#151 11.02.2009 11:16

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006
Posts: 30,616

Re: Ihan sama mikä topik

Asia voi olla sinällään merkittävä. Kukas tää tyyppi on? Tarvitsen lisätietoa, jotta voin ottaa kantaa asiaan. icon_wink


'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

Offline

#152 11.02.2009 11:17

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006
Posts: 30,616

Re: Ihan sama mikä topik

Kiitokset myös sivunvaihdolle ff


'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

Offline

#153 11.02.2009 12:36

Moronica
electric barbarella
From: Törmä
Registered: 21.06.2005
Posts: 18,410

Re: Ihan sama mikä topik

[quote:b51a5f804e="sheino"]Kuusumun Profeetta kuuluu ehdottomasti tälle palstalle. Rätön surrealistisen turhat ja sisällöltään tyhjäpäiset sanoitukset ja ärsyttävä lauluääni ovat ehdottomasti jotain sellaista, jota ei vain voi sietää. Ensimmäisestä suomenkielisestä levystä taisin pitää jonkin verran soundien ja tuotannon vuoksi, mutta toisen levyn jälkeen en ole halunnut kuulla tai lukea mitään yhtyeeseen liittyvää.

Sama pätee myös Rättö & Lehtisaloon.

Porin skene ei ylipäätään ole juurikaan muhun ikinä iskenyt, vaikka Circlen jotkut haahuilut, Magyar Posse ja jotkut muut (Baby Sweetcorn) ovat sentään jonkin verran kiinnostaneet.[/quote:b51a5f804e]
Hienoja mielipiteitä. Kuusumun Profeetta on karmeaa määintää. Yrr lainasi mulle aikaa sitten kaksi levyä ja pakko sanoa ettei kolahtanut yhtään, kuin olisi kuunnellut jotain virrenveisuuta väkisin.

Rättö ja Lehtisalo ei kans kiinnosta yhtään.

Eleonoora Rosenholm = paskaa.

Magyar Posse on keikoilla onnistunut kuulostamaan lähinnä joltain Stratovariukselta.

Monet Helmi-levyjen artistit putoo kans tähän kategoriaan, mut ei suinkaan kaikki.

Ja Baby Sweetcorn on ihana. pus


Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.

Offline

#154 11.02.2009 12:48

Moronica
electric barbarella
From: Törmä
Registered: 21.06.2005
Posts: 18,410

Re: Ihan sama mikä topik

Sori en huomannut että näitä topikkeja on kaks. Mulle on ihan sama, monellako lauseella perustellaan.


Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.

Offline

#155 11.02.2009 14:12

Ylitarkastaja Tolonen
Member
Registered: 19.01.2007
Posts: 8,599

Re: Ihan sama mikä topik

mummeli wrote:

En oo varma, kuuluuks tää tänne vai teinitopiciin, mut mun mielestä Antony Hegartyn ääni on sietämätön. Oon kuullu siltä satunnaisia biisejä ennen tuota uutta levyä, mut nyt alkuvuodesta aattelin antaa sille mahdollisuuden ja kuuntelin koko levyn. Ei vaan lähe. Ehkä jossain vaiheessa tajuan jätkän nerouden ja muutan mieleni, mut tällä hetkellä eieieieiei.

Mulle samanlaisen reaktion aiheuttaa Joanna Newsom. Aivan hirveää kuunneltavaa.


Jäsen: vitun hapan pappaosasto.

Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan

Offline

#156 11.02.2009 14:14

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,786
Website

Re: Ihan sama mikä topik

Moronica wrote:

Sori en huomannut että näitä topikkeja on kaks. Mulle on ihan sama, monellako lauseella perustellaan.

mut J-B:lle näillä jutuilla on väliä _tsot


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#157 11.02.2009 14:21

shanks
Banned
Registered: 13.06.2005
Posts: 24,979

Re: Ihan sama mikä topik

niin, toisaalta tän kyseenalaiset mielipiteet voi ymmärtää ihan kirjaimellisesti eli mielipide joka tässä topikissa esitetään on kysenalainen ja sitä kautta luultavasti myös väärä. teinaritopikkiin sitten enemmän nämä avautumiset tyyliin jazz on paskaa (totta) ilman, että kukaan voi asiaa kyseenalaistaa. tai emmä tiiä mitä jibsukka nyt lopulta ees ajo takaa mut iha sama icon_wink

Offline

#158 11.02.2009 14:23

yrr
Yanni
Registered: 29.01.2007
Posts: 854

Re: Ihan sama mikä topik

päin vittua kyllä tää threadi icon_biggrin


1244.gif

Offline

#159 11.02.2009 14:25

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006
Posts: 30,616

Re: Ihan sama mikä topik

Pistin vähän editoiden otsikkoa. Yritin aika monta kertaa selittää, mitkä topikin pointti voisi olla, ei huvita enää. Jos jotain nyt ihmetyttää, että mikäs vikana, niin lukekaa ne mun vastaukset vielä kerran. Itellä loppu huumori tän kanssa nyt. Tai oikeastaan nyt se alkoi uudelleen. icon_lol


'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

Offline

#160 11.02.2009 14:27

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,786
Website

Re: Ihan sama mikä topik

hulinax tongue


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#161 11.02.2009 14:42

Bricolage
:piggrin:
From: pannukakun puistikko
Registered: 27.01.2008
Posts: 5,470

Re: Ihan sama mikä topik

mummeli wrote:

En oo varma, kuuluuks tää tänne vai teinitopiciin, mut mun mielestä Antony Hegartyn ääni on sietämätön. Oon kuullu siltä satunnaisia biisejä ennen tuota uutta levyä, mut nyt alkuvuodesta aattelin antaa sille mahdollisuuden ja kuuntelin koko levyn. Ei vaan lähe. Ehkä jossain vaiheessa tajuan jätkän nerouden ja muutan mieleni, mut tällä hetkellä eieieieiei.

Juuri näin peuk Uutta en ole vielä kuullut, kuulemma ei ole samanlaista "olen 40-vuotias seksuaalisesta suuntauksestani epävarma herkkä mies tai no oikeestaan homo eiq nainen miehen kehossa oho nyt lähestyn Meat Loafin vyötärönkokoa ja tykkään käydä Leonard Cohen-tribuuttikonserteissa missä näytän syrjäytyneeltä ylä-asteelaiselta."-ulinaa. Hercules and Love Affairin "Blind"-biisissä laulu toimii juuri siksi että se on kontrolloitu eikä sen takia aiheuta vakavaa hypertensiota.


Heräsin ja olin silleen "voi helevetti oon ollu internetissä kauheessa kännissä"

Offline

#162 11.02.2009 14:51

sheino
Member
From: Kotipiha Vallilassa
Registered: 31.05.2006
Posts: 4,116

Re: Ihan sama mikä topik

[quote:e74259d4dc="Moronica"]
Hienoja mielipiteitä. Kuusumun Profeetta on karmeaa määintää. Yrr lainasi mulle aikaa sitten kaksi levyä ja pakko sanoa ettei kolahtanut yhtään, kuin olisi kuunnellut jotain virrenveisuuta väkisin.

Rättö ja Lehtisalo ei kans kiinnosta yhtään.

Eleonoora Rosenholm = paskaa.

Magyar Posse on keikoilla onnistunut kuulostamaan lähinnä joltain Stratovariukselta.

Monet Helmi-levyjen artistit putoo kans tähän kategoriaan, mut ei suinkaan kaikki.

Ja Baby Sweetcorn on ihana. pus[/quote:e74259d4dc]

Harvinaisen oikeaoppisille mielipiteille  peuk

Baby Sweetcornissa viehättää ainakin mua sellainen nukkavieruisuus ja aavistuksen nyrjähtänyt nöösipoppimeininki. Tosin ei sitäkään aina jaksa.

Magyar Possea sen sijaan en ole kuullut koskaan keikalla. Kahdesta ensimmäisestä levystä olin aikanaan todella innostunut, mutta sen sijaan kolmatta Random Avengeria en ole tainnut edes kokonaisuudessaan kuulla läpi..


”Saavuttaakseni rikkinäisyyden ja pelokkuuden tunnelman lauloin kappaleen alasti pimeän studion lattialla”, kertoo Juha K. Korento.

Offline

#163 11.02.2009 14:51

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Ihan sama mikä topik

antony hegarty on kyllä maailman paskin laulaja

åhå väärä topikki icon_surprised

Offline

#164 11.02.2009 14:52

sheino
Member
From: Kotipiha Vallilassa
Registered: 31.05.2006
Posts: 4,116

Re: Ihan sama mikä topik

Ylitarkastaja Tolonen wrote:

[quote:ced80d1b65="mummeli"]En oo varma, kuuluuks tää tänne vai teinitopiciin, mut mun mielestä Antony Hegartyn ääni on sietämätön. Oon kuullu siltä satunnaisia biisejä ennen tuota uutta levyä, mut nyt alkuvuodesta aattelin antaa sille mahdollisuuden ja kuuntelin koko levyn. Ei vaan lähe. Ehkä jossain vaiheessa tajuan jätkän nerouden ja muutan mieleni, mut tällä hetkellä eieieieiei.[/quote:ced80d1b65]
Mulle samanlaisen reaktion aiheuttaa Joanna Newsom. Aivan hirveää kuunneltavaa.

Sama kumpaankin. Anttilassa joskus oli neljällä eurolla alelaarissa Ys, jonka jostain syystä jätin sinne. Kotona iski kadutus ja päätin kuunnella levyn läpi netistä, jos se pakottaisi vielä samana päivänä uudelleen käymään poistamassa levyn edulliseen hintaan. Se kuuntelu ei todellakaan sitä saanut aikaan, vaan pikemminkin olin iloinen, etten haaskannut neljää euroa moiseen määkimiseen.


”Saavuttaakseni rikkinäisyyden ja pelokkuuden tunnelman lauloin kappaleen alasti pimeän studion lattialla”, kertoo Juha K. Korento.

Offline

#165 11.02.2009 15:10

Feggy
kaiken maailman dosentti
From: Hell sink i
Registered: 02.11.2006
Posts: 11,845

Re: Ihan sama mikä topik

[quote:ab0dbb8cd4="sheino"][quote:ab0dbb8cd4="Moronica"]
Hienoja mielipiteitä. Kuusumun Profeetta on karmeaa määintää. Yrr lainasi mulle aikaa sitten kaksi levyä ja pakko sanoa ettei kolahtanut yhtään, kuin olisi kuunnellut jotain virrenveisuuta väkisin.

Rättö ja Lehtisalo ei kans kiinnosta yhtään.

Eleonoora Rosenholm = paskaa.

Magyar Posse on keikoilla onnistunut kuulostamaan lähinnä joltain Stratovariukselta.

Monet Helmi-levyjen artistit putoo kans tähän kategoriaan, mut ei suinkaan kaikki.

Ja Baby Sweetcorn on ihana. pus[/quote:ab0dbb8cd4]

Harvinaisen oikeaoppisille mielipiteille  peuk

Baby Sweetcornissa viehättää ainakin mua sellainen nukkavieruisuus ja aavistuksen nyrjähtänyt nöösipoppimeininki. Tosin ei sitäkään aina jaksa.

Magyar Possea sen sijaan en ole kuullut koskaan keikalla. Kahdesta ensimmäisestä levystä olin aikanaan todella innostunut, mutta sen sijaan kolmatta Random Avengeria en ole tainnut edes kokonaisuudessaan kuulla läpi..[/quote:ab0dbb8cd4]

Random Avenger on musta paljon parempi kuin Kings of time. Baby Sweetcorn menee pikku palassa, muttei isossa. Tykkään nykyään Black Sabbathista, valaistuin talven valossa.

Offline

#166 11.02.2009 15:28

kuddgalen
Member
Registered: 14.09.2008
Posts: 229

Re: Ihan sama mikä topik

[quote:cea8924f90="Moronica"]
Magyar Posse on keikoilla onnistunut kuulostamaan lähinnä joltain Stratovariukselta.
[/quote:cea8924f90]

Totta. Ne vanhat, mutta ei riittävän vanhat, isot ja rumat Yamaha/Roland/Korg-syntikat  yyh

Offline

#167 11.02.2009 15:39

Neuvostoliitto
Kyntömestari
Registered: 25.11.2008
Posts: 9,088

Re: Ihan sama mikä topik

Magyar Posse on livenä kyllä parempaa kuin levyltä. Enpä ole pariin vuoteen jaksanut kuunnella.

Oon kelaillu suhtautumistani Antonyyn. Eka levy oli huono. Toka levy oli ilmestymisensä ja hypen aikaan ihan mahtava. Kolmas levy oli tylsä.

Tokaa levyä ei nykyään pysty oikein kuuntelemaan, ja siinä on yksi maailman ärsyttävimmistä biiseistä eli Free At Last. Keikalla kävin kaksi kertaa ja siinä taisi olla yllin kyllin. Alkoi ällöttämään aika sikana jossain vaiheessa ne tapaamani ihmiset, jotka hehkutti Antonyssa sitä androgyynisyyttä. Että "eikös oo vitun siistiä kun tämmönen viallinen yksilö tekee musiikkia tuskastaan". Kamalia haastattelua ja artikkeleita siitä tekee toimittajatkin, viime suomen keikalla joku kirjoitti että miten tässä nyt murtuu käsitteet yms. Kammottavaa. Se ei tosin ole ehkä artistin vika, mutta tietysti tökerö hype synnyttää vastareaktion juuri hypetettyä artistia kohtaan. Nykyään mua ärsyttää sen totisuus promokuvissakin.

Vois kokeilla reteetä asiameininki-virnettä vaikka Alatalon tyyliin, tai tehdä seuraavan albumin ilman ulinaa. Laulumaneereihinsa liika tukeutuminen ei ole tosiaan hyväksi, kelataan vaikka että onko Ismo Alanko tahattoman huvittava? No on, ja ne maneerit on osasyynä. Kyllä ammattimiehet osaa vaihtaa juttuaan.

Tosin Tommi Liimatta voisi laulunsa kanssa palata menneisyyteen, sinne ruikkuisiin Suljettu-vuosiin. Mies oli laulajana parhaimmillaan silloin, nykyään se osaa vähän liikaa.

Nyt lähti juttu rönsyilemään, adrenaliini taitaa virrata kun paiskoin just ulkohommia. Sori! icon_cool


Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan

Offline

#168 11.02.2009 15:42

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006
Posts: 30,616

Re: Ihan sama mikä topik

Magyar Posselta oon nähny yhen keikan ennen ekalevyy varmaan, oli hyvä. Kings of Time on sinänsä hieno levy, ekaa en oo kuullu.

Baby Sweetcornilta oon kuullu yhen hyvän biisin, sit yhessä laulu häiritsi liikaa.

En oo ikinä kuullu Eleanor Roosevelttiä.

Rättö ja Lehtisalolla on jotain hyviä juttuja, sit jotain ehkä vähän tylsempii. Mut ihan liikaa julkasevat, ei jaksa seurata. Rättö on silti mahtava laulaja kyl ja rumpalinakin aika kelpo.

Smithsii en oo koskaan jaksanu ees vähää alusta. Tai siis en diggaa siitä millään tavalla.

Suurin osa REMin jutuista ei hetkauta millään tavalla, jotkut myöhemmät on jopa aika huonoja.

Depeche Mode ei oo koskaan innostanu. Kaikista tylsin kasarisynapopbändi. Ehkä pari hyvää biisiä, mut sitä yhtä ei jaksais enää ehkä ollenkaan.

Curellakin on ihan hirveet määrät mitäänsanomatonta kamaa.


'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

Offline

#169 11.02.2009 16:26

Pilke
Ei mikään karkkipussin käskyläinen
From: Tsadi
Registered: 17.01.2007
Posts: 19,439

Re: Ihan sama mikä topik

Kirjotin tän jo toisaalle, mut tänne sopii paremmin, eli laitan kopioiden:

"Inhoan Kate Bushia ihan kamalasti. Ja aivan eri tavalla kuin mitään muuta musiikkia. En saa mitään aggressioita, ainoa reaktio ja ajatus kun kuulen sitä, on, että täytyy päästä eroon epämiellyttävän olon aiheuttajasta. Sama fiilis tulee esmes soivasta palohälyttimestä tai siitä kun joku vinguttaa veistä lautasta vasten. Tekee tosiaan pahaa sen ääni. "

*


Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.

Offline

#170 11.02.2009 16:37

ginimies
entinen crack-pormestari nyk. crack-tohtori
Registered: 22.04.2006
Posts: 18,663

Re: Ihan sama mikä topik

center


Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.

Offline

#171 11.02.2009 16:37

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006
Posts: 30,616

Re: Ihan sama mikä topik

James Blunt on paskaa icon_wink

Paitsi en oo ihan varma, onks se yks hyvä yhes mainokses oleva uu-uu-uuuu biisi sen icon_wink

EIpä Kate Bushin puhkikuluneimpia biisejäkään oikein jaksa


'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

Offline

#172 11.02.2009 16:39

Pilke
Ei mikään karkkipussin käskyläinen
From: Tsadi
Registered: 17.01.2007
Posts: 19,439

Re: Ihan sama mikä topik

[quote:b1e2de0c03="Jean-Babtiste"]James Blunt on paskaa icon_wink

Paitsi en oo ihan varma, onks se yks hyvä yhes mainokses oleva uu-uu-uuuu biisi sen icon_wink [/quote:b1e2de0c03]
Hyvää paskaa. pus Mikä mainos??

*


Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.

Offline

#173 11.02.2009 16:41

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006
Posts: 30,616

Re: Ihan sama mikä topik

Em mä tiiä

Eikä se näy suames icon_smile

Jordy on hyvä! ff


'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

Offline

#174 11.02.2009 16:51

hrmunoita
rankka rässi
From: 1927 'till infinity
Registered: 16.09.2005
Posts: 39,222

Re: Ihan sama mikä topik

Joo voi vittu James Blunt. Mielummin nussisin kuollutta poroa silmäkuoppaan kuin kuuntelisin kokonaisen levyn verran James Bluntia.


Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu

Offline

#175 11.02.2009 17:04

Pilke
Ei mikään karkkipussin käskyläinen
From: Tsadi
Registered: 17.01.2007
Posts: 19,439

Re: Ihan sama mikä topik

[quote:967e46d6e9="Jean-Babtiste"]Em mä tiiä

Eikä se näy suames icon_smile

Jordy on hyvä! ff[/quote:967e46d6e9]
Eti JuuTuubista! Haluun päästä osottelemaan sua sormella, jos se on Blunttia ja tykkäätkin siitä! Mukavaa, että ymmärrät Jordyn päälle kuitenkin. ff

*


Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.

Offline

#176 11.02.2009 17:04

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,786
Website

Re: Ihan sama mikä topik

[quote:00342dd816="Jean-Babtiste"]Magyar Posselta oon nähny yhen keikan ennen ekalevyy varmaan, oli hyvä. Kings of Time on sinänsä hieno levy, ekaa en oo kuullu.

Baby Sweetcornilta oon kuullu yhen hyvän biisin, sit yhessä laulu häiritsi liikaa.

En oo ikinä kuullu Eleanor Roosevelttiä.

Rättö ja Lehtisalolla on jotain hyviä juttuja, sit jotain ehkä vähän tylsempii. Mut ihan liikaa julkasevat, ei jaksa seurata. Rättö on silti mahtava laulaja kyl ja rumpalinakin aika kelpo.

Smithsii en oo koskaan jaksanu ees vähää alusta. Tai siis en diggaa siitä millään tavalla.

Suurin osa REMin jutuista ei hetkauta millään tavalla, jotkut myöhemmät on jopa aika huonoja.

Depeche Mode ei oo koskaan innostanu. Kaikista tylsin kasarisynapopbändi. Ehkä pari hyvää biisiä, mut sitä yhtä ei jaksais enää ehkä ollenkaan.

Curellakin on ihan hirveet määrät mitäänsanomatonta kamaa.[/quote:00342dd816]
j-b sivaltaa  icon_surprised


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#177 11.02.2009 17:05

Pilke
Ei mikään karkkipussin käskyläinen
From: Tsadi
Registered: 17.01.2007
Posts: 19,439

Re: Ihan sama mikä topik

hrmunoita wrote:

Joo voi vittu James Blunt. Mielummin nussisin kuollutta poroa silmäkuoppaan kuin kuuntelisin kokonaisen levyn verran James Bluntia.

Kuulkaas nyt jainarit, James Bluntin inhoamisessa ei ole mitään kyseenalaista! Väärä topikki!

*


Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.

Offline

#178 12.02.2009 06:07

Tomsk
ilmeisesti LUCKY MAN
From: Street of George
Registered: 03.02.2006
Posts: 12,617

Re: Ihan sama mikä topik

Nine Inch Nails on vitun hyvä yhtye. Varsinkin levyt Pretty Hate Machine, Broken ja Downward Spiral ovat loistavia. Olen pari kertaa nähnyt NINin livenä. Molemmat lukeutuvat parhaimpiin keikkakokemuksiin ikinä. Nämä siis sen jälkeen kun en ollut kuunnellut ko. yhtyettä moneen moneen vuoteen ja olin silleen "onkohan tällä teinivuosien yhtyeellä enää mitään annettavana".

Monesti haukutaan Reznorin sanoituksia kliseisen "teiniangstisiksi". Ehkä, mutta todella vaikeaa kuvitella mitään muunlaisiakaan tekstejä niihin. Ne on oikeastaan todella taitavasti tyyliteltyjä juttuja ja genreen mahtavasti sopivia. Vrt. "I want to fuck you like an animal" ja "Animal, fuck like a beast". Toimivia rocklyriikkoja omissa konteksteissaan.

Downward Spiral on sitä paitsi melkeinpä avantgardea tuotannollisissa ratkaisuissaan. Siis aikaansa nähden.


Sent from my iPhone 16

Offline

#179 12.02.2009 06:32

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006
Posts: 30,616

Re: Ihan sama mikä topik

Downward Spiraliin asti ja se mukaan lukien siis silkkaa asiaa, tosin just Broken ja DS on mun mielestä ne parhaimmat.


'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

Offline

#180 12.02.2009 07:01

Tomsk
ilmeisesti LUCKY MAN
From: Street of George
Registered: 03.02.2006
Posts: 12,617

Re: Ihan sama mikä topik

Nostetaanpa panoksia.

Kornin eka levy on maailmanhistorian parhaimpia metallilevyjä.

No, vaikka musiikki ei hirveästi miellytä moni myöntää sen, että on Kornin debyllä ollut vähän samanlainen vaikutus kuin Black Sabbathin ekoilla tai vaikka Slayerin Reign in Bloodilla. Eli näitä on syyttäminen nu metal -vitsauksesta. Tai kuinka sen kokee.

Mutta eipä tällaisia ajateltu kun Korn ekaa kertaa tuli vastaan MTV:llä 1994. Itse ajattelin että no vihdoinkin jotain heviä joka ei perustu kitarasooloihin ja ylärekisterikiekumisiin (en siis tässä vaiheessa ollut vielä tutustunut death metalliin tai muihin äärimetalleihin). Siinä viehätti myös synkistelyn ja bassovoittoisen grooven yhdistelmä. Jotain voi varmaan näin jälkeenpäin ajatella olevan Faith No Moren vaikutusta, mutta en mä oikeasti menisi siihen. Tuo "bassonkielet roikkuu nilkoissa ja bassorumpu komppaa" -meininki, se oli ihan Kornin omaa keksintöä. Debyllä luotu soundi oli todella omanlaisensa.

Kornin debyllä myös ensimmäistä kertaa koulukiusattu/insestiuhri saa äänen. Tuon voi miettiä jotenkin eksploitatiivisena tai jälleen kerran teiniangstisena höpöhöpöna, mutta Jonathan Davisin vikinästä räyhäämiseen venyvällä vokalisoinnille ei ole mitään ennakkotapausta. Siihen asti kaikki hevivokalisointi on ollut "miehekästä" kiekumista à la Bruce Dickinson tai "brutaalia" örinää à la "Jeff Walker". Ylipäänsä hevilaulun kertoja oli siihen asti voimakas ja "tilanteen herra". Kornin levyllä kertojahahmo on lähes poikkeuksetta altavastaaja.

Sanoitukset eivät Kornin debyllä ehkä suurta runoutta ole, mutta kyllä minua ainakin kosketti Daddy kokonaisuutena kun sen ekan kerran kuulin. Eipä noita insestistä noin suorasukaisesti kertovia kappaleita ole hirveästi tullut vastaan. Myöskin Shoots and Laddersin lastenlaulu-riimittely toimii, kun se esitetään musiikillisesti niin uhkaavassa kontekstissa.

Vaikka yhtyettä en enää hirveästi muuten jaksakaan, niin juuri tämä eka levy on sellainen jota pystyn milloin tahansa kuuntelemaan. Klassikko.


Sent from my iPhone 16

Offline

Board footer

Powered by FluxBB