#121 26.03.2006 18:43

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,544

Re: Belle & Sebastian

Mul on tänään Belle & Sebastian -maratooni!

Offline

#122 22.04.2006 13:29

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,544

Re: Belle & Sebastian

Tajusin juuri, että eihän tämä Storytelling nyt niin surkea tekele olekaan. Ekaa kertaa imee mukaansa!

Offline

#123 23.04.2006 20:07

kaakku
ärrävikanen pelle
Registered: 23.06.2005
Posts: 13,960

Re: Belle & Sebastian

Joo, samaa mieltä ulviksen kanssa. Aika vähän on tullu kyl kuunneltua.

Vois taas pitkästä aikaa kuunnella sen jouluspeciaalin!


Varikset komentavat

Offline

#124 02.05.2006 16:28

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,544

Re: Belle & Sebastian

I can confirm that "White Collar Boy" will be the next single from "The Life Pursuit". It'll be out at the end of June. Stuart stayed up all night on Friday, roaming the streets of Glasgow with video director Mike Palmieri. The cover art was done yesterday, with hilarious consequences involving fire engines, Strathclyde Police, Inspector Rebus, handcuffs, distressed models and Stuart's beaming cheeks.

Jännää.

Hitto. Tänään pitäis tulla tukholman lämppärit julki, ei näy!!!! Gravenhurts lämppää niitä kaikkialla muualla Euroopassa paitsi Skandinaaviassa ja Italiassa. Uuh. Oisin ehkä halunnu nähä ne! Jotain paskaa kuitenkin Tukholmaan tulee...

Offline

#125 06.05.2006 00:08

ginimies
entinen crack-pormestari nyk. crack-tohtori
Registered: 22.04.2006
Posts: 18,663

Re: Belle & Sebastian

en osaa...


Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.

Offline

#126 09.05.2006 17:45

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,544

Re: Belle & Sebastian

Hihii!!

Suburban Kids With Biblical Names on näiden lämppäri Ruotsissa. Ja Tukholmassa soittaa myös Loney, Dear. Subbarit on niin ihkui!!! Vähän kyl outoo nähdä ne tollee iiiisolla lavalla, kun näin eka Debaserissa ja sit Tallinnassa.

Huippuu!!!!1

Ens viikolla jo, jänskättää -späm.

Offline

#127 21.05.2006 21:02

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,544

Re: Belle & Sebastian

Keikka oli hyvä!!

Eilen juttelin yhden ruotsalaisen tytön kanssa joka oli myös Tukholmassa katsomassa. Hän sanoi, että oli kuulemma huono verrattuna tämän kiertueen alun keikkaan Birminghamissa. En sitten tiedä. Mulle toi oli niinku niiden muutaman elämäni parhaan keikan tasolla. Eihän mulla oo mitään toista keikkaa mihin verrata. En vaan usko, että B&S pystyy ikinä soittamaan huonoa konserttia.

Ensimmäinen biisi alkoi sanoilla I was surprised, I was happy for a day in 1975. Tuossa vaiheessa mulla valui kyyneleet poskia pitkin. Onneksi välissä oli pari uuden levyn biisiä ennen täydellistä iloista romahdusta. Belle & Sebastian -kappale on ehkä yksi tärkeimmistä biiseistä ikinä. Emmä tiiä. Tää on taas kun ei löydy sanoja kuvailemaan tunteita ja hymyä keikan aikana. Heiluin ja heiluin. Ei vaan voi tajuta, että monen vuoden odotus palkittiin. Tahtoo lisää! Tahtoo aurinkoa ja Bellee & Sebuu!!!

Setissä oli pari heikkoa kohtaa. Funny Little Frog on tylsä ja kylmä, ja sitten If You Find Yourself Caught in Love on vaan yksinkertaisesti niin rasittava, vaikka yllättävän hyvältä se kuulosti livenä. Keskivaihe oli myös aikamoinen hulinaputki. Nimittäin If You're Feeling Sinister, She's Loosing It, Your Cover's Blown (ehkä paras tanssibiisi ikinä), Le Pastie De La Bourgeoisie (ihan hulluuuuu), I'm a Cuckoo ja Jonathan David soivat putkeen!!!!!!! Koko keikka oli huippuhetkee paitsi eka encore ja Funny Little Frog (vaikka onkin ihan hyvä biisi oikeesti, mutta vain sillai hyvä, ei B&S-hyvä).

Paljon jäi biisejä soittamatta mitä olisin halunnut kuulla, mutta enpä osaisi vaihtaa mitään poiskaan. Miksei nää voi soittaa koko tuotantoa niinku putkee? Sellanen EP-konsertti olisi aika hyvä!!!

rakkaus

Keikkapaikan muutoksen ymmärsin hyvin, koska paikalla oli tosi paljon alaikäisiä ja sinne ekaan paikkaan olisi ollut K18. Belle & Sebastian -fanit on ihania sen vuoksi, että keikoilla on ilmeisesti aina tilaa eikä kukaan pahemmin tuupi. Itse olin ehkä 10-15 metrin päässä lavasta ja tilaa oli riittämiin pienelle ja suurelle heilumiselle.

Lämppäreistä jotain vielä. Loney, Dear oli sympaattista pimputtelua. Oli vähän outoo kattoa isolla lavalla kahden sedän näperrystä. Kuulosti hyvältä nössöhäröilyltä. Suburban Kids With Biblical Names oli jälleen kerran mahtava. Iso keikkapaikka vaan latisti vähän tunnelmaa ja tietenkin lämppärinä oleminen myös. Mutta lähellä oltiin kahta aikaisemmin näkemääni keikkaa. Mutta ne olikin suht pienissä paikoissa. rokrok.

Pakko vielä sanoa The Life Pursuitista sen verran, että keikalla huomasi sen, ettei siihen saa mitään suurempaa tunnetta. Hyviä biisejä melkein kaikki, mutta jotenkin se ei ole lämmin. Periaatteessa levyn pitäisi merkata jotain, kun kuuntelin sitä ensimmäistä kertaa silloin kun lensin New Yorkista pois ja olin ihan rikki kakkina sen takii. Ehkä sen merkitys tulee joskus esille. On vaan vaikee käsitellä tätä levyä, koska kaikki muut Belle & Sebastian -levyt (en laske Storytellingiä mukaan, koska en oo tarpeeksi kuunnellut eikä se oo ees kunnon levy) on todella rakkaita ja tunteita täynnä. Mutta mutta...

Pannan vielä settilista:

The State I am In
Another Sunny Day
Funnny Little Frog
Belle & Sebastian
Sukie in the Graveyard
Electronic Renaissance
The Loneliness of a Middle Distance Runner
To Be Myself Completely
Piazza, New York Catcher
For the Price of a Cup of Tea
If You're Feeling Sinister
She's Loosing It
Your Cover's Blown
Le Pastie De La Bourgeoisie
I'm a Cuckoo
Jonathan David
White Collar Boy
Me and the Major
Judy and the Dream of Horses
----
If You Find Yourself Caught in Love
The Boy With the Arab Strap

Offline

#128 22.05.2006 14:39

ginimies
entinen crack-pormestari nyk. crack-tohtori
Registered: 22.04.2006
Posts: 18,663

Re: Belle & Sebastian

Electronic Renaissance ja The Loneliness of a Middle Distance Runner peräkkäin.  sydan


Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.

Offline

#129 26.07.2006 23:43

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,544

Re: Belle & Sebastian

http://www.kirstenspostcard.com/releases.htm

A Century of Covers (Belle & Sebastian Tribute) - 2006

Tuollainen cover-levy on ladattavissa ilmaiseksi. Ihan älyttömän hyviä bändejä mukana ja tukku tuntemattomia. En ole vielä ehtinyt kuulostella, koska lataus on pahemman kerran vaiheessa. Huomenna sitten. Eiköhän hyvää kamaa ole tiedossa...

Offline

#130 12.11.2006 12:01

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU
From: siltsukupla
Registered: 14.01.2006
Posts: 41,048

Re: Belle & Sebastian

Isobel Campbellille ja/tai The Gentle Wavesille ei liene omaa topicia?

Ei oikein ole toi uusi soolo (Milkwhite Sheets) lähtenyt. Kaiken kukkuraksi parissa ekassa biisissä on jotain häikkää, eMusicista siis ostin soittoääniä. Pitäis jaksaa reklamoida.

Mites noi The Gentle Wavesin levyt?

(Jos parempi topic löytyy, saa siirtää.)


kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

Offline

#131 12.11.2006 13:18

ginimies
entinen crack-pormestari nyk. crack-tohtori
Registered: 22.04.2006
Posts: 18,663

Re: Belle & Sebastian

noiseidea wrote:

Mites noi The Gentle Wavesin levyt?

Ensimmäinen on korvaani aivan hirveää kuraa, mutta toinen on jo kohtalainen. Kuitenkin sekin on ehkä vähän liian nättiä ja kuiskailevaa jopa minun makuuni.


Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.

Offline

#132 12.11.2006 14:07

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,544

Re: Belle & Sebastian

ginipoika wrote:
noiseidea wrote:

Mites noi The Gentle Wavesin levyt?

Ensimmäinen on korvaani aivan hirveää kuraa, mutta toinen on jo kohtalainen. Kuitenkin sekin on ehkä vähän liian nättiä ja kuiskailevaa jopa minun makuuni.

Ah, minusta niin ihania. Mutta ei niitä juuri tuon ginipojan mainitseman seikan vuoksi kovin usein jaksa kuunnella. Ei oikein osaa tehdä eroa kummastakaan Gentle Wavesin levystä. Aika samaahan ne molemmat.

Offline

#133 12.11.2006 15:22

skoskima
Member
From: tre
Registered: 03.07.2005
Posts: 1,177

Re: Belle & Sebastian

leposi wrote:

Ah, minusta niin ihania. Mutta ei niitä juuri tuon ginipojan mainitseman seikan vuoksi kovin usein jaksa kuunnella. Ei oikein osaa tehdä eroa kummastakaan Gentle Wavesin levystä. Aika samaahan ne molemmat.

Kyllä niissä aika paljonkin on eroa. Tokalla on oikeasti hyviä biisejä kun taas ekalla ainoa kuuntelemisen arvoinen biisi taitaa olla Weathershow (taisi siinä alkupäässä olla joku muukin asiallinen kipale).

Isobel & Lanegan levy olis ihan jees jos siinä ei olis sitä äijää.


Tobin Sprout wanted to be more than GBV's George Harrison

Offline

#134 21.11.2006 23:32

anzut
Member
Registered: 16.06.2005
Posts: 2,620

Re: Belle & Sebastian

Taisi käydä niin, ettei Life Pursuitista tullut oikein edellisten levyjen kaltaista suosikkia. Joskus harvoin saattaa käydä mielessä, että voisi kuunnella läpi. Onhan se hyvä levy ja saattaisin pitää jopa huippuna, jos sen olisi tehnyt joku minulle aikaisemmin tuntematon bändi. Bellesebuun kohdistuu vaan niin suuret odotukset...

Offline

#135 17.12.2006 18:12

ginimies
entinen crack-pormestari nyk. crack-tohtori
Registered: 22.04.2006
Posts: 18,663

Re: Belle & Sebastian

Ehkä olisi ollut parasta, että yhtye olisi hajonnut I'm Waking Up To Us -ep:n jälkeen. Siihen olisi ollut täydellistä lopettaa.


Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.

Offline

#136 17.12.2006 20:27

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Belle & Sebastian

center Dear Catastrophe Waitress on toistaiseksi bändin huippuhetki.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#137 17.12.2006 20:30

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,786
Website

Re: Belle & Sebastian

jätin legal manin jälkeen...


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#138 06.01.2007 19:12

Bedderi
Member
Registered: 12.06.2005
Posts: 4,341

Re: Belle & Sebastian

Se oikea The State I Am In on Tigermilkilla.


turston wrote:
Shanksinhan kanssa tässä sovittiin vähän aikaa sitten että kesällä vetäistään läpi kymmenottelu.

Offline

#139 06.01.2007 19:17

ginimies
entinen crack-pormestari nyk. crack-tohtori
Registered: 22.04.2006
Posts: 18,663

Re: Belle & Sebastian

Bedderi wrote:

Se oikea The State I Am In on Tigermilkilla.

Kyllä, vaikka Sturanin äänen murtuminen ep-versiossa onkin jollain lailla sympaattista.


Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.

Offline

#140 12.03.2007 11:49

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,544

Re: Belle & Sebastian

Mä rakastan Storytellingiä pus

Offline

#141 12.03.2007 11:51

sheino
Member
From: Kotipiha Vallilassa
Registered: 31.05.2006
Posts: 4,116

Re: Belle & Sebastian

leposi wrote:

Mä rakastan Storytellingiä pus

Mä en tohon ole koskaan päässyt "sisään". Tosin en pariin vuoteen ole uskaltanut sitä kuunnellakaan.


”Saavuttaakseni rikkinäisyyden ja pelokkuuden tunnelman lauloin kappaleen alasti pimeän studion lattialla”, kertoo Juha K. Korento.

Offline

#142 12.03.2007 12:00

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,544

Re: Belle & Sebastian

sheino wrote:
leposi wrote:

Mä rakastan Storytellingiä pus

Mä en tohon ole koskaan päässyt "sisään". Tosin en pariin vuoteen ole uskaltanut sitä kuunnellakaan.

Mulle toi kolahti viime viikon lopulla. Voisin jopa äänestää Belle & Sebastianin parhaaksi. Nykyään on vähän vaikeuksia jaksaa muuta kuin Sinisterii ja Tigermilkii alusta loppuun. Tosin silti tää on ihanin bändi ikinä tai jotain. Niin ja tietty noi EP:t on maailman parhaista kaikki. Jopa nää uudet sinkut toimii hyvin!

Offline

#143 12.03.2007 17:01

ginimies
entinen crack-pormestari nyk. crack-tohtori
Registered: 22.04.2006
Posts: 18,663

Re: Belle & Sebastian

leposi wrote:

Mä rakastan Storytellingiä pus

Samoin. Tulee niin hienoja muistoja mieleen. Kokonaisuutena Storytelling on varmaan myös oma suosikkini, vaikkei siinä suinkaan ole B&S:n parhaita viisuja.


Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.

Offline

#144 12.03.2007 17:03

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Belle & Sebastian

En tykkää Storytellingistä yhtään. B&S-levynä se vielä menee, mutta se leffa on niin vastenmielinen kasa höyryävää pökälettä, että yöks. Se levy taasen on vaan jotenkin plöö. En tiä mix, mut ei vaan nappaa.

Mutta mun mielestä B&S _oikeasti_ löysikin itsensä kunnolla vasta Catastrophe Waitressilla, vaikka helmeä siihenastinen tuotantokin on. Sillä levyllä Stuart vasta tajusi, ettei tartte olla pikkusievän indiepop-estetiikan vanki, vaan voi vapaasti toteuttaa anarkistisesti vähän kaikkia musiikillisia intohimojaan saman bändin raameissa.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#145 12.03.2007 17:24

jn85
Member
From: Oulu
Registered: 24.01.2007
Posts: 935

Re: Belle & Sebastian

forssto wrote:

Mutta mun mielestä B&S _oikeasti_ löysikin itsensä kunnolla vasta Catastrophe Waitressilla, vaikka helmeä siihenastinen tuotantokin on. Sillä levyllä Stuart vasta tajusi, ettei tartte olla pikkusievän indiepop-estetiikan vanki, vaan voi vapaasti toteuttaa anarkistisesti vähän kaikkia musiikillisia intohimojaan saman bändin raameissa.

Periaatteessa sama. Tiesin B&S:n jo ennen Catastrphe Waitressia ja Arab Strab oli hyllyssäkin, mutta B&S:n hienouden tajusin kunnolla oikeastaan vasta kun kuulin Step into My Office, Babyn.

Tuon jälkeen on myöhempikin tuotanto maistunut paljon paremmin kuin aiemmin. Oikeastaan niin paljon paremmin, että täytyy myöntää Sinisterin olevan B&S:n paras levy. Tykkään kyllä kaikista (paitsi ehkä Stroytellingistä), Life Pursuit oli mielestäni viime vuoden paras levy.

Tuon hehkutuksen jälkeen täytyy lisätä, että nuo on parhaita Ep:illään.

Winter Wooskie sydan  sydan  sydan  sydan  sydan  sydan  sydan  sydan

Offline

#146 12.03.2007 17:28

jn85
Member
From: Oulu
Registered: 24.01.2007
Posts: 935

Re: Belle & Sebastian

Spämmin vielä sen verran, että Arab Strap oli hyllyssäni poltettuna ja äsken huutelin sen huuto.netistä sopuisaan kuuden euron hintaan. icon_smile

Muutama vuosihan tuossa taisi vierähtää, ennenkun ihan aidon ja oikean version sain hommattua.

Offline

#147 12.03.2007 17:29

ginimies
entinen crack-pormestari nyk. crack-tohtori
Registered: 22.04.2006
Posts: 18,663

Re: Belle & Sebastian

Laitetaan nyt vielä:

S>>>DCW>>>TBWTAS>>>T>>>IFS>>>FYHCYWLAP>>>TLP


Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.

Offline

#148 12.03.2007 17:30

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Belle & Sebastian

ginipoika wrote:

S>>>DCW>>>TBWTAS>>>T>>>IFS>>>FYHCYWLAP>>>TLP

Lyhenteille center


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#149 12.03.2007 17:31

ginimies
entinen crack-pormestari nyk. crack-tohtori
Registered: 22.04.2006
Posts: 18,663

Re: Belle & Sebastian

Mitäs antoivat niin pitkiä nimiä.


Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.

Offline

#150 12.03.2007 18:00

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Belle & Sebastian

jn85 wrote:

Tuon jälkeen on myöhempikin tuotanto maistunut paljon paremmin kuin aiemmin. Oikeastaan niin paljon paremmin, että täytyy myöntää Sinisterin olevan B&S:n paras levy.

räg?

If You're Feeling Sinister on yksi parhaista levyistä ikinä. Ja forssto ja ginipoika on ihan tyhmiä.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB