkibiisiksikin aika vaisuna, mutta kyllähän siinä kaikki muu paitsi säkeistöjen mutinamelodia toimikin hemmetin hyvin. Väliosan diskoille kyllä Australia oli kyllä illan kovin; eihän se nyt biisinä keskiverto-radiopoppista kummempi ole, mutta hieno meno ja show, vähän kuten ekan karsinnan Armeniallakin.
Nää on kyllä jotenkin liian vakavat viisut. Ei juurikaan mitään KOSMISEN RAKKAUDEN juhlistamista, paitsi ehkä San Marinon disco-Cohenilla, mutta sekin likvidoitiin jo karsintavaiheessa... Eikä oo myöskään oikein mitään suosikkia, mutta näillä mennään huomiseen!
Oivalluksen hetkellä olin heikosti ravittu, joten totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava Nälkä.
Aika geneeristä oli, mutta kyl mää Latviaa äänestäsin.
vitun tylsät viisut ja politiikalla voitettiin
menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta
no, nyt kävi näin ja mitäpä tässä.
Aika geneeristä oli, mutta kyl mää Latviaa äänestäsin.
We could have had it all
Oikean rytmin kiinni saan iskelmä lol alkaa kiinnostaa hehe
Jotain tanssin bez eiq ja fall joo.
tänä vuonna viisuissa oli ilmeisesti teemana joku tylsyyden maailmanennätys biiseissä ja lavashow'ssa. venäjä ainoa, jossa oli mitään potentiaalia. piti katsoa lohdutukseksi kimara Army Of Loversin musiikkivideoita, kun palasin yöllä kotiin viisukatsomosta
Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.
ruotsalaisten väliaikashowlle
Puolan hidastetulle army of lovers biisille jota lauloi androgyyni weird al yankowic
Georgian Primal Screamille
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
en ole vielä tilastoja ehtinyt katsoa, mutta aika jännä miten puolan biisi jakoi raatien ja suuren yleisön mielipiteitä, sehän oli melkein hännillä kunnes tuli yleisön pisteet. ihan jännä toi uusi systeemi, mutta mielestäni olisi kivompi jos raatipisteissä olisi annettu myös 8 ja 10 erikseen, nyt oli vähän hätäilyn tuntua kun 12 lukuunottamatta kaikki lävähti kerralla ruudulle.
ainoo biisi minkä tsekkasin viisuista jälkikäteen oli toi voittaja, ja täähän kuulostaa ihan burialilta (en tiedä oliks tätä jo sanottu, en lukenut topikkia). mitä helvettiä
Last edited by ray charlz (15.05.2016 17:01)
katsottiin äijien kanssa leffa, äijät lähtivät maustetyttöjen keikalle, itse jäin kotiin kuuntelemaan darkthronea.
nythän nuo semifinalienkin pisteet julkistettiin, kiitos armenia ja tsekki hyvistä pisteistä, mutta suomi jäi sijalle 15, eli oikeastaan hyvä tietää ettei jatkoon pääsy ollut edes lähellä.
suomen viisuraatia joutuu kyllä hieman ihmettelemään, ilmeisesti poliittisista syistä (?) sekä venäjä että ukraina jäivät pisteittä, mutta miksi ihmeessä ruotsin hömppäbiisille täydet? alankomaiden biislle kuitenkin 10 pistettä, joten jotain tolkkua hommassa sentään oli. meidän viisukatsomossa ainoa, joka oikein kaivoi kännykkänsä esiin ja äänesti oli mun mutsi, jolta lähti ääni ukrainalle
Innostuin äänestämään kahden tekstarin verran. Ääneni saivat Italia sekä Puola (kyllä kansa tietää).
- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.
en kyllä tajunnut selityksestä mitään, mutta melkoista sähläystä, tosin ei vaikuta varsinaisesti tulokseen.
tässä vielä spekulaatiota poliittisista kannanotoista venäjä vs. ukraina:
Venäjällä nousi kohu Euroviisujen tuomariäänistä: Miksi Suomi ja 20 muuta maata antoivat Venäjälle 0 tuomaripistettä?
Näissä viisuista jäi lähinnä mieleen että ruotsalaiset on hauskempia kuin me ja lavatekniikka on nykyään melkoista.
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Olen kuullut tämän vuoden euroviisuista vain voittaja-Ukrainan ja Italian viisut. Minusta ne molemmat olivat ihan kelvollisia. Eivät välttämättä kuitenkaan sellaisia, että viitsisin kuunnella niitä uudestaan.
Alva Arrows
My First Band Paradise
Emma Circle Of Life
Club La Persé My Little World
Lauri Yrjölä Helppo elämä
Norma John Blackbird
Zühlke Perfect Villain
Knucklebone Oscar & The Shangri-La Rubies Caveman
Günther & D'Sanz Love Yourself
Anni Saikku Reach Out For The Sun
jaahas
La Perse!
joko nuo biisit on kuultavissa? joku jolla on kova luonne voisi laittaa raporttia kustakin (on siellä paskaakin eiq ) ennenkuin itse uskaltaudun.
Täältä ne voi kuunnella. Taso on toki paska, mutta jotkut kappaleet (Alva, Anni Saikku, Emma) jaksoin kuunnella kokonaan. Olispa La Persén kappale ollut edes kelvollinen.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.