You are not logged in.
Kaikki rakastaa ysäriä podcast. Aiheena Bad Vugum, vieraana Ari Taiminen Viikatteesta
Tiedätkö mikä on nugsnet? Se on striimausalusta livekeikoille. King crimson liittynyt sinne juuri. Löytyy myös Dedii ja mitäkaikkea.
Joukko nimekkäitä suomalaisartisteja siirtyy uuteen levy-yhtiöön, joka aikoo tehdä asiat toisin
Litku Klemetti, Maustetytöt, Saimaa, Risto, Yona, Ursus Factory, Figaro.
Nämä sekä seitsemän muuta yhtyettä julkaisevat tulevaisuudessa levynsä uuden Lördag-nimisen levy-yhtiön kautta. Tampereelle vuoden alussa perustettua levy-yhtiötä vetävät musiikkialan konkarit Aki Roukala ja Mikko Meriläinen.
En tiennyt että cd pyyhki vinyylin totaalisesti pois pelistä vain muutamassa vuodessa ja 90-luvun alussa ei enää vinyyleitä myyty.
Milloin alkaa trendaamaan ajatus siitä että musiikkia pitäisi kuluttaa muutenkin kuin riimaamalla?
Ehkä ihmisten pitäisi pitäisi uudelleen oivaltaa että ceedeet ja vinyylit on esineitä. Käyttö sekä koriste esineitä. Sillä ihmisethän rakastaa esineitä.
Last edited by muumipoimuri (28.03.2025 18:08)
Sanoisin jopa niin että ”vinyylibuumia” ei kyl olisi ilman somea. Niitä vinskoja ostetaan nimenomaan kuvattavaksi esineiksi, ei kuunneltavaksi.
CHANGE MY MIND
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
Sanoisin jopa niin että ”vinyylibuumia” ei kyl olisi ilman somea. Niitä vinskoja ostetaan nimenomaan kuvattavaksi esineiksi, ei kuunneltavaksi.
CHANGE MY MIND
Mihin perustat oletuksen että instan levypose influensserit ei oikeesti kuuntele niitä levyjä?
jookcha wrote:Sanoisin jopa niin että ”vinyylibuumia” ei kyl olisi ilman somea. Niitä vinskoja ostetaan nimenomaan kuvattavaksi esineiksi, ei kuunneltavaksi.
CHANGE MY MIND
Mihin perustat oletuksen että instan levypose influensserit ei oikeesti kuuntele niitä levyjä?
Mulle nyt vaan tuli sellanen fiilis että asia on näin.
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
muumipoimuri wrote:jookcha wrote:Sanoisin jopa niin että ”vinyylibuumia” ei kyl olisi ilman somea. Niitä vinskoja ostetaan nimenomaan kuvattavaksi esineiksi, ei kuunneltavaksi.
CHANGE MY MIND
Meinaatko että oikeesti ne kuuntelee ihan jotain muuta musaa spotifystä.
Vais siis että kuuntelee kyllä NIITÄ levyjä mutta spotifyn kautta?
Last edited by muumipoimuri (28.03.2025 20:07)
jookcha wrote:muumipoimuri wrote:Mihin perustat oletuksen että instan levypose influensserit ei oikeesti kuuntele niitä levyjä?
Vais siis että kuuntelee kyllä NIITÄ levyjä mutta spotifyn kautta?
Jälkimmäinen vaihtoehto.
Olen törmännyt sellaisiin kyselyihin noin viimeisen kymmenen vuoden ajalta, joiden mukaan noin 50 %:lla vinyylejä ostavista ihmisistä ei ole levysoitinta, ilmeisesti tosiaan ostavat niitä seinänkoristeiksi ja/tai tukeakseen artisteja.
Nyt kun vähän googlasin, niin aika paljon oli juttua, että vinyylien myynti olisi romahtanut 2024, mutta sitten sen vastapainoksi oli juttua, että näin ei olisikaan, vaan vinyylien myynti olisi itse asiassa kohonnut jotain 6 %. Tuo näennäiden romahdus olisi tällöin ollut seurausta siitä, että jonkin laskentatavan muutoksen tjsp. takia etenkin monien pienempien levykauppojen vinyylimyynti olisi jäänyt pois laskuista.
Nyt kuulemma aletaan vinyylejä myymään Claes Ohlsonissa, sellaista joka kodin BeatlesZeppelin-klassikkokamaa. Helppoa myytävää, muoviin pakattua.
muumipoimuri wrote:jookcha wrote:Mulle nyt vaan tuli sellanen fiilis että asia on näin.
Vais siis että kuuntelee kyllä NIITÄ levyjä mutta spotifyn kautta?Jälkimmäinen vaihtoehto.
Ei kait siinä. Pidetään vinskat iskemättömässä kunnossa.