You are not logged in.
[quote:8bb4b2902a="schlagobers"]
Lisäksi mulle tuli heti mieleen Arto Sotavallan Päivät kuin unta. Älä kuole hyvä veikkonen tai odota edes marraskuuhun![/quote:8bb4b2902a]
Joo, tämä soi edelleen radiossa yhtä kovasti, ja soipa myös noina kauniina kesäpäivinä. En kyllä keksi kelle tuo on suunnattu... ja MIKSI. Päivät kuin unta -lausahduksen kun voi ymmärtää myös viittauksena psykoosissa olemiselle... Julma biisi!
[quote:8bb4b2902a="schlagobers"]
pienet lapset puistojen
olen niistä jokainen
[/quote:8bb4b2902a]
Oisko tässä jotain, että vanhoilla iskelmänikkareilla on joku insight siihen todelliseen suomalaiseen sielunmaisemaan, jota nuoret kiireiset jullit ei pysty citystä käsin hiffaamaan...?
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
Oisko tässä jotain, että vanhoilla iskelmänikkareilla on joku insight siihen todelliseen suomalaiseen sielunmaisemaan, jota nuoret kiireiset jullit ei pysty citystä käsin hiffaamaan...?
En ole ihan varma mistä täällä keskustellaan, mutta olen samaa mieltä kyllä.
Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan
ei kun toi on vaan suomen masentavin biisi ja sitä ei tulis soittaa radiossa ikinä, kyllä sen kiireinen cityjullikin hiffaa. ban that song.
[quote:fb656e6f01="Jean-Babtiste"]Oisko tässä jotain, että vanhoilla iskelmänikkareilla on joku insight siihen todelliseen suomalaiseen sielunmaisemaan, jota nuoret kiireiset jullit ei pysty citystä käsin hiffaamaan...? [/quote:fb656e6f01]
ei kun toi on vaan suomen masentavin biisi ja sitä ei tulis soittaa radiossa ikinä, kyllä sen kiireinen cityjullikin hiffaa. ban that song.
päivät kuin unta? sehän on suunnilleen paras biisi ikinä. peltoniemen hintriikan surumarssihan valittiin hesarissa "surkeimmaksi", hieno toki sekin. soitto on suruista tehty, murehista muovaeltu
[quote:29cd38e796="schlagobers"][quote:29cd38e796="tigrushka"]Mutta tuohan on paras maakuntalaulu! Kunnon uhoa ja paatosta ja veren makua suussa. [/quote:29cd38e796]
Sama![/quote:29cd38e796]
Paskan marjat, syyllistävää ja katkeraa vittuilua täynnä. Naurattaisi - jos tuo veisu ei tympisi yhä niin paljon - ajatus koko ala-asteen luokasta lähes viikottain veisaamassa tuommoista keskellä lamaa.
Ah arpasi lyö LOL
Tunnen monta kajaanilaista (ihan hienoja ihmisiä) jotka hirveällä uholla laulavat tuota aamuyön maistissa. Kaikki eivät ole onneksi laillasi traumatisoituneet
Itsekin kyllä pidän tuosta. Pidän kyllä kaikista maakuntalauluista, olen sikäli sairas ihminen
menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta
[quote:cd44425ab6="tiptoo"][quote:cd44425ab6="schlagobers"][quote:cd44425ab6="tigrushka"]Mutta tuohan on paras maakuntalaulu! Kunnon uhoa ja paatosta ja veren makua suussa. [/quote:cd44425ab6]
Sama![/quote:cd44425ab6]
Paskan marjat, syyllistävää ja katkeraa vittuilua täynnä. Naurattaisi - jos tuo veisu ei tympisi yhä niin paljon - ajatus koko ala-asteen luokasta lähes viikottain veisaamassa tuommoista keskellä lamaa.
Ah arpasi lyö LOL [/quote:cd44425ab6]
Tunnen monta kajaanilaista (ihan hienoja ihmisiä) jotka hirveällä uholla laulavat tuota aamuyön maistissa. Kaikki eivät ole onneksi laillasi traumatisoituneet
Sama havainto kännisistä kajaanilaisista.
Mutta yksilöllisiä juttuja toki nämä traumatisoitumiset. Mullakin on tiettyjä biisejä, joita en vain voi millään sietää.
Vopite kuule ollakin.
Oikean rytmin kiinni saan iskelmä lol alkaa kiinnostaa hehe
Jotain tanssin bez eiq ja fall joo.
nostetaas tää ylös
raul reiman (RIP) on tehtaillut ehdottomasti eniten näitä sairaalloisen surullisia tekstejä. tämän kyseisen kake randelinille. melko suoraa tekstiä, sanoisin
EI MUA KOTONA ODOTA KUKAAN
lasi josta etsin pohjaa, ei mun ainoa virhe ois
oi miks ette ystävät ohjaa, en kauaa näin jatkaa vois
enää en mä häntä tapaa joka kulki mun rinnallain
mä vastuusta näin olen vapaa mut vankina muistoissain
ei mua kotona odota kukaan, ei ovelle vastaan käy
nyt tehdä voin mieleni mukaan mut riemu ei siitä näy
ei ole ketään nyt minulla missään, se kipeä tunne on
kun ihminen on ikävissään, se suru on alaston
en mä yöksi kaipaa taloon, talo ei koti olla vois
kun kujien kelmeään valoon on rakkaani mennyt pois
ehkä uusi aamu koittaa vielä kertaalleen mullekin
ja elämä viimeksi voittaa, niin uskoa tahtoisin
let me fall out of the window
with confetti in my hair
Pointsit himaan.
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
Mistä tämä kaikki lannistunut angsti sitten kumpuaa? Oma teoriani:
[quote:bc8e16e0cc="Siionin Virret"]
Älä nuku syntinen.
Kuule sanat kovat:
liekit tuskan tulisen
helvetissä ovat.
Ennen kuin voit aavistaa,
hukut totisesti.
Alta pohja vajoaa
iankaikkisesti.
Älä nuku syntinen
synnin harjoitukseen.
Synnin tietä nauraen
juokset kadotukseen.
Näe vaara! Herää jo!
Käänny turman tieltä.
Täyttyy kurja kohtalo,
ellet palaa sieltä.
Älä nuku syntinen
pahan hengen valtaan.
Irstailija iloiten
viekoittelijaltaan
haureellista hekumaa
saa ja hetken hurmaa.
Molemmille valmistaa
synti sielun surmaa.
Älä nuku syntinen.
Maailma vie harhaan,
polkuja sen seuraten
hukkaat osan parhaan.
Raskas seuraa paatumus
jumalattomuutta,
Herran viha, kauhistus
mielen saastaisuutta.
Älä nuku syntinen.
Kuolon kellot soivat.
Huomenna ne tehdä sen
sinulle jo voivat.
Makaat aivan ääneti
ruumisarkussasi.
Helvettiinkö sielusi
vaipuu kuoltuasi?
[/quote:bc8e16e0cc]
Ehkä parhaita virsiä koskaan
menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta
[quote:00e8350d04="artsy"]nostetaas tää ylös
raul reiman (RIP) on tehtaillut ehdottomasti eniten näitä sairaalloisen surullisia tekstejä. tämän kyseisen kake randelinille. melko suoraa tekstiä, sanoisin
EI MUA KOTONA ODOTA KUKAAN[/quote:00e8350d04]
Väsäsin playlistin. itsesääli-iskelmä
Mietin just miten siistiä ois pitää itkelmä-klubi jossain baarissa, soitella Jamppa Tuomista ja humaltua.
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Mietin just miten siistiä ois pitää itkelmä-klubi jossain baarissa, soitella Jamppa Tuomista ja humaltua.
ja itkeä tuoppiin
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
kumpi näistä nyt olikaan kampi
p.s.
aika pienet kädet
Leo Luoto - Elämäni aaltoliike jatkuu
Tuulen kuiskatessa
yksin kuljen tietä rantaan
muistojani yöhön paeten
Astuu yksinäisyys seuranani tummaan santaan
Onnellinen osaa olla en
Istun kivelle ja katson kauas taivaanrantaan
Lähteä täältä pois tahtoisin
Tuskin häntä voisin unohtaa
en kai milloinkaan
Sydämestäin häntä rakastin
pannan tää juttukin itse albumista: Alamaisema: Reijo Kallio: Yksinäinen (1979)