1. Index
  2. » Keikkamainokset
  3. » HKI-keikkaspåm

#3391 23.01.2008 15:04

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Website

Re: HKI-keikkaspåm

psykokarkki wrote:

ihan periaatteesta en oo koskaan ollu millään listalla redface_new

Ees ooooo-listalla? redface_new

Tero saatana, s'olet gay!

#3392 23.01.2008 15:05

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005

psykokarkki wrote:

[quote:d72a620e0b="HUIG"][quote:d72a620e0b="forssto"]Mikään ei vaan ole niin säälittävän noloa kuin ruinata itseään listalle.

Syystäkin[/quote:d72a620e0b]
sama

ihan periaatteesta en oo koskaan ollu millään listalla redface_new[/quote:d72a620e0b]
Eri, mut en harrasta ruinaamista  :?

Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

#3393 23.01.2008 15:06

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Website

forssto wrote:

[quote:00885fc0a6="psykokarkki"]ihan periaatteesta en oo koskaan ollu millään listalla redface_new

Ees ooooo-listalla? redface_new[/quote:00885fc0a6]
busted icon_redface

Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

#3394 23.01.2008 15:09

forssto
Member
Website

HUIG wrote:

Eri, mut en harrasta ruinaamista  :?

Niin no, ruinaamista tai ei, ainakin artistin näkökulmasta se on joskus ihan näppärää, että jengi on oma-aloitteisia noiden listapaikkojen pyytämisen kanssa. Sinne ei huvita pistää varmuuden vuoksi puolta maailmaa ihan "jos se ny tulee" ja yleensä ne listapaikat mielellään antaa just sellaisille, jotka ihan tosissaan niitä haluavat. Niitä ny kuitenkin on, niin mielelläänhän ne käyttää. Kyllä artistit osaa sanoa "ei", jos ei huvita kysyjää listalle pistää tai jos paikkoja on joku 2 ja niistäkin koko bändi tappelemassa.

#3395 23.01.2008 15:12

forssto wrote:

[quote:68e5b51b72="HUIG"]Eri, mut en harrasta ruinaamista  :?

Niin no, ruinaamista tai ei, ainakin artistin näkökulmasta se on joskus ihan näppärää, että jengi on oma-aloitteisia noiden listapaikkojen pyytämisen kanssa. Sinne ei huvita pistää varmuuden vuoksi puolta maailmaa ihan "jos se ny tulee" ja yleensä ne listapaikat mielellään antaa just sellaisille, jotka ihan tosissaan niitä haluavat. Niitä ny kuitenkin on, niin mielelläänhän ne käyttää. Kyllä artistit osaa sanoa "ei", jos ei huvita kysyjää listalle pistää tai jos paikkoja on joku 2 ja niistäkin koko bändi tappelemassa.[/quote:68e5b51b72]
Listoille bändihommissa auttaneet, lähimmäiset ja taloudellisella kiikkulaudalla taiteilevat noista priorisoiden paikkojen mukaan, eiks se noin mee. Mieluusti sitä tukee jotn paikallista toimintaa jos on taskussa rahaa, paitsi ehkä jos on forrsto. Kannattaa toki myös muistaa, että vaikka ruinaamalla pääsis listalle, ruinaajista puhutaan aina selän takana pahaa icon_wink

#3396 23.01.2008 15:14

forssto
Member
Website

HUIG wrote:

Listoille lähimmäiset ja taloudellisella kiikkulaudalla taiteilevat. Mieluusti sitä tukee jotn paikallista toimintaa jos on taskussa rahaa, paitsi ehkä jos on forrsto. Kannattaa toki myös muistaa, että vaikka ruinaamalla pääsis listalle, ruinaajista puhutaan aina selän takana pahaa icon_wink

Lienee kuitenkin tapauskohtaista. On ruinaamista, on pyytämistä ja on ilmoittamista ("olen tulosa, aja pois pilukarva"). Lienee yksilön oman harkinnan mukaista milloin on korrektia pyytää listapaikkaa, milloin ei.

#3397 23.01.2008 15:17

forssto wrote:

[quote:de57397cfc="HUIG"]Listoille lähimmäiset ja taloudellisella kiikkulaudalla taiteilevat. Mieluusti sitä tukee jotn paikallista toimintaa jos on taskussa rahaa, paitsi ehkä jos on forrsto. Kannattaa toki myös muistaa, että vaikka ruinaamalla pääsis listalle, ruinaajista puhutaan aina selän takana pahaa icon_wink

Lienee kuitenkin tapauskohtaista. On ruinaamista, on pyytämistä ja on ilmoittamista ("olen tulosa, aja pois pilukarva"). Lienee yksilön oman harkinnan mukaista milloin on korrektia pyytää listapaikkaa, milloin ei.[/quote:de57397cfc]
No toki, mut ruinaamisestahan täs oli kyse. Eiköhän se bändi osaa ite määritellä että ketkä täs on sen paikan bändäröinneillään ansainneet...ihmetyttää toki ruinauspuheet joltain joka hehkuttaa just sitä kuinka massii pukkaa nii vitust 017

#3398 23.01.2008 15:22

forssto
Member
Website

HUIG wrote:

No toki, mut ruinaamisestahan täs oli kyse. Eiköhän se bändi osaa ite määritellä että ketkä täs on sen paikan bändäröinneillään ansainneet...ihmetyttää toki ruinauspuheet joltain joka hehkuttaa just sitä kuinka massii pukkaa nii vitust 017

Noo, ruinauksen ny voi pistää vaikka lainausmerkkeihin, koska tarkoitin sillä tuossa ihan koko pyytämisasteiden kirjoa ansaitusta ja pyyteettömästä toiveesta aina härskiin ultimaattumiin.

Aika usein bändin kesken voi olla sellainen tilanne, että "ketäs sitä pistäis listalle" ja silloin jos joku on ilmaissut mielenkiintonsa "oisko listasaumaa" -viestillä, on aika etusijalla.

Mikä tulee mun omaan massitilanteeseen, listaruinauksiin ja sellaisiin, niin onpahan taas aika ankeeta, että sä lähdet tähän keskusteluun mun tilanteen kautta. Ensinnäkin meikä ei käytännössä juuri koskaan pyytele listapaikkoja, paitsi harvoissa erikoistilanteissa. Lisäksi mun massitilanne nyt ei kovin kummoinen ole, vaikka tulot ovatkin paperilla isot, johtuen just pääosin siitä, että mä olen pitkälti koko elämäni syytänyt ihan hysteeriset kasat massia paikalliskulttuurin tukemiseen. Sulla tai kellään muullakaan ei ole juuri mitään sanomista siihen jos mä joskus joltain bändiltä pyydän listapaikan, koska jos pitää lähteä flexailemaan muskelia siinä, kuka on tuonut eniten "massia skeneen", tulotasoon suhteutettuna tai ei, niin meikän kanssa voi olla vaikea päästä samalle viivalle.

#3399 23.01.2008 15:25

forssto wrote:

[quote:c419410cbd="HUIG"]No toki, mut ruinaamisestahan täs oli kyse. Eiköhän se bändi osaa ite määritellä että ketkä täs on sen paikan bändäröinneillään ansainneet...ihmetyttää toki ruinauspuheet joltain joka hehkuttaa just sitä kuinka massii pukkaa nii vitust 017

Noo, ruinauksen ny voi pistää vaikka lainausmerkkeihin, koska tarkoitin sillä tuossa ihan koko pyytämisasteiden kirjoa ansaitusta ja pyyteettömästä toiveesta aina härskiin ultimaattumiin.

Aika usein bändin kesken voi olla sellainen tilanne, että "ketäs sitä pistäis listalle" ja silloin jos joku on ilmaissut mielenkiintonsa "oisko listasaumaa" -viestillä, on aika etusijalla.

Mikä tulee mun omaan massitilanteeseen, listaruinauksiin ja sellaisiin, niin onpahan taas aika ankeeta, että sä lähdet tähän keskusteluun mun tilanteen kautta. Ensinnäkin meikä ei käytännössä juuri koskaan pyytele listapaikkoja, paitsi harvoissa erikoistilanteissa. Lisäksi mun massitilanne nyt ei kovin kummoinen ole, vaikka tulot ovatkin paperilla isot, johtuen just pääosin siitä, että mä olen pitkälti koko elämäni syytänyt ihan hysteeriset kasat massia paikalliskulttuurin tukemiseen. Sulla tai kellään muullakaan ei ole juuri mitään sanomista siihen jos mä joskus joltain bändiltä pyydän listapaikan, koska jos pitää lähteä flexailemaan muskelia siinä, kuka on tuonut eniten "massia skeneen", tulotasoon suhteutettuna tai ei, niin meikän kanssa voi olla vaikea päästä samalle viivalle.[/quote:c419410cbd]
Pullistelulle toki icon_winkpeuk
Kyllähän nuo massitilanteen häilyvyydet toki ymmärrän, ihmetyttää vain näinkin positiivinen suhtautuminen ruinailuihin täällä. Mut antaa ihmetyttää, ens kerralla ku tuun suames käymään nii textarit lentelee  icon_cool

#3400 23.01.2008 15:29

forssto
Member
Website

HUIG wrote:

Kyllähän nuo massitilanteen häilyvyydet toki ymmärrän, ihmetyttää vain näinkin positiivinen suhtautuminen ruinailuihin täällä. Mut antaa ihmetyttää, ens kerralla ku tuun suames käymään nii textarit lentelee  icon_cool

En mä positiiviseksi kutsuisi, mutta kyllä se vähintäänkin neutraalia on. Tekstareihin ei ole pakko vastata ja täysin tuulesta temmatut ruinaukset saavat toki ansaitsemansa vastaanoton, mutta kun 97% tutuista on vähintäänkin osa-aikaisia tyhjätaskuja, joiden budjetissa joku 5-7 euroa meinaa jo isoa eroa (sillähän saa useamman tuopinkin!!!), niin ihan mielellään sitä joskus pistää pyynnöstä listalle. Tilanne kun tosiaan usein on sellainen, että ei todellakaan muista keitä tuttuja on ylipäätään tulossa paikalle. Etusijalla tietysti lähipiiri ja etenkin tyypit, jotka ovat joskus tehneet palveluksia / talkooduunia yms. juttuja itselle ja näissä piireissä niitähän riittää erittäin tarpeeksi. Meikällä ei koko elämässäkään riitä tarpeeksi listapaikkoja korvatakseni kaikkia niitä palveluksia, joita jengi on ihan diggailu- ja kamupohjalta tehneet.

#3401 23.01.2008 15:34

silvawhale
Member
From: anus tirith
Registered: 21.11.2006

toi nyt menee tosiaan aina tilanteen mukaan. itselläni ei ole juurikaan pokkaa kysellä nimiä tommosiin 5-8e iltoihin kun kyllähän porvarin taskussa aina semmonen summa kilisee. eri asia sit esim loppuunmyydyt keikat joihin vaan haluaa ineen.

Jean-Babtiste wrote:

Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.

jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto

#3402 23.01.2008 15:38

silvawhale
Member

sit on näitäkin juttuja. viime viikolla viaton "mihis aikaan te soitittekaan?"-tekstariin tuli salamana vastaus "klo 11, oot listalla"

meitsi on niin skenessä icon_cool

Jean-Babtiste wrote:

#3403 23.01.2008 15:40

harry-irene
ex-punklegenda
Registered: 30.06.2005

Mä ruinaan yleensä listapaikkaa vain sellaisilta bändeiltä, joiden levyjä olen julkaissut.

Toisaalta sellasii on jotain 60-70 erilaista, joten...   icon_redface

#3404 23.01.2008 16:00

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006

[quote:a0fa5a63cc="harry-irene"]Mä ruinaan yleensä listapaikkaa vain sellaisilta bändeiltä, joiden levyjä olen julkaissut.

Toisaalta sellasii on jotain 60-70 erilaista, joten...   icon_redface[/quote:a0fa5a63cc]Mummielestä ihan päivänselvä juttu, jos homma on bändillä omissa käsissä. Toinen päivänselvä juttu on tyttöystävä tai kuka tahansa, jolle antaa yleensä kaikille esiintyjille varatun yhden paikan.

Yks mitä en oo tajunnu enkä aio tajutakaan on hermostuminen siitä, jos kysyy että millon soitto alkaa, jos aikataulua ei ole ilmoitettu.

'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

#3405 23.01.2008 16:02

psykokarkki
Website

[quote:ed99aa1adc="harry-irene"]Mä ruinaan yleensä listapaikkaa vain sellaisilta bändeiltä, joiden levyjä olen julkaissut.

Toisaalta sellasii on jotain 60-70 erilaista, joten...   icon_redface[/quote:ed99aa1adc]
eli plain ridelle lähti tekstaria  icon_cool

edit: no enpä kuule tiijä ootko tosin  niitä julkassu mut samoja tyyppejä kuitenki icon_rolleyes
edit2: ja ilmaiskeikoille ruinaaminen vaan on niin cool icon_cool

Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

#3406 23.01.2008 16:04

forssto
Member
Website

Tilanteeseen olennaisesti vaikuttava tekijä on myös keikkapaikka ja tapahtuman luonne. Jossain Rauhanaseman tukikeikalla ny ei tulisi mieleenkään edes pistää ketään listalle, mutta sitten on tiätty näitä vähän erilaisessa ympäristössä tapahtuvia keikkoja, joissa homman budjetti ei ole ihan niin yhden henkilön lipun maksamisesta kiinni, niin niissähän tuota listapolitiikkaa voi määrittää vähän löyhemmäksi. Toki se on aina jostain pois, mutta siihenhän voi aina soveltaa samaa ajatusmallia kuin musan nettiwarettamiseen, eli mites se on keltään pois jos joku jättää maksamatta, jos se ei olisi keikasta muutenkaan maksanut. icon_wink

#3407 23.01.2008 16:06

psykokarkki
Website

forssto wrote:

mites se on keltään pois jos joku jättää maksamatta, jos se ei olisi keikasta muutenkaan maksanut. icon_wink

wow  icon_biggrin  icon_lol

tosin, jos paikalle tulee tyyppejä vaan hengaileen niin se voi  olla maksaneiden viihtyvyydestä pois icon_rolleyes

#3408 23.01.2008 16:12

silvawhale
Member

tavastialla on monasti ollu semmonen meno - en nyt muista miten suoraan baarin puolelta ehdotettu/rohkaistu - että "laittakaa nyt kaikki kaverit listalle kun ei tää kuitenkaan tuu läheskään täyteen". eli jos on menny vaan 60-80 lippuu ennakkoon ja on oletettavissa et tulee vaan puolilleen max. kaverit listaan ja sisään kaljaa juomaan. baari on tyytyväisempi ku tulee enempi myyntiä ja näyttää paremmalta muutenkin ku tupa on täynnä.

Jean-Babtiste wrote:

#3409 23.01.2008 16:15

forssto
Member
Website

silvawhale wrote:

tavastialla on monasti ollu semmonen meno - en nyt muista miten suoraan baarin puolelta ehdotettu/rohkaistu - että "laittakaa nyt kaikki kaverit listalle kun ei tää kuitenkaan tuu läheskään täyteen". eli jos on menny vaan 60-80 lippuu ennakkoon ja on oletettavissa et tulee vaan puolilleen max. kaverit listaan ja sisään kaljaa juomaan. baari on tyytyväisempi ku tulee enempi myyntiä ja näyttää paremmalta muutenkin ku tupa on täynnä.

Toi on myös yleinen käytäntö monilla ulkkarikeikoilla, että jos lippujen kysyntä on ollut alimitoitettua, niin alkaa järjestäjiltä tekstarit viuhumaan tuntia-paria ennen keikkaa, että "listalla oot, tuu ny", jotta a) bändillä olisi parempi meininki kun tupa on edes melkein täysi ja b) kalja virtaisi rahakkaammin.

#3410 23.01.2008 16:15

forssto
Member
Website

Tosin Tavastiallehan (ja Klubeille) mulla on vippi ja baarin asiakkaana aika toivoton, koska yks alkoholiton bisse illassa ei ehkä vielä tuo niin mainittavaa katetta, että sillä maksaa edes sen minkä verran mä kulutan lattioiden vahausta. icon_wink

#3411 23.01.2008 16:17

psykokarkki
Website

forssto wrote:

Tosin Tavastiallehan (ja Klubeille) mulla on vippi icon_wink

mut se ei aina kelpaa. muistelen et eläkeläisillä oli joskus ilmaiskonsertti, mutta ilmoituksessa luki et vipit ja vapaaliput ei kelpaa  icon_coolpeuk

#3412 23.01.2008 16:22

silvawhale
Member

psykokarkki wrote:

[quote:fe8a3997b6="forssto"]Tosin Tavastiallehan (ja Klubeille) mulla on vippi icon_wink

mut se ei aina kelpaa. muistelen et eläkeläisillä oli joskus ilmaiskonsertti, mutta ilmoituksessa luki et vipit ja vapaaliput ei kelpaa  icon_coolpeuk[/quote:fe8a3997b6]
jeps. pappa betalar-kiertue. yksi riemukkaimmista tempauksista koskaan.

olivat saaneet ekat rojalti-shekit vissiin tuolta tug-recordsista ja maksoivat niillä tolla kiertueella yleisön narikat. oli siis oikeasti ilmaiskeikka. ainut vaatimus oli että kaikkien (siis KAIKKIEN) pitää jonottaa. asiatoimintaa.

Jean-Babtiste wrote:

#3413 23.01.2008 16:23

forssto
Member
Website

[quote:dd05a9ae4d="silvawhale"]jeps. pappa betalar-kiertue. yksi riemukkaimmista tempauksista koskaan.

olivat saaneet ekat rojalti-shekit vissiin tuolta tug-recordsista ja maksoivat niillä tolla kiertueella yleisön narikat. oli siis oikeasti ilmaiskeikka. ainut vaatimus oli että kaikkien (siis KAIKKIEN) pitää jonottaa. asiatoimintaa.[/quote:dd05a9ae4d]

Oli kyl hyvä keikkakin se Tavastian veto!

Hassua, että toi Tug tuli tässä esille, kun just Martin kanssa postittelen sähköisesti.

#3414 23.01.2008 16:23

silvawhale
Member

forssto wrote:

Tosin Tavastiallehan (ja Klubeille) mulla on vippi

groucho marxia mukaillen: en haluisi semmoiselle klubille joka antaa mulle vipin...

Jean-Babtiste wrote:

#3415 23.01.2008 16:24

forssto
Member
Website

silvawhale wrote:

groucho marxia mukaillen: en haluisi semmoiselle klubille joka antaa mulle vipin...

Jeh. Mä oon käynyt Tavastialla asiakkaana esim. vuoden 2007 aikana ehkä sellaiset 2-3 kertaa.

#3416 23.01.2008 16:24

silvawhale
Member

forssto wrote:

Oli kyl hyvä keikkakin se Tavastian veto!

njaa. ei mun mielestä läheskään niin riehakas kuin se ns. "toinen hautajaiskeikka" tavastialla. illan laskutukseen: läjä hajonneita mikkejä, pari mikkiständiä, hajonnut jääkaappi...

Jean-Babtiste wrote:

#3417 23.01.2008 16:25

forssto
Member
Website

Ei mulla ole mitään Tavastiaa vastaan. En juo bisseä, joten sen kalleus ei ole ongelma, henkilökunnasta enin osa on tuttuja, joten eivät ole nihkeitä ja mun mielestä se on miljööltään ihan ässä paikka, mutta ei vaan tule käytyä, kun ei jaksa lorvia vapaa-ajalla keikoilla ja eipä Tavastialla kauheasti kiinnostavia bändejäkään ole.

#3418 23.01.2008 16:26

silvawhale
Member

forssto wrote:

[quote:fe3cef10a4="silvawhale"]groucho marxia mukaillen: en haluisi semmoiselle klubille joka antaa mulle vipin...

Jeh. Mä oon käynyt Tavastialla asiakkaana esim. vuoden 2007 aikana ehkä sellaiset 2-3 kertaa.[/quote:fe3cef10a4]
jeps. tosi outoa mennä sinne "asiakkaana"...

oli mulla se vippi pari vuotta. huomas nopeasti että ei se käy koskaan semmosille bändeille joita haluis mennä katsomaan.

Jean-Babtiste wrote:

#3419 23.01.2008 16:28

silvawhale
Member

forssto wrote:

Ei mulla ole mitään Tavastiaa vastaan. En juo bisseä, joten sen kalleus ei ole ongelma, henkilökunnasta enin osa on tuttuja, joten eivät ole nihkeitä ja mun mielestä se on miljööltään ihan ässä paikka, mutta ei vaan tule käytyä, kun ei jaksa lorvia vapaa-ajalla keikoilla ja eipä Tavastialla kauheasti kiinnostavia bändejäkään ole.

kaikkeen smaa paitsi että se bissen kalleus vähän korpeaa. oli muuten noussut taas sitten viime näkemän.

mutta kun tuolla tosiaan tulee käytyä aika harvoin (johtuen ihan siellä käyvistä bändeistä) niin eipä tuo kovin paljon lompakkoa rasita.

Jean-Babtiste wrote:

#3420 23.01.2008 16:29

forssto
Member
Website

silvawhale wrote:

oli mulla se vippi pari vuotta. huomas nopeasti että ei se käy koskaan semmosille bändeille joita haluis mennä katsomaan.

Tosin jos poket on vähänkään tutumpia, niin aika usein pääsee niillekin keikoille, joihin vipit ei käy. Etenkin jos mesta on puolillaan. On muutamaankin kertaan tässä vuosien varrella kävellyt illalla Tavastian ohi ja kattonut listasta mikäs tänään - ahah entombedi - ja kävellyt sisään lakki kourassa josko pääsisi ja yleensä Pokla viittoilee jo kaukaa, että sisään vaan. Mutta se on kyl totta, että eipä siellä ole kiinnostavia keikkoja oikeastaan koskaan silleen, että vippi kävisi.

1. Index
  2. » Keikkamainokset
  3. » HKI-keikkaspåm

Board footer