You are not logged in.
Kielletään vocoder.
Edellisten perusteella päättelen, että My Bloody Valentine, Jesus and Mary Chain ja Bach käyttävät musiikissaan vocoderia.
Saksalainen death reggae varmaan kelpaa?
muumipoimuri wrote:Kielletään vocoder.
Edellisten perusteella päättelen, että My Bloody Valentine, Jesus and Mary Chain ja Bach käyttävät musiikissaan vocoderia.
Saksalainen death reggae varmaan kelpaa?
Käsittääkseni ei käytä.
Death reggae kuulostaa ihan mielenkiintoiselta.
Death reggae kuulostaa ihan mielenkiintoiselta.
Olin melko väärässä.
Onko näin?
Tuon illan jälkeen päättivät, että eiköhän nää encoret ole nähty.
— Kari Peitsamo (@KariPeitsamo) April 16, 2021
Creedence ei enää koskaan soittanut encorea. ☠️⚔️
Onko näin?
Creedencestä vielä. 1970 bändi löi suosiossa Beatlesit, Elviksen, Stonesit - kaikki! - ympäri maailman. Sota oli ohi. Mutta yhä kyseltiin, kuka oli tuo Creedence? Tuo tuntematon sotilas.
— Kari Peitsamo (@KariPeitsamo) April 17, 2021
Hän ei ollut John Fogerty.
Creedence Clearwater Revival oli tuo tuntematon sotilas.
☠️⚔️ pic.twitter.com/BTHx85SDwK
Sekin ärsytti, että ihmiset ympärilläni tuijottivat teosta haltioituneina ja vieläpä jonottivat katsomaan sitä. Teki mieli huutaa täysillä, että ettekö te ymmärrä, kuinka merkityksetöntä koko perheen oltermannia tämä oikein on!
Nyt meni ihon alle. Oltermanni
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
Hyvä kriitikko kontekstualisoi kuulemaansa ja kertoo tarvittaessa musiikin piilomotiiveista, oli niiden taustalla sitten misogyniaa tai vaikkapa yhteistyö Kiinteistömaailman (!) kanssa, kuten Vilma Alinan uusimmalla Mä Välitän -biisillä.
Kiinteistömaailma
Hyvä kriitikko kontekstualisoi kuulemaansa ja kertoo tarvittaessa musiikin piilomotiiveista, oli niiden taustalla sitten misogyniaa tai vaikkapa yhteistyö Kiinteistömaailman (!) kanssa, kuten Vilma Alinan uusimmalla Mä Välitän -biisillä.
Tarkoitetaanko tällä piilomotiivilla siis niitä kriitikon päästään keksimiä tulkintoja?
Oli hienosti kirjoitettu tuo Mervi Vuorelan teksti. Jäin miettimään omalta kohdalta, että miksi ei tullut koskaan kirjoitettua forumin spämmejä ja muutamia kesätyöpaikkojen festarihustlauksia lukuun ottamatta musiikista.
Suurin oma innostus uuden musan haalimiseen taisi olla ikävuodet 10-25, jolloin ei riittäneet rahkeet eikä toisaalta musiikintuntemus kirjoittaa. Sen jälkeen aloin opiskella duuneja varten kirjoittamista, mutta siinä vaiheessa muu kuin kulttuurista kirjoittaminen vei kaiken energian ja mielenkiinnon. Nyt viimeiset kymmenisen vuotta on ollut niin, että ei mitenkään jaksaisi enää tsekkailla mitään vähääkään keskinkertaista, joka saattaisi olla välttämätöntä jos mielisi pysyä ajan tasalla ja kirjoittaa musasta.
Siinä vaiheessa kun melkeinpä kaikki musa alkoi olla linkin päässä alkoi itestä tuntua musiikista kirjoittaminen täysin tarpeettomalta. Olisi ollut siistiä perustella, miksi jonkun pitäisi nähdä vaivaa saadakseen kuunnella jonkun uuden levyn. Nyt sellaista vaivaa ei enää tarvitse nähdä, joten hyviä kirjoituksiakaan ei tarvita.
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
Mitä tulee kokeelliseen musiikkiin ja omaperäisyyteen, niin minusta kommentit siitä että joku ei ole omaperäistä tai on vain vanhan kierrätystä, on oikeestaan aika tyhjiä kommnetteja. Kaikesta voi aina sanoa että "joo ei ole mitään omaperäistä siinä että x ja y" tai "joo petteri perse and the funkbeaters teki ton jo vuonna 93". Mikä nyt tänä päivänä oikeesti edes on omaperäistä. Ei varmaan mikään.
En tiedä onko tämä lausunto ristiriidassa aiempiin omaperäisyys märmätyksiin. Mutta en mä ole koskaan sanonu että mun jutut olis johdonmukaisia.
Last edited by muumipoimuri (22.04.2021 14:09)
Joo ja esim. se että musasta löytyy vaikutteita monesta eri asiasta, eli on yhistelty juttuja useista eri lähteistä omanlaisekseen jutuksi on luovaa toimintaa. Jos jokin yksittäinen elementti on tuttu jostain muualta niin so what jos ja kun yhdistelmien lopputulos on kuitenkin jotain muuta. Täysin eri asia on koittaa tehdä musiikkia jonkin tietyn tyylin tai aiemman bändin tekosten mukaisesti, mutta voidaan siinäkin onnistua ja lopputulos olla mielekäs, mutta riski kuulostaa kopiolta on toki suurempi
Toinen asia. Monesti minua ihmetyttää se millä asenteella ihmiset musiikkia kuuntelee. Että keskitytään luomaan keksitty kuva itselle sen bändin tyypeistä ja niiden ajatuksista ja motiiveista. Nää bändin tyypit on just niinku X ja ne ajattelee että Y ja siks ne tekee tollee että Z.
"Toi laulaja kuvittelee olevansa vitun raju ku se karjuu tollee"
"Nää luulee olevansa tosi taiteellisia ja rajuja ku ne vinguttaa kitaraa"
Tuskinpa ne bändin tyypit tollasta ajattelee. Tuskinpa.
Jaa-a, jaa-a. Sinänsä olen samaa mieltä, että jos biisissä on hyvä melodia, se on hyvä biisi ihan sama millanen ja mitä tyylilajia.
Ei oo kyl mun mielestä kovin erityistä musaa.
Mihin tallennan mielimusiikkilistani, jotta hoitohenkilökunta voi sitä aikanaan minulle soittaa?
Mulle sit circleä ja fela kutia.
Mihin tallennan mielimusiikkilistani, jotta hoitohenkilökunta voi sitä aikanaan minulle soittaa?
mulle voi soittaa mun kännykässä olevia biisejä randomilla, kiitos
muumipoimuri wrote:Mihin tallennan mielimusiikkilistani, jotta hoitohenkilökunta voi sitä aikanaan minulle soittaa?
Tuun soittaa sulle jungle drumia.
psykokarkki wrote:muumipoimuri wrote:Mihin tallennan mielimusiikkilistani, jotta hoitohenkilökunta voi sitä aikanaan minulle soittaa?
Tuun soittaa sulle jungle drumia.
Circle. Tai tällä hetkellä analog africa levy-yhtiön paita.
https://pbs.twimg.com/media/E1LaFQBWEAQ … name=small
Kovaa Rasvaa -paita käväisi tänään päällä.
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
eilen oli pooh sticks -paita, ei siinä tosin lue pooh sticks vaan indiepop ain't noise pollution, mutta kuitenkin
Juuri tänään oli pitkästä aikaa bändipaita päällä: Laibach.
Daniel Miller steps out of his usual role as Mute founder and chairman to butt experimental electronic heads with storied producer and engineer Gareth Jones (Depeche Mode, Einstürzende Neubauten, Erasure). The collaborative project, entitled Sunroof, pulls together a wealth of works for Electronic Music Improvisations Vol. 1, each a snapshot of a time and place where drones free-wheel and rhythms are concocted on the fly. You can really hear a child-like sense of wonder breaking through, as the two architects of modern electronica turn, pull and poke at their hardware, crafting pieces that spark and pop with vivid colour.
siis mitä? sunroof kyllä tässä ilman huutomerkkiä, mutta onkohan matthew bowerilla jotain sanomista nimivalinnasta, hämmentävää. sinänsä kyllä kiinnostaa, daniel millerin legendaarinen warm leatherette -sinkku the normal -nimellä on toki edelleen muistissa ja silicon teens oli myös mahtava, mutta veikkaan että tämä on taas jotain ihan muuta.
muumipoimuri wrote:https://pbs.twimg.com/media/E1LaFQBWEAQ … name=small
Kovaa Rasvaa -paita käväisi tänään päällä.
Philip Glass / Aphex Twin -paita päällä tässä.