You are not logged in.
Urho Ghettonen wrote:hei, mik' ol' se BASED SWAG SWANS -juttu viime levyn tiimoilta jossain, ILR tai joku jossain joskus kuunteli linkkaili etc.
Emmä kyl mitään tommosta muista. Swägittelyt ei oo oikeen mun kuppi teetä.
Oli mun älynväläys. Eipä siinä kummempaa kuin että Swansin viime levyn eka biisi ja joku Lil B:n Rain in Englandin raita soimaan samanaikaisesti. Olisko ollu tää?
Last edited by Tomsk (09.01.2012 17:58)
Sent from my iPhone 16
michael gira euro tour solo 2012 april, most dates w christoph han of swans opening solo...
4/21/2012 Helsinki FIN Korjaamo Culture Factory
Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.
SWANS-VOKALISTI MICHAEL GIRA SAAPUU FOLKS-FESTAREIDEN PÄÄESIINTYJÄKSI
La 21.4.2012 Helsinki, Korjaamo, Folks-Festarit
Viime vuonna comebackin tehneen ja toukokuussa myös Suomessa vierailleen Swans-yhtyeen vokalisti Michael Gira saapuu keväällä Helsinkiin. Akustisen soolokonsertin soittava yhdysvaltalaisartisti nähdään lauantaina 21. huhtikuuta Korjaamolla Folks-Festareiden pääesiintyjänä.
Vuonna 1982 perustettu Swans on yksi merkittävimmistä newyorkilaisista vaihtoehtoyhtyeistä, ja kokoonpanolla on ollut mittaamaton vaikutus esimerkiksi no wave-, post-punk- ja metallimusiikin kehityskaarille. Äärimmäisen kovaäänisen yhtyeen johtohahmo Michael Gira on kuitenkin luonut uraa myös täysin vastakohtaisella tyylillä, ja nyt artisti saapuu ensimmäiselle akustiselle soolokeikalleen Suomeen.
Swansin hajottua 90-luvun lopulla, Michael Gira keskittyi soolouraansa, Angels of Light -yhtyeeseensä sekä Young God -levy-yhtiönsä pyörittämiseen. Edellinen soololevynsä I Am Not Insane vuonna 2010 julkaissut artisti muistetaan myös yhteistöistään esimerkiksi Devendra Banhartin ja Akron/Familyn kanssa. Muiden kiireidensä ohella Michael Gira on myös julkaissut kirjoja sekä spoken word -levyn.
Perjantai 20.4.2012
Dumari & Spuget
Minä & Ville Ahonen
Mikael H & The Siberians
Janne Westerlund
Iida Umpikuja
Lauantai 21.4.2012
Michael Gira (USA)
Risto (soolo)
Vuk
Mikko Joensuu
Bon Jouni
LIPUT:
1 päivä - 12/14 EUR // Korjaamolaisille 11/13 EUR
2 päivää - 18/20 EUR // Korjaamolaisille 17/19 EUR
Hintoihin lisätään lippujen toimituskulut. Ennakko: Tiketti ja Lippupiste
http://younggodrecords.com
www.korjaamo.fi
www.fullsteam.fi
on kyl aika nihkeitä noi toiset esiintyjät samana iltana. mut oonki tuolloin saksassa.
Amppeliooppeli Ex-Pooppeli
Burning Worldista näköjään tulossa uusintapainos cd:llä. young godilla ei ole osuutta asiaan, tulee Water-lafkan kautta, joka vissin julkaisi alunperin kyseisen levyn.
Amppeliooppeli Ex-Pooppeli
http://i218.photobucket.com/albums/cc30 … sane-2.jpg
SWANS-VOKALISTI MICHAEL GIRA SAAPUU FOLKS-FESTAREIDEN PÄÄESIINTYJÄKSI
La 21.4.2012 Helsinki, Korjaamo, Folks-FestaritViime vuonna comebackin tehneen ja toukokuussa myös Suomessa vierailleen Swans-yhtyeen vokalisti Michael Gira saapuu keväällä Helsinkiin. Akustisen soolokonsertin soittava yhdysvaltalaisartisti nähdään lauantaina 21. huhtikuuta Korjaamolla Folks-Festareiden pääesiintyjänä.
Vuonna 1982 perustettu Swans on yksi merkittävimmistä newyorkilaisista vaihtoehtoyhtyeistä, ja kokoonpanolla on ollut mittaamaton vaikutus esimerkiksi no wave-, post-punk- ja metallimusiikin kehityskaarille. Äärimmäisen kovaäänisen yhtyeen johtohahmo Michael Gira on kuitenkin luonut uraa myös täysin vastakohtaisella tyylillä, ja nyt artisti saapuu ensimmäiselle akustiselle soolokeikalleen Suomeen.
Swansin hajottua 90-luvun lopulla, Michael Gira keskittyi soolouraansa, Angels of Light -yhtyeeseensä sekä Young God -levy-yhtiönsä pyörittämiseen. Edellinen soololevynsä I Am Not Insane vuonna 2010 julkaissut artisti muistetaan myös yhteistöistään esimerkiksi Devendra Banhartin ja Akron/Familyn kanssa. Muiden kiireidensä ohella Michael Gira on myös julkaissut kirjoja sekä spoken word -levyn.
Perjantai 20.4.2012
Dumari & Spuget
Minä & Ville Ahonen
Mikael H & The Siberians
Janne Westerlund
Iida UmpikujaLauantai 21.4.2012
Michael Gira (USA)
Risto (soolo)
Vuk
Mikko Joensuu
Bon JouniLIPUT:
1 päivä - 12/14 EUR // Korjaamolaisille 11/13 EUR
2 päivää - 18/20 EUR // Korjaamolaisille 17/19 EURHintoihin lisätään lippujen toimituskulut. Ennakko: Tiketti ja Lippupiste
Huomenna! Gira lauteilla klo. 24.00!
http://www.youtube.com/watch?v=SYiT6iEszX4
http://www.youtube.com/watch?v=H7fkyCMvsDk
hakusana "kyrklund" osoitti tähän ketjuun, joten myöhässä olin tulossa murjaisemaan
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
mutta sehän olikin oma vitsini
bzort glorf bööth
harri römpötti tähän malliin soolokeikasta:
mitä sanoo muut paikallaolleet?
En tiedä ku lähin pois enne Giraa, mut muut oli hyviä
Tosin Bon jounista (vai mikä se oli?) en tykänny.
en ole kolmekybänen emoboy
bon jouni on ripannu nimensä bon jarnolta
Ymmärrän kyllä hyvin tota Römpötin kritiikkiä, vaikka itse keikasta tykkäsinkin. Mulle sekä Giran persoonassa että musiikissa yhdistyy vaan niin monta mahtavaa juttua, että annan helposti yksitoikkoisen biisimateriaalin ja sonnimaiset maneerit anteeksi. Joku voisi pitää sitä pelkkänä kusipäisyytenä, että esiintyjä varta vasten kieltää yleisöä laulamasta mukana, tai uhkailee ottavansa eturivissä kuvia räpsivän fanin kännykän pois jos kuvaaminen ei lopu. Mulle se kertoo vaan tinkimättömyydestä ja just oikeanlaisesta vittumaisuudesta, joka siitä musastakin huokuu.
Mitä itse biiseihin tulee, niin Swansien uudemmasta materiaalista kuultiin Jim ja Eden Prison. Angels of Light -levyiltä tuli ainakin Promise of Water, joka kuulosti karuudessaan levytettyä versiota hyytävämmältä. Keikka päättyi God Damn the Suniin.
White Light From the Mouth of Infinityltä olisi ollut kiva kuulla vaikka Failure tai Love Will Save You, jotka olisivat menneet sovituksensa puolesta näppärästi soolosettiin, mutta ei toi oikeasti jättänyt paljon valittamisen varaa. Mielettömän karismaattinen äijä ja setti täynnä rujoja helmiä.
Tiedon tasta jo aiemmin eraan tunnetun taikurin vaimon kautta, mutta nyt tiedan paljon enemman.
Naytta sikta etta arabut tuesivat mita ouhuivat kun ne lupas ottaa maailman yli muuttamalla joka paikkaan ja lisaantynalla ottavat yli.
Ymmärrän kyllä hyvin tota Römpötin kritiikkiä, vaikka itse keikasta tykkäsinkin. Mulle sekä Giran persoonassa että musiikissa yhdistyy vaan niin monta mahtavaa juttua, että annan helposti yksitoikkoisen biisimateriaalin ja sonnimaiset maneerit anteeksi. Joku voisi pitää sitä pelkkänä kusipäisyytenä, että esiintyjä varta vasten kieltää yleisöä laulamasta mukana, tai uhkailee ottavansa eturivissä kuvia räpsivän fanin kännykän pois jos kuvaaminen ei lopu. Mulle se kertoo vaan tinkimättömyydestä ja just oikeanlaisesta vittumaisuudesta, joka siitä musastakin huokuu.
En ollut paikalla koska väsytti liikaa, mutta täysin samaa mieltä tästä.
Ihanaa että maan suurin päivälehti julkasee arvion jossa sanotaan "se ja se oli parempi ku se ja se". Mikä vitun kilpailu tuo oli. Hienoa että joku osaa pistää musan tuolla tavalla samalle viivalle. Toki toi on pieneen palstaan typistetty arvio, mutta silti, vähän jotain journalistista tasoa kiitos.
organizing the boy scouts for murder is wrong
Römpötti ei tajua kyllä "nuorisomusasta" yhtään mitään. En tiiä tajuaako mistään muustakaan, mut niin...
Mitä kehonrakennuksesta innostunut Michael Gira lauleskeli ripustaessaan stetsonia kuntosalin naulakkoon?
Gym, gym, it's time to begin
Älä päästä painiks sitä
and when Finland play hockey
it strikes that continue my
beer machine and Ukko Metso
Junkieman wrote:Soittiko se Gira vaan niinku soolomatskuaan soolokeikallaan vai vetikö jotain Swans-sovituksia väliin?
Swansin biisejä vetää, uusista mm. Jim ja Eden Prison ja vanhemmista ainakin She Lives!. Sen lisäks sitten Angels of Lightin biisejä (Two Women & God Damn the Sun?) ja omasta soolotuotannosta ainakin "hittibiisi" Blind kuuluu settiin.
God Damn the Sun on Swansia, mutta joo, sen soitti myös edellisellä suomenvierailulla Tampereella. Silloin tuli myös feil-joooooor, jota minäkin jäin Korjaamolla vähän kaipaamaan.
Hyviä keikkoja kyllä molemmat näkemäni soolot. Korjaamon veto jotenkin tylympi, mutta mielestäni toimi helvetin hyvin. Ei tuntunut edes pitkältä, vaan vielä olis jaksanu kuunnella lisää (eturivin lisäencoren vaatijoille Gira osoitteli kurkkuaan ja pudisteli päätään, eli ilmeisesti vetosi äänen lähtemiseen.. tiedä sitten..).
Swans Reveal New Album Details
kaksituntinen mötkö tulossa
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
Vähän noi vierailijat epäilyttää. Yleensä ylenpalttinen feattaus vain vesittää albumien persoonallisuutta ja biisien omakohtaisuutta. Triplalevylle kuitenkin varaukseton
Tiedon tasta jo aiemmin eraan tunnetun taikurin vaimon kautta, mutta nyt tiedan paljon enemman.
Naytta sikta etta arabut tuesivat mita ouhuivat kun ne lupas ottaa maailman yli muuttamalla joka paikkaan ja lisaantynalla ottavat yli.
aika jykevä paketti tämä uusi levy
taso vaihtelee kyllä rajusti, välillä todella ankeaa postrokkia (avatar), välillä aivan mahtavaa jumitusgroovea (the apostate, mother of the world).
a piece of the sky taitaa kyllä olla hienoin 20-minuuttinen postrockeepos kymmeneen vuoteen, ensin 10 minuuttia julmetun hienoa ligeti-dronea, sitten 5 minuuttia paisuttelua, ja lopuksi vielä vähän lap steel-kantria.
Last edited by ydinaukio (22.07.2012 15:21)
Nyt soi The Seer ekaa kertaa. Onhan toi melkoinen parin tunnin MÖTKÖ, mut toistaiseksi eniten on yllättänyt ettei soundi oo juurikaan niin massiivinen mitä My Father...illa. Toisaalta tykkään että rummut kuulostaa noin kämäsiltä, ihan kuin ne olis jossain hallissa äänitetyt. Enemmän sävyjä kyllä tällä levyllä, Soundtracks for the Blind vois olla ehkä paras vertailukohta. Tunnelma ei tosin oo niin synkkä ja painostava, yllätävän ilmava ja raikas jopa. Vaikka aika alkupäässä levyä ollaan, voihan tää mennä tästä vielä vaikka minkälaiseksi runttaukseksi.
Vitu awesome tän nimibiisin säkkipillidrone
Last edited by Kalossimies (05.08.2012 21:35)
Oivalluksen hetkellä olin heikosti ravittu, joten totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava Nälkä.
No nyt tää aukes. Koko bändi siis. Jumalauta
Miksei pitäisi nauraa? Vittu tässä mitään diplomaatteja olla.
No nyt tää aukes. Koko bändi siis. Jumalauta
keikka oli sulaa lyijyä. eturivissä ilman tulppia mutta juopon tuurilla ei ees korvat soinu pahemmin
Heräsin ja olin silleen "voi helevetti oon ollu internetissä kauheessa kännissä"
Voi vittu tämä uusi levy kuulostaa vakavasti hyvältä.
aika jykevä paketti tämä uusi levy
taso vaihtelee kyllä rajusti, välillä todella ankeaa postrokkia (avatar), välillä aivan mahtavaa jumitusgroovea (the apostate, mother of the world).
a piece of the sky taitaa kyllä olla hienoin 20-minuuttinen postrockeepos kymmeneen vuoteen, ensin 10 minuuttia julmetun hienoa ligeti-dronea, sitten 5 minuuttia paisuttelua, ja lopuksi vielä vähän lap steel-kantria.
Oon aika samoilla linjoilla tän The Seer-levyn ja eri toten A Piece of the Sky -biisin suhteen, olennaisimpana näkemyseronani lainattuun tekstiin varmaankin se, että itse pidän Avataria iisisti parhaimpana biisinä tältä levyltä ja oikeastaan itse taidan kuulla tämän niin, että aina kulloisestakin mielentilastani riippuen oikeastaan koko levy kuulostaa joko ankealta postrockilta tai aivan mahtavalta jumitusgroovelta. Myös toi 93 Ave. B Blues/The Daughter Brings the Water -kaksikko on muodostunut yhdeksi omista lempparikohdistani tällä levyllä. Edellisestä levystä en oikein koskaan saanut otetta, mutta tää uusi levy kyllä toimii ja vaikuttaisi vallan paranevan kuuntelukertojen myötä vieläpä.
Last edited by ydinaukio (12.09.2012 15:09)