You are not logged in.
Omaelämäkerrallisena esseistinä Cocker dokumentoi mentaalista tilaansa
Kiva että Antti tietää Jarvisin kirjoittavan omasta elämästään.
Jottei menis off-topikiksi, niin ostin just kaks lippua Pulpin keikalle SHEFFIELDISSÄ, YHTYEEN KOTIKAUPUNGISSA.
morjes.
Oon allerginen sellaiselle teoreettiselle höpinälle, jossa länsimainen yhteiskunta on tuhoon tuomittu vailla selityksiä tai avauksia siitä miksi näin välttämättä on ja miten se kiteytyy erityisen hyvin berliiniläisessä cappuccinossa ja sushikebabissa
en ole kolmekybänen emoboy
stin just kaks lippua Pulpin keikalle SHEFFIELDISSÄ, YHTYEEN KOTIKAUPUNGISSA.
olen kade
voi kun pystyis - ehkä jopa?
Ruisrockin keikka jätti sellaisen fiiliksen että pakko saada lisää
Joku jaksaa lukea Nylenin kitinöitä?
Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.
bzort glorf bööth
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Oikean rytmin kiinni saan iskelmä lol alkaa kiinnostaa hehe
Jotain tanssin bez eiq ja fall joo.
chav-arhis
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
lol Nylkylle ja charhikselle
menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta
Olihan se keikka kova, mutta harmillisesti yleisö ei ollut lähellekään niin messissä, mitä Primaverassa. Piti mennä ihan tooosi lähelle ennenkö oli kunnon kiimaa. Refusedin jälkeen piti hetken keräillä itseä ennenkä pääs Pulppiin, niin en päässyt ihan parhaille paikoille heti kärkeen, mutta pikkuhiljaa liuin eteenpäin kunnes oli lopussa jo aika edessä. Oma humalatila oli parempi kuin Primaverassa, mutta yleisö jätti vähän kalsean fiiliksen, kun oli mielessä Primiksen superkollektiivikiima. Jos nää tulee vielä Suomeen, niin meen silti katsomaan ja jossain Sheffieldissä vois kyllä olla aika parhautta.
Popklassikot 1992 #5: Pulp Babies
pulpin paras biisi
Oikean rytmin kiinni saan iskelmä lol alkaa kiinnostaa hehe
Jotain tanssin bez eiq ja fall joo.
voodoo jippu eiq people bez magic people
lol apua
ultravox
lol apua
ultravox
"Olin eka ja kolmas, joka sai maksusta"
lol apua
ultravox
Popklassikot 1995 #1: Pulp Common People
hyvä biisi toki, ei siinä mitään
Oikean valinta ja Artun kertomukselle myös
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
Pulpilta on tullut livelevy nimeltä Part Clowns. Nuorgamin Kling varmaan kusee hunajaa, koska kyseessä ei ole täysin uusi nauhoitus vaan vuoden 1991 keikan julkaisu. Mielenkiintoista tietysti päästä kuulemaan Separationsin aikaista Pulpia liveäänitteen muodossa. Mielenkiintoista on myös se, että settilistassa on jo tuossa vaiheessa Babies, joka tosin ilmeisesti poikkeavaa vielä sanoitustensa puolesta aika paljon lopullisesta versiosta.
Record Store Dayn kunniaksi muuten näyttää tulevan After Yousta 12" single. Pitääkö tuota nyt sitten alkaa metsästää siinä toivossa, että niitä tulisi Tampereellekin...
<@DBGene> senkin karkki
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
eilen tuli telkasta se pulp-dokkari, tosin tuli katsottua vain sivusilmällä, mutta ihan ok oli. arhis kirjoitti aiheesta fb:ssä:
Yleinen totuushan on se, että parasta musiikkia on se, jota kuunteli noin 20-vuotiaana. Minulle kovimmat bändit ovat edelleen tietenkin Oasis, Blur ja Pulp. Kun brittipop nousi 1990-luvun puolivälissä, käytiin kovaa (leikkimielistä?) vääntöä Oasiksen ja Blurin fanien välillä. Piti valita puolensa. Poikkeuksellisesti minä en puoltani valinnut vaan diggailin kaikkea.
Kaikki nämä bändit olen nähnyt myös livenä. Huikeita kokemuksia mm. Oasiksen viimeinen Wembleyn keikka 2009, jossa 90 000 ihmistä lauloi Don´t Look Back in Angerin sing a longina bändin vain soittaessa.
Myös Blurin keikka Tukholman Vattenfestivaleilla Riddarholmin kelluvalla lavalla 1997 on jäänyt aivan huikeana mieleen. Song2 oli julkaistu samana vuonna ja yleisön woohoo-huudot alkoivat jo hyvissä ajoin ennen keikkaa. Keikka oli totaalinen kaaos. Jengiä kannettiin pois lavan edestä jo läppärinä soittaneen Cardigansin aikana.
Siinä ovat ehkäpä elämäni TOP2 keikkaa.
*
Kun katsoin illalla Pulp-dokumenttia Teemalta, palautui mieleeni myös Ruisrock 2012. Siellä pääesiintyjänä (ainakin minulle) oli Pulp. Koska toimin tuolloin kulttuuriministerinä, ilmoitin läpällä Juhani Merimaalle, että työtehtäviini kuuluu valtiovallan puolesta käydä toivottamassa yhtye tervetulleeksi Suomeen.
Suomen pätevimpänä keikkajärjestäjänä Merimaa tietenkin innostui ajatuksesta. Niinpä kävin turvamiesteni Hipsterkungenin ja Tähtitoimittajan kanssa ennen keikkaa kättelemässä Jarvis Cockeria. Vaihdoin pari sanaa Jarviksen kanssa ja toivotin hyvää keikkaa.
Kun olimme poistumassa, Jarvis yllättäen pahoitteli, ettei pysty puhumaan pidempää ennen keikkaa, mutta toivoi, josko voisimme tulla tapaamaan häntä keikan jälkeen.
Keikan jälkeen sitten istuimme pimenevässä heinäkuun illassa lavan takana, puhuimme brittiläisestä ja suomalaisesta yhteiskunnasta ja politiikasta, jalkapallosta Tähtitoimittaja Pulp-friikkinä teki tarkentavia kysymyksiä eri biisien sanoituksista. (Myöhempien tietojen valossa olisin itsekin tehnyt oleellisen kysymyksen: Onko Common Peoplen taideopiskelija Yanis Varoufakiksen nykyinen vaimo?)
Pikku hiljaa koko back stage hiljeni. Paikalla ei ollut enää muita kuin minä, Hipsterkungen, Tähtitoimittaja, Jarvis ja keikalla viulua soittanut Pupu Tupuna. (Hänet oli hälytetty kahden päivän varoitusajalla keikalle. Ensimmäistä puhelua Pupu Tupuna oli luullut pilasoitoksi ja lyönyt puhelimen soittajalle korvaa. Toisella puhelulla oli pystytty vakuuttamaan, että hänet oikeasti halutaan soittamaan Pulpin keikalle, kysymys ei ole vitsistä.)
Dokumentissakin haastateltava kiertuemanageri kävi sanomassa Jarvikselle ensin kerran, että pitäisi pikku hiljaa lähteä. Myöhemmin hän kävi sanomassa toisen kerran, että nyt pitäisi todellakin lähteä. Kolmannella kerralla hän ilmoitti Jarvikselle, että nyt ei ole muuta vaihtoehtoa kuin lähteä. Lento Helsingistä Bukarestiin lähtisi neljän tunnin päästä.
Myöhemmin Hesarin Kuiskaaja uutisoi, että Arhinmäki tapasi yhtyeen ennen keikkaa ja yhtyeen jäsenet olivat järkyttyneet: Odotimme tapaavamme kulttuuriministerin, emme jalkapallohuligaania.
*
Olisin saanut lipun Pulpin paluukeikalle yhtyeen kotikaupunkiin Sheffieldiin, keikalle josta dokumentti kertoo. Minulla oli kuitenkin mukamas liikaa töitä ja hankalasti sovitettavat aikataulut, joten en lähtenyt katsomaan keikkaa.
Kun taas katsoi dokumenttia, voi todeta, että yksi monista vääristä päätöksistäni elämäni aikana.
Dokkari oli ihan hyvä. Tosin se luennoitsija ei minusta ollut ymmärtänyt Common Peoplen sanomaa ihan kunnolla...
Tullut taas kuunneltua Pulpia melko paljon.
EDIT: oli niin tylsä postaus, että sanotaan nyt vielä jotain muutakin. Pulpista olen aina tykännyt, mutta 90-luvun lopulla/2000-luvun alussa Manic Street Preachers oli minulle henkilökohtaisesti tärkeämpi. Nyt on kuitenkin käynyt niin, että Pulp on kestänyt aikaa aika helvetin paljon paremmin. Common People ja koko Different Class kuulostaa edelleen kenties jopa paremmalta kuin koskaan. Täytyy ihailla Jarvisin sanoittajan kykyjä. Jollain tavalla Pulp vetoaa minuun monella eri tasolla. Harva sanoittaja pystyy kirjoittamaan kiinnostavasti sekä yhteiskunnallisista ilmiöistä, että esimerkiksi teinipojan näkökulmasta seksuaalisesta heräämisestä ja siihen liittyvistä fiiliksistä. Harmi ettei bändi pystynyt samaan parhauteen kovinkaan monen levyn ajan. Kaipa kuuluisuus tekee myös sitten sen, ettei enää samalla tavalla pysty tekemään havaintoja ihmisistä. Jarvisin sanoitukset tuovat joskus ehkä mieleen myös Göstan, joka valitsi tuntemattomuuden. Ehkä se mahdollisti hänen tehdä teräviä huomioitaan paljon pidempään ilman kuuluisuuden painolastia. En tiedä.
Last edited by Alxity (23.10.2015 18:02)
<@DBGene> senkin karkki
kävin kattomas ton dokkarin vuos sitten r&a näytöksessä ja oli kyl pienehkö pettymys. ei oikein välittynyt sellaista kiimaa, mitä ois voinut odottaa. pannan silti sheffieldille ja pulpille
no eipä tämän perusteella osaa kauheasti odottaa ihmeitä tulevalta sideways-keikalta, levystä puhumattakaan.
Jarvisin uudelta bändiltä JARV ISilta on putkahtanut vasta albumi ulos. Näyttää keränneen ihan hyviä arvioita. Ekalla kuuntelulla ei kyllä jäänyt mitään käteen, en tosin kummemmin keskittynytkään. Voi olla, että tuo pitää kuitenkin ostaa, koska Jarvis eiq JARV IS
Jarvisin uudelta bändiltä JARV ISilta on putkahtanut vasta albumi ulos. Näyttää keränneen ihan hyviä arvioita. Ekalla kuuntelulla ei kyllä jäänyt mitään käteen, en tosin kummemmin keskittynytkään. Voi olla, että tuo pitää kuitenkin ostaa, koska Jarvis eiq JARV IS
On hyvä levy. Etenkin Must I Evolve ja House Music All Night Long
Aika köykäinen levy kokonaisuutena, mutta kannattaa kyllä kuunnella kunnolla. Hauskoja juttuja siellä täällä sanotuksissa, kuten In the age of VHS and casual sex
New Yorkerissa oli kans hauska minihaastis muutama viikko sitten. Voitte googlailla ihte linkin.