You are not logged in.
Edelleen, mistä lähtien jotkut huutovoksut on meinannut äiäilyä? Ja esim. tossa mun listassa yhdenkään bändin laulumaneerit ei sovi tohon kategoriaan. Te ette vamaan ole käyneet noiserockin ymmärtämiskurssia (0,5 skenepistettä) ollenkaan?
Mun mielestä se todellinen gorillameno on sitä phil anselmoa tai kunnon kovisjätkä-elänjahengitän-hardcorea.
Killdozer kova bändi. Toi "elämänkoulufiilis" taitaa jäädä fiiliksen tasolle, koska se laulajahan oli alkujaan matematiikanopettaja, josta tuli juristi. Lyriikoissa oli kyse kai tuommoisen keskiläntisen elämän rumasta kääntöpuolesta; budweiseria letukan konepellillä jossain kuiolevassa pikkukaupungissa, jossa ei ole muuta tekemistä kuin päihteet, vihaaminen ja white-trash vosujen häiriköinti.
Ja vittu muuten, että vihaan tuota "edgy" -termin käyttöä. Edgyily sitä edgyily tätä.
Edelleen, mistä lähtien jotkut huutovoksut on meinannut äiäilyä?
Alusta lähtien. Ei sivistynyt, asiallinen mies ilmaise itseään huutamalla. Oikeastaan kaikki äänen korottaminen = junttimaista.
Vivahde-ero sarkastisen vittumaisuuden ja full-hd äijämentaliteetin välillä on melko hieno. Esim. Whoresissa vituttaa musan lisäksi esim. se, et provoilunimen taakse kätkeytyy kolme kaapin kokoista cis-äijää. Samat jutut vituttaa aika huomattavasti vähemmän jos bändissä on marginalisoituja tyyppejä.
Noh, kohta joku tulee taas syyttämään hyvesignaloinnista, mut seison silti tän takana.
Vivahde-ero sarkastisen vittumaisuuden ja full-hd äijämentaliteetin välillä on melko hieno. Esim. Whoresissa vituttaa musan lisäksi esim. se, et provoilunimen taakse kätkeytyy kolme kaapin kokoista cis-äijää. Samat jutut vituttaa aika huomattavasti vähemmän jos bändissä on marginalisoituja tyyppejä.
Noh, kohta joku tulee taas syyttämään hyvesignaloinnista, mut seison silti tän takana.
Mistä sinä tiedät, onko ne "cis-äijiä"?
Phlegm wrote:Edelleen, mistä lähtien jotkut huutovoksut on meinannut äiäilyä?
Alusta lähtien. Ei sivistynyt, asiallinen mies ilmaise itseään huutamalla. Oikeastaan kaikki äänen korottaminen = junttimaista.
Ooppera junttimaista, ok.
Tietynlaiset vokaalit nyt vaan sopii paremmin ilmaisemaan ahdistusta, pelkoa, toivottomuutta, vihaa ja vastaavia tunteita. Mun mielestä niiden tunteiden ilmaiseminen musiikissa ei ole lähtökohtaisesti millään tavalla junttimaista. Kuuntelijana voin samaistua siihen kun joku muukin kokee vastaavia vaikeita tunteita. Ei aina jaksa jotain feel good melodista löysäilyä.
Killdozer kova bändi. Toi "elämänkoulufiilis" taitaa jäädä fiiliksen tasolle, koska se laulajahan oli alkujaan matematiikanopettaja, josta tuli juristi.
näinhän se on, ja lyriikat aika lailla keskimääräistä fiksumpia, sopivan vinksahtanutta huumoria unohtamatta.
Huutokarjunta on mitä mainioin laulutyyli. Ei örinä.
ydis wrote:Phlegm wrote:Edelleen, mistä lähtien jotkut huutovoksut on meinannut äiäilyä?
Ooppera junttimaista, ok.
Tietynlaiset vokaalit nyt vaan sopii paremmin ilmaisemaan ahdistusta, pelkoa, toivottomuutta, vihaa ja vastaavia tunteita. Mun mielestä niiden tunteiden ilmaiseminen musiikissa ei ole lähtökohtaisesti millään tavalla junttimaista. Kuuntelijana voin samaistua siihen kun joku muukin kokee vastaavia vaikeita tunteita. Ei aina jaksa jotain feel good melodista löysäilyä.
Pitäisi varmaan ruveta käyttämään hymiöitä tai jotain. En nyt aivan tosissani tuotakaan viestiä kirjoittanut
Musiikki meni pilalle kun joku keksi intervallit.
Last edited by Phlegm (22.04.2021 20:17)
Unwoundin repetitionista uusi vinyylipainos tällä viikolla. Tää on ollu kauan wantlistillä.
Unwoundin repetitionista uusi vinyylipainos tällä viikolla. Tää on ollu kauan wantlistillä.
Oliko tietoa muista? Multa meni niistä bokseista se viimeinen ohi ja levyhyllyssä ois Challenge for a Civilized Societyn ja Leaves Turn Inside Youn mentävä aukko. Repetitionin KRS-painokset vissiin kans melko hinnoissaan.
muumipoimuri wrote:Unwoundin repetitionista uusi vinyylipainos tällä viikolla. Tää on ollu kauan wantlistillä.
Oliko tietoa muista? Multa meni niistä bokseista se viimeinen ohi ja levyhyllyssä ois Challenge for a Civilized Societyn ja Leaves Turn Inside Youn mentävä aukko. Repetitionin KRS-painokset vissiin kans melko hinnoissaan.
älä ny oo tollanen.
dadadrlrl wrote:muumipoimuri wrote:Unwoundin repetitionista uusi vinyylipainos tällä viikolla. Tää on ollu kauan wantlistillä.
älä ny oo tollanen.
Repe ja challenge on äxän listoilla, muuta en tiiä.
Bathouse, eli kai aika uusi ruotsibändi. Hyvää pauketta.
Hyvää pauketta joo, vaikka voksut ovatkin aika kämäiset. Aluksi tuosta tuli mieleen vanhempi svedunoisebändi Acid Ape, mutta tarkemmin kuunneltuna olikin aika erilaista.
Markku wrote:Bathouse, eli kai aika uusi ruotsibändi. Hyvää pauketta.
Hyvää pauketta joo, vaikka voksut ovatkin aika kämäiset. Aluksi tuosta tuli mieleen vanhempi svedunoisebändi Acid Ape, mutta tarkemmin kuunneltuna olikin aika erilaista.
Just hyvät voksut oli. Nehän ton oikeastaan nosti mun mielestä siihen kiinnostavaan karsinaan.
Näkisin, että pole noise rockissa tärkeää on että laulu on suht pinnalla. Unsanen sterilizessä esim ei ole.
Ai äxässä ei ole mitään killdozeria tarjolla
Ai äxässä ei ole mitään killdozeria tarjolla
ei oo levyistä varmaan tullu uusia painoksia
muumipoimuri wrote:Ai äxässä ei ole mitään killdozeria tarjolla
ei oo levyistä varmaan tullu uusia painoksia
Olikohan niin että Twelve Point Buck oli ainoa josta tuli vinyyliuusinta joskus 10-vuotta sitten tms.?
Liekö jotain solmussa jossain kun T&G kuitenkin uusintapainoksia melko tasaisesti tekee ja epäilemättä noille kysyntää löytyisi.
Ootteko huomannu että Throat on tehny uuden levyn?
Huhuja tollasesta oon kuullut.
Olen huomannut. Shots on melkoinen halolla päähän hitti ja hyvänkuuloista jytinää muutenkin toi uus.
Unwound Repetition on nyt ensimmäistä kertaa kuultu. Levy oli niin kauan wantlistillä että en enää muitanut mistä tässä oli kysymys. Tämä olikin enempi SY/Slint osaston noiserockia kuin moukariosastoa. Levy vaikutti ihan monipuoliselta 8/10 hommalta, mutta kassellaan kun on enempi kuunneltu. Sanotaan nyt semmonen detaili, että Lady electin crash pelti kompin olisin vaihtanut johonkin muuhun. Samoin vikassa biisissä huonoimmat kohdat oli crash pelti kohdat. Paras biisi oli ehkä Fingernails.
KIELLETÄÄN CRASH PELTI KOMPIT!
tää trigger cut menis kai tähän osastoon, joku bändin tyyppi pisti mulle yllättäen ja pyytämättä linkkiä facebookissa mut ihan hyvältä kuulostaa
tää trigger cut menis kai tähän osastoon, joku bändin tyyppi pisti mulle yllättäen ja pyytämättä linkkiä facebookissa mut ihan hyvältä kuulostaa
![]()
Ralph on kyllä kovimpia somesähikäisiä mitä maailmasta löytyy. Jo Buzz Rodeon aikaan oli aika villiä tykitystä, mutta nyt Trigger Cutin myötä lähtenyt ihan lapasesta.
Fudge Tunnel aiemmin ainoastaan nimenä tuttu, mut nyt on sitten Hate Songs In E Minor tullut useasti laitettua soimaan pimenevän syksyn ratoksi. Kunnon mörköilyä ja negatiivisuutta eikä kuulosta liian metallilta. Tän varmaan useampi täällä tietää?
Mikähän noiden eka sinkku oli, tuntuu että John Peel soitti aikanaan ja luultavasti deby-cd tuli lainattua Kallion kirjastosta, mutta siitä on jo aikaa...
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi