#31 17.08.2011 09:38

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU
From: siltsukupla
Registered: 14.01.2006

Re: Ristiriitaiset kuuntelukokemukset

ILR wrote:

Toi Oxbow on muuten tosi hyvä vetäsy tähän topikkiin. Hirveen moni elementti on hirveen hyvin kohdillaan mut se niiden takakireä noiserokin ja betonimusiikin hybridi ei oo koskaan silleen balanssissa että ne elementit tukisivat toisiaan. Sanoisin melkein että mitä räyhäkämpää menoa, sitä paremmalta Oxbow kuulostaa. Jääräpäisesti koittavat kuitenkin sitä haahuilukolinaansa puskea esiin.

Eli jos olisivat sen Serenade in Rediltä tutun Luckyn jalanjäljissä paukuttaneet enemmän niin vois olla aika klassikkobändi tämä. Se polku on toisaalta huomattavasti lukuisamman jengin jo kulkema ja divaritason Shellacceja on uusi manner muutenkin täynnä. Nyt soundi on uniikimpi, tunnistettavampi muutenkin kun Eugenen yninän vuoksi, mutta myös epätasapainoisempi.

Bändi ei missään nimessä kuulosta siltä etteikö ne olisi sinut valitsemansa suunnan kanssa, musta niillä ei vaan oo sen tyyppistä visiota mitä tähtiluokkaan nouseminen siinä vaatisi. Evil Heatin alkupuolisko on kyllä vahvaa tavaraa edelleen, ja siinä Oxbow saa ton hakemansa jännitteen parhaiten kohdilleen. Ruuveja ja jousia kiristetään minuutti minuutilta ja paine kasvaa.

Mut joo, hyvä nosto peuk Vois kuunnella Oxbowit ja Ultrasoundit läpi tänä iltana.

Nyt kun tuota laulua sillä silmällä kuuntelin niin laulussa on aika voimakasta David Yow -pastissia; ulinaa, sylkipärskähdyksiä, Monica Seles -UMPFFeja, huutoa ja muuta muminaa. Hieman vaikeaa kuunnella pidemmän aikaa.

Let Me Be a Woman on ainoa mitä oon noilta kuullut.

kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

#32 18.08.2011 19:26

Moronica
electric barbarella
From: Törmä
Registered: 21.06.2005

Moronica wrote:
ginipoika wrote:

Nicon Marble Index -levyn kuuntelu nostattaa aina ristiriitaisia tuntemuksia. Upea levy, suorastaan top5-kamaa, mutten silti oikein koskaan haluaisi kuunnella sitä. 017

Mun mielestä se on todella huvittava levy. biggrin Kuulostaa siltä kuin ämmä hakkaisi herskoissa harmoniumiaan täysin umpimähkään eikä edes tuottaja saa levyä pelastettua. Lukuun ottamatta yhtä hyvää biisiä, mikäs se nyt oli

Vittu, tarkoitin tietysti THE ENDIÄ. Marble Index on upea levy. Facing the Wind!

Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.

#33 19.08.2011 09:24

barton_funk
jamppa, synkkä sienestäjä
From: Guttenberg-galaksi
Registered: 05.12.2008

Moronica wrote:
Moronica wrote:
ginipoika wrote:

Nicon Marble Index -levyn kuuntelu nostattaa aina ristiriitaisia tuntemuksia. Upea levy, suorastaan top5-kamaa, mutten silti oikein koskaan haluaisi kuunnella sitä. 017

Mun mielestä se on todella huvittava levy. biggrin Kuulostaa siltä kuin ämmä hakkaisi herskoissa harmoniumiaan täysin umpimähkään eikä edes tuottaja saa levyä pelastettua. Lukuun ottamatta yhtä hyvää biisiä, mikäs se nyt oli

Vittu, tarkoitin tietysti THE ENDIÄ. Marble Index on upea levy. Facing the Wind!

Sekä Marble Index että The End on hyviä levyjä. _tsot

Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.

xfGrijQ.jpg

Board footer